Auttaisitko

Anonyymi

Autoni ei lähtenyt käyntiin, on ilmeisesti tyyppivika kun seisoo pitkään. Se lähtee käyntiin kun vähän lykkää, piha on asfalttia ja auto on pieni, ei siis iso homma. Tänään kävi niin, (edellinen n. vuosi sitten, silloin kaksi henkilöä tökkäsi vauhtiin). Niinpä kipaisin soittamaan yhden tutun kelloa, hän lähti tulemaan. Sitten toisen tutun, niin tutun että kahvittelemme yhdessä toistemme luona. Hän katsoi tyrmistyneenä ja sanoi En tule ja veti oven kiinni. Hän on riuska nainen ja hoitanut omakotitaloa yksin vuosikausia kaikkine töineen että voimien vähyydestä ei ole kyse. Kyllä ihmettelin.
Jos minun ovelleni tulisi auton työntöavun pyytäjä vaikka kahdelta yöllä, lähtisin ilman muuta liikkeelle. Nyt oli kello 18. Lähtisitkö sinä apuun jos että olet terve ja normaali voimissasi. Selkävikaisia tai sairaita en tietenkään pyytäsikään.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sinun autossa on a k u n virta loppunu,

      minulle kävi kerran samoin,
      tilasin jonkun auton antamaan akkuun senverran virtaa että pääsin ostamaan uuden akun,

      akut nykyisin ei kestä niin kauan kuin ennen,
      niissä on laatu huononnettu
      jotta ihmisten pitää ostaa uusia akku autoon,
      se on sitä markkinataloutta
      ja markkinatalouden kirou,
      myyntiä pitää saada heikentämällä tuotteitten kestävyyttä,

      • Anonyymi

        Väärin.

        Akut on nykyisin korkealaatuisia ja kestaviä. Mutta autoissa niin paljon sähköä kuluttavia osia, että net on sitten paljon kovemmalla, kuin joskus aikoinaan.

        Sitäpaitsi, akut on nykyisin halpoja.

        Noin aloitukseen. En lähtisi sun autoa työntelemään, siitä todennäköisesti tulisi vaan vittuilua ja lisäks siitä tulisi jokapäiväinen mieliharmi.

        Hinauta kotterosi romuttamolle ja osta uusi auto, jossa uusi akku. Mutta en tiedä ensimmäistäkään nettikorjaamoa, tai tietäjää netissä, joka tekee diagnooseja, tai etäkorjauksia netin huuhaapalstoilla. Toki olemassa autoilufoorumeita, joista neuvoja voi saadakkin, suoli24 loispummieläkeläispalsta ei ole sellainen. Toisekseen, en usko kenenkään palstalaisen rientävän tyäntelemään sun ruostekasaasi.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.

        Akut on nykyisin korkealaatuisia ja kestaviä. Mutta autoissa niin paljon sähköä kuluttavia osia, että net on sitten paljon kovemmalla, kuin joskus aikoinaan.

        Sitäpaitsi, akut on nykyisin halpoja.

        Noin aloitukseen. En lähtisi sun autoa työntelemään, siitä todennäköisesti tulisi vaan vittuilua ja lisäks siitä tulisi jokapäiväinen mieliharmi.

        Hinauta kotterosi romuttamolle ja osta uusi auto, jossa uusi akku. Mutta en tiedä ensimmäistäkään nettikorjaamoa, tai tietäjää netissä, joka tekee diagnooseja, tai etäkorjauksia netin huuhaapalstoilla. Toki olemassa autoilufoorumeita, joista neuvoja voi saadakkin, suoli24 loispummieläkeläispalsta ei ole sellainen. Toisekseen, en usko kenenkään palstalaisen rientävän tyäntelemään sun ruostekasaasi.

        =DW=

        =DW=
        VÄÄRIN sinun tietos,,,

        akkuja ON kahdenlaisia myynnissä
        MÄ TIEDÄN koska minunki uutena ostetussa autossa akku meni lyhyessä ajassa täysin tyhjäksi,
        ja ammatti liikeessa kerrottiin että nykyisin joissaki täysin uusissa autoissa ON HEIKKO AKKU
        josta menee virta lyhyessä ajassa,
        minäki ostin täysin UUDEN PAREMPI LAATUISEN akun
        se oli hieman kallimpi kuin se heikompi laatuinen akku,
        se on kestäny pitempään,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        =DW=
        VÄÄRIN sinun tietos,,,

        akkuja ON kahdenlaisia myynnissä
        MÄ TIEDÄN koska minunki uutena ostetussa autossa akku meni lyhyessä ajassa täysin tyhjäksi,
        ja ammatti liikeessa kerrottiin että nykyisin joissaki täysin uusissa autoissa ON HEIKKO AKKU
        josta menee virta lyhyessä ajassa,
        minäki ostin täysin UUDEN PAREMPI LAATUISEN akun
        se oli hieman kallimpi kuin se heikompi laatuinen akku,
        se on kestäny pitempään,

        Sec totta, akkuja erilaisia.

        Akkuteknologia on kehittynyt valtavasti, mutta akut on vaan akkuja. Suurin muutos on autoissa, kaikenlaisia ilmastointeja, hirmuisia datasysteemeitä, kameroita, nettiyhteyksiä, vaikka kuinka paljon sähköä kuluttavaa tekniikkaa.

        Uusissa autoissa on uudet akut, akun hinta vaikuttaa auton hintaan. Alkuoeräisakku ei ehkä ole kalleinta mallia, ei siihen normiauton ostaja kuitenkaan kiinnitä mitään huomiota ja kalliimpi akku varmastikkin on sitä parempi. Rahakkahan aina saa.- Jokatapauksessa akut nykyisin halpoja ja korkealaatuisia. Ei niitä kanniskella pakkasella sisään yöksi, ei latailla päivittäin, ei vaihdella akkuhappoja jne. Siis halvatkin akut aivan eri tasoa, kuin muutamia kymmeniä vuosia sitten. Sitä vaatii nykyaikainen autotekniikka.

        =DW=


    • Anonyymi

      Montako kertaa olet tarjonnut kyytiä naapurille,
      jonka pitäisi vaikka yöllä kahdelta nousta työntämään autoasi ?

      • Anonyymi

        Mulla oli sama vika autossa, sit ku kukkaa ei enää lähteny työntää käyntii, nii oli
        pakko ostaa uus akku, saatana ku makso peräti 44,90 € paikolleen laitettuna, ja
        ottivat sen vanhan akun sinne liikkeesee. tänks vaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli sama vika autossa, sit ku kukkaa ei enää lähteny työntää käyntii, nii oli
        pakko ostaa uus akku, saatana ku makso peräti 44,90 € paikolleen laitettuna, ja
        ottivat sen vanhan akun sinne liikkeesee. tänks vaa !

        ?

        Mitä olit suunnitellut tekeväsi vanhalla ja loppuunkäytetyllä akulla? Vanhat akut on ongelmajätettä ja net pitää hävittää asianmukaisesti.

        =DW=


    • Anonyymi

      Ei ole akussa vikaa. Auto on 1,5 vuotias. Siinä vain ilmenee tällainen ongelma kun seisoo pidempään. Olin vaihtanut renkaat ja joutunut käynnistämään pari kolme kertaa siirtyäkseni tasaiselle vaihtamaan ja sitten takaisin parkkiin, siis muutaman metrin kerrallaan. Sitten jätin seisomaan enkä heti lähtenyt ilmaamaan renkaita. Tähän pulmaan ei ole mitään muuta syytä.
      Mutta miksi te minun autoani alatte korjaamaan, kun minä kysyin lähtisitkö sinä naapuria auttamaan klo 18.
      En ymmärrä kysymystäsi 11.05.2022 20:48. Ei kukaan kyytiäni tarvitse kun kaikilla on omat autot. Eikä kukaan ole tullut yöllä autoani työntämään. Mutta minä menisin aina auttamaan riippumatta kellonajasta.

      • Kyllä minä voisin mennä auttamaan, mutta vain siinä tapauksessa, että se minulle sopii just silloin.
        Jos minulla olisi jotain muuta meneillään, vaikkapa ruuanlaitto kesken tai uutisten katsominen tai sellaista, niin kyllä minä sanoisin, ettei se ihan nyt sovi, kysy jotain toista jos on kiire sen kanssa.


      • Anonyymi

        on se akussa just vika,
        kuulin kerran että uusissa autoissa voi olla heikko akku
        jossa ei ole juurikaa virtaa, hyvä jos uudella autolla kotiin päääsee,
        se oli ihan asiantuntijan lausunto,
        kannataa mennä mittauttaan akku


    • Anonyymi

      osta hevonen ja pane talliin
      tai vetoautoksi ruostunut 沃尔沃

    • Anonyymi

      Itse olen nainen eläkellä.Joutuisin sanoman EN! Koska on työperäiset kulmat vamat olkavaret,ranteen ja nivelrikot polivssa.Käsien ongelmissa pahin pehmutkudos reuma.NE EIVÄT NÄY ULOSPÄIN .ENKÄ VALITA.iHMISET TULKITSEE OLEN TERVE! IHAN SAMOIN KUN EN VALITA RAHASTA OLEN RIKAS!Kukan ei kysenalista miksi minulla ei sitten arvotauluja? Teemaa arabiaa,silkimattoa tai mustaa nahkasohfaa tuolinen tai valoista soffa kaulusta.Saatka esin isoa taulu TV ? Kun kuvitelaan ole rikas ja terve.Yksin asuvana eläkeläisnaisena vuokralla itäHesa. Lisäksi kun uloilen ja nukun hyvin .Jalatkin terveet,kun en valita.Molemipien polvien nivelrikot,toisen polven kierukka rikki.Julkinen sektori sitä ei leikata, Kipuun lääke on liike.Mutta syy en auta,en ykenen tulen vain kipemäksi ja kuka siloin munua autta?sepä se nainen 69v.

    • Anonyymi

      Auto surraa taas, tuossa ovella on kahvipaketti auttajille, nakkaan kun pihassa näen. Olen kiitollinen.
      Tuli lapsuus mieleen 50-luvulta. Naapurin sauna roihahti tuleen. Mäeltä joku huusi auttamaan. Isä huusi, ämpäri. Äiti oli juuri viemässä maitoämpäriä uudelle vasikalle. Nakkasi maidon navetan lattialle ja tyrkkäsi isälle ämpärin. Saunasta pelastui osa ja vasikka sai uuden maidon. Voisi sanoa että auttamisen halu on palanut sieluuni, tapaus vaikutti minuun voimakkaasti, koen sen nytkin. Olen lähdössä hoitokotiin ulkoiluttamaan asukkeja, yhdeltä on nikotiinipurkka loppu, vien.

    • Anonyymi

      Kerran auttaminen on ok, mutta kyllä auto pitää pitää sellaisessa kunnossa, että se lähtee liikkeelle työntämättä. Vikoja on monia tuohonkin ilmiöön.

      • Anonyymi

        Kerran tähän autoon vain olen tarvinnutkin. Hyvä jos olisit tullut apuun sen yhden kerran, olisin kyllä kuunnellut natkutusta autoni kunnosta. Mitäpä muuta osaan tehdä kun pitää auto uutena ja käydä merkkihuollossa. Tämä akku on nyt tarkastettu, vikaa ei ollut, pyörii hyvin. Tämän merkin vika on siinä että käynnistää, ajaa muutaman metrin, pysäyttää, käynnistää, ajaa muutaman metrin ja pysäyttää moneksi päiväksi seisomaan. Edellisessä autossa tämä tapahtui kaksi kertaa, molemmat renkaan vaihdon yhteydessä, ei koskaan muuten. 30 000 silläkin vain ajoin ennenkuin vaihdoin tähän nykyiseen, nyt 1.5-vuotiaaseen.
        Nyt meni jakeluun: Jokaisen rankaan vaihdon jälkeen ajan jonkun rundin, vaikka vain reilut 10 km, uskon että se auttaa ja sitten vasta parkkipaikalle seisomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran tähän autoon vain olen tarvinnutkin. Hyvä jos olisit tullut apuun sen yhden kerran, olisin kyllä kuunnellut natkutusta autoni kunnosta. Mitäpä muuta osaan tehdä kun pitää auto uutena ja käydä merkkihuollossa. Tämä akku on nyt tarkastettu, vikaa ei ollut, pyörii hyvin. Tämän merkin vika on siinä että käynnistää, ajaa muutaman metrin, pysäyttää, käynnistää, ajaa muutaman metrin ja pysäyttää moneksi päiväksi seisomaan. Edellisessä autossa tämä tapahtui kaksi kertaa, molemmat renkaan vaihdon yhteydessä, ei koskaan muuten. 30 000 silläkin vain ajoin ennenkuin vaihdoin tähän nykyiseen, nyt 1.5-vuotiaaseen.
        Nyt meni jakeluun: Jokaisen rankaan vaihdon jälkeen ajan jonkun rundin, vaikka vain reilut 10 km, uskon että se auttaa ja sitten vasta parkkipaikalle seisomaan.

        Ei tuollainen voi olla merkkikohtainen vika. Nykyisin autot sammuttavan itsensä ihan automaattisesti, ja käynnistyvät samoin. Kyllä vika löytyy asiantuntijalla, ei siitä tarvitse kärsiä ja olettaa sen kuuluvan auton ominaisuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollainen voi olla merkkikohtainen vika. Nykyisin autot sammuttavan itsensä ihan automaattisesti, ja käynnistyvät samoin. Kyllä vika löytyy asiantuntijalla, ei siitä tarvitse kärsiä ja olettaa sen kuuluvan auton ominaisuuksiin.

        On se ominaisuus.

        Kun akusta otetaan virtaa enenpi, kuin siihen ladataan, tyhjeneehän se ihan varmasti. Kuten olen jankuttanut, nykyakut on hyviä, halvatkin, Mutta autot muuttuneet paljon, ne kuluttavat plajon sähköä johtuen kaikenmaailman varusteista ja auto vie sähköä parkissakin, kello käy, varashälytin samoin, ties mitä nettiyhteyksiä jne. Ja ajossa päällä ilmastoinnit, ties mitä tietokoneita vaatekaapillinen.

        Kun autolla ajetaan pikkupätkiä, käynnistäminen ja lämmittäminen vie hitosti sähköä, ei akku ehdi latautua. Jonkin verran snadeja kauppareissuja pakkasella ja paraskin akku on tyhjä.

        On olemassa ylläpitolatuireita, yleensä ovat samassa johdossa lohkolämmittimen kans. Hyvä kampe talvisin, samalla kun autoa lämmittää, akku lataantuu. Net ei ole kovin yleisiä varusteita. Lisäks, jos lohkolämmitin ja sisätilalämmitin, ei kymmenen amppeerin sulake riitä laturille tolpassa. Isommalla sulakkeella riittää, tottakai.

        Itella on erillinen ylläpitolaturi, soskus käyttänyt, nykyisin ei ole tarvetta.

        Mulla oli entisessä autossa snadisti sähkövikaa, jota kukaan ei löytänyt, se purki akkua. Ratkaisu oli päävirtakytkin, kun sammutti auton ja väänsi virrat pois, auto ei kuluttanut, tai purkabut sähköä ja sen sai uudestaankin kåyntiin. Jos auto seisoi muutamia päiviä virrat päällä, akku oli tyhjä. Akku siis oli parasta laatua,ei halpakaan, mutta auto söi sähköt omia aikojaan, koska siinä oli vika.

        Mutta kyllä nykyautojen ominaisuutena on, ne kuluttavat enemmän sähköä, kuin vanhat. Lisäksi yleensä kuluttavat sähköä myös parkissakin. Toki akut kehittyneet ja on hyviä, mutta ei ne ilman latausta toimi. Akkuja pitää muistaa vaihtaa ajoittain, menee ne vanhaksi nekin, vaikka useita vuosia kestävätkin. Akut on halpoja, ei kannata romuakkujen kans tapella.

        Jepjep, päätän akkupoliittisen selontekoni tähän.

        =DW=


    • Anonyymi

      Teille jotka kinaatte esim. akkujen kestävyydestä semmoinen yksinkertainen tieto että sitä akkua pitää myös ladata. Tavallisesti akku kestää käyttöä 5-8- vuotta mutta kun se lataantuu vain ajossa ja jos ajetaan silloin tällöin joku hidasvauhtinen lyhyt kauppareissu niin se ei ehdi ladata akkua kunnolla. Nykyisisä autoissa kun akusta auton seisoessakin ottaa tietokonesysteemi virtaa eli sähköä niin se vaan ns. tyhjenee.
      Vähän ajavan tulisi vaikka parin viikon välein käydä ajamassa vähintään 80 vauhdilla mutta mieluummin motarinopeuksilla joku muutaman kymmenen kilsan lenkki. Kun auton moottorin kierrosluku reippaammassa vauhdissa on suurempi, se laturikin tekee töitä tehokkaammin ja lataa akkua tehokkaammin jne.
      Ko. lataamattomuusongelma on tyyppivika lähinnä käyttäjän ymmärtämättömyyden ja osaamattaomuuden seurauksena hänen päässään.

      • Tuotahan likkani valitti, että tärväytyy kallista bensaa, kun joutuu ajelemaan turhasti akkua ladatessaan.

        Minä lohduttelin, että eihän se bensa ihan turhaan tärväänny, kun käyt akkua ladatessasi tuomassa minulle kaikenlaisia leivonnaisiasi ja ylijäämiä ruuantähteitäsi.
        Hyvää vanhanaikaista kotitekoista jauhelihakastiketta ja keitettyjen perunoitten tähteitä toikin viimeksi akkuaan ladatessaan. Jälkiruuaksi makeaa naminami raparperipiirakkaa.

        Tässä oikein odottelen, että koska olisi taas aika hänellä ladata akkua.


      • Anonyymi

        Nimenomaan näin.

        Autot kuluttaa sähköä erilailla, kuin ennen. Vaikka akkuteknologia kehittynyt hir´veesti, autojen sähkönkulutus vielä enenpi. Ja sekin totta, autot kuluttaa sähköä, vaikkei niillä ajettaiskaan. Noh, ainakin kello on päällä aina, mutta jokin varashälytin syö jatkuvasti patteria,

        Jos autolla ajaa vähän, ei akku kerkiä latautua, tyhjenee pikkuhiljaa. Etenkin talvisin, koska kylmyys jo itessään laskee varausta. Ja aina kun auton räjäyttää käyntiin, sähköä kuluu julmetusti ensimmäiset muutamat kymmenet kilometrit. Vaikka nyt ois moottori ja kabiini lämmitetty tolpassa kaikki muu on jäässä, vaihdelaatikko, kaikki laakerit jne. Meneepi sähköä niittenkin lämmittämiseen, joka tapahtuu ajamalla.

        Nykyaitot muutenkin hankalamia, kuin aikoinaan. Heh, oli joskus mediassa, jossain lapin laskettelukeskuksessa oli piha täynnä bemareita. Kaikissa teksti tietokoneessa, liian kylmää, autoa ei voi käynnistää". Noh, niitä hinailtiin sitten merkkihuoltoihin sulatettaviksi ja uudelleen koodattaviksi :D

        Mutta juu, akut kyllä nykyisin hyviä, ei ole akkujen syy, jos sähköä kulutetaan, enenpi, kuin akkua ladataan.

        =DW=


      • Anonyymi

        Muuten hyvä ja opettavainen kirjoituksesi pitikin päätyä toisen ihmisen solvaamiseen ja ivaamiseen. Hyi sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä ja opettavainen kirjoituksesi pitikin päätyä toisen ihmisen solvaamiseen ja ivaamiseen. Hyi sinua.

        Tämä kuului 12.05.2022 20:06:lle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä ja opettavainen kirjoituksesi pitikin päätyä toisen ihmisen solvaamiseen ja ivaamiseen. Hyi sinua.

        Mistähän NYT on joku osannut loukkaantua? Kyllä on itsetunto eräillä alhaisella tasolla, akku suorastaan loppu sillä sektorilla. Eikä edes lataaminen enää auta, myöhäistä on kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu...


    • Anonyymi

      Mulla vanha asuntoauto , kun parkkeeraan otan patterista miinuskaapelin irti.- Jo 7 vuotta sama patteri , vielä lähtee käyntiin vaikka talven yli seissyt !

      Per-kel

    • Anonyymi

      Google maps ilmoitti, että viime kuussa oli ajoja kokonaista 116 km, tavallisesti satoja kuukaudessa. Mutta ei nyt.
      Olen ajellut lyhyttä uimahallireissua vain kun oli kotiin kiire sairaan luokse.
      Kauppareissutkin ovat lyhyitä piipahduksia.
      Näin lyhyillä reissuilla pitääkin laittaa pihassa sitikka pörisemään tyhjää
      että se siinä latautuisi, vai pitäisikö yksi pitkä reissu tehdä, että saisi akun täyteen.
      Naisihmisenä en tiedä, voiko sitä akun varaustasoa jotenkin tarkastella,
      mikä lie se mittari, joka sen paljastaisi, taisipa tulla tyhmä kysymys.

      • Anonyymi

        Aloituksen kysymys unohtui.
        Lähtisin ja auttaisin jos vain jotenkin pystyisin.


      • Anonyymi

        Käypä joskus joutessasi läpi auton käyttöohjekirja tms.


    • Anonyymi

      Bensan hinnan pompsahtaessa kevät-talvella käytiin vain lyhyitä kauppareisssuja,,seuraus akku meni hiljalleen tyhjäksi.

      Piti ottaa irti ja ladata täyteen. Vaikka on iso ja tehokas akku, suorastaan samaa luokkaa kuin diesel-autoissa.

      Ylläpitolaturin taitaa tarvita talveksi.
      Tämä nimenomainen automerkki lienee sähkösyöppö vaikka saksalainen premium merkki onkin.

    • Anonyymi

      Selkä ei kestä antaa työntöapua.

    • Anonyymi

      Jos oma kulkupelini ei lähtisi käyntiin vapaapäivät seisottuaan, niiin järjestäisin sen oitis korjaamolle, missä saisivat vian selvittää.

      Edellinen nelipyöräinen kulki kanssani alkuperäisellä akullaan 10 vuotta, ennen kuin yhtenä kauniina viime kesän päivänä ei inahtanutkaan, kun yritin lähteä. Joku tiepalvelun kaveri kävi antamassa virtaskaa, pääsin töihin ja takaisin kotiin ja seuraavana aamuna korjaamolle, jossa vaihdettiin uusi akku.

      Muutama viikko sitten se uusi akku lähti johonkin uuteen elämään liikkeen kaverin mukana. Toivottavasti tämä 'uusi' menopeli kuljettaa yhtä hyvin kuin edellinen. - Nm. Merkkiä en vaihda

      • Anonyymi

        Auto automaattisesti korjaamolle vaikka vain akun vaihtoa varten, tätä on ns. uusavuttomuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto automaattisesti korjaamolle vaikka vain akun vaihtoa varten, tätä on ns. uusavuttomuus!

        Suurimmassa osassa nykyautoja tosiaankin vaatii korjaamokäynnin akun vaihto koska se täytyy ohjelmoida autoon sopivaksi.

        Näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto automaattisesti korjaamolle vaikka vain akun vaihtoa varten, tätä on ns. uusavuttomuus!

        Not.

        Nykyautot on sen verran monimutkaisia, että akunkaan vaihtaminen ei ole pelkkä mekaaninen homma. Jos sähköt katkaistaan kokonaan, meneepi tietokoneet sekaisin, niinkuin väkisellä buuttaus. Sitten pitääpi olla merkkikohtaiset vikakoodinlukemiset ja niitten mukaiset toimenpiteet. Jokainen nyt tietää, kun akun ottaa pois, kello pysähtyy, mutta nykyautoissa asia on paljon monimutkaisempi.

        Luemma, nykyisin yleisin auton hinauksen syy on nimenomaan sähkövika, virran loppuminen. Muuten, nykyautoissa sähköiset käsijarrutkin, Voi olla sellainenkin hupaisa juttu, Kun autosta kääntää virrat pois, menee käsijarru ja rattilukko päälle ;D Meinaan vaan, nykyaikana ei härski hartikaisenkaan autokorjaamo pysty kaikkia autoja korjaamaan enää ollenkaan.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurimmassa osassa nykyautoja tosiaankin vaatii korjaamokäynnin akun vaihto koska se täytyy ohjelmoida autoon sopivaksi.

        Näin se vaan on.

        Akun ohjelmointi?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto automaattisesti korjaamolle vaikka vain akun vaihtoa varten, tätä on ns. uusavuttomuus!

        Juuu, en tee autolla / autolle mitään muuta kuin ajan ja tankkaan. Enkä ymmärrä siitä mitään muuta kuin värin. - Nm. Hah


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu, en tee autolla / autolle mitään muuta kuin ajan ja tankkaan. Enkä ymmärrä siitä mitään muuta kuin värin. - Nm. Hah

        Nm. Neneral Motorsko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on oikeasti kyllä mainos ja suunnattu korjaamoille!
        Oliko mainostaminen täällä vähän niin kuin jopa kiellettyä...

        Mutta selventää asiaa kummasti. Olipa mainos eli ei.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe