Moro!
Täälä teini paikalla. Kysyn töistä, nää kaikki on hemmetin vaikeaa. Paperihommat ja yms. Eli lyhyeesti sanottuna miten voi tienata rahaa? Kesätyöt? Jos on tietoa niin kirjoittele. Kiitos jo ennalteen.
Kesätyö? Palkka?
3
265
Vastaukset
- Anonyymi
Ensinnäkin sinun pitää löytää se työpaikka. Mikäli jossain työpaikassa sinut todetaan mahdollisesti tehtävään kelpaavaksi, sinut pyydetään haastatteluun. Tämän jälkeen menee joku aika, että selviää tulitko valituksi tai et. Mikäli tulit valituksi, niin kuvio menee suunnilleen näin:
Teet yrityksen kanssa työsopimuksen tietylle ajalle. Viimeistään tässä yhteydessä sinulle kerrotaan, mikä on palkka ja työaika. Työajasta ja palkkatoiveesta on yleensä puhetta jo haastattelussa. Palkka määräytyy yleensä tehtävän luonteen ja vaativuuden mukaan. Viimeistään töiden alettua sinun pitää toimittaa työnantajalle verokorttisi, mistä käy ilmi, paljonko sinulta pidätetään palkasta veroa. Tämän saat joko verotoimistosta, tai Oma Vero -verkkopalvelusta. Kaikesta työstä, mikä teetetään laillisesti, pitää maksaa verot. Älä suostu siihen, että joku haluaisi maksaa pimeästi. Se on laitonta, ja monesti voit jäädä ilman luvattuja rahoja. helpon työpaikan saa helpolla hyvään työpaikkaan pitää olla suhteita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552665
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351765
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329