Auton osto

Anonyymi

Täällä on ollut keskustelua, että minkä hintaisen auton voit ostaa. Joku sanoo että 3000e on raja ja toinen että 5000-7000e. Olen katsonut huutokaupasta autoja. Sieltä voi saada jopa 2500-3500e jopa 8000e tai kalliimpiakin autoja. Eli mitä maksaisivat autoliikkeessä. Voiko ulosotto puuttua noihin?

4

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se riippuu paljon siitä, onko auto oikeasti tarpeellinen esim. työssäkäynnin kannalta ja kuinka hyvin pystyt lyhentämään velkaa rahalla. Jos ulosmittaus on suppea, ei tarvitse huolehtia auton ulosmittauksesta, suppea ulosotto koskee vain rahaa.
      Sillä ei taida olla merkitystä, kuinka paljon maksat autosta, vain sillä, minkä arvoinen kyseinen auto on oikeasti.

• Anonyymi

Mutta sehän on hyvä jos 2tonnin autolla saat lyhennettyä 6tonnia ulosottoa, tulee maksettuakin ne joskus

• Anonyymi

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071322#L4P11

Lukuja päivitettiin 1.2.2018:

"Luonnollisen henkilön ulosmittauksesta erotetaan ulosottokaaren 4 luvun 21 §:n 1 momentin 4 kohdassa tarkoitetussa tilanteessa työvälineisiin rinnastettavia esineitä 5 000 euron tai erityisestä syystä enintään 7 000 euron arvosta."

• Anonyymi

Jos en ihan täysin väärin muista niin mulla ku oli 10k ulosotossa pari vuotta sitte niin mulle laitettii rajaksi 2000, soita ulosottoon ja kysy, paljo autolla saa olla hintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      356
      4807
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      130
      4211
    3. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      1
      2626
    4. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      213
      2555
    5. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      104
      2344
    6. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2179
    7. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1786
    8. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1519
    9. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      31
      1366
    10. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      52
      1361
    Aihe