Aika härskiä Googlelta

Anonyymi

Olettekos huomannut tällästä omassa puhelimessanne.

Samsungin älypuhelimissa on oletuksena oletusselaimena Samsungin oma Samsung Internet -selain, jota itsekin olen pääasiassa käyttänyt. Eli itselläni on edelleen puhelimen asetuksissa oletusselaimeksi valittuna Samsung Internet.

Puhelimen aloitusnäytöltä saa pyyhkäistyä esiin Googlen uutisnäkymän, josta uutisotikoita klikkaamalla saa uutiset avautumaan webbiselaimessa. Aikaisemmin uutiset on avautunut puhelimen oletusselaimeksi valittuun selaimeen, eli itselläni Samsung Internet -selaimeen.

No nyt sitten vähän aikaa sitten Samsungin selain päivittyi ja tuosta uudesta versiosta alkaen Samsung laittoi webbiselaimeensa seurannaneston päälle oletuksena. Eli Samsungin selain pyrkii tuolla suojelemaan käyttäjiä seurannalta a tuo oletus on siis kaikilla oletuksena käytössä.

Arvvatkaas mitä nyt näyttää tapahtuneen? No viimeisten Googlen päivitysten seurauksena näköjään nyt kun puhelimen alotusnäkymässä pyyhkäsee esiin Googlen alotusnäkymän ja klikkaa jotain uutista, niin uutinen avautuu nyt väkisin Chromessa vaikka VChrome ei ole valittuna puhelimen oletuswebbiselaimeksi. Eli toi uutisnäkymä ei enää kunnioita käyttäjän valintaa puhelimen oletusselaimesta vaan uutiset näkyy avautuvan väkisin Chromessa. Itselläni on edelleen puhelimen oletusselaimena Samsung Internet, mutta uutiset avautuu näköjään vväkisin Chromessa.

Just joo sillä lailla... Oliskohan taas kerran paikallaan, että EU ärähtäisi Googlelle ja lätkäisisi niille tuntuvat sakot kilpailun rajoittamisesta ja käyttäjien pakottamisesta käyttämään Chromea.

19

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli Google yrittää vesittää käyttäjien seurannan eston pakottamalla käyttämään Chromea. Todella "hienoa" muttei mitenkään tietty yllättävää kun kyseessä on Google :-P

    • Anonyymi

      Chromea tulisikin kaikki käyttää. Samsungin selain on niin raakile ja epästandardi pohjalle tehty..

      • Anonyymi

        Hölynpölyä. Viitsisitkö nyt antaa jonkin konkreettisen perusteen väitteellesi? Samsungin selain ei ole mikää raakile tai epästandardi millään tapaa. Samsung Internet -selain pohjautuu sitäpaitsi avoimen lähdekoodin Chromiumiin ihan yhtälailla kuin Googlen Chromekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölynpölyä. Viitsisitkö nyt antaa jonkin konkreettisen perusteen väitteellesi? Samsungin selain ei ole mikää raakile tai epästandardi millään tapaa. Samsung Internet -selain pohjautuu sitäpaitsi avoimen lähdekoodin Chromiumiin ihan yhtälailla kuin Googlen Chromekin.

        Ei tarvitse sen näkee jo kokeilemalla:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse sen näkee jo kokeilemalla:)

        Chrome on Internetin standardiselain. Se on kaikista yleisin ja sen tekniikkaa käyttää moni muu selain paitsi Samsungin ja Firefox. Siihen myös integroituu Googlen erinomaiset palvelut.


    • Anonyymi

      Jos Chrome noin kovasti ärsyttää, niin mikset poista sitä puhelimestasi?

      • Anonyymi

        Jos et edes tajua mistä tässä ketjussa on kyse, niin miksi edes vastaat kun et kerran ymmärrä mitään siitä mistä on kyse.Kyse on nyt siitä, että Google yrittää pakottaa käyttämään Chromea.


      • Anonyymi

        Mitä nyt oikein selität? Kyse on käyttäjien valinnanoikeudesta. Hyvin moni voi haluta pitää sekä Chromen, että Samsung Internet -selaimen asennettuna, mutta haluaa silti itse valita mitä selainta käyttää, mikä on puhelimen oletusselain ja millä selaimella siis nuo uutisetkin avautuu. Ei ole Googlen asia päättää sitä käyttäjän puolesta.

        Lisäksi tässä on ihan selvästi kyse siitä, että kun Samsung otti käyttäjien seurannan eston käyttöön omassa selaimessaan niin Google pakottaa sen takia käyttämään Chromea jotta käyttäjien seuranta jatkuisi. Kyse on selvästi siitä, että Google haluaaa vesittää seurannan eston, siitä ei ole epäilystä koska Samsung otti just käyttöön tuon seurannan eston ja Google teki sitten tuon heti s en jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et edes tajua mistä tässä ketjussa on kyse, niin miksi edes vastaat kun et kerran ymmärrä mitään siitä mistä on kyse.Kyse on nyt siitä, että Google yrittää pakottaa käyttämään Chromea.

        Ja hyvä niin. Muut selaimet kun jäävät kauas taakse kaikilta osin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hyvä niin. Muut selaimet kun jäävät kauas taakse kaikilta osin..

        Sinusta siis on hyvä, että Google yrittää estää käyttäjien seurannan eston? Eli kun Samsung yrittää suojella käyttäjiä ottamalla oletuksena käyttöön käyttäjien seurannan eston ja Google sitten yrittää vesittää sen pakottamalla käyttämään Chromea niin se on sinusta hyvä asi? Taidat olla töissä Googlella tai olla muutoin Google-fanaatikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta siis on hyvä, että Google yrittää estää käyttäjien seurannan eston? Eli kun Samsung yrittää suojella käyttäjiä ottamalla oletuksena käyttöön käyttäjien seurannan eston ja Google sitten yrittää vesittää sen pakottamalla käyttämään Chromea niin se on sinusta hyvä asi? Taidat olla töissä Googlella tai olla muutoin Google-fanaatikko.

        Estoilla ei ole loppupelissä mitään merkitystä internetmaailmassa. Se että selain estää seurannan on vasta promille sadasluokkaa kokonaisuudesta..


    • Anonyymi

      osta HUAWEI puhelin niin ei Tarvitse Googlea käyttää, eikä se oikein tunnu toimivankaan joten silloin duckduckgo kehiin.

    • Anonyymi

      Ei varmasti ole sattumaa tuo. -google tietenkin haluaa, että käyttäjien seuranta jatkuu, koska Google saa siitä rahaa. Eli Google haluaa jatkaa Android -käyttäjien käyttämistä tuotteina, jotka tuottaa rahaa mainostuloina. Siitähän tuossa on kyse. Google tietty yrittää tehdä kaikkensa estääkseen kaikenlaisen seurannan eston. Ja kun Samsung on suurin Android -älypuhelimien valmistaja niin varmaankin on piikki Googlen lihassa se, etä Samsung laittoi seurannan eston päälle oletuksena. Sen akia Google tuon teki. Googlen näkökulmasta tuo on tietty ymmärrettävää, mutta meidän käyttäjien kannalta tuo on erittäin huono juttu. Tuollasta ei missään nimessä saisi sallia.

      • Anonyymi

        Ei ole ollenkaan huono juttu. Vaikka seurannan saisi estettyä niin se jatkuu edelleen toisessa muodossa.. Selain on pieni osa koko mittavaa järjestelmää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ollenkaan huono juttu. Vaikka seurannan saisi estettyä niin se jatkuu edelleen toisessa muodossa.. Selain on pieni osa koko mittavaa järjestelmää..

        Ei tietenkään ole huono juttu jos leipänsä saa googlelta.


    • Anonyymi

      Älä käytä Googlen Discover-uutissyöttöä, jos sen toiminta ei kerta miellytä.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Androidiin voi ihan vapaasti valita haluamansa selaimen. Itse olen jo pidempään käyttänyt Duckduckgon selainta. Se on viime aikoina päivittynyt usein, ja uusia ominaisuuksia on tullut käyttöön.


    • Anonyymi

      Menetin hotmailin ja kaikki osoitteet sekä vuosia säästämät tärkeät tiedot!
      TYMPII lievästi sanottuna. Halusin pitää W10 ja Firefox selaajan niin osoittavat voimansa JOTEN VAROKAA!!!

      • Anonyymi

        Hahhah! Teikällä "tärkeitä" tietoja!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe