S211 mittariston kulutusnäyttö

Anonyymi

Mitenkäs saisi kalibroitua tuon ajotietokoneen kulutusnäyttämää, kun se nyt näyttää aika tarkalleen litran liian vähän? Mistähän sellainen voisi johtua? Renkaatkin on vakiokokoa ja nopeusmittarikin näyttää tarkasti. Mutta se kulutuslukema... tosin litran plussaaminen helppo "laskutoimitus".

5

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaako tuohon nyt rahaa syytää ?!
      Kaikki, joihin olen törmännyt, näyttävät aina liian pientä kulutusta.
      Helppo todeta ns. "piripintaan-tankkauksella" ja muutaman sadan kilometrin maantieajolla.
      Tankkiin mahtuu ajon jälkeen aina enemmän kuin sinne mittarin mukaan kuuluisi mahtua.

      • Anonyymi

        Eipä siihen sen takia kannata rahaa syytää. Mutta lähtökohtaisesti ei ole järkeä näyttää tietoa, joka ei pidä lähellekään paikkansa. Ainakin minulle siitä olisi hyötyä, jos se näyttäisi oikein. Ajot vaihtelevat sen verran, että arvioiminen on turhaa. Erityisesti omituista on kun se näyttää jäljellä olevaksi matkaksi esim 300 km, mutta 150 km:n päästä näyttääkin enää 50 km, vaikka ajo on ollut samanlaista viimeiset 500 km.


    • Anonyymi

      oman auton viimeisin tankkaus.
      1050km 52 litraa dieseliä ja ajotietokone näytti 4,4l/100km kulutusta.

    • Hei hyvä herra.
      Olet ymmärtänyt sen km - näytön toiminnan väärin.
      Arvelen nimittäin, että se laite lienee ehjä.
      Tietokone lähtee niistä tiedoista, jotka sillä ajetulla nopeudella matkaan lähtiessä on.
      Alkuolettamus on, että jatkat ajoa samalla nopeudella kuin lähtiessäsi.
      Laite laskee sen, kuinka pitkälle sinun tulisi päästä, ennen kuin polttoaine
      loppuu.
      Matkan aikana tulee kuitenkin kiihdytyksiä, jarrutteluja odotuksia valoissa ym.
      Näitä tulevia tapahtumia se ei tietenkään osaa ottaa huomioon lähtöpäässä ennen kuin ne tapahtuvat.
      Ajon edistyessä se ottaa huomioon nämä alkutilanteesta poikkevat muutokset
      ja muuttaa jäljellä olevaa km-määrää - käytännössä pienentää sitä.
      Jos tierajoitus laskee 100sta 80:iin , laite ottaa myös sen huomioon ja nostaa km - määrää, mikäli olet huomannut.
      Itselläni oli W211 9 vuotta, joten kokemus puhuu.

      • Anonyymi

        Hei ZJJ. Kyllä aloittaja on sen tainnut ymmärtää: hän sanoi nimenomaan, että ajotapa ei muuttunut loppumatkan aikana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      304
      9888
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      68
      2241
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      42
      2044
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      33
      1870
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1838
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1766
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1348
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1292
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1246
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      51
      1229
    Aihe