Huomasin lehdestä että Esikoislestadiolaiset ry järjestää kaksipäiviset seurat Pietarsaaressa tulevana viikonloppuna.
Osaako joku kertoa enemmän tästä?
Pietarsaaren seurat
21
3115
Vastaukset
ÖT lehdessä oli seuraava ilmoitus:
Tvåspråkiga mötestillfällen hålls i Merilä lägercentrum 20-22.5.
Mötet inleds på fre kl. 18:00, och fortsätter lör kl 12:00 och 18:00, samt på sön kl. 11:00 och 17:00. På mellantiderna serveras mat och kaffe.
Alla hjärtligt välkomna.
Esikoislestadiolaiset r.y- Anonyymi
Ei ole kyllä koskaan kuulunut esikoislestadiolaisten kokoontumispaikkakuntiin.
- Anonyymi
Oiskohan joistakin pikkuesikoisista tullut esikoislestadiolaisia? Täällä on ollut paljon riitoja ja hajaannuksia.
- Anonyymi
Millainen paikka tässä on kokooontumispaikkana?
Merilän leirikeskus on kirkon omistama ja sijaitsee merenrannalla. Päärakennuksessa on sali, jossa on pieni sivukappeli ja ruokasali. Aulassa on 102 paikkaa, kappelissa 26 ja ruokasalissa 72 pöytäpaikkaa.
LFF_lestadiolainen kirjoitti:
Merilän leirikeskus on kirkon omistama ja sijaitsee merenrannalla. Päärakennuksessa on sali, jossa on pieni sivukappeli ja ruokasali. Aulassa on 102 paikkaa, kappelissa 26 ja ruokasalissa 72 pöytäpaikkaa.
Tässä linkki missä Merilään:
https://www.pietarsaarensuomalainenseurakunta.fi/merilan-toimintakeskus
Ollut enimmäkseen Pietarsaaren suomenkielisen luterilaisen seurakunnan käytössä. Ruotsinkieliset käyttävät Pörkenäs, joka on naapurina.
- Anonyymi
Esikoislestadiolaiset ry ei kuulu ev.lut. kirkkoon. Suhde katkesi sakramenttiseparatismiin.
Saisikko tuo kirkon tiloja käyttöönsä?- Anonyymi
Kyllä heillä oli kirkon tiloja käytössä. Siellä oli noin 100 henkeä, lähinnä ulkopaikkakuntalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä heillä oli kirkon tiloja käytössä. Siellä oli noin 100 henkeä, lähinnä ulkopaikkakuntalaisia.
Esikoislestadiolaiset ry. 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaiset ry. 🤔
Kyllä. Kävin siellä. Oli 100% varmasti Esikoislestadiolaiset ry. Saarnaaja kehui puhuessaan järjestystä joka oli ollut alusta asti, nimittäin että ollaan kuuliaisia lapin vanhemmille. Teki vähän mieli kysyä mitä hän tarkoittaa sanonnalla ”alusta asti”. Muuten oli hyvä puhe. Laestadiuksen saarna oli hyvä. Vähän harmittaa että niitä ei lueta meidän seuroissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Kävin siellä. Oli 100% varmasti Esikoislestadiolaiset ry. Saarnaaja kehui puhuessaan järjestystä joka oli ollut alusta asti, nimittäin että ollaan kuuliaisia lapin vanhemmille. Teki vähän mieli kysyä mitä hän tarkoittaa sanonnalla ”alusta asti”. Muuten oli hyvä puhe. Laestadiuksen saarna oli hyvä. Vähän harmittaa että niitä ei lueta meidän seuroissa.
Hienoa että oli positiivinen kokemus. Esikoislestaadiolaisuudessa on ilmeisen iso painoarvo Paavalin opettamalle seurakuntajärjestykselle. Seurakunnan rooli on Paavalin mukaan erittäin tärkeä yksilön vaelluksessa kohti Taivasta. Ihmisiä kun ollaan niin tämä ei tietysti ole mieliksi kaikille ja aletaan narisemaan ja tietoiseti tulkitsemaan mahdollisimman negatiivisesti ”Lapin luottamus”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että oli positiivinen kokemus. Esikoislestaadiolaisuudessa on ilmeisen iso painoarvo Paavalin opettamalle seurakuntajärjestykselle. Seurakunnan rooli on Paavalin mukaan erittäin tärkeä yksilön vaelluksessa kohti Taivasta. Ihmisiä kun ollaan niin tämä ei tietysti ole mieliksi kaikille ja aletaan narisemaan ja tietoiseti tulkitsemaan mahdollisimman negatiivisesti ”Lapin luottamus”.
Seurakuntahan on Kristuksen ruumis maan päällä. Seurakunnalla on aivan keskeinen tekijä kristinuskossa. Esikoislestadiolaisten ongelma onkin väärä, Jumalan sanan vastainen käsitys ja oppi seurakunnasta. Oppi siis jonka mukaan vain ko. joukko on asuvaisen pyhän Hengen omaava Kristuksen seurakunta.
Aivan kuin Pyhä Henki (Jumala) olisi lukittavissa jonkun liikkeen kassakaappiin, vain yksityiskäyttöön. Tämä on hyvin surullinen, jo ensimmäisissä hajaannuksissa tuluut harhaoppi. Ihan sama vaiva on vanhoillislestadiolaisina tunnetussa joukossa, joka oli ensimmäisen hajaannuksen ja sitä seuranneiden tuomioiden julistamisen yksi osapuoli.
On väärin leimata koko liikettä, tai liikkeen jäsenistöä, opillinen harha on nimenomaan johtavaan asemaan liikkeessä kohonneiden henkilöiden vakava sairaus, vallan ja kunnianhimosta johtuva pelko vallan menettämisestä. Esikoislestadiolaisuudessa on johtajistolla sellainen asema, joka ei kuulu lainkaan ihmisille. Heitäpalvotaan ertehtymättöminä, eikä heitä saa arvostella. Tämä liikettä johtavien PUHUJIEN asema erehtymättöminä, mahdollistaa sairaan sisäänlämpiämisen jatkumisen. Ikävä juttu, koska liikkeessä on paljon todella fiksuja ihmisiä. Näiden vaikuttaminen liikkeessä on estetty tällä Jellivaarassa asuvien puhujien sairaalla arvovallalla.
Aivan siis suora kopio Rooman paavin vallasta. Nämä ovat vakavia ihmisoppeja, jotka pitäisi purkaa, jotta liike voisi palata Raamatun mukaiseen järjestykseen, jossa seurakunta hallitsee ja kontrolloi saarnaajat, asettaa saarnaajat ja tarvittaessa erottaa, jos henkilö ei sovellu seurakunnan alamaisena toimivan palvelijan tehtäviin vakavan isäntähenkensä vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakuntahan on Kristuksen ruumis maan päällä. Seurakunnalla on aivan keskeinen tekijä kristinuskossa. Esikoislestadiolaisten ongelma onkin väärä, Jumalan sanan vastainen käsitys ja oppi seurakunnasta. Oppi siis jonka mukaan vain ko. joukko on asuvaisen pyhän Hengen omaava Kristuksen seurakunta.
Aivan kuin Pyhä Henki (Jumala) olisi lukittavissa jonkun liikkeen kassakaappiin, vain yksityiskäyttöön. Tämä on hyvin surullinen, jo ensimmäisissä hajaannuksissa tuluut harhaoppi. Ihan sama vaiva on vanhoillislestadiolaisina tunnetussa joukossa, joka oli ensimmäisen hajaannuksen ja sitä seuranneiden tuomioiden julistamisen yksi osapuoli.
On väärin leimata koko liikettä, tai liikkeen jäsenistöä, opillinen harha on nimenomaan johtavaan asemaan liikkeessä kohonneiden henkilöiden vakava sairaus, vallan ja kunnianhimosta johtuva pelko vallan menettämisestä. Esikoislestadiolaisuudessa on johtajistolla sellainen asema, joka ei kuulu lainkaan ihmisille. Heitäpalvotaan ertehtymättöminä, eikä heitä saa arvostella. Tämä liikettä johtavien PUHUJIEN asema erehtymättöminä, mahdollistaa sairaan sisäänlämpiämisen jatkumisen. Ikävä juttu, koska liikkeessä on paljon todella fiksuja ihmisiä. Näiden vaikuttaminen liikkeessä on estetty tällä Jellivaarassa asuvien puhujien sairaalla arvovallalla.
Aivan siis suora kopio Rooman paavin vallasta. Nämä ovat vakavia ihmisoppeja, jotka pitäisi purkaa, jotta liike voisi palata Raamatun mukaiseen järjestykseen, jossa seurakunta hallitsee ja kontrolloi saarnaajat, asettaa saarnaajat ja tarvittaessa erottaa, jos henkilö ei sovellu seurakunnan alamaisena toimivan palvelijan tehtäviin vakavan isäntähenkensä vuoksi.Joitain vuosikymmeniä sitten oli yleisesti valaillaan myös LFF:ssä samanlainen käsitys, että vain lestadiolaisuudessa voidaan pelastautua. Kun puhuttiin kristityistä ja kristillisyydestä, tarkoitettiin liikkeeseen kuuluvia, aivan kuten saarnaaja Pietarsaaren esikoislestadiolaisten seuroissa teki.
Tämä on muuttunut LFF:ssä viime vuosikymmeninä. Tuskin kukaan saarnaaja opettaa enää, että vain lestadiolaisuudessa pelastutaan. Ei edes konservatiivisimmat ruotsista.
Mielestäni esikoislestadiolaiset ovat kuitenkin avarakatseisempia kuin vanhoillislestadiolaiset. Tervehtivät kuitenkin meitä pikkuesikoisia Jumalan terveellä. Vanhoillislestadiolaiset eivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakuntahan on Kristuksen ruumis maan päällä. Seurakunnalla on aivan keskeinen tekijä kristinuskossa. Esikoislestadiolaisten ongelma onkin väärä, Jumalan sanan vastainen käsitys ja oppi seurakunnasta. Oppi siis jonka mukaan vain ko. joukko on asuvaisen pyhän Hengen omaava Kristuksen seurakunta.
Aivan kuin Pyhä Henki (Jumala) olisi lukittavissa jonkun liikkeen kassakaappiin, vain yksityiskäyttöön. Tämä on hyvin surullinen, jo ensimmäisissä hajaannuksissa tuluut harhaoppi. Ihan sama vaiva on vanhoillislestadiolaisina tunnetussa joukossa, joka oli ensimmäisen hajaannuksen ja sitä seuranneiden tuomioiden julistamisen yksi osapuoli.
On väärin leimata koko liikettä, tai liikkeen jäsenistöä, opillinen harha on nimenomaan johtavaan asemaan liikkeessä kohonneiden henkilöiden vakava sairaus, vallan ja kunnianhimosta johtuva pelko vallan menettämisestä. Esikoislestadiolaisuudessa on johtajistolla sellainen asema, joka ei kuulu lainkaan ihmisille. Heitäpalvotaan ertehtymättöminä, eikä heitä saa arvostella. Tämä liikettä johtavien PUHUJIEN asema erehtymättöminä, mahdollistaa sairaan sisäänlämpiämisen jatkumisen. Ikävä juttu, koska liikkeessä on paljon todella fiksuja ihmisiä. Näiden vaikuttaminen liikkeessä on estetty tällä Jellivaarassa asuvien puhujien sairaalla arvovallalla.
Aivan siis suora kopio Rooman paavin vallasta. Nämä ovat vakavia ihmisoppeja, jotka pitäisi purkaa, jotta liike voisi palata Raamatun mukaiseen järjestykseen, jossa seurakunta hallitsee ja kontrolloi saarnaajat, asettaa saarnaajat ja tarvittaessa erottaa, jos henkilö ei sovellu seurakunnan alamaisena toimivan palvelijan tehtäviin vakavan isäntähenkensä vuoksi.On hienoa että meillä on sinut joka tiedät miten asiat on. Varmasti rukoilet sen puolesta että vallasta hurmautuneet saarnaajat ymmärtäisivät virheensä? Yksi mikä on lohduttavaa, meillä kaikilla on yhtä pitkä tai lyhyt matka Taivaaseen.
- Anonyymi
Esikoislestadiolaiset ry. ei ole koskaan kuulunutkaan kirkkoon, kirkossa vain henkilöjäseniä, ei ole muuten muutkaan ry:t kirkon jäseniä.
- Anonyymi00014
>>>>>>Esikoislestadiolaiset ry ei kuulu ev.lut. kirkkoon. Suhde katkesi sakramenttiseparatismiin.
Saisikko tuo kirkon tiloja käyttöönsä<<<<<
---------------
Keskipohjanmaa lehti uutisoi ( perjsntai 19.6.2026) Risohällin tilanteesta pitkän kirjoituksen sen voi em. lehdestä lukea kuka tahtoo
--------------
Mitähän Raamatun apostolinen opetus ilmoittaa?
--------------
"Pappi" ja srk. "muutamat " papistosta "seurakunta virkojen haltijoina.
Pappi
Nykypäivänä kuulee myös sanottavan jonkun olevan seurakunnan ”pappi”. Sanoja voi tarkoittaa nimityksellä seurakunnan johtavassa asemassa olevaa henkilöä. Kyllä hän voi olla ”pappi” uudestisyntyneenä, mutta em. nimitys ei tee hänestä seurakunnan johtavassa asemassa olevaa henkilöä? Uudesta Testamentista on ymmärrettävissä ns. ”yleinen pappeus” , joka koskee jokaista elävässä uskossa olevaa (ts"uudestisyntynyttä ") seurakunnan jäsentä.
Luemme apostoli 1. Pietarin kirjeestä, jossa on ymmärrettävissä ns. yleisen pappeuden” maininta.
1.Piet.2:9 ”..Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; 10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut". ..”
-----------
>>>>tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, ..<<<
Ilm.1:4 ”..Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, 5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä 6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen…”
----------
Muutamien "pappien" lahjaksi saamansa seurakunta virat.
Seurakuntavirat
Apostolinen opetus ( Ef.4:7-16.) nimeää seurakuntavirat joihin on Jumala kutsunut ja armoittanut joitakin, ei jokaista jäsentä.
Apostoli Paavali nimeää Efesolaiskirjeessä viisi seurakuntavirkaa ( Ef. 4: 7- 16. ), jotka hänen tekstinsä mukaan on Kristus antanut lahjaksi seurakunnallensa, ja joiden tehtäväkuvaukseksi mainitaan em. virkojen välityksellä ” tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen…” Yksi viidestä seurakuntavirasta on ”paimenet”.
Raamatussa , Uudessa Testamentissa käytetään seurakunnan vanhimmistosta synonyymi nimitystä paimenet ,eli pastorit , tai seurakunnan kaitsijat ( mm. Apt. 20:17-38.) Jos käytetään nimitystä ”pastori” on sen viranhaltijan synonyymi nimi ”vanhin”, siis seurakuntavirka nimityksellä vanhin, eli yksi vanhimmiston jäsen.
( ”Vanhin”, ”vanhimmat” esim. Ap.t. 14:23; 1. Tim. 5:17; Tit. 1:5; Jaak. 5:14.)
Jatkuu - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
>>>>>>Esikoislestadiolaiset ry ei kuulu ev.lut. kirkkoon. Suhde katkesi sakramenttiseparatismiin.
Saisikko tuo kirkon tiloja käyttöönsä<<<<<
---------------
Keskipohjanmaa lehti uutisoi ( perjsntai 19.6.2026) Risohällin tilanteesta pitkän kirjoituksen sen voi em. lehdestä lukea kuka tahtoo
--------------
Mitähän Raamatun apostolinen opetus ilmoittaa?
--------------
"Pappi" ja srk. "muutamat " papistosta "seurakunta virkojen haltijoina.
Pappi
Nykypäivänä kuulee myös sanottavan jonkun olevan seurakunnan ”pappi”. Sanoja voi tarkoittaa nimityksellä seurakunnan johtavassa asemassa olevaa henkilöä. Kyllä hän voi olla ”pappi” uudestisyntyneenä, mutta em. nimitys ei tee hänestä seurakunnan johtavassa asemassa olevaa henkilöä? Uudesta Testamentista on ymmärrettävissä ns. ”yleinen pappeus” , joka koskee jokaista elävässä uskossa olevaa (ts"uudestisyntynyttä ") seurakunnan jäsentä.
Luemme apostoli 1. Pietarin kirjeestä, jossa on ymmärrettävissä ns. yleisen pappeuden” maininta.
1.Piet.2:9 ”..Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; 10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut". ..”
-----------
>>>>tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, ..<<<
Ilm.1:4 ”..Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, 5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä 6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen…”
----------
Muutamien "pappien" lahjaksi saamansa seurakunta virat.
Seurakuntavirat
Apostolinen opetus ( Ef.4:7-16.) nimeää seurakuntavirat joihin on Jumala kutsunut ja armoittanut joitakin, ei jokaista jäsentä.
Apostoli Paavali nimeää Efesolaiskirjeessä viisi seurakuntavirkaa ( Ef. 4: 7- 16. ), jotka hänen tekstinsä mukaan on Kristus antanut lahjaksi seurakunnallensa, ja joiden tehtäväkuvaukseksi mainitaan em. virkojen välityksellä ” tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen…” Yksi viidestä seurakuntavirasta on ”paimenet”.
Raamatussa , Uudessa Testamentissa käytetään seurakunnan vanhimmistosta synonyymi nimitystä paimenet ,eli pastorit , tai seurakunnan kaitsijat ( mm. Apt. 20:17-38.) Jos käytetään nimitystä ”pastori” on sen viranhaltijan synonyymi nimi ”vanhin”, siis seurakuntavirka nimityksellä vanhin, eli yksi vanhimmiston jäsen.
( ”Vanhin”, ”vanhimmat” esim. Ap.t. 14:23; 1. Tim. 5:17; Tit. 1:5; Jaak. 5:14.)
Jatkuu>>>>>Jatkuu<<<<
--------------
Jatkuu
Vanhemmisto
Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( mm. Ef.4:7-16. ) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”) Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.) osoittavat ”pastorin”, eli paimenen , siis vanhimmiston viranhaltijaksi miespuolisen seurakunnan jäsenen.
Seurakunnan paimenet ovat srk: n johtajia. Heidän yläpuolellaan on ainoastaan " ylipaimen" Jeesus Kristus . Seurakuntaa eivät johda profeetat vaan paimenet.( siis vanhimmisto -monikko, ei yhden miehen " ministry"
------
Apostoli Paavalin puheessa Efeson srk:n vanhimmille (Apt.20:17-38.) tämä "johtajat" sanan tarkoitus selviää kreikan tekstissä.
Novum-- Novumin kreikasta suomeksi tekstissä kirjoitetaan Apt.20:17."Miletoksesta lähettäen Efesokseen kutsui vanhimmat( bresbyterus)seurakunnan(ekklesias).....
Jatkuen jakeesta 28."..Huolehtikaa siis itsestänne ja koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi (episkopus) paimentamaan ( poimainen) seurakuntaa (ekklesian) Jumalan Herran jonka hankki kautta oman veren veren oman..."
Jatkuu... - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
>>>>>Jatkuu<<<<
--------------
Jatkuu
Vanhemmisto
Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( mm. Ef.4:7-16. ) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”) Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.) osoittavat ”pastorin”, eli paimenen , siis vanhimmiston viranhaltijaksi miespuolisen seurakunnan jäsenen.
Seurakunnan paimenet ovat srk: n johtajia. Heidän yläpuolellaan on ainoastaan " ylipaimen" Jeesus Kristus . Seurakuntaa eivät johda profeetat vaan paimenet.( siis vanhimmisto -monikko, ei yhden miehen " ministry"
------
Apostoli Paavalin puheessa Efeson srk:n vanhimmille (Apt.20:17-38.) tämä "johtajat" sanan tarkoitus selviää kreikan tekstissä.
Novum-- Novumin kreikasta suomeksi tekstissä kirjoitetaan Apt.20:17."Miletoksesta lähettäen Efesokseen kutsui vanhimmat( bresbyterus)seurakunnan(ekklesias).....
Jatkuen jakeesta 28."..Huolehtikaa siis itsestänne ja koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi (episkopus) paimentamaan ( poimainen) seurakuntaa (ekklesian) Jumalan Herran jonka hankki kautta oman veren veren oman..."
Jatkuu...>>>>>Jatkuu...<<<<
---------------------
------Jatkuu
Paimenen virasta apostoli kertoo ( hän siis kertoo yhdestä mallina tarkoittaen koko " vanhinten" srk. virassa olevia) että hänen tulisi olla taitava opettamaan ( 1.Tim.3:1-7. ) Apostoli Paavali ei sallinut naisten opettaa Raamattua seurakunnan edessä 1.Tim.2:11-15. Naiset voivat profetoida pitää puheita, mutta seurakunnan edessä opettaminen hänen mukaansa on miesten tehtävä.
------
Viran haltijan vastuu
Vanhimman, ts. ”pastorin”,”paimenen”, ”kaitsijan” seurakunta viran haltijalla on apostolisen opetuksen mukaan myös vastuunsa .
Raamatussa, myös apostolisessa opetuksessa on ymmärrettävissä , ettei paimenten tehtävä ole kulkea ympäri maailmaa,jättäen kaitsettavat,( Hes.43:1- 16. ) vaan olla heille uskotun laumansa kanssa.( Apt. 20: 18-38., 1.Piet.5:1-4 .)
Nykyään on monenlaista kiertävää julistajaa joista jotkut nimeävät itsensä pastoreiksi.
On ymmärrettävissä etteivät jotkut heistä kulje ainakaan heille uskotun lauman kadonneitten lampaiden perässä? Vai ovatko itsensä nimittäneet ilman kutsumusta paimenen palveluvirkaan?
- Anonyymi
voi yksinkertaisuutta-
- Anonyymi00017
>>>>>>Esikoislestadiolaiset ry. ei ole koskaan kuulunutkaan kirkkoon, kirkossa vain henkilöjäseniä, ei ole muuten muutkaan ry:t kirkon jäseniä.<<<<
----------------
Hyvä jokaisen henkilö kohtaisesti lukea asiayhteyksineen Raamattua joka on Jumalan sanaa, ja Jumalan lasten leipää.Ja Jumalan lasten" tiekartta"
”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
Psalmit 119:105 FB38
Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana.Hänen seutaajansa ei pimeässä vaella. ( huomaa että tiellä ei kulje ainoastaan seuraajan pää, vaan koko ruumis, mikä edellyttää käytäntöä Sanan neuvon mukaan.)
”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
Johannes 8:12 FB38
-----------------
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
Jumsla joka on Henki,on ilmoittanut itsensä Sanassa. Ja puhuu Sanassa. Jumalan Sana on Hengen ilmoitus
”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
Heprealaiskirje 1:1-4 FB38
-----------------
Sanassa on elämä. Ilman Jumalan Sanaa ei ole elämää . Mikäli ei Sanan lukeminen kiinnosta henkilökohtaisesti, niin uskovaksi itseään sanova elää itse petoksessa ulkoisessa uskonnollisuudessa ja valhe opettajien talutettavissa .
----------------
”Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.”
Efesolaiskirje 4:7-16 FB38 - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
>>>>>>Esikoislestadiolaiset ry. ei ole koskaan kuulunutkaan kirkkoon, kirkossa vain henkilöjäseniä, ei ole muuten muutkaan ry:t kirkon jäseniä.<<<<
----------------
Hyvä jokaisen henkilö kohtaisesti lukea asiayhteyksineen Raamattua joka on Jumalan sanaa, ja Jumalan lasten leipää.Ja Jumalan lasten" tiekartta"
”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
Psalmit 119:105 FB38
Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana.Hänen seutaajansa ei pimeässä vaella. ( huomaa että tiellä ei kulje ainoastaan seuraajan pää, vaan koko ruumis, mikä edellyttää käytäntöä Sanan neuvon mukaan.)
”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
Johannes 8:12 FB38
-----------------
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
Jumsla joka on Henki,on ilmoittanut itsensä Sanassa. Ja puhuu Sanassa. Jumalan Sana on Hengen ilmoitus
”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
Heprealaiskirje 1:1-4 FB38
-----------------
Sanassa on elämä. Ilman Jumalan Sanaa ei ole elämää . Mikäli ei Sanan lukeminen kiinnosta henkilökohtaisesti, niin uskovaksi itseään sanova elää itse petoksessa ulkoisessa uskonnollisuudessa ja valhe opettajien talutettavissa .
----------------
”Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.”
Efesolaiskirje 4:7-16 FB38>>>>>>>Sanassa on elämä. Ilman Jumalan Sanaa ei ole elämää . Mikäli ei Sanan lukeminen kiinnosta henkilökohtaisesti, niin uskovaksi itseään sanova elää itse petoksessa ulkoisessa uskonnollisuudessa ja valhe opettajien talutettavissa .<<<<
-----------------
”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.”
Johannes 14:22-24 FB38
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514