Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suomen yliopistot ja huippuyliopistot

Anonyymi

Miksi esimerkiksi Helsingin yliopistolla on alhaisempi hyväksymisprosentti kuin Cambridgellä? Toinen huippuyliopisto.

6

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysyn muuten vaan. Ihmettelin tuota.

    • Anonyymi

      Mitä ihmettelemistä siinä on? Tunku yliopistoihin ei kaikkialla ole sama.
      Aika harva Helsingin yliopistoon hakeva ajattelee hakevansa huippuyliopistoon. Itse hain ja pääsin sinne heti ylioppilaskeväänä, ei juolahtanut mieleenkään huippuyliopistot. Helsingin yliopisto oli vain lähinnä. Toki olen nyt ylpeä siitä, että olen valmistunut huippuyliopistosta!

    • Anonyymi

      Suomessa kaikki yliopistot ovat huippuyliopistoja. Meillä ei ole tapana eikä sopivaa rankata yliopistoja.

    • Anonyymi

      Tarkoitin sitä, että Cambridgen huoppuyliopistoasa on ylempi hyväksymisprosentti kuin Helsingin!!

    • Anonyymi

      Tarkoitin sitä, että Cambridgen huippuyliopistossa on ollut ylempi hyväksymisprosentti kuin Helsingin!! 21% Cambridgessä ja 17% Helsingin.

      Mietin vain, että miksi ihmeessä huippuyliopistolla on ylempi. En viitannut Helsingin yliopistoa huippuyliopistona.

      • Anonyymi

        Miksei olisi? Briteissä vaan ei tungeta yliopistoihin samassa määrin kuin Suomessa. Eikä monessa muussakaan maassa. Lukuvuosimaksut ovat usein korkeat, mikä osaltaan hillitsee haluja yliopistoon.
        Suomessa on hyvät yliopistot, maksuttomat kaiken lisäksi. Jotkut opiskelevat montakin tutkintoa, ilmaiseksi. Hakijoita Helsinkiin riittää. Cambridgestä yksi tutkinto on kyllin!

        Helsingin yliopisto on aika nuori vanhojen eurooppalaisten yliopistojen rinnalla. Niillä on pitkät perinteet ja huippuyliopiston maine ja arvostus perustuu osittain tähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe