Samaran rotkot?

-voikukka-

Terve!

Elikkäs minkä pituisia vaellusreittejä Samaran laaksossa on?

Miten sinne pääse esim. Haniasta?

Kiitos vastanneille!

6

1018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jolle

      Bussilla viedään yläpäähän(matkalla hienoja maisemia) ja matka alas rannalle on noin 17km kivikkoista polkua pitkin.

      Improsin rotko on noin 7km ja on myös mahtavan hienot maisemat.

      Samarian rotkon kävely on huonokuntoiselle tosi raskas. Itse kävelin Improsin rotkon 2,5:ssa tunnissa.

    • matkaan

      Ennnen vanhaan senkun osti bussililipun Hanian linja-autoasemalta ja eikun aamulla varhain matkaan. Hintaan taisi sisältyä joko laivakuljetuskin tai paluubussi - joka tapauksessa paljon halvempi reissu oli itse järjestäen kuin matkatoimiston kautta.

      Muistutan yleisestikin, että omatoimisuus Kreikassa monessa tapauksessa kannattaa. Huolimatta siitä, että oppaat kehuu "yhteistyöpartnereitaan".

      • Kirsti

        Samarina retki on kyllä kokemisen arvoinen,
        en kuitenkaan suosittele sellaiselle, joka ei
        ole harjoittanut liikuntaa yhtään.

        Nytkin matkatoimisto järjestämään retkeen kuulluu
        paluukuljetsu laivlla, koska sieltä ei muuta
        kautta pääse pois. Tai tietysti pääsee, jos haluaa kavuta takainpäin ylämäkeä.

        retki on melko kallis, koska on itse käveltävä ja
        oltava omat eväät. Kannatti kuitenkin, mielestäni.


      • Kirsti
        Kirsti kirjoitti:

        Samarina retki on kyllä kokemisen arvoinen,
        en kuitenkaan suosittele sellaiselle, joka ei
        ole harjoittanut liikuntaa yhtään.

        Nytkin matkatoimisto järjestämään retkeen kuulluu
        paluukuljetsu laivlla, koska sieltä ei muuta
        kautta pääse pois. Tai tietysti pääsee, jos haluaa kavuta takainpäin ylämäkeä.

        retki on melko kallis, koska on itse käveltävä ja
        oltava omat eväät. Kannatti kuitenkin, mielestäni.

        Tulipas paljon painovirheitä!


    • Vaeltaja

      Olimme järjestetyllä retkellä, lähtö oli muistaakseni puoli viisi aamulla (Plataniaksesta ). Kahdeksalta olimme lähtöpaikalla. Alku on jyrkkää laskeutumista kilometrin-pari. Sitten on sepelistä aina ylikiivettävän kokoisiin kiviin asti polkua. Jos haluaa tähyillä kotkia tai vuohia tai maisemia, on pysähdyttävä, koska koko ajan on katsottava kävellessä jalkoihin. Kartasta näkee ajan, milloin olisi oltava missäkin pisteessä, että ehtii ulos ennen rotkon sulkeutumista. Vessat olivat kauheita haisevia kusiputkia, joissa oli sairaasti hyttysiä. (Siis reikä lattiassa.) Eväänä meillä oli vettä, hiilihapolla ja ilman, suklaata ja appelsiinia. Kunnon kengät jalkaan, millään sandaaleilla sitä ei läpi mennä. Kuusi tuntia meni, kyllä oli eka olut paras kun päästiin perille kylään, josta oli lauttakuljetus toiseen kylään, josta tuli bussi hakemaan takaisin Plataniakseen.

    • kerroin vastauksessani omatoimisesta bussi- ja autolauttamatkasta Samarian rotkolle.

      Suosittelen lämpimästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe