Lasten rangaistukset, arestit yms

Anonyymi

Lapset vaihtaa kotia vuoroviikoin. Ex-vaimo on erosta lähtien (jonka itse halusi) ollut melkoisen kireä ja hermoraunio.

Nyt on tullut ongelmaksi, että lapset ei tottele häntä niin kuin hän haluaisi. Omasta mielestäni syy on siinä, että exä hirttäytyy liian pikkutarkasti ruutuaika rajoihin, ja niistä tulee vähän väliä konflikteja. Itse taas olen rennompi, jos ruutuaika venähtää vartin tai puoli tuntia, niin en ole heti väkisin repimässä lapsia pois pleikkarin äärestä, kuten exvaimo tekee.

Itse pidän toki säännöt, mutta en ole niin pikkutarkka. Läksyt tehdään aina heti koulun jälkeen, jne, ja minua uskotaan kun ärähdän. Mun ei tarvi kuin kerran ärähtää, niin lapset tietää että nyt on parempi totella. Exä taas ei saa äänenkäytöllä tarpeeksi preesenssiä, ja homma menee aina konfliktiin heillä, tavaroita rikkoutuu kun lapsilla menee hermot, eikä exä saa heitä kuriin. Tai saa, mutta siinä tulee aina sotkua.

Exä haluaa usein, että lasten rangaistukset, arestit, kaverikiellot, kännykkäkiellot, yms kiellot jatkuisi myös minun viikolla. Tuntuu jotenkin väärältä, kun minulla ei ole lasten kanssa mitään ongelmia, niin mun pitäisi aloittaa viikko aina kielloilla. Ja kun lapsiviikko alkaa perjantaina, niin siinä menee aina viikonlopun suunnitelmat pieleen, kun ei saisi edes elokuvateatteriin mennä, koska rangaistus.

Tottakai jos lapsi on tehnyt jotain tyhmyyksiä kodin ulkopuolella, niin rangaistus voi jatkua toisenkin viikolla. Mutta jos poikani rikkoo suutuspäissään äitinsä seinäkellon, niin kuuluuko se rangaistus nyt enää minun luona jatkua? Eihän minulla ole siihen osaa eikä arpaa, että lapset menettää hermonsa hänen nihilistisessä pikkutarkassa kotiarjessa, jossa pikkuasioista tehdään ongelma ja riita.

17

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anna ex- ihan rauhassa haluta mitä haluaa. käytät omaa järkeäsi kun sinun lapsi viikosi on.Ex-vaimolle ei kulu sinun elämä,ei se aika mitä teete lasten kanssa. Laset tai nuoret kunioitavat sinua. Ex_vaimo eli äitiä ei,syy eri pura kun ovat siellä.Sekän ei kulu sinulle. Älä anna ex-vaimon sotkea suhdettasi lapsin ja vikkot kun lapset ovat luonasi. Älä anna yhtään hänelle tila.Sovit vain lasten haku ja vienit takas.Kuin lomat. Kouluhan ilmoita molemille tai näette Hilman viesti ketjut.

    • Anonyymi

      Aikuisten vika kun pompottelee lapsia talosta toiseen, miksi ette muuta itse? Nkisitte miten raskasta se on, tuossankin on selvästi nähtävissä,m itenlapsia kiusataan heiltä vaaditaan ja syytetään.

      Kun aikuiset eroo, aikuiset muuttaa, ei lapset. Mutta helpommalla aikuinen pääsee kun vaatii sen lapsilta, vaikka itse on sotkun aiheuttanut.
      Hävetkää.

      Jos pilaatte lapsetn perheen olette itse vastuussa et se toimii ja itse muutatte, ei lapset korjaa virheitänne.

      Kuvitelkaa huviksenne, kun lapset on isompia, mitä sitten tapahtuu??? Nyt on helppo heittää pikkulapsi talosta toiseen, kun aikuinen ei viitsi itse muuttaa kun se on niin rassaavaa, mutta lapsen on pakko kun sitä vaaditte heiltä korjaamaan sokunne.

      Olen ihmetellyt, miten lastensuojelu ei puutu tähän tapaan ja ota lapsia huostaan jossa ne saisi olla yhdessä kodissa rauhassa.

      • Anonyymi

        Mihin ne aikuiset sitten muuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ne aikuiset sitten muuttaa?

        Isänsä luokse!


      • Anonyymi

        Tpivottavasti isän nimi ei ole Petri


      • Anonyymi

        Ihan niin
        Monet ovat kyllä tehneetkin niin että isä ja äiti vuorottelevat viikoittain heidän entisessä yhteisessä kodissaan niin että perusturvana on oma koti, ja sitten asuvat lapsivapaat viikot yhdessä vuokrattuun asuntoon jota sanotaan aikuisten asunto .

        Että kyllä lapset hyväksyy eronkin kun se heille esitetään oikealla lailla , ja samalla vanhemmat näyttävät että voivat olla sovussa toistensa kanssa , siis lapset on näissä asioissa pää asia , ja heidän kasvattaminen . Ja jos isä tai äiti on olleet uskottomia ja sen vuoksi ero niin sitä ei tarvitse heittää lasten silmille , sillä he eivät voi vaikuttaa asiaan eikä tarvitsekaan olla osana siihen. Niin että kypsiäkin avioeroja on olemassa jossa lapset tuntevat ettei kukaan ole heitä jättänyt .ja että heidän suosiossaan ei riidellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin
        Monet ovat kyllä tehneetkin niin että isä ja äiti vuorottelevat viikoittain heidän entisessä yhteisessä kodissaan niin että perusturvana on oma koti, ja sitten asuvat lapsivapaat viikot yhdessä vuokrattuun asuntoon jota sanotaan aikuisten asunto .

        Että kyllä lapset hyväksyy eronkin kun se heille esitetään oikealla lailla , ja samalla vanhemmat näyttävät että voivat olla sovussa toistensa kanssa , siis lapset on näissä asioissa pää asia , ja heidän kasvattaminen . Ja jos isä tai äiti on olleet uskottomia ja sen vuoksi ero niin sitä ei tarvitse heittää lasten silmille , sillä he eivät voi vaikuttaa asiaan eikä tarvitsekaan olla osana siihen. Niin että kypsiäkin avioeroja on olemassa jossa lapset tuntevat ettei kukaan ole heitä jättänyt .ja että heidän suosiossaan ei riidellä

        Kellä on varaa tuolaiseen järjestelyyn, molemmat maksaa oman asuntonsa ja vielä sen yhteisen asuntonsa, ihan pähkähullu ajatus.
        Hullummaksi vaan menee , kun on uusi puoliso kuvioissa kumallakin.
        Miksi ne jotkut seinät on niin tärkeät, lapsilla voi olla kaksi rakastettavaa kotia, jossa heistä välitetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellä on varaa tuolaiseen järjestelyyn, molemmat maksaa oman asuntonsa ja vielä sen yhteisen asuntonsa, ihan pähkähullu ajatus.
        Hullummaksi vaan menee , kun on uusi puoliso kuvioissa kumallakin.
        Miksi ne jotkut seinät on niin tärkeät, lapsilla voi olla kaksi rakastettavaa kotia, jossa heistä välitetään.

        Ei kun isä ja äiti maksavat vuokra asunnosta puolet kumpikin ja samoin lasten kodista , niin että ei siinä kolmatta asuntoa tarvits vaan vuokra-asunto missä lapsivapaalla viikolla asutaan vuoroittain , joten lasten tähden voi sen ajan olla vähän erikoisesti kun he ovat alaikäisiä ja silti elää omaa elämäänsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isänsä luokse!

        Siis lasten isoisän luokse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun isä ja äiti maksavat vuokra asunnosta puolet kumpikin ja samoin lasten kodista , niin että ei siinä kolmatta asuntoa tarvits vaan vuokra-asunto missä lapsivapaalla viikolla asutaan vuoroittain , joten lasten tähden voi sen ajan olla vähän erikoisesti kun he ovat alaikäisiä ja silti elää omaa elämäänsä

        Sää meinaat, että molemmat vanhemmat asuu samassa asunnossa vuoron perään ja viikon ja viikon lasten asunnossa, ei toimi mitenkään , me , kun erottiin, niin myytiin omakotitalo, ja asuntoauto , sitten kumpikin osti oman rivarin , jossa lapset käy vuoroviikoin, minulla on uusi puoliso ja exälläkin seurustelu kumppani.


    • Anonyymi

      Voi lapsi ressukoita missä hullunmyllyssä pitää elää. Oikea vanhemmuuus on sitä että yhteistoimin laaditaan säännöt mitä noudatetaan lapsen parhaaksi ja heidän kehitykselleen . Mutta jos niin on että säännöt ovat erillaiset molemmissa kodeissa niin perheen pitäisi keskustella lasten kanssa niistä yhdessä. Se sama kuka eron on halunnut, siihenkin on aina syynsä , joten jos vanhemmat unohtaisivat hetkeksi oman itsensä ja kilpailun paremmuudesta ja opettaisivat lapsia kunnioittamaan molempia vanhempiaan yhteisvoimin, siis ei toisen mollaamista lasten kuullen sillä isä ja äiti ovat he kuitenkin lapsilleen vaikka ovatkin erossa.
      Oma äitini ei koskaan puhunut pahaa isästäni minulle , vaikka sitten kun tulin aikuiseksi huomasin että isä oli tehnyt asioita joista itte olisin mennyt kattoon kiukusta , joten kiitollisuus äitiäni kohtaan on suuri , silti minulla oli lupa rakastaa isääni sellaisena kun itse hänen tunsin ei siis toisten pahaa puhuvien kautta.
      Joten ero ongelmat eivät kuulu lapsille, ne ovat ainoastaan kahden ihmisen välisiä, mutta vanhemmuus kuuluu molemmille , siis yhteistyö mitä tulee lapsiin olisi jatkuttava niin että lapset huomaisivat että vaikka onkin erottu niin kumpikin on tärkeä heille.

    Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe