Täällä on ollut keskustelua, että minkä hintaisen auton voit ostaa. Joku sanoo että 3000e on raja ja toinen että 5000-7000e. Olen katsonut huutokaupasta autoja. Sieltä voi saada jopa 2500-3500e jopa 8000e tai kalliimpiakin autoja. Eli mitä maksaisivat autoliikkeessä. Voiko ulosotto puuttua noihin?
Auton osto
4
486
Vastaukset
- Anonyymi
Se riippuu paljon siitä, onko auto oikeasti tarpeellinen esim. työssäkäynnin kannalta ja kuinka hyvin pystyt lyhentämään velkaa rahalla. Jos ulosmittaus on suppea, ei tarvitse huolehtia auton ulosmittauksesta, suppea ulosotto koskee vain rahaa.
Sillä ei taida olla merkitystä, kuinka paljon maksat autosta, vain sillä, minkä arvoinen kyseinen auto on oikeasti.- Anonyymi
Mutta sehän on hyvä jos 2tonnin autolla saat lyhennettyä 6tonnia ulosottoa, tulee maksettuakin ne joskus
- Anonyymi
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071322#L4P11
Lukuja päivitettiin 1.2.2018:
"Luonnollisen henkilön ulosmittauksesta erotetaan ulosottokaaren 4 luvun 21 §:n 1 momentin 4 kohdassa tarkoitetussa tilanteessa työvälineisiin rinnastettavia esineitä 5 000 euron tai erityisestä syystä enintään 7 000 euron arvosta." - Anonyymi
Jos en ihan täysin väärin muista niin mulla ku oli 10k ulosotossa pari vuotta sitte niin mulle laitettii rajaksi 2000, soita ulosottoon ja kysy, paljo autolla saa olla hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221251
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283929- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html144610- 38577
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528508Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!
Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte242470