auttakaa. Miten vuokra kämpästä omanlaisen?

Moikka. asun opiskelijan vuokra kämpässä ja haluaisin sisustaa kämppää uuteen uskoon, mutta miten? tarvitsen apuja.

52

1031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sisustaa uuteen uskoon? Eli haluat esim. erilaista sohvaa, nojatuolia, työpöytää tilalle? Yöpöytää enemmän omaan makuun?

      Oletko puhunut vuokranantajan kanssa sisustamisesta? Sanotaanko vuokrasopimuksessa mitään omien kalusteiden hankinnasta?

      Asia, jonka kuka vain vähänkään kalusteliikkeiden sivuja selaileva huomaa alta aikaonyksikön, on se, että suurin osa kalusteista maksaa PIRUSTI. Vaikka edullisempaakin kalustoa löytyy eri liikkeiden sivulta (ja hyvällä onnella myös valikoimista poistuvien tuotteiden myynnissä), suurinta osaa on hintaluokiltaan epärealistista odottaa voivansa ostaa pelkillä opiskelijan tuilla.

      Vaihtoehtoina voi tosin kokeilla osamaksua tai käsirahaa. Osamaksun kohdalla kysytään aina nykytilannetta ja tuloja. Kaikki osamaksusysteemit eivät vaadi vakituista työpaikkaa, mutta monesti ilman sitä ei osamaksuhakemus mene läpi, joten en pidättäisi henkeä sen suhteen.

      Ostettavan tuotteen hinta näyttäisi myös vaikuttavan. Joissakin liikkeissä erämaksuhakemus muutaman satasen tuotteelle menee todennäköisemmin läpi, vaikka ei olisi säännöllistä työpaikkaa pohjalla. Jonkinlaisesta ns. "sarjaeskalaatiosta" olen kuullut puhuttavan eli sitä mukaa kun olet saanut maksettua erämaksulla pienempiä muutamien satasten tuotteita, myöhemmät, isommat erämaksuhakemukset menevät todennäköisemmin läpi.

      Käsirahassa ei ole säännöllistä tasaisten erien maksamista. "Käsiraha" perustuu siihen mitä kauppasopimuspapereihinkin laitetaan, että mikäli asiakas peruu kaupan, joutuu korvaukseksi maksamaan tietyn osan kauppasummasta, ettei liike joudu niin pahasti tappiolle. Tämä vähimmäisosa kauppasummasta siis "käsiraha"-menettelyllä maksetaan etukäteen! Minun tapauksessa se on ollut yleensä 30 %. Sen jälkeen loput summasta voit maksaa ns. omassa aikataulussa (muista siis, ettäjoidenkin valmistamisessa menee kuukausia!), mutta tuotteen saa vasta kun loputkin hinnasta on maksettu nolliin.

      Jos taas haluat spesifimpiä vihjeitä mistä ehkä voisit löytää mieluisia kalusteita, niin tässä muutama idea:

      Konkkaan menneen Metropoli Kalusteen sivulta ( https://www.metropoli.eu/ ) alareunasta voi vilkaista "Tuoteryhmät" -osiosta "Löydöt". Kuljetushintoja taas en tiedä, joten en voi mennä takuuseen.

      Monet ostaa Jyskistä nimenomaan, koska keskimäärin hinnasto on edullisempaa kuin muualla. Ok kalustoa näyttäisi olevan ainakin mitä nojatuoleihin tulee.

      Kodin1:ssä on paljon "näyttävämpää" kalustoa, mutta ehkä on varaa, jos ei vuokra alun alkaenkaan syö liikaa tuista JA pystyt elämään suht niukasti useankin kuukauden ennen kuin rahat Kodin1-tuotteisiin riittävät. Enemmän onnea näyttäisi olevan Maskunkin sivuilla, ainakin mitä tulee joihinkin vaatekaappeihin, senkkeihin ja ruokapöytiin.

      Indecoria-liikkeessä on Resurs Bank-osamaksunsa Indecoria-rahoituksella, mutta kannattaa tässäkin etukäteen varmistaa, että pystyt sitten järkevästi maksamaan. Indecorian tuotteet on vähän tyyriimmällä puolella.

      Toivottavasti nämä tiedonmuruset auttavat.

      • Anonyymi

        Stemman Ecster ei päästä läpi, jos ei ole vakituista työpaikkaa. (Stemmalla muuten aika sopivaa hintaluokkaa, vihje vihje.)

        Minun kokemuksessa Indecorian Resurs Bankilla ei ole ollut samanlaista vaatimusta (ei automaattisesti, siis) eikä SVEAlla, jota käyttää Kodin1.


      • Anonyymi

        Postasin toiseen ketjuun, kopipastaanpa tännekin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17031285/lanternan-finnlandiasta-kokemuksia#comment-114098153

        "En tiedä moniko tämän tietää. Joiltakin tutuilta kuullut, että Aito Kalusteelta pystyisi tilaamaan koristetyynyjä peräti koristetimanttejen kera. Eiköhän ne lasia ole tai muutenhan pirusti kalliimpia olisi. I mean no kidding! Mutta who cares? :) Ja mikähän harmi siinäkin olisi, jos käy myymälässä kysymässä?

        Sellaiset koristetyynyt vasta hieno lisä onkin, jos sietää sen, ettei niitä kannata käyttää löhötyynyinä. ;)

        Tosin sellaisten hinta pyörii satasissa, useimmiten yksi kappale on jotain 400 € ellei 500!

        Onneksi palstoilla on tulisieluisia kollektivismia vastustavia pikkuporvarillisia periaatteen sankareita, jotka varmasti mielellään nauttisivat tällaisistakin kapitalismin aarteista. Jos kukaan teistä tätä lukee, niin tässä yksi tapa, jolla voisitte edistää kapitalismin riemuvoittoa. Kiitos kaunis! "

        Melkein missä vain myymälässä (ml. Aito Kalusteessa) pystyy siis teettämään omamieluista löhötyynyä. Vaihtoehtojahan on vaikka millaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Postasin toiseen ketjuun, kopipastaanpa tännekin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17031285/lanternan-finnlandiasta-kokemuksia#comment-114098153

        "En tiedä moniko tämän tietää. Joiltakin tutuilta kuullut, että Aito Kalusteelta pystyisi tilaamaan koristetyynyjä peräti koristetimanttejen kera. Eiköhän ne lasia ole tai muutenhan pirusti kalliimpia olisi. I mean no kidding! Mutta who cares? :) Ja mikähän harmi siinäkin olisi, jos käy myymälässä kysymässä?

        Sellaiset koristetyynyt vasta hieno lisä onkin, jos sietää sen, ettei niitä kannata käyttää löhötyynyinä. ;)

        Tosin sellaisten hinta pyörii satasissa, useimmiten yksi kappale on jotain 400 € ellei 500!

        Onneksi palstoilla on tulisieluisia kollektivismia vastustavia pikkuporvarillisia periaatteen sankareita, jotka varmasti mielellään nauttisivat tällaisistakin kapitalismin aarteista. Jos kukaan teistä tätä lukee, niin tässä yksi tapa, jolla voisitte edistää kapitalismin riemuvoittoa. Kiitos kaunis! "

        Melkein missä vain myymälässä (ml. Aito Kalusteessa) pystyy siis teettämään omamieluista löhötyynyä. Vaihtoehtojahan on vaikka millaisia.

        ......siiiiis ei sanaakaan kierrätyskeskuksista MITÄ IHMETTÄ!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ......siiiiis ei sanaakaan kierrätyskeskuksista MITÄ IHMETTÄ!?

        not to diss or anything, but harvemmin kiertseissä niin laadukasta tavaraa löytää.

        vertaa hintoja joittenkin puljujen kaa, jumaliste usein samalla hinnalla voit saada jotain uutta ja parempikuntoista jos tiiät mistä kattoo.

        ei mitään jos käytetyt on enemmän up your alley. voihan se hinta joskus ollakin kohillaan. ei vaan kandee ottaa itsestäänselvyytenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ......siiiiis ei sanaakaan kierrätyskeskuksista MITÄ IHMETTÄ!?

        Idea sinänsä on hyvä. Ei haaskata tavaraa jos suinkin käyttökelpoista.

        Käytännössä kierrätyskeskusten porukka on enimmäkseen pitkäaikaistyöttömiä, jotka ei saa töitä mistään muualta. Siellä täällä on joko työkkärin kuntsarihommissa retuuttamia, jos vaikka kuntsarit työllistyisivät ihmeen kaupalla johonkin joskus valovuosien päästä (teoriassa), tai sitten työkokeiluun heitettyjä, joille työkkäri ei niillekään yllärikylläri ole löytänyt järkevämpää, vaikka koulutustausta antaisi paremmat edellytykset. Sekin harvinainen "motivoitunut" kiertsin työntekijä, jos sellaista edes on, ei ole kauaa sellainen. Ja ihmekös? Niin mitäänsanomatonta, tylsää ja paikallaanjunnaavaa hommaa kuin voi olla. Loppujen lopuksi ei kukaan oikeasti välitä niistä hommista. On enemmän sääntö kuin poikkeus, että niihin työkokeiluun laitettu porukka jättää leikin yhteen kuukauteen.

        Ei se ole mitään tavatonta, että saa kiertsistä hyvääkin kalustoa suhtkoht järkihinnalla. Realistiset odotukset kannattaa olla eikä odottaa tähtitaivasta.


      • Anonyymi

        Mene historiapalstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idea sinänsä on hyvä. Ei haaskata tavaraa jos suinkin käyttökelpoista.

        Käytännössä kierrätyskeskusten porukka on enimmäkseen pitkäaikaistyöttömiä, jotka ei saa töitä mistään muualta. Siellä täällä on joko työkkärin kuntsarihommissa retuuttamia, jos vaikka kuntsarit työllistyisivät ihmeen kaupalla johonkin joskus valovuosien päästä (teoriassa), tai sitten työkokeiluun heitettyjä, joille työkkäri ei niillekään yllärikylläri ole löytänyt järkevämpää, vaikka koulutustausta antaisi paremmat edellytykset. Sekin harvinainen "motivoitunut" kiertsin työntekijä, jos sellaista edes on, ei ole kauaa sellainen. Ja ihmekös? Niin mitäänsanomatonta, tylsää ja paikallaanjunnaavaa hommaa kuin voi olla. Loppujen lopuksi ei kukaan oikeasti välitä niistä hommista. On enemmän sääntö kuin poikkeus, että niihin työkokeiluun laitettu porukka jättää leikin yhteen kuukauteen.

        Ei se ole mitään tavatonta, että saa kiertsistä hyvääkin kalustoa suhtkoht järkihinnalla. Realistiset odotukset kannattaa olla eikä odottaa tähtitaivasta.

        Sitten on näitä uudelleenverhoilpalveluja. Mutta niiden kohdalla näemmä pitää ite kustantaa/järjestää kuljetukset.


      • Anonyymi

        Miulle on Maskun liikkeessä myyjä kertoillu samaista siitä miten pienemmät ja isommat osamaksut voi mennä läpi, ei kylläkään sanonut "sarjaeskalaatio", mutta ymmärrän mihin viittaat. Tuttu käsite. En tiedä sitten päteekö muiden myymälöiden osamaksusysteemeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on näitä uudelleenverhoilpalveluja. Mutta niiden kohdalla näemmä pitää ite kustantaa/järjestää kuljetukset.

        Verhoomo Helsinki, Verhoomo Palttina ja Verhoomo Silkki osui hakukoneeseen ja näköjään Kanervassa ja Pakilassakin on. En tiedä näistä, mut tattista vinkistä!


      • Anonyymi

        Kun et keksi mitään järkevää sanottavaa, mutta "pitää" sanoa JOTAIN

        Mitäs laillisia/laittomia(?) aineita piru parka on vetänyt? Eikö maailma pyörikään teitin ympärillä? Järkyttääkö liikaa, kun ihmiset osaa keskenään laittaa normi keskusteluu? Kiristääkö foliohattu? Kadettaako, kun et koe pystyväsi yhtä fiksuun sisältöön? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Postasin toiseen ketjuun, kopipastaanpa tännekin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17031285/lanternan-finnlandiasta-kokemuksia#comment-114098153

        "En tiedä moniko tämän tietää. Joiltakin tutuilta kuullut, että Aito Kalusteelta pystyisi tilaamaan koristetyynyjä peräti koristetimanttejen kera. Eiköhän ne lasia ole tai muutenhan pirusti kalliimpia olisi. I mean no kidding! Mutta who cares? :) Ja mikähän harmi siinäkin olisi, jos käy myymälässä kysymässä?

        Sellaiset koristetyynyt vasta hieno lisä onkin, jos sietää sen, ettei niitä kannata käyttää löhötyynyinä. ;)

        Tosin sellaisten hinta pyörii satasissa, useimmiten yksi kappale on jotain 400 € ellei 500!

        Onneksi palstoilla on tulisieluisia kollektivismia vastustavia pikkuporvarillisia periaatteen sankareita, jotka varmasti mielellään nauttisivat tällaisistakin kapitalismin aarteista. Jos kukaan teistä tätä lukee, niin tässä yksi tapa, jolla voisitte edistää kapitalismin riemuvoittoa. Kiitos kaunis! "

        Melkein missä vain myymälässä (ml. Aito Kalusteessa) pystyy siis teettämään omamieluista löhötyynyä. Vaihtoehtojahan on vaikka millaisia.

        Siis yleensä löhötyynyn teettäminen on n. 60 -70 per kpl omamieluisalla verhoilulla. Jotkut "fiinimmät" on satasissa.


      • Anonyymi

        Komppaan juttua Niro-sivupöydästä. Itse olen tilannut. Komea löytö sadalla eurolla. Ainoa kääntöpuoli on, että pitää kantaa postitoimistosta kotiin. En muista miksi ei toimiteta kotiovelle. Mutta Niro jos mikä on hieno ja hankkimisen arvoinen, en voi hehkuttaa riittämiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on näitä uudelleenverhoilpalveluja. Mutta niiden kohdalla näemmä pitää ite kustantaa/järjestää kuljetukset.

        Halvimmissakin vuokrapakuissa on jäätävät lisäkulut, jos ei tuo niitä takas ajoissa.Enkä muista kuin yhden sivun, jossa tankkaamatta palauttaminen hyväksytään maksua vastaan. Ei oo halpaa hupia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan juttua Niro-sivupöydästä. Itse olen tilannut. Komea löytö sadalla eurolla. Ainoa kääntöpuoli on, että pitää kantaa postitoimistosta kotiin. En muista miksi ei toimiteta kotiovelle. Mutta Niro jos mikä on hieno ja hankkimisen arvoinen, en voi hehkuttaa riittämiin.

        No keveämmästä päästä tuo niro-pöytä tilata kuljetus lähimpään postiin ja siitä kantaa/kuljettaa kotiin.Sen kanssa ei tarvitse hengätää lyhyelläkään kävelymatkalla neljää viittä kertaa kuin turkoosiksi maalatulla "senkillä" (joka on pikemmin hieman normaalia isompi yöpöytä/sivupöytä). T. kokemusta_on

        P.S.Neljäkin satasen niroa paljon järkevämpi hanke kuin timanttikoristetyyny 400:lla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan juttua Niro-sivupöydästä. Itse olen tilannut. Komea löytö sadalla eurolla. Ainoa kääntöpuoli on, että pitää kantaa postitoimistosta kotiin. En muista miksi ei toimiteta kotiovelle. Mutta Niro jos mikä on hieno ja hankkimisen arvoinen, en voi hehkuttaa riittämiin.

        Puljussa kuin puljussa kassalla täsmennetään mihin asti kuljettavat. Harvoin saa ilman vaihtoehtoja hakea itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan juttua Niro-sivupöydästä. Itse olen tilannut. Komea löytö sadalla eurolla. Ainoa kääntöpuoli on, että pitää kantaa postitoimistosta kotiin. En muista miksi ei toimiteta kotiovelle. Mutta Niro jos mikä on hieno ja hankkimisen arvoinen, en voi hehkuttaa riittämiin.

        Siis harvoin saa ilman vaihtoehtoja hakea itse koko matkan myymälästä.


      • Anonyymi

        Mä sain indecoriasta tilattua osamaksulle,vaik mulla ei ollu mitään vakityöpaikkaa. Tosin saatto vaikuttaa, että tuli tullu osteltuu aiemmin ja maksettuu suoraan. En oo varma vaikuttiko, mut mahollista joo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on näitä uudelleenverhoilpalveluja. Mutta niiden kohdalla näemmä pitää ite kustantaa/järjestää kuljetukset.

        Ai niinku vie jonkun huonekalun (jonka valmiiksi omistaa) johonkin laittaa uudet kankaat päälle??? Siis jos vuokraa auton tulee kuljetuskustannukset etcetera etcetera, hyvä laskea etukäteen onko ne pienemmät kuin jos veisi vanhan kierrätykseen (luovuttaminen voi joskus maksaa(!!!)) ja ostaisi uuden tilalle (hinnoista ei varmaan tarvi sanoo). Uuden kankaan laittamiset pitää sopii etukäteen, pakosti se hinta tulee siinä selville, ettei turhaan varaile pakua ennenaikaisesti. Pystyy päättelemään tuleeko se edestakaisin auton varailu ja tavarankuskaus uudet kankaat kalliimmaksi vai halvemmaksi kuin vanhan luovutus kierrätykseen uuden tavaran tilaus kuljetuskustannukset päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No keveämmästä päästä tuo niro-pöytä tilata kuljetus lähimpään postiin ja siitä kantaa/kuljettaa kotiin.Sen kanssa ei tarvitse hengätää lyhyelläkään kävelymatkalla neljää viittä kertaa kuin turkoosiksi maalatulla "senkillä" (joka on pikemmin hieman normaalia isompi yöpöytä/sivupöytä). T. kokemusta_on

        P.S.Neljäkin satasen niroa paljon järkevämpi hanke kuin timanttikoristetyyny 400:lla!

        SIIS.... tilasit kodin ykkösestä turkoosiksi maalatun lipaston/senkin/sivupöydän (?)..... joka oli ERI TUOTE kuin kevyempi muovinen niro-pöytä..... ja tämä turkoosi lipasto/senkki/sivupöytä kuljetettiin noutopisteelle vähän matkan päähän sinun osoitteesta, koska se ei ollut tarpeeksi painava..... ja sen takia se piti itse kuljettaa lopun matkaa kotiin asti....?

        No jaa, enpä itse haluaisi kantaa pientäkään matkaa, jos et vitsaillut.....

        Eipä olisi heti tullut mieleen, että tuollainenkin lipasto tuodaan vain puolimatkaan vain siksi, että ei ole tarpeeksi raskas. Enpä tiedä, minun kokemuksessa lipastot on kyllä tuotu kämppään sisälle asti, mutta jos näin ei oikeesti voi olettaa joka ikisen tavaran kohdalla..... hyppäs kyllä kulmakarvat kattoon tuota lukiessa. Mutta kuljetusehdothan kerrotaan (yleensä) ostotilanteessa niin hyvä osata siinäkin vaiheessa päättää haluanko sittenkään vaivautua jonkin tuotteen takia, jos ei autoa ole ja pitää laittaa niskat kieroon loppumatka. Mutta jos noin todellakin on etkä vitsaillut niin aika harvinainen tapaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIIS.... tilasit kodin ykkösestä turkoosiksi maalatun lipaston/senkin/sivupöydän (?)..... joka oli ERI TUOTE kuin kevyempi muovinen niro-pöytä..... ja tämä turkoosi lipasto/senkki/sivupöytä kuljetettiin noutopisteelle vähän matkan päähän sinun osoitteesta, koska se ei ollut tarpeeksi painava..... ja sen takia se piti itse kuljettaa lopun matkaa kotiin asti....?

        No jaa, enpä itse haluaisi kantaa pientäkään matkaa, jos et vitsaillut.....

        Eipä olisi heti tullut mieleen, että tuollainenkin lipasto tuodaan vain puolimatkaan vain siksi, että ei ole tarpeeksi raskas. Enpä tiedä, minun kokemuksessa lipastot on kyllä tuotu kämppään sisälle asti, mutta jos näin ei oikeesti voi olettaa joka ikisen tavaran kohdalla..... hyppäs kyllä kulmakarvat kattoon tuota lukiessa. Mutta kuljetusehdothan kerrotaan (yleensä) ostotilanteessa niin hyvä osata siinäkin vaiheessa päättää haluanko sittenkään vaivautua jonkin tuotteen takia, jos ei autoa ole ja pitää laittaa niskat kieroon loppumatka. Mutta jos noin todellakin on etkä vitsaillut niin aika harvinainen tapaus?

        ENtä jos ostaa outlettina eli poistomyynnistä?? Eikös ne kuljeteta yleensä kotiin asti vai oonko ihan kujalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ENtä jos ostaa outlettina eli poistomyynnistä?? Eikös ne kuljeteta yleensä kotiin asti vai oonko ihan kujalla?

        Eiköhän se täsmennetä kassalla tai verkkokaupassa. Enemmän näyttäis myymälästä löytyvän kuin verkon kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stemman Ecster ei päästä läpi, jos ei ole vakituista työpaikkaa. (Stemmalla muuten aika sopivaa hintaluokkaa, vihje vihje.)

        Minun kokemuksessa Indecorian Resurs Bankilla ei ole ollut samanlaista vaatimusta (ei automaattisesti, siis) eikä SVEAlla, jota käyttää Kodin1.

        Avarda (jota käyttää Masku ja sen tytäryhtiö Finnlandia) antaa muutaman satasen osamaksun ilman duunipaikkaa. Jos suoraan hyppäät isompiin ja ei ole duunipaikkaa, niin sori ei onnistu. Avardan kanssa ei pitäis joutua pelkäämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis yleensä löhötyynyn teettäminen on n. 60 -70 per kpl omamieluisalla verhoilulla. Jotkut "fiinimmät" on satasissa.

        Kuule, kamu, jotkut super-super-fiinit (timanteilla) on jo yli tonnin. Tämä tietenkin saa aivot kieroon joillain, oikein ihmettelee "Kenellä on varaa tommoseen?". Sellainenhan reaktio on paljastava, koska vain kommunistit ja anarkistit rupeavat saivartelemaan semmoista. VAIN KOMMUNISTIT JA ANARKISTIT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avarda (jota käyttää Masku ja sen tytäryhtiö Finnlandia) antaa muutaman satasen osamaksun ilman duunipaikkaa. Jos suoraan hyppäät isompiin ja ei ole duunipaikkaa, niin sori ei onnistu. Avardan kanssa ei pitäis joutua pelkäämään.

        "Avardan kanssa ei pitäis joutua pelkäämään."

        Eikä Nordea Tuohen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Avardan kanssa ei pitäis joutua pelkäämään."

        Eikä Nordea Tuohen.

        Oonkohan Avardalla kokeillut edullisempia ostoksia, mutta minun kokemuksessa Nordea Tuohi ei ole kertaakaan päästänyt läpi, Avarda on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ENtä jos ostaa outlettina eli poistomyynnistä?? Eikös ne kuljeteta yleensä kotiin asti vai oonko ihan kujalla?

        Jos ei ole tarpeeksi painavia ja/tai isoja, niin sitten pitää itse noutaa tai soittaa tilataksi.


    • Anonyymi

      Katsopa Kodin1:n sivuilta sivupöytä Niro! Siinä simppeliä JA persoonallista! :)

      • Anonyymi

        Ainoa kääntöpuoli, ettei kuljeteta ovelle (en muista mikä logiikka), mutta itse tuotteena komppaan Niroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa kääntöpuoli, ettei kuljeteta ovelle (en muista mikä logiikka), mutta itse tuotteena komppaan Niroa.

        "Ainoa kääntöpuoli, ettei kuljeteta ovelle (en muista mikä logiikka), mutta itse tuotteena komppaan Niroa."

        Kukaan ei sitten ole kuullut sellaisesta kulkuvälineestä kuin taksi? Pk-seudulla 6 eurolla pääsee jo hyvän matkan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ainoa kääntöpuoli, ettei kuljeteta ovelle (en muista mikä logiikka), mutta itse tuotteena komppaan Niroa."

        Kukaan ei sitten ole kuullut sellaisesta kulkuvälineestä kuin taksi? Pk-seudulla 6 eurolla pääsee jo hyvän matkan.

        Totta kai painavammille kalusteille taksi ei ole ihanteellinen. Mutta sen varmaat arvasitkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai painavammille kalusteille taksi ei ole ihanteellinen. Mutta sen varmaat arvasitkin.

        Tilasin Maskusta erään rahin, mutta näköjään ei täyttänyt Matkahuolto-kuljetuksen kriteerejä. Yritin kauan turhaan hankkia kaverilta autokuljetusapua ja päädyin lopulta sanomaan "F*** it" säästämiselle ja tein mitä olisi koko ajan pitänyt: Soitin tilataksin. Joskus yksinkertaisin ratkaisu on helpoin ylenkatsoa. -_-


    • Anonyymi

      Vuokranantajalta voi kysyy saako maalata tai tapetoida. Itse sain koska seinät oli rumat ja maksoin kulut ja vuokranantaja otti ne vuokrassa huomioon. Sain 600 euroa vuokran alennusta.

      • Anonyymi

        Onhan toi mahdollista halvemmissakin vuokrakämpissä. Ei se mitään, kaikillehan niitä typoja voi tulla kun kirjoittelee sormet salamina.


    • Anonyymi

      Tietäjille,onks toi porttipuiston metropoli enää ees olemassa???

      • Anonyymi

        ei näimmä, sukupuuttoon kuoli.


      • Anonyymi

        Ei selvinnyt Metropoli Kaluste veloistaan.


    • Anonyymi

      Säilytysrahi on hyvä kun on kaksoisfunktio. Kannattaa metsästellä semmoista. Viimeistään Aito Kalusteesta pitäis pystyä järkkäytymään sellainen tilaustuotteena.

      • Anonyymi

        Oman kokemuksen pohjalta voisin lisätä Indecorian ja Maskun. Edullisemmalla pääsee pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen sivujen Plan B -uusiosisustustuotteiden osastolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman kokemuksen pohjalta voisin lisätä Indecorian ja Maskun. Edullisemmalla pääsee pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen sivujen Plan B -uusiosisustustuotteiden osastolta.

        yleisesti vai nimenomaan mitä säilytysraheihin tulee???? (ei sulje toisiaan ulos siis, mutta kunhan kysyn)


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe