Kannattaako vanha peltikatto säästää?

Anonyymi

Taloa peruskorjattu nykyajan vaatimuksiin nyt viitisen vuotta ja sisätilat alkaa olla jo aika valmiita, mutta ulkokuoressa olis sen verran maalauksen lisäksi että talon vanha punainen peltikatto on todella ruosteessa, mutta ei vuoda eli ei innosta vaihtaa. Katolla ikää tosin keskivertoo enemmän, koska talo rakennettu 1911 pärekatteella ja peruskorjauksen 1930 aikana jo tää pelti isketty päälle eli miten ny kannattaa menetellä? Talossa on 5 isoa tiilipiippua joten ehkä aika vaikeetakin olisi vaihtaa koko pelti ja kalliiksi tulisi koska talo on melko iso.

7

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukkarostahan se riippuu. Naapuriin vaihdetaan uusi peltikatot, kun muovipinta on kuoriutunut pois. Samalla siihen tulee lumiesteet, joka on tärkeä juttu vanhalle ihmiselle, ja on eduksi talon myynnillekin aikanaan.

      • Anonyymi

        Vanhat peltikatteet ovat ainakin oman kuuleman mukaan paljon laadukkaampia ja ainakin omassa yli 100vuotiaassa lapsuudentalossa (kerrostalo) sanottiin joitain vuosia sitten perusparannuksen aikana ettei kannata vaihtaa mahd alkuperäistä peltikattoa uuteen. Se tosin on maalattu aina tietyin väliajoin eli ehkä toi ap:n o eri juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat peltikatteet ovat ainakin oman kuuleman mukaan paljon laadukkaampia ja ainakin omassa yli 100vuotiaassa lapsuudentalossa (kerrostalo) sanottiin joitain vuosia sitten perusparannuksen aikana ettei kannata vaihtaa mahd alkuperäistä peltikattoa uuteen. Se tosin on maalattu aina tietyin väliajoin eli ehkä toi ap:n o eri juttu

        Tuossa lähellä on tyhjillään talo, jonka peltikaton on seppä tehnyt ennen sotia. Kattoa ei ole maalattu, ja hyvältä se näyttää vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa lähellä on tyhjillään talo, jonka peltikaton on seppä tehnyt ennen sotia. Kattoa ei ole maalattu, ja hyvältä se näyttää vieläkin.

        Ei kannata vaihtaa jos ei vuoda tai ole melkein puhki varsinkin jos itse talokin on noin vanha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata vaihtaa jos ei vuoda tai ole melkein puhki varsinkin jos itse talokin on noin vanha

        Viestini siis tarkoitettu ap:lle koskien hänen taloaan😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata vaihtaa jos ei vuoda tai ole melkein puhki varsinkin jos itse talokin on noin vanha

        Talon omistajat eivät siitä väliltä. Taloa lähimaineen myytiin 40 000 eurolla, mutta eipä juuri ketään kiinnostanut.


    • Anonyymi

      Raavi ruoste pois ja maalaa 3 kertaa niin kestää ainakin 20 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe