Hoitotiede 2022

Anonyymi

Löytyykö täältä muita tänä vuonna hakeneita? Mitä mieltä pääsykokeesta? Milloinkahan uef valintakokeen oikeat vastaukset löytyy netistä…

Täällä yks joka jäi viime vuonna todella pienestä kiinni ettei tullut valituksi, hain silloin vain preventiiviseen kun en tajunnut että olisi voinut hakea useampaan. Nyt hain kaikkiin 😂 koe oli mielestäni huomattavasti vaikeampi kuin viime vuonna. Joko meni super hyvin tai super huonosti. Haluaisin päästä ne oikeat vastaukset näkemään 😅

86

7078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tänään Tampereella pääsykokeissa. Koe oli aikalailla sellainen kuin odotinkin. Muutamia kompakysymyksiä siellä oli joukossa, toivottavasti bongasin kaikki. Muutamissa kysymyksissä jäin kyllä pohtimaan, että mitähän vastausta kysymyksellä haettiin kun kaksi eri vaihtoehtoa olisivat sopineet oikeiksi. Miten kysymystä nyt tulkitseekaan. Viimeinen osio, jossa oli monta tilastoa imetyksestä ja interventioista, tuntui jotenkin liian helpolta. Ehkä ymmärsin jotain väärin tai avoimen opinnot ja aiempi kokemus pääsykokeista auttoi. No, heinäkuussa sen näkee.

      • Anonyymi

        Joo samaa mieltä tuosta vikasta osiosta! Tavasin sitä pitkään kun mietin että voiko olla näin helppo.


    • Anonyymi

      Olin myös Tampereella. Vaikea sanoa kokeesta miten meni, koska perus monivalintaa oli. Joidenkin kysymysten kohdalla joutui paljon pohtimaan, että mikä ois oikea vaihtoehto/vaihtoehdot. Uskoisin, että en välttämättä pääse tolla suorituksella

    • Anonyymi

      Hyvin ristiriitainen olo jäi, viimeinen tehtävä oli semmoinen että tuli olo, että joko meni aivan mehtään tai sit oli helppo :D Kuopiossa olin. Ja kompakysymyksiä oli tosiaan joo, toivottavasti tuli kaikki bongattua, tarkkaan sai kysymyksen lukea

    • Anonyymi

      Heippa, Turussa olin ensimmäistä kertaa ylipäätänsä pääsykokeissa. Mielestäni oli huomattavasti hankalampi, kuin ne vanhat kokeet, joita olen netistä katsonut. Olikohan laitettu koe selkeästi haastavammaksi kun kerta hakijoita oli nyt paljon? Ei pysty sanomaan yhtään, menikö hyvin vai huonosti… ja toisaalta kun en tutkijaksi edes halua, niin nuo kysymykset ei napannut. Tuloksia odotellessa…

    • Anonyymi

      Turussa myös kokeessa. Eka tehtävä oli mun mielestä helppo, kaksi viimeistä oli sitten taas sellaisia ettei oikein osaa sanoa menikö kauhean hyvin. Tosiaan viime vuonna jäin 1,5p päähän huolimattomuusvirheen takia ja nyt kyllä kulutin aikaa lukemalla kaikki vielä uudelleen kertaalleen.
      Teetti kyllä työtä varsinkin se viimeinen taulukkoaineisto.

    • Anonyymi

      Hain itse pelkästään preventiiviseen hoitotieteeseen ja olin valintakokeissa Kuopiossa. Viimeinen tehtävä oli itselleni ehdottomasti vaikein!Olisi kiva kuulla miten muilla on mennyt🙂

    • Anonyymi

      Olikohan kaikissa paikoissa taas samat aineistot? Tampereella 1. tehtävässä oli tutkimusartikkeli, joka käsitteli rakennemallin kehittämistä. Toisena aineistona oli kartoittava katsaus ja kolmantena niitä imetystilastoja.

      • Anonyymi

        Samalta kuulostaa kuin Turussa


      • Anonyymi

        Uef kokeessa myös saman kuuloiset aineistot. Yhteensä 4 aineistoa. Mainitsemiesi lisäksi oli lapsiperheiden palveluita ja niiden riittävyyttä käsittelevä artikkeli. Oliko sitä Tampereella tai Turussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uef kokeessa myös saman kuuloiset aineistot. Yhteensä 4 aineistoa. Mainitsemiesi lisäksi oli lapsiperheiden palveluita ja niiden riittävyyttä käsittelevä artikkeli. Oliko sitä Tampereella tai Turussa?

        Tampereella oli 3 osaa:
        1. tutkimusartikkeli
        2. Kartoittava katsaus
        3. Taulukoita liittyen imetykseen. 3 ryhmää, joiden välisiä tuloksia piti vertailla ja tutkia merkittävyyttä P-arvojen avulla.

        Kaikissa siis monivalintakysymyksiä, jossa oikeita vastauksia yksi tai useampi. Osiossa 2 muistaakseni 4 avointa kysymystä, joihin tuli numeraalisesti vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella oli 3 osaa:
        1. tutkimusartikkeli
        2. Kartoittava katsaus
        3. Taulukoita liittyen imetykseen. 3 ryhmää, joiden välisiä tuloksia piti vertailla ja tutkia merkittävyyttä P-arvojen avulla.

        Kaikissa siis monivalintakysymyksiä, jossa oikeita vastauksia yksi tai useampi. Osiossa 2 muistaakseni 4 avointa kysymystä, joihin tuli numeraalisesti vastata.

        Pikku tarkennus: ei pitänyt tutkailla merkittävyyttä, vaan merkitsevyyttä. Siinä on nähkääs vissi ero!


    • Anonyymi

      Tampereella olin kans, ekaa kertaa. Kakkostehtävässä oli kyllä eniten pohtimista ja moneen kertaan kävin vielä läpi vaihtoehdot ettei jäisi mitään huomaamatta ja joutui parissa kohtaa tosissaan miettimään että miten sen tulkitsee. Kaiken kaikkiaan juuri samat fiilikset, että olisi kiva tietää jo oikeat vastaukset, koska on valheellisen varma olo, ja toisaalta saattoi mennä aivan metsäänkin sit joku. Pitkä on odottavan aika...

    • Anonyymi

      Joo, mullakin kakkosessa oli vaikeampi hahmottaa. Ainakin siinä aineiston analyysissä. Se eettisyys ja luotettavuus oli helpompi.

      Viime vuonna uef oli samankaltainen koe, ja oikeat vastaukset tuli melkein samantien. Onkohan missään vielä julkaistu vastauksia?

      • Anonyymi

        Kakkostehtävän kysymyksistä osa oli vähän monitulkintaisia. Esimerkiksi se, miten monta tutkimusta aineistossa oli. Yleensähän aineisto on se lopullinen analysoitiin päätyvä materiaali, mutta miten sekin kysymys sitten tulkitaan. Onko se se 91 vai se lopullinen aineiston määrä 18.. Ahdistaa, kun tietää että noissa pääsykokeissa jollain sanamuodoilla voi olla ihan todella iso merkitys.

        Ne numeroitavat kohdat kakkostehtävässä oli kyllä haastavia. Siellä oli joukossa muutama kompa, kun kysyttiin montako aineiston tutkimusta arvioitiin sillä katsauskriteeristöllä. Eihän niitä sitten ollut kuin 9 vai 3, en muista enää kumpi määrä. Ja sitten oli se kysymys, missä kysyttiin montako kartoittavaa katsausta valikoitui mukaan. Olisiko siinä vastaus ollut se kolme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakkostehtävän kysymyksistä osa oli vähän monitulkintaisia. Esimerkiksi se, miten monta tutkimusta aineistossa oli. Yleensähän aineisto on se lopullinen analysoitiin päätyvä materiaali, mutta miten sekin kysymys sitten tulkitaan. Onko se se 91 vai se lopullinen aineiston määrä 18.. Ahdistaa, kun tietää että noissa pääsykokeissa jollain sanamuodoilla voi olla ihan todella iso merkitys.

        Ne numeroitavat kohdat kakkostehtävässä oli kyllä haastavia. Siellä oli joukossa muutama kompa, kun kysyttiin montako aineiston tutkimusta arvioitiin sillä katsauskriteeristöllä. Eihän niitä sitten ollut kuin 9 vai 3, en muista enää kumpi määrä. Ja sitten oli se kysymys, missä kysyttiin montako kartoittavaa katsausta valikoitui mukaan. Olisiko siinä vastaus ollut se kolme.

        Turussa siis piti etsiä yhteneväisyyksiä ja eroavaisuuksia aineiston analyysin kuvauksesta ja luotettavuutta parantavista tekijöistä, ja tehtävä oli avoimella vastauksella.

        Kuulostaa kyllä monitulkinnaiselta! Oliko siellä kokeessa kaikki monivalintaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turussa siis piti etsiä yhteneväisyyksiä ja eroavaisuuksia aineiston analyysin kuvauksesta ja luotettavuutta parantavista tekijöistä, ja tehtävä oli avoimella vastauksella.

        Kuulostaa kyllä monitulkinnaiselta! Oliko siellä kokeessa kaikki monivalintaa?

        Siellä ollut sitten vähän erilainen koe. Tampereella kaikki oli monivalintaa ja yhdessä tehtävässä piti tosiaan etsiä erilaisia lukumääriä tutkimusartikkelista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakkostehtävän kysymyksistä osa oli vähän monitulkintaisia. Esimerkiksi se, miten monta tutkimusta aineistossa oli. Yleensähän aineisto on se lopullinen analysoitiin päätyvä materiaali, mutta miten sekin kysymys sitten tulkitaan. Onko se se 91 vai se lopullinen aineiston määrä 18.. Ahdistaa, kun tietää että noissa pääsykokeissa jollain sanamuodoilla voi olla ihan todella iso merkitys.

        Ne numeroitavat kohdat kakkostehtävässä oli kyllä haastavia. Siellä oli joukossa muutama kompa, kun kysyttiin montako aineiston tutkimusta arvioitiin sillä katsauskriteeristöllä. Eihän niitä sitten ollut kuin 9 vai 3, en muista enää kumpi määrä. Ja sitten oli se kysymys, missä kysyttiin montako kartoittavaa katsausta valikoitui mukaan. Olisiko siinä vastaus ollut se kolme.

        Moikka! Olin myös Tampereella pääsykokeissa. Aivan samojen ajatusten ja kysymysten kanssa painin. Tehtävä 3 tuntui todella helpolta (aiemmat opinnot tässä auttoi). Ja tehtävässä 2 oli kompakysymyksiä, esim. juurikin se, että oliko systemaattisia kirjsllisuuskatsusksia 3 vai 9. Itse vastasin 3. Hyvä fiilis oli pääsykokeista lähtiessä, mutta jälkikäteen iski hirvitys siitä, että huomasinko kompakysymyksiä


    • Anonyymi

      Ainakin uef:n osalta valintakokeen oikeat vastaukset julkaistaan vasta yhtä aikaa tulosten kanssa! Kysyin hoitotieteen laitokselta. Käsittääkseni tämä sama uudistus on myös muissa yliopistoissa.

      • Anonyymi

        Eih, toivoin että olisivat julkaiseet heti. Onpas piinaavat ja pitkät viikot edessä...
        Osallistuin itse Uef:n kokeeseen. Tosi vaikeaa arvioida omaa suoritusta tänä vuonna.


    • Anonyymi

      Hain ekaa kertaa preventiiviseen ja opettajakoulutukseen. Alkuun oli liiankin helppo, mutta sitten imetystilastot tuotti tuskaa. En muistanut p-arvon tulkintaa, ja vasta lopussa tajusin että materiaalin vikalla sivulla oli ohje p-arvosta. Tein sitten kaikki vastaukseni uusiksi.
      En kyllä osaa arvioida yhtään miten meni. Jänniä sanamuotoja oli ja sai todella pohtia että mitä kysymyksellä haettiin.

      • Anonyymi

        Ihmettelin kun aineistossa ei ollut suoraan kerrottu että mitä kyseisessä tutkimuksessa pidettiin p-arvona. Oli vain muodossa "useinmiten merkittävä on alle 0.05" itse menin siis sillä, mutta tämähän pitäisi aina mainita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelin kun aineistossa ei ollut suoraan kerrottu että mitä kyseisessä tutkimuksessa pidettiin p-arvona. Oli vain muodossa "useinmiten merkittävä on alle 0.05" itse menin siis sillä, mutta tämähän pitäisi aina mainita.

        Samaa ihmettelin. Menin itsekin tuolla arvolla kun en muuta tietoa löytänyt. Jäin kyllä meittimään, jäikö jotain huomaamatta kun tuon perusteella osa väittämistä tuntui helpoilta.


    • Anonyymi

      Onko tietoa, että koska aikaisempina vuosina mallivastaukset on ilmestynyt yliopistojen sivuille?

    • Anonyymi

      Viime vuonna Uef taisi julkaista samana iltana, muut joskus syksyllä. Nyt joku kirjotti tuolla ylempänä, että yliopistot julkaisee mallivastaukset vasta kun tulokset tulevat. Huoh. Oon tässä jo vakuuttunut että vastasin kaikkeen väärin.

      • Anonyymi

        Okei, kiitos tiedosta. Sit vaan odotellaan tuloksia, jännittää!


    • Anonyymi

      Tampereella käväisin ja kyllä tuntui koe helpolta! Todennäköisesti olen ylitulkinnut oman päättelyni ja näin sitten jäänyt ymmärtämättä, mitä edes kysyttiin :D

      Mielestäni bongasin kompakysymykset hyvin, mutta suapa nähä! Osassa oli tosiaan useampi oikea vaihtoehto, osassa oli oikea vaihtoehto artikkelissa kerrottujen asioiden mukaisia väittämiä, joita kuitenkaan ei ksytty. Ihan hymyilytti, kun hoksasin.

      Keskihajontaa pohdiskelin pitkään, kunnes lopuksi viimeisestä artikkelista hiffasin siihen vastauksen. Oli jotenkin selitetty sen muodostumisperiaatetta tai jotain. Peukut pystyyn! En kyllä jaksais yhtään odottaa...

    • Anonyymi

      Nyt näkyy Turun oikeat vastaukset netissä…

      • Anonyymi

        Nyt pitäisi vaan muistaa mitä vastaili :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pitäisi vaan muistaa mitä vastaili :D

        Niinpä… 3. tehtävä meni melko huolella pepulleen 😂


      • Anonyymi

        Näyttää olevan aineisto juu samaa kuin Tampereella, mutta ilmeisesti kysymykset eri? Vai muistanko nyt aivan väärin? Lomake tietty oli erinäköinen, mutta mielestäni myös eri asioita pyydettiin artikkelista etsimään. Toki samojakin kysymyksiä oli noiden tilastollisten merkitsevyyksien ja korrelaatioiden suhteen, mutta mielestäni myös aivan eri kysymyksenasetteluita näytti olevan siellä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää olevan aineisto juu samaa kuin Tampereella, mutta ilmeisesti kysymykset eri? Vai muistanko nyt aivan väärin? Lomake tietty oli erinäköinen, mutta mielestäni myös eri asioita pyydettiin artikkelista etsimään. Toki samojakin kysymyksiä oli noiden tilastollisten merkitsevyyksien ja korrelaatioiden suhteen, mutta mielestäni myös aivan eri kysymyksenasetteluita näytti olevan siellä..

        Eri kysymyksiä on kuin Tampereella, mutta osa samoja.


    • Anonyymi

      Turun mallivastaukset tulleet

      • Anonyymi

        Missä nuo on julkaistu?


    • Anonyymi

      Jäin miettimään turun pääsykokren pisteytystä. Jos monivalinnasta puuttuu oikeita valintoja mutta ei ole valittu virheellisiä meneekö nollille vai miinuksille?

      • Anonyymi

        tämä asia selvisikin. Miinuksille menee


    • Anonyymi

      Turun vastaukset löytyvät yliopiston sivuilta

    • Anonyymi

      Onko hoitotieteessä käytäntöä, vai vain pölyisiä kirjoja? Miksi hakea sinne kun lääkiksessä saa enemmän palkkaa; tuplankin? Ja sairaanhoitajana käytäntöä ja voi myöhemmin YAMK/maisteri; jos ei Suomessa, niin muualla, ja voi toki hakea lääkäriksikin, kunhan opettelee sisäänpääsykirjat ulkoa, jonka luulisi olevan helppoa jos ja kun ne ovat melko samoja vuodesta toiseen, eli ei tarvii mitään kapasiteettiakaan. Eka askel on lähihoitaja.

      • Anonyymi

        Onnea sinulle polullesi lähihoitajasta lääkäriksi :D Lääkiksen pääsykoe perustuu lukion biologian, fysiikan ja kemian laajoihin kursseihin. Siitä vain ulkoa opettelemaan, mutta miksi turhaan hidastat lääkikseen pääsyä lähihoitajan opinnoilla jos lääkikseen noin vain pääsee?

        Lääkiksestä ei valmistu terveystieteiden opettajia, terveyden edistämisen asiantuntijoita ei terveydenhuollon johtajia. Usko pois, kaikki eivät halua lääkäreiksi.


      • Anonyymi

        Anteeksi nyt vain, mutta en saanut tästä mitään tolkkua 😂


    • Anonyymi

      laskitteko omia pisteitä? itse sain 21 pistettä, jos laskin ja muistin oikein. Täytyy toivoa että raja laskee.....

    • Anonyymi

      Turun tulokset tulleet, pisteraj tippunut 17pisteeseen. Pääsin sisälle! Jee!

      • Anonyymi

        Ja onnea sisälle pääsystä! :)


      • Anonyymi

        Onnea! Onpas Turku ollut nopea tulosten julkaisussa 😊


      • Anonyymi

        Oliko Turussa 30 pistettä maksimi? Aika paljon tippuneet pisteet! Viime vuonna uef pisteraja sisäänpääsylle oli 17.25, maksimi oli tuolloin 20 pistettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Turussa 30 pistettä maksimi? Aika paljon tippuneet pisteet! Viime vuonna uef pisteraja sisäänpääsylle oli 17.25, maksimi oli tuolloin 20 pistettä.

        kyllä maksimi oli 30. Viime vuonna pisteraja oli 22.5. Nyt sit tosiaan tippunu 5.5pistettä. Oli ilmeisesti haastava monelle. Monivalinnoista joista yksikin oikea vastaus puuttui tippui miinuksille vaikka ei olis ollu virheellisiä valintoja.


      • Anonyymi

        Onnittelut! Täällä myös tuleva luokkatoveri Turkuun 😊


    • Anonyymi

      Tulisipa nopeaa myös uef:n tulokset!

      • Anonyymi

        Voi että, voikun tulisi nopeasti tulokset. Itsekin jännitän uef tuloksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että, voikun tulisi nopeasti tulokset. Itsekin jännitän uef tuloksia.

        Mille puolelle hait? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mille puolelle hait? :)

        Hain kaikkiin kolmeen suuntaukseen, 1. Opelinja, 2.preventiivinen ja 3.johtaminen. Viime vuonna jäi tosi pienestä eli 0,25 pisteestä sissänpääsy. Mihin itse hait?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain kaikkiin kolmeen suuntaukseen, 1. Opelinja, 2.preventiivinen ja 3.johtaminen. Viime vuonna jäi tosi pienestä eli 0,25 pisteestä sissänpääsy. Mihin itse hait?

        Hain samassa järjestyksessä samoihin. :) mulla jäi viime vuonna 0,5pisteestä. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain samassa järjestyksessä samoihin. :) mulla jäi viime vuonna 0,5pisteestä. :D

        Jospa tänä vuonna päästäisiin, pidän meille peukkuja 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa tänä vuonna päästäisiin, pidän meille peukkuja 😊

        Toivotaan! Tänään tuskin tuloksia tulee, eli menee varmaan pyhien yli. :(


    • Anonyymi

      Onnea Turkuun valituilla 🙂 Voi jospa Tampereen tulokset tulisivat pian, mutta ilmeisesti kahtena edellisenä vuonna vasta heinäkuussa tulleet

      • Anonyymi

        Toivon myös niin että Tampereen tulokset tulisivat huomenna ja tää piinaava odotus päättyisi!


    • Anonyymi

      Todella kuumottava tämä odotus 🥵 hain uef ja kaikkiin kolmeen, 1.preventiivinen, 2.johtaminen, 3.ope.

      Viime vuonna hain vaan prevent. Ja jäin kans 0.25p päähän 😂

    • Anonyymi

      Uef mallivastaukset tulleet. En kyllä yhtään enää muista mitä vastailin... Mutta jospa ne tuloksetkin kohta tulisi kun julkaisivat nyt nämä.

      • Anonyymi

        Ja tänään oli tullut lisätietoja kohta opintopolkuun. Tosin valintatilanne näyttää vielä kesken. 🙉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tänään oli tullut lisätietoja kohta opintopolkuun. Tosin valintatilanne näyttää vielä kesken. 🙉

        Voiko tulokset tulla pyhäpäivinä? Vai onko odotettavissa että tulokset tulee kuitenkin vasta arkena, vaikka tuo lisätiedot-kohta onkin jo tullut..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko tulokset tulla pyhäpäivinä? Vai onko odotettavissa että tulokset tulee kuitenkin vasta arkena, vaikka tuo lisätiedot-kohta onkin jo tullut..?

        Ei tainnut tulla.. toivotaan, että huomenna näkyy!


    • Anonyymi

      Noniin Kuopion tulokset tullut!!!

    • Anonyymi

      Varasijalla 78.
      Ei muuta kun koko vuoden nyt valmistautua seuraaviin pääsykokeisiin.

    • Anonyymi

      Mulla oli ope puolelle 17.varasija, preventiivinen 5.varasija, mutta johtamiseen sisälle!

    • Anonyymi

      Mulla Kuopioon preventiivinen 10. varasijalla. Hain ekaa kertaa ja yllätyin et meni noinkin hyvin. Pitäsköhän ens vuonna hakee varuilta kaikkiin kolmeen. Ajattelin kyllä syksyllä mennä jo avoimeen. Onko muita, jotka tulossa avoimeen?

    • Anonyymi

      Pääsin Kuopioon ope-linjalle, jes! Suosittelen ehdottomasti avoimen opintoja, tein niitä tässä välissä kun viime vuonna en päässyt sisään. Siis hoitotieteen aine-opintoja. Ne saa tietysti hyväksiluettua nyt tutkinto-opintoihin suoraan. Kurssit olivat samoja kuin tutkinto-opiskelijoillakin.

    • Anonyymi

      Pääsin Kuopioon preventiiviseen (ykkösvaihtoehto) !! Pisteiden mukaan olisin päässyt kaikkiin. Sain 24 p. Ihan mieletöntä!

    • Anonyymi

      Turun avoimen väylän hakukohtaan ilmestynyt lisätietoja kohta. Josko sieltä ees sais tuloksia jo tänään. Tampere antaa odottaa varmaan ensi viikkoon.

    • Anonyymi

      Tampereen tulokset tulleet!

      • Anonyymi

        Pääsin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsin!

        Täällä myös opiskelupaikan saanut. En voi uskoa, että pääsin sisään! Oon niin tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Muistatteko mikä tampereella oli maksimipistemäärä? Onkohan tampereelle yleensä päässyt varasijoilta?

      • Anonyymi

        15p oli maksimi.


      • Anonyymi

        Viime vuonna ei päässyt varasijalta. Olin varasijalla 10 eikä yhtään peruutusta tullut...

        Suosittelen avoimen opintoja. Niitä voi tehdä pikku hiljaa ja hyväksilukea. Itse hain nyt kolmatta kertaa ja viimein pääsin sisään. Olen ehtinyt suorittaa kandista lähes kaiken avoimessa. Mutta ei ole mennyt odotus hukkaan!


    • Anonyymi

      Tampereen tulokset tuli. 38. varasija :(

    • Anonyymi

      Varasija 127 pätkähti! Ja mun mielestä koe meni hyvin :D

      Avoin yliopisto, täältä tullaan!

    • Anonyymi

      Turun avoimem väylän tulokset tulivat tänään ja pääsin sisälle, ihanaa! Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille! Suosittelen ehdottomasti avoimen opintoja jos nyt ei päässyt sisälle. Edistävät huomattavasti opintoja tulevaisuudessa ja tuplaa mahdollisuuden päästä sisälle!

    • Anonyymi

      Minulla jäi sisäänpääsy harmittavan lähelle, ei voi mitään! Tuskin varasijalta sisään pääsen. Kuinka paljon eri yliopistot vaativat avoimessa suoritettuja opintopisteitä, että on toivoa päästä sisään? Entä minkälaisilla arvosanoilla?

      • Anonyymi

        Tarkoitin siis sisään pääsemistä avoimen väylän kautta


      • Anonyymi

        Riippuu yliopistosta, mutta yleensä tulee olla suoritettuna 30-35op hoitotieteen aineopintojen kokonaisuus esim. kasvatustieteiden perusopinnot 25op. Yhteensä Turun vaatimus oli 85op, joista 25op oli perusopintoja jotka katsottiiin amk-tutkinnolla suoritetuksi. Avoimen opinnot tulee olla suoritettuna vähintään arvosanalla 3, toki kiitettävin arvosanoin pääsee varmemmin sisälle. Itselläni oli hoitotieteen aineopintojen keskiarvo 4,1 ja kasvatustieteiden 5. Osa yliopistoista vaatii tämän lisäksi motivaatiokirjeen.


    • Anonyymi

      Okei, kiitos tiedosta! Ymmärsinkö oikein, että kanditutkielma pitäisi olla suoritettuna?

      • Anonyymi

        Kyllä, kandi tulee olla tehtynä ja se tehdään osana aineopintoja :)


    • Anonyymi

      Itä-Suomen yliopiston avoimen haussa vaaditaan vähintään 70op avoimen opintoja soveltuvan tutkinnon lisäksi. Mitä enemmän opintoja tehtynä, swn parempi. Aineopintojen yhteyssä ei mielestäni ole mahdollista tehdä kandia avoimessa... Ainkaan uef sitä ei vaadita.
      Ylipistojen avoimen väylän kriteerit it löytyvät opintopolusta tarkasti kuvailtuna, kannattaa katsoa sieltä. Myös opintoneuvojat ohjaavat myös avoimen opintoja harkitsevia, ei tarvitse olla yliopistossa kirjoilla.
      Vinkkinä, että Uef opintoja voi tehdä sujuvasti etänä.

    • Anonyymi

      Tosiaan vaaditut opintopistemäärät riippuvat yliopistoista. Itse olen kandin tehnyt avoimessa osana hoitotieteen aineopintojen kokonaisuutta :)

    • Anonyymi

      Liian vaikea päästä opiskelemaan suhteessa aloihin joilla samalla onnella saa korkeampaa palkkaa tai pääsee varmemmin/varmasti sisään samalla palkalla.

    • Anonyymi

      Onko kokemuksia liikkuuko varasijat ollenkaa ? Täällä ollaan nimittäin 2. Varasijalla :(

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe