Terve!
Elikkäs minkä pituisia vaellusreittejä Samaran laaksossa on?
Miten sinne pääse esim. Haniasta?
Kiitos vastanneille!
Samaran rotkot?
6
1018
Vastaukset
- Jolle
Bussilla viedään yläpäähän(matkalla hienoja maisemia) ja matka alas rannalle on noin 17km kivikkoista polkua pitkin.
Improsin rotko on noin 7km ja on myös mahtavan hienot maisemat.
Samarian rotkon kävely on huonokuntoiselle tosi raskas. Itse kävelin Improsin rotkon 2,5:ssa tunnissa. - matkaan
Ennnen vanhaan senkun osti bussililipun Hanian linja-autoasemalta ja eikun aamulla varhain matkaan. Hintaan taisi sisältyä joko laivakuljetuskin tai paluubussi - joka tapauksessa paljon halvempi reissu oli itse järjestäen kuin matkatoimiston kautta.
Muistutan yleisestikin, että omatoimisuus Kreikassa monessa tapauksessa kannattaa. Huolimatta siitä, että oppaat kehuu "yhteistyöpartnereitaan".- Kirsti
Samarina retki on kyllä kokemisen arvoinen,
en kuitenkaan suosittele sellaiselle, joka ei
ole harjoittanut liikuntaa yhtään.
Nytkin matkatoimisto järjestämään retkeen kuulluu
paluukuljetsu laivlla, koska sieltä ei muuta
kautta pääse pois. Tai tietysti pääsee, jos haluaa kavuta takainpäin ylämäkeä.
retki on melko kallis, koska on itse käveltävä ja
oltava omat eväät. Kannatti kuitenkin, mielestäni. - Kirsti
Kirsti kirjoitti:
Samarina retki on kyllä kokemisen arvoinen,
en kuitenkaan suosittele sellaiselle, joka ei
ole harjoittanut liikuntaa yhtään.
Nytkin matkatoimisto järjestämään retkeen kuulluu
paluukuljetsu laivlla, koska sieltä ei muuta
kautta pääse pois. Tai tietysti pääsee, jos haluaa kavuta takainpäin ylämäkeä.
retki on melko kallis, koska on itse käveltävä ja
oltava omat eväät. Kannatti kuitenkin, mielestäni.Tulipas paljon painovirheitä!
- Vaeltaja
Olimme järjestetyllä retkellä, lähtö oli muistaakseni puoli viisi aamulla (Plataniaksesta ). Kahdeksalta olimme lähtöpaikalla. Alku on jyrkkää laskeutumista kilometrin-pari. Sitten on sepelistä aina ylikiivettävän kokoisiin kiviin asti polkua. Jos haluaa tähyillä kotkia tai vuohia tai maisemia, on pysähdyttävä, koska koko ajan on katsottava kävellessä jalkoihin. Kartasta näkee ajan, milloin olisi oltava missäkin pisteessä, että ehtii ulos ennen rotkon sulkeutumista. Vessat olivat kauheita haisevia kusiputkia, joissa oli sairaasti hyttysiä. (Siis reikä lattiassa.) Eväänä meillä oli vettä, hiilihapolla ja ilman, suklaata ja appelsiinia. Kunnon kengät jalkaan, millään sandaaleilla sitä ei läpi mennä. Kuusi tuntia meni, kyllä oli eka olut paras kun päästiin perille kylään, josta oli lauttakuljetus toiseen kylään, josta tuli bussi hakemaan takaisin Plataniakseen.
kerroin vastauksessani omatoimisesta bussi- ja autolauttamatkasta Samarian rotkolle.
Suosittelen lämpimästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52664
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24485Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466