Miksi esimerkiksi Helsingin yliopistolla on alhaisempi hyväksymisprosentti kuin Cambridgellä? Toinen huippuyliopisto.
Suomen yliopistot ja huippuyliopistot
6
234
Vastaukset
- Anonyymi
Kysyn muuten vaan. Ihmettelin tuota.
- Anonyymi
Mitä ihmettelemistä siinä on? Tunku yliopistoihin ei kaikkialla ole sama.
Aika harva Helsingin yliopistoon hakeva ajattelee hakevansa huippuyliopistoon. Itse hain ja pääsin sinne heti ylioppilaskeväänä, ei juolahtanut mieleenkään huippuyliopistot. Helsingin yliopisto oli vain lähinnä. Toki olen nyt ylpeä siitä, että olen valmistunut huippuyliopistosta! - Anonyymi
Suomessa kaikki yliopistot ovat huippuyliopistoja. Meillä ei ole tapana eikä sopivaa rankata yliopistoja.
- Anonyymi
Tarkoitin sitä, että Cambridgen huoppuyliopistoasa on ylempi hyväksymisprosentti kuin Helsingin!!
- Anonyymi
Tarkoitin sitä, että Cambridgen huippuyliopistossa on ollut ylempi hyväksymisprosentti kuin Helsingin!! 21% Cambridgessä ja 17% Helsingin.
Mietin vain, että miksi ihmeessä huippuyliopistolla on ylempi. En viitannut Helsingin yliopistoa huippuyliopistona.- Anonyymi
Miksei olisi? Briteissä vaan ei tungeta yliopistoihin samassa määrin kuin Suomessa. Eikä monessa muussakaan maassa. Lukuvuosimaksut ovat usein korkeat, mikä osaltaan hillitsee haluja yliopistoon.
Suomessa on hyvät yliopistot, maksuttomat kaiken lisäksi. Jotkut opiskelevat montakin tutkintoa, ilmaiseksi. Hakijoita Helsinkiin riittää. Cambridgestä yksi tutkinto on kyllin!
Helsingin yliopisto on aika nuori vanhojen eurooppalaisten yliopistojen rinnalla. Niillä on pitkät perinteet ja huippuyliopiston maine ja arvostus perustuu osittain tähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446