Täällä on ollut keskustelua, että minkä hintaisen auton voit ostaa. Joku sanoo että 3000e on raja ja toinen että 5000-7000e. Olen katsonut huutokaupasta autoja. Sieltä voi saada jopa 2500-3500e jopa 8000e tai kalliimpiakin autoja. Eli mitä maksaisivat autoliikkeessä. Voiko ulosotto puuttua noihin?
Auton osto
4
481
Vastaukset
- Anonyymi
Se riippuu paljon siitä, onko auto oikeasti tarpeellinen esim. työssäkäynnin kannalta ja kuinka hyvin pystyt lyhentämään velkaa rahalla. Jos ulosmittaus on suppea, ei tarvitse huolehtia auton ulosmittauksesta, suppea ulosotto koskee vain rahaa.
Sillä ei taida olla merkitystä, kuinka paljon maksat autosta, vain sillä, minkä arvoinen kyseinen auto on oikeasti.- Anonyymi
Mutta sehän on hyvä jos 2tonnin autolla saat lyhennettyä 6tonnia ulosottoa, tulee maksettuakin ne joskus
- Anonyymi
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071322#L4P11
Lukuja päivitettiin 1.2.2018:
"Luonnollisen henkilön ulosmittauksesta erotetaan ulosottokaaren 4 luvun 21 §:n 1 momentin 4 kohdassa tarkoitetussa tilanteessa työvälineisiin rinnastettavia esineitä 5 000 euron tai erityisestä syystä enintään 7 000 euron arvosta." - Anonyymi
Jos en ihan täysin väärin muista niin mulla ku oli 10k ulosotossa pari vuotta sitte niin mulle laitettii rajaksi 2000, soita ulosottoon ja kysy, paljo autolla saa olla hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1734665Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k83557Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.392542Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1572217Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet331368- 701214
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.711132Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751131En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on391033- 53963