Täällä on ollut keskustelua, että minkä hintaisen auton voit ostaa. Joku sanoo että 3000e on raja ja toinen että 5000-7000e. Olen katsonut huutokaupasta autoja. Sieltä voi saada jopa 2500-3500e jopa 8000e tai kalliimpiakin autoja. Eli mitä maksaisivat autoliikkeessä. Voiko ulosotto puuttua noihin?
Vastaukset 4
- Anonyymi
Se riippuu paljon siitä, onko auto oikeasti tarpeellinen esim. työssäkäynnin kannalta ja kuinka hyvin pystyt lyhentämään velkaa rahalla. Jos ulosmittaus on suppea, ei tarvitse huolehtia auton ulosmittauksesta, suppea ulosotto koskee vain rahaa.
Sillä ei taida olla merkitystä, kuinka paljon maksat autosta, vain sillä, minkä arvoinen kyseinen auto on oikeasti.- Anonyymi
Mutta sehän on hyvä jos 2tonnin autolla saat lyhennettyä 6tonnia ulosottoa, tulee maksettuakin ne joskus
- Anonyymi
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071322#L4P11
Lukuja päivitettiin 1.2.2018:
"Luonnollisen henkilön ulosmittauksesta erotetaan ulosottokaaren 4 luvun 21 §:n 1 momentin 4 kohdassa tarkoitetussa tilanteessa työvälineisiin rinnastettavia esineitä 5 000 euron tai erityisestä syystä enintään 7 000 euron arvosta." - Anonyymi
Jos en ihan täysin väärin muista niin mulla ku oli 10k ulosotossa pari vuotta sitte niin mulle laitettii rajaksi 2000, soita ulosottoon ja kysy, paljo autolla saa olla hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 126858
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.26831Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s40733- 39705
Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?47630Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?67558Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?57555- 76547
- 34525
- 53516