Tässä tyhmä kysymys:

Anonyymi

Nyt pääsette haukkumaan hassel - ja ties miksi bladiksi.

Mutta mulla on useita vuosia vanha järkkäri, jonka kylkiäisenä tuli aikanaan 18-55 mm Nikkor-objektiivi. Toiminut tähän asti hyvin, nyt alkaa automaattitarkennus brakaamaan sillä lailla, että joskus toimii ja joskus ei...
Vika olisi siis varmaan obiskassa eikä kamerassa itsessään? Vai mitä.
On mulla pari muutakin halpaa obiskaa, voisin tietty ruveta kokeilemaan niiden toimintakykyä automaattitarkennuksessa...
Mahtaisko vikaa olla syntynyt niin, että pari kertaa tuo kamera on ollut muussa kuin kameralaukussa ja vähän ahtaasti siellä, ja sitten on vaan aika voimalla kiskottu sitä kameraa sieltä laukusta ulos, jolloin ehkä kenties obiskaan on syntynyt jotain vammaa...

Mitä!
No, haukkukaa!

11

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se pussihousu turajussi taitaa olla jo kuollut kun vielä ei ole alkanut haukkumaan. Ei täällä muut hauku toisiaan.

      • Anonyymi

        Ei kun se näköjään kirjoittelee itselleen... vissiin viimeinen oljenkorsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun se näköjään kirjoittelee itselleen... vissiin viimeinen oljenkorsi.

        Täällä ei kukaan muu kuin se köyhältä itäiseltä
        kehitysalueelta kotoisin oleva keskenkasvuinen lelukameroita ihaileva räkänokka provoile ja kirjoittele itselleen.

        Itäisellä syrjäseudulla on niin vähän työtä ja toimeentuloa, että ne sikäläiset juntit ennättävät roikkumaan täällä, eikä niillä raukoilla ole varaa edes oikeisiin kameroihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei kukaan muu kuin se köyhältä itäiseltä
        kehitysalueelta kotoisin oleva keskenkasvuinen lelukameroita ihaileva räkänokka provoile ja kirjoittele itselleen.

        Itäisellä syrjäseudulla on niin vähän työtä ja toimeentuloa, että ne sikäläiset juntit ennättävät roikkumaan täällä, eikä niillä raukoilla ole varaa edes oikeisiin kameroihin.

        Ai hitto,,sehän elää,,toistaiseksi.


    • Anonyymi

      Täällä eivät muut hauku toisia, paitsi tuo eräs ymmärtämätön itäiseltä kehitysalueelta kotoisin oleva keskenkasvuinen märkäkorva.

      Siitä ei kylläkään tarvitse välittää mitään, koska se on muutenkin erikoinen tyyppi.

      • Anonyymi

        Se sukuvika on kun suksi ei luista.

        Sinä märkäkorvainen juntti ja typerys et ole pelkästään hinttari, vaan sen lisäksi jotain vielä paljon pahempaa.


      • Anonyymi

        Normaalit ihmiset pitävät eläimistä, mutta eivät tuolla tavalla kuin tuo kännykkä lelukameroita hypettävä märkäkorvainen räkänokka.

        Normaaleille ihmisille ei tule mieleenkään etsiä tuollaisia kuvia netin syövereistä.


    • Anonyymi

      Jos joskus toimii ja toisinaan ei niin kyseessä lienee kontaktivika jossakin kohtaa. Jos on muitakin objektiiveja niin kannattaa kokeilla niidenkin toimintaa. Itse voi kokeilla kameran ja objektiivin sähkökontaktipintojen puhdistusta. Vanupuikkoon jotain elektroniikan puhdistuainetta ja hinkataan huolellisesti. Akku kannattaa varoiksi irrottaa. Objektiivin af-mf kytkintä kannattaa myös liikutella edestakaisin jonkin aikaa josta tulikin mieleen että kytkin on saattanut olla mf asennossa joten tämä asia kannattaa tarkistaa ensin.

    • Anonyymi

      Kittilinssi menee helposti hajalle tarkennuksen osalta, koska se venyy tarkennettaessa.
      Erään tutun kittilinssi joutui puristuksiin ja tarkennus hyppäsi paikoiltaan samalla jumittui.
      Objektiii saatiin kuitenkin toimimaan venyttämällä ja ja etuosaa samalla vääntelemällä.
      Lopulta se nytkähti paikoilleen ja alkoi toimia.
      Kokeile muita objektiiveja, vaikka kaupassa, jos muuten ei ole saatavilla.
      Jos sitten vielä tarkennus heittää on vika rungossa.

    • Anonyymi

      Taas se turajussi vastailee omiin viesteihinsä. Vähitellen alkaa jo olla myötähäpeän tunteet tolpassa. Aikaisemmin lähinnä ihmetytti.

      • Anonyymi

        "turajussi"
        Olen aina tiennyt sen, että sillä suurtyöttömyyden riivaamalla takapajuisella kotiseudullasi asuu todella tyhmää ja yksinkertaista väkeä ja sinä olet siitä hyvä esimerkki.

        Missään muualla kuin todelliselle syrjäseudulla ja junttilassa ei käytetä tuollaisia sanoja.

        Mikä se turajussi muka on?
        Olet varmasti itse sellainen.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe