Terveyskeskuksen tiskillä on hiljaista

Anonyymi

Terveyskeskuksen vastaanotto pömpeli aina tyhjänä. Henkilökuntaa ei näy missään.

Automaatista saa toki jonotusnumeron. Otan numeron ja jonotan ja odotan.

Pömpeli pysyy kiinni. Ketään ei näy missään. Soitan pömpelin ovisummeria, kukaan ei kuule mitään. Koputan pömpelin ikkunaa, ei ketään missään.

Terveystalo Sysmän yksikön pääjohtajalääkäri ilmestyy omasta kopistaan käytävälle hortoilemaan.

Kysyn oletko menossa vastaanotto pömpeliin? Kävelee ohi, mutisee jotain epäselvää, ei ole menossa pömpeliin, on menossa jonnekin muualla.

Huikkaan ylipääjohtajalle perään; kerrotko työntekijöillesi että tällä olisi asiakas? Ei kerro.

Mulkku mies täysin väärässä ammatissa. Ei ymmärrä terveydenhoidosta, asiakaspalvelusta ja yrityksen palveluyksikön johtamisesta yhtään mitään.

Viimein joku pienemmillä natsoilla varustettu "työntekijä" ilmestyy haahuilemaan käytävälle ja suostuu vastahakoisesti kuuntelemaan asiani, vaikka hänelläkin on "kiire" muualle.

30 minuuttia meni asian hoitamiseen, joka normaalisti hoituisi 15 sekunnissa, jos pömpelissä olisi joku "asiakaspalvelija" paikalla. Asiaani ei olisi voinut hoitaa puhelimitse.

Julkisten palveluiden yksityistäminen nostaa palveluiden hintaa ja laskee palveluiden laatua. Yksityistämisen jälkeen kukaan ei ole enää todellisuudessa vastuussa kunnallisten peruspalveluiden laadusta.

Julkisen peruspalvelun sijaan joudut jonottamaan ja odottamaan - kuin Neuvostoliitossa. Joko puhelimessa tai paikan päällä.

Sairaanhoitajat, lääkärit, opettajat jne virastojen virkamiehet - eivät ole palkankorotuksiaan ansainneet. He ovat julkisen-sektorin vapaamatkustajia. Muut maksaa verot ja he kuittaa tilin.

11

2119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä olen ihmetellyt itsekkin , aikoja ei meinaa saada mitenkään on " muka " kaikki varattuja saataa saada joskus viikkojen päähän ! Ei ihme jos ihmiset hakeutuu privaatti puolelle vaikka se maksaakin enemmän . Mutta sieltä saa myös avun nopeasti ! porukka istuu ilmeisesti takahuoneessa kahvilla ! Muutenkin se pömpeli aulassa on ainakin vanhemmalle väelle vaikeaselkoinen ! Kannattaisko laittaa selkeämmät ohjeet ja neuvot mitä pitää tehdä !

      • Anonyymi

        Höh, mä oon saanut aina ajan akuutissa tapauksessa samalle päivälle jos oon aamusella soittanut, iltapäivällä soittaessa on voinut mennä aika seuraavalle aamulle. Ajanvaraukseen puhelimitse ei tarvitse mitään jonotella, hehän soittavat takaisin päin jo hetikohta. Kiireettömällekin hoidolle on aina löytynyt aika viikon-parin sisällä.
        Eikös heillekin kuulu myös samat lakisääteiset ruokailu/kahvitauot aivan kuin muillekin ammattiryhmille.
        Asia josta olen samaa mieltä, on vastaanottotiskin vaikeaselkoisuus, varsinkin ensikertalaiselle joka ei systeemiä tunne.


      • Anonyymi

        Eipä se henkilökunnan vika ole jos ei ajanvarauskirjassa ole vapaata. On tietty henkilöstömäärä ja siihen suhteutettuna kuinka paljon on käytettävissä olevia aikoja. Tungetaan sinne kortisonipiikitysten väliin vielä kiireellisiä tapauksia, ihmekään että alkaa v-käyrä nousemaan odotusaulassa.

        Ehdotan seuraavia toimenpiteitä:
        1. Luulotautisille enemmän apua psyykkiselle ja sosiaaliselle puolelle, erityisesti jatkuvasti terveyskeskuksessa ramppaavat. Ei ole pelkästään Sysmän ongelma, ihan valtakunnan tasolla on huomattavasti näitä jotka kuormittavat terveydenhuoltoa "herkästi".
        2. Lisää henkilökuntaa. Tähän on tietenkin hankala vaikuuttaa, kun koko touhu on ulkoistettu isoja voittoja tavoittelevalle yritykselle.
        Joku porkkana miksi tulla Sysmään töihin. Palkka hieman korkeammaksi?, asunnon tai tontin ostamiseen avustusta? etuseteleitä paikallisiin yrityksiin, jotain?? Tälläkin hetkellä osa porukasta ajaa muualta terveyskeskukseen töihin. Keinoja olisi syytä tuoda esiin miten saataisiin ne puolisot ja perheet muuttamaan paikkakunnalle.


    • Anonyymi

      Kylläpä on päinvastainen kokemus omiini nähden. Joudun aika usein asioimaan Sysmän terveysasemalla. Lähes poikkeuksetta on asiointi sujunut ripeästi, niin vastaanotossa, terveydenhoitajalla kuin lääkärilläkin. Ulla Ruokola ja Juha Lähteenmäki ovat lääkäreitä joiden vastaanotolla kaikista mieluiten käyn, asiallisia, päteviä ja välittäviä molemmat.

      • Anonyymi

        Olen ollut Sysmän lääkäreillä vain muutaman kerran. Muistan Ruokolan ja Lähteenmäen hyvin.
        Molemmat surkeita! Onneksi en tarvitse lääkäriä usein. Jos tarvitsen etsin ammattitaitoisen lääkärin esim. Lahdesta.


    • Anonyymi

      Tarvitseeko kaikkien hoitajien syödä samaan aikaan. Ruokatauot voi porrastaa. Hoitajien esimies on Kristiina Harjula, joten hänelle suoraan valitukset tai www.terveystalo.com ——> palaute ——-> julkisetpalvelut

    • Anonyymi

      Avaajan kirjoitus kuuluu taas kirjoituksiin joka kertoo enemmän kirjoittajasta kuin hänen vihansa kohteesta.

      Olen aina ollut sitä mieltä, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, eli siksi varmaan meillä on ollut hyvinkin merkittävän erilaiset kokemukset Sysmän terveysasemalla asioinnista.

    • Anonyymi

      Jos kehtaa anonyymisti haukkua johtavaa lääkäriä mulkuksi, koska henkilökunta ei palvele MINUA nyt ja heti. Niin kyllä se kuuluisa peili pitää ottaa siellä se mulkku piileskelee. Muualla saattaa olla monien tuntien jonot.
      Jotenkin tuo sinun puoli tuntia saattaa, olla ihan sinun oma puoli tuntia.
      Sysmän terveyskeskuksen henkilökunta on Suomen parhaita. Ja tämä perustuu ihan, saatuun huippupalveluun.
      Ps. kyllä minäkin olen joskus jonottanut puoli tuntia, mutta minä en ole maailman napa kuten eräät.
      Mene sinä sinne yksityiselle, saat varmasti jonottaa sielläkin.

    • Anonyymi

      Pari vuotta sitten menin Sysmässä mieslääkärin vastaanotolle .Ongelmani oli pitkäkestoinen nuha. Tutkimuksen aikana alkoi tulla verta nenästä. Lääkäri yritti pysäyttää vuodon voiteeella. Vuoto ei loppunut ja lääkäri yritti "polttaa" vuodon. Odottelin vuodon loppumista mutta lääkäri sanoi että hänen on mentävä muualle. Joten jouduin menemään kotiin nenästä puristaen verta vuotavana. Kotona vuoto onneksi loppui

      • Anonyymi

        No helpottiko se nuha?


    • Anonyymi

      Olen vieraillut kepukuntien terveyskeskuksissa ja siellä ei ole koskaan jonoja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe