Miten terveyskeskuksessa suhtaudutaan?

Anonyymi

Olen jo ihan aikuinen, alle 30. Mulla on melkeen 10v sitten todettu lievä masennus joka on mielestäni mennyt jo vuosia sitten ohi. En koe et mulla ois koskaan ollut mitään sen vakavampaa mielenterveysongelmaa.

Pelottaa tuo yhteydenotto terveyskeskukseen. En tiedä mitä sanoa, leimataanko mut mielenterveysongelmaiseksi, tai suhtaudutaanko muhun vähättelevästi.

Oon syntynyt naisen kehoon, ja kokenut olevani väärässä kehossa ihan lapsesta asti. Silloin puhuin tästä jonkin verran, mutta mulle sanottiin höpö höpö. Teini-iässä osasin jo hävetä asiaa, mut kerroin kuitenkin yhdelle kaverille joka vastas vaan että hyi.

Sen jälkeen en oo suoraan puhunut kellekkään, paitsi netissä vaikka asia on vaivannut hirveesti. Oon tarkoituksella hakeutunut työhön missä mun ei tarvi kohdata ihmisiä jatkuvasti ja tulla nähdyksi väärin.

Tuntuu et elämä ois vaan niin paljon parempaa kun saisin olla siinä kehossa missä mun kuuluis olla. En vaan saa aikaseksi edes sitä ensimmäistä askelta kun olen vuosia odottanut päivää et kehtaan nöyrtyä hakemaan apua tähän.

Kokemuksia? Tai vaikka vaan ideoita mitä mun kuuluis sanoa?

3

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei "kuulu" sanoa mitään erityisesti, kerrot vaan totuuden tuntemuksistasi. Voi olla ettei terveyskeskuksessa osata kirjoittaa asianmukaista lähetettä transtutkimusyksikköön, vaan yritetään tarjota mielenterveyspuolen arviointia. Tätä ei pidä hyväksyä, mutta jos ei muuten saa lähetettä, on "otettava vauhtia" yksityislääkäriltä. Transtutkimusyksikössä kyllä tutkitaan onko vielä masennuksesta vaikutusta (ohjataan silloin asianmukaiseen erilliseen tutkimukseen).

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta. Jonot on kyllä näköjään aika pitkät et pääsee lääkärille.
        Mietin et jos saisin sen lähetteen yksityiseltä, niin korvaakohan kela matkakuluja sitten..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Jonot on kyllä näköjään aika pitkät et pääsee lääkärille.
        Mietin et jos saisin sen lähetteen yksityiseltä, niin korvaakohan kela matkakuluja sitten..

Kela korvaa matkakulut Tampereelle tai Helsinkiin, en tiedä minkä verran tänä päivänä, mutta aikoinani 9 euroa ylittävältä osalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73