Kesälomasta tulee entistä isompi rahareikä, bensa, majoitukset ja huvitukset kallistuivat

Anonyymi

Polttoaineiden hinnat ovat ennätyksellisen korkealla, minkä lisäksi myös ravintolassa ja huvipuistoissa käynnistä joutuu maksamaan enemmän kuin viime kesänä.
Polttoaineiden hinnannousu heijastuu myös muualle, kun kuljetuskustannukset kasvavat.

Myös muun muassa ravintoloissa, kahviloissa ja huvipuistoissa joutuu maksamaan enemmän kuin viime kesänä.

Tilastokeskuksen huhtikuun kuluttajahintaindeksin mukaan junaliput olivat 2,6 prosenttia kalliimpia kuin huhtikuussa 2021.

Pitkän matkan bussien lipuista piti maksaa 4,4 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten. Jos lomalla joutuu matkustamaan paikallisliikenteen linja-autoilla, niiden hinnat ovat 4,8 prosenttia kalliimpia kuin vuosi sitten.

Moniin laivamatkoihin on tullut tänä keväänä uutuutena polttoainelisä. Esimerkiksi Helsingin ja Tukholman välisen risteilyn polttoainelisämaksu on Tallinkilla ja Viking Linella 5,80 euroa matkustajaa kohden.

Huvipuistot
-Linnanmäki

Suomen vanhimpaan huvipuistoon Helsingissä sijaitsevalle Linnanmäelle rannekkeen saa ensi kesänä 45 eurolla. Viime kesänä ranneke maksoi 42 euroa. Yhden laitteen lippu maksaa euron enemmän kuin vuonna 2021 eli 10 euroa. Sisäänpääsy Linnanmäellä on maksuton.

-Särkänniemi

Särkänniemeen voi ostaa etukäteen päiväkohtaisia rannekkeita, joiden hinta lähtee 25,50 eurosta. Tietylle päivälle ostettujen rannekkeiden hinta määrittyy kysynnän mukaan.

Vietkö lapsenlapsia huvipuistoon ? Teetkö lomareissuja Suomessa ?

57

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lastenlasten vanhemmat menevät heidän kanssa Lintsille. Itse en enää tykkää laitteisiin mennä ja väentungoskin ahdistaa.
      Nuorimmaisen lapsenlapseni saan heti loman alussa luokseni. Olen ylimalkaisesti suunnitellut ohjelmaa. Paljon uimista niin maauimaloissa, meressä kuin järvessäkin. Kaikki pyöräilymatkan päässä. Myös muita retkikohteita pyöräillen. Mahdollisille sadepäiville sisätekemistä tai paikallisbussilla johonkin kohteeseen.
      Omat eväät kulkevat kylmälaukussa. Jätskiä tietenkin ostetaan. Ovat pienestä saakka tottuneen omiin eväisiin. Se on yksi ohjelmanumero istahtaa piknikille.
      Asun kaupungissa, joten ehkä tekemistä ja ohjelmaa on enemmän ja välimatkat lyhyemmät.
      Korona-aikana on säästynyt sukanvarteen joten voi vähän revitelläkin.

    • Anonyymi

      Vietämme mökkikesää ja tarjoan mökkilomaa lapsillekin,
      jos heitä jaksaa kiinnostaa ..... uimista ja onkimista ym.
      Lapset kinuavat huvipuistoihin ja pääsevät kyllä niihinkin,
      osallistun kustannuksiin, mutta en itse lähde viemään.
      Pää ei kestä huvipuiston hulinaa eikä laitteita.
      Emme kaipaa reissaamista.

    • Anonyymi

      Ei mun pää kestä huvipuistolaitteisiin menemistä, lapsenlapsi kustannetaan niihin kerran kesässä.
      Mukavaa ja halvempaa olla kotona kuin matkustella mihinkään.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aivan vahingossa jäi lähde pois, kun on muistisairaus alullaan.
        Kiitos, kun huomautit ja ilmoitit !


      • Anonyymi

        Onko jsilläkin jotain väliä ? Aihe ei ole maailman tärkeimmästä päästä.
        Eikö ole muuta sulla kuin kyylätä joka juttu ? Hanki elämä.


      • Anonyymi

        Lehtiartikkelista jos lainaa tekstiä niin riittää jos kirjoittaa lehden nimen ja päivän kun uutinen on julkaistu. (Esim. HS, 22705/22), linkin julkaiseminen lähteeseen on kuitenkin aina paras vaihtoehto.
        PM


    • Anonyymi

      Olen ihan tavalinen mummo.Jolla ei puolisoa!Saan työstä tehdyn eläkeen,en sosiali tukia,en kealat mitään.Oneksi on halpa Stadin asunto . Ei lesken eläkettä.Ikääkin 69v. Mitään elämyksiä en koskaan ole pystynyt tarjoaman kesälomat ,tavilomat omille lapsille tai lapsen lapsilleni . Mutta me ollan hidetty,luisteltu! Sitä nyt teen yksin. Ollan leikitty leikki puisto lampi,kasvanet kaikki jo sitäkin ylös. Ollan itä-Hesingin metsiä koluttu ja mahtaviaa uimarantoja. Merta kun Itä-Helsinki on mielin määrin. Joten mistän virike ei puute. Vaikka ei ajokorttia ei autoa koskaan ole ollut.läsnä olo ja ulkoilu on ollut tärkein niin lapsille kuin lasten lapsille ei ne rahalla ostetut elämykset.

    • Anonyymi

      Lapseni ja miehensä hoitavat itse omien lastensa huvipuistoissa ym käytöt, minä en siihen autottomana pieneläkeläisenä pystyisikään. Minun ei tarvitse edes mukana olla kun ei autoon mahdu. Lapsenlasten kanssa vietän aikaani paljon ihan täällä kotipuolessa kun lähekkäin asutaan ja virikkeitä riittää kun astuu ovesta ulos. Toki sadekelilläkään ei tarvitse tekemistä etsiä muualta. Osan lomistaan viettävät toisessa mummolassa joka on satojen kilometrien päässä.

    • Anonyymi

      Kannattaa matkustaa Eurooppaan, siellä on kaikki halvempaa kuin Suomessa.

      • Anonyymi

        Minne Eurooppaan ? Mehän ollaan Euroopassa. Suomi on Eurooppaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne Eurooppaan ? Mehän ollaan Euroopassa. Suomi on Eurooppaa.

        Niin, mutta jos matkustat stadista vaikkapa Kuopioon, tuskin sanot matkustavasi Eurooppaan. uuno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta jos matkustat stadista vaikkapa Kuopioon, tuskin sanot matkustavasi Eurooppaan. uuno.

        ''... tuskin sanot matkustavasi Eurooppaan.''

        Minä sanoisin, sanoisin ihan mitä muuta tahansa kuin Kuopio. Hävettäisi sanoa että menen Kuopioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta jos matkustat stadista vaikkapa Kuopioon, tuskin sanot matkustavasi Eurooppaan. uuno.

        Voin hyvin sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''... tuskin sanot matkustavasi Eurooppaan.''

        Minä sanoisin, sanoisin ihan mitä muuta tahansa kuin Kuopio. Hävettäisi sanoa että menen Kuopioon.

        Minä kait leuhotan ja sanon meneväni tämä kesänä Kuopioon. Siellä on kuulemma Rollaattorirock👍😍
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''... tuskin sanot matkustavasi Eurooppaan.''

        Minä sanoisin, sanoisin ihan mitä muuta tahansa kuin Kuopio. Hävettäisi sanoa että menen Kuopioon.

        Minä matkustan monta kertaa vuodessa Kuopioon, eikä yhtään hävetä sanoa mihin oon menossa. Halvalla kaikenlisäks sinne pääsen kun riittävän ajoissa ostan matkaliput, viimeksi maksoi edestakainen matka 3€. Kyllä sillä rahalla jo mielellään istuu ammattilaisen kyytiin , eikä tuo niin kallista ole muulloinkaan kun saa alennustakin. Kalleimmillaan olen maksanut vajaan kympin.


    • Anonyymi

      Kyllästymiseen asti aikoinaan lasten kanssa tuli Suomessa reissattua ja huvipuistojakin kierrettyä. Nyt lapset saavat reissata ja huvitella omien lastensa kanssa. Itse käyn kyllä Linnanmäellä, kun naapurissa asun.

    • Anonyymi

      Suunnittelen matkani sen mukaan mihin minulla on varaa. Ei siinä sen kummempaa.
      Siili

    • Anonyymi

      Kyllä ihminen pärjää, kun karsii osan matkoistaan. Ja huvittelut pitää jättää minimiin.
      Ja syömiskulujakin voi vähentää, kun ei syö ruokaa himokkaasti ahmimalla. Taloudellinen ajattelukyky on minulla ollut jo kouluiästä alkaen.
      -Likinäkörillitäti

      • Anonyymi

        Onko sinusta on siis parasta koko elämänsä kuivettua pystyyn ja kuolla ?
        Mitään mukavaa ja hauskaa ei ihmisen elämässä saisi olla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinusta on siis parasta koko elämänsä kuivettua pystyyn ja kuolla ?
        Mitään mukavaa ja hauskaa ei ihmisen elämässä saisi olla ?

        Elämässä on paljonkin hauskoja juttuja, ja ylenpalttinen rahan tuhlailu ei ole hauskaa, vaan johtaa vähitellen ongelmiin.
        -Likinäkörillitäti


    • Anonyymi

      Ajoin tänään muutamien bensa-asemien ohi ja havaitsin, että no johan on tyyristä. Ekaa kertaa näin, että 98 maksoi 2,50 euroa. Toisessa 2,49 ja kolmannessa oliko se nyt 2,42 euroa.

      Jos olisin innokas huvipuisteilija niin johan tulis heevetin kalliiksi per laite. En nimittäin uskaltaisi mennä mihinkään härveliin. Ehkä pikkulasten hitaasti liikkuvaan laitteeseen (joku lasten kahvikuppi joskus nähnyt) , mutta ei taitaisi peppu mahtua istuimelle :)
      Menisin ainoastaan peilisaliin vahtaamaan erimuotoiseksi muuntuvia kropanosia. Kuolisin sillä peiliinkatselureitillä nauruun :) Niin on nimittäin tapahtunut Tukholmassa (paitsi että kuolin vain viittä vaille asti). Minä nauroin kaikkein kovimmin (hengetönnä) ja kaikkein äänekkäimmin ja tuskin näin eteeni, kun naurukyyneleet sokaisivat silmäni. Haroin loppumatkan sokkona kädet ojos seinistä pidellen. Jep, kyllä hävetti. Onneksi en ollut Suomessa. Yritin kyllä nauraa ruotsalaisittain (sillee koreesti kimittäen), etteivät huomaisi minun olevan suomalainen. Kyllähän sen nyt tietää, mitä olisivat sisimmässään ajatelleet.
      Eräs peilikuva jäin mieleeni. VALTAVAN ISO Pallokroppa, pyöreä jolla oli mun vaatteet päällä (sitä vähä ihmettelin). Pallon alaosasta tökötti hyvin-hyvin pienet, lyhyet ja tikun ohuet jalat. Niillä jaloilla oli mun kengät (sitä vähä ihmettelin). Pallon päällä oli myöskin hyvin pikkuruinen pää. Päässä oli pöheikkönä punaiset hiukset. Kuka tahansa tuollaiselle komistukselle naurais.
      Joo, eli jos ranneke maksaisi huvipuistossa 45 ekee, niin mun peiliinkatselurupeama maksaisi niin paljon. Rohkeitten kannatta 45 eurolla ravata mahanalus jalakoja täynnä eri laitteisiin. Tulis yhen laitteen hinnaksi pieni maksu :)

      Sopivin kuluin meen sinne ja tänne kesällä. Kiva se on joskus reissulla vähä vetästä.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Sisäänpääsy huvipuistoalueille on kuitenkin yleensä ilmainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäänpääsy huvipuistoalueille on kuitenkin yleensä ilmainen.

        En tiedä miten nykyään on. Jos näin on, niin hyvä asia.
        Muistelen, että oli aikanaan myös sisäänmaksu, mutta ehkei enää.
        Eli voi käppäillä sielä ja täälä noin vaan helposti, ilman maksua. Ylihyvä.
        Kannatan.
        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miten nykyään on. Jos näin on, niin hyvä asia.
        Muistelen, että oli aikanaan myös sisäänmaksu, mutta ehkei enää.
        Eli voi käppäillä sielä ja täälä noin vaan helposti, ilman maksua. Ylihyvä.
        Kannatan.
        Heikunkeikku

        Ainakin Linnanmäen alueelle on joitakin vuosia päässyt aivan ilmaiseksi. On ihan hauskaa ja taloudellisesti järkevää käydä siellä penkillä istumassa, ja katsella, kun monet menevät laitteisiin, joihin minä en uskaltaisi mennä. Siinä penkillä voi syödä kaupasta ostetun pullan.
        -Likinäkörillitäti


    • Anonyymi

      Lastenlapset onneksi jo niin isoja etteivät isovanhempien tai vanhempiensakaan kanssa huvipuistoja ja muita härpäkkeitä kaipaa. Aikanaan käytiin jonkin verran, mutta lapsille on helppoa keksiä muuta (parempaa) ajanvietettä kuin tekohauskat huvipuistot. Vain mielikuvitus on rajana lasten kanssa touhutessa, eikä maksa paljon. Nykyään käyn muutaman kerran kesässä hotellilomalla, matkustan bussilla tai junalla, yövyn muutaman yön jotta ehdin kierrellä kaupunkia. Talvella tulee oltua enemmän paikallaan, joten kesän "lomailut" eivät budjettia rasita. Jos olisi kaveri niin menikin kyllä talvella johonkin lämpimään.

    • Anonyymi

      Mistä kesälomasta? - Nm. Mikä se on

      • Anonyymi

        Kesäloma on peruskoululaisten, opiskelijoiden ja monien työpaikkojen loma. Työntekijöiden oikeudesta lomaan säädetään vuosilomalaissa.
        🤭
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesäloma on peruskoululaisten, opiskelijoiden ja monien työpaikkojen loma. Työntekijöiden oikeudesta lomaan säädetään vuosilomalaissa.
        🤭
        Siili

        Mun lomasta ei säädä kukaan. Tai siis ei kukaan muu kuin meitsi, joten sitä on tai sitten ei, oma päätös. Lomaraha maksetaan joka palkkalistassa. Näin on hyvä, inhoan byrokratiaa. - Nm. Ahkera-L_i_a


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun lomasta ei säädä kukaan. Tai siis ei kukaan muu kuin meitsi, joten sitä on tai sitten ei, oma päätös. Lomaraha maksetaan joka palkkalistassa. Näin on hyvä, inhoan byrokratiaa. - Nm. Ahkera-L_i_a

        Voiko Suomessa ilman byrokratiaa elää. Siis onko se mahdollista?
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko Suomessa ilman byrokratiaa elää. Siis onko se mahdollista?
        Siili

        Eihän se ole, valitettavasti. Mutta onneksi nyt, loppumetreillä, voi jo työskennellä ilman liikoja virallisia säätöjä ja viranomaisten luomia järjestyksiä. Voi keskittyä vain tekemiseen. - Nm. Ain' laulain työtäs' tee ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole, valitettavasti. Mutta onneksi nyt, loppumetreillä, voi jo työskennellä ilman liikoja virallisia säätöjä ja viranomaisten luomia järjestyksiä. Voi keskittyä vain tekemiseen. - Nm. Ain' laulain työtäs' tee ...

        Laiska Lasse ja Ahkera Liisa😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiska Lasse ja Ahkera Liisa😆

        Mitä meinaat? - Nm. Ei aukea


    • Anonyymi

      Se om hyvä että maksaa
      Itse

      Sosdemia on loppu ei voi riistää veronmaksajaa

      Lapset voivat paremmin kun eivät saa lahjoja eikä niitä viedä huvipuistoihin loisimaan passiivisina paapottuina

      Niille kasvaa oma lahjakkuus eikä paapomiskulttuuri paisuta päätä pöyhkeäksi

      • Anonyymi

        "....loisimaan passiivisina paapottuina". Mitäh ?!? Missä vahakabinetissa sinä elät ?
        Huvipuistoissa ei loisita eikä paapota. Siellä on menoa tukka putkella.


    • Anonyymi

      Olemme yleensä maksaneet tyttärenpojille yhden päivän läheisessä Furuvikin huvipuistossa, joka kevät kun koulut päättyvät. Poikani asuessaan meillä hän vei heitä sinne. Nyt kuitenkin pojat ovat jo niin suuria (15 ja 13) että eivät tarvitse aikuista välttämättä edes mukaan ja voivat mennä itse junalla, mutta tänä kesänä heillä on suurempia suunnitelmia.
      Me toteutamme ensi kesän Suomenmatkan pienellä budjetilla, pari yötä Lappeenrannassa hotellissa ja bensa kalleimmat menoerät, laivamatkan lisäksi.

      • Anonyymi

        kirjoitti PM :)


    • Anonyymi

      Huvipuistossa aika rientää ja lapsilla on hauskaa. Kerran kesässä on lastenlasten
      päästävä huvipuistoon. Se on vaihtelua. Oma huvipuistoni on kotipihalla.

      • Anonyymi

        Mielellään sekä huvi- että vesipuistossa. Koronan takia lapset olleet kovilla kotikoulussa, harrastukset sulussa jne.

        Itselleni en vielä ole keksinyt kesärientoa.


    • Anonyymi

      Tulee tulee ja kiloon makaroneja mahtuu paljon reikiäkin.

    • Anonyymi

      Kohta tulee uusi korona-aalto ja olemme ilman rokotuksen antamaa
      suojaa. Ei tarvitse mennä mihinkään.

    • Anonyymi

      Meitä on 2 keskiverto eläkeläistä. Elämä on velatonta ja auto alla. Mistään emme tingi kesällä. Lasten luona ruotsissa ja etelä suomessa käymme joka vuosi. Bensaan menee 500-800. Aivan sama. Ruoka hitusen kalliimpaa. Aivan sama. Kyse on koko vuoden taloudesta ja mitä arvostaa, ja mihin käyttää tulonsa ja eläkkeensä. Elämästä ei puutu mitään. Terveys on loppupeleissä tärkeintä eikä uusi auto. Ja vielä siunatuksi lopuksi Teneriffalle marraskuussa vaikka näkkileipää pitäisi syödä. Kerran vuodessa talvella aurinkoon ja lämpöön. Juttu on niin etten ole sössinyt talouttani koskaan vaikka ei ole juuri perintöjä eikä ollut suuripalkkainen ammatti. Auton vaihtajat ja tyhmän asuntokaupan tehneitä on läjäpäin.

      • Anonyymi

        "Auton vaihtajat ja tyhmän asuntokaupan tehneitä on läjäpäin."

        En ymmärtänyt mitä tuo viimeinen virke teki sinun lomasuunnitelmissa 😮


    • Anonyymi

      Valitetaan rahatilannetta. Auto eläkkeeseen nähden liian kallis. Ja nuorempana asuntolainan kanssa iso autolaina. Loppuvaiheissa työelämässä ihmettelin niitä jotka vielä 60v ottivat asuntolainoja. Muu elämä jää elämättä kun velat painaa jokakuukausi.

      • Anonyymi

        Maksaahan se vuokralla asuminenkin ha asunnon ostaminen on sijoittamista/säästöä. Tuskin moni 60 ostaa velaksi ensiasuntoa vaan joutuu ehkä ottamaan uutta lainaa hieman jos meinaa entistä uudemman asunnon ostaa.
        Siili


    • Anonyymi

      Niin, meikäläisen ruokakustannukset / kuukausi ovat viime kuukausina nousseet noin 8-10 prosenttia, ei sen enempää. Kyseinen hintojennousu on erittäin vähäinen verrattuna omituiseen vuoteen 1988, jolloin hintojen nousu oli hurjempaa. Ja ihmiset olivat valmiita maksamaan kaikesta älyttömiä hintoja, koska siihen aikaan monella oli tarve näytellä varakasta.
      t. Jari

    • Anonyymi

      Mitähän tuota Viking-Line:a vaivaa kun eivät laivat jokapäivä kulje ?

      • Anonyymi

        Blörö on liian kallista ja matkustajat kulkevat puoli-ilmaiseksi. - Nm. Huono yhtälö


    • Anonyymi

      Ei montaa kilometriä pääse PA.

    • Anonyymi

      Joka kesä, viikko kotimaan automatkailua. Yöt hotellissa, aamupala ja ruoat myös.
      Säästämme etukäteen matkamme, joka maksaa noin 1000-1200€.

      Joka päivä yhteinen 1-1,5 kestävä sauvakävelylenkki uinnit päiväunet.

      Mitään ylimääräistä vouhotusta emme tarvitse.

    • Anonyymi

      Yleensä kuusi lastenlasta tulee kesäisin kuukaudeksi mökillemme lomailemaan. Teemme siellä yhdessä uudistuksia, niin pihalla, rannassa kuin torpassakin. Pappa opettaa kalastamaan ja tekemään remonttihommia ja minä opetan leipomaan, marjastamaan/sienestämään/säilömään sekä hoitamaan puutarhaa. Lapset tulevat auttamaan, oppimaan ja viihtymään. Annamme jokaiselle "lomarahaa" jokainen saa sitten käyttää rahansa joko huvitteluihin, tavaraan tai säästöön itse haluamallaan tavalla. Joka vuosi on halukkaita ollut ja varmaan kivaakin kaikilla, koska joka kesä haluavat tulla. Tänä vuonna tulee vain neljä, koska kaksi vanhinta lähtee ulkomaille kielikurssille, ovat säästäneet itse kurssireissurahansa. Toki kesäloma maksaa meille, mutta saamme heistä myös hyvää apua ja parasta mahdollista seuraa.

      • Anonyymi

        Ei ole mökkiä, mihin lapsenlapset tulisivat. On vain yksiö kaupungin keskustassa. Ei ole vaaria kalastusta opettamassa. Vaari on kyllä jossain maalla, mutta eivät ole tekemisissä keskenään.

        Lapsenlapset käyvät erilaisilla leireillä ja matkustelevat koti- ja ulkomailla vanhempiensa kanssa. Odottavat kovasti kesätapahtumiaan ja nauttivat kesästään.


      • Anonyymi

        Parasta mitä annoin lapselleni vuosia sitten:

        Vaihto-oppilasvuosi Saksassa. Maksoi, mutta on antanut kaikki korkoineen takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta mitä annoin lapselleni vuosia sitten:

        Vaihto-oppilasvuosi Saksassa. Maksoi, mutta on antanut kaikki korkoineen takaisin.

        Kallista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallista !

        elämä on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta mitä annoin lapselleni vuosia sitten:

        Vaihto-oppilasvuosi Saksassa. Maksoi, mutta on antanut kaikki korkoineen takaisin.

        No ethän sinä mitään antanut jos lapsi joutui vielä korkoineen maksamaan takaisin.


    • Sellaista on vihreä siirtymä. Äänestämisellä voit vaikuttaa myös hintatasoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe