ilman perintöä

Anonyymi

Onko kenelläkään tämän palstan seuraajista, miten yleensä onnistuu rintaperillisen perinnöttä jättäminen. Tiedän että lakiosuuden pois saaminen on vaikeata.

On näyttöä (kirje) jossa perijä julkisesti herjaa perittäväänsä, on ihmisiä jotka ovat kuulleet perijän kertovan kaikenlaisia loukkaavia juttuja perittävästään.

Mitä luulette riittääkö näyttö.

52

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tästä asiasta on pykälä laissa.
      Parasta kääntyä asianajajan puoleen, maksaa yli 200 euroa tunti.
      Jos tilaat puolen tunnin tuokion, niin puolet.
      On myös ilmaisia palstoja netillä, missä voit kysellä.

    • Anonyymi

      Olemalla köyhä,ei jää perittävää!

    • Anonyymi

      Aika perustavaa laatua olevaa pitkä kestoista loukkaamista tai suoranaista rikollista toimintaa rintaperillisen taholta siihen vaaditaan, että lakiosa kumottaisiin.

      Se pitää määrätä testamentissa ja liittää siihen vankat perusteet ja todisteet.
      herjauskirje ja jos vielä saat todistuksia ympäriltäsi olleilta muilta ihmisiltä.
      kaikki vaan paperille.

      Joskus pitkäkestoine juopottelu ja epäsiveellinen elämä tai
      lieväkin väkivalta ja huono loukkaava käytös siihen voi riittää..
      Luulen, että jos huono kohtelu esimerkiksi kohdistuu muihin kuin itse perinnönjättäjään, esimerkiksi lapsenlapseen, sekin voi riittää perinnöttömäksi tekemiseen.

      Maksaa vaivan käydä tuomarin juttusilla tai oikeusaputoimistossa selvittämässä asiaa.

      On hyvä huomata, että jos perinnöttömäksi jättäminen onnistuu, niin tilalle tulevat todennäköisesti sijaisperijät, eli jos tällä perinnöttömäksi jätetyllä on esimerkiksi omia perillisiä, he perivät hänen osuutensa.

    • Anonyymi

      Olen saanut perinnön ja lisää tulossa vielä lähiaikoina, lakisääteisiä.

    • Anonyymi

      josku olen kuullu jokun tuomarin sanovan,,,

      jos perillinen on käyttäytyny vanhempiaan kohtaan loukkaavasti ,

      jos vanhemmat haluaa
      voivat tehdä rintaperillisen täysin perinnöttömäksi,

      ei saa edes lakiosaa,,,

    • "Loukkaava käytös" on myös kulttuuri- ja sopimusasia. Tästä syystä moni oikeusistuin katsoo, että kokonaan perinnöttä jättämiseen edellytyksiksi vaaditaan suoraan perinnön jättäjään kohdistunut rikos.

      Ehkä ennen muinoin perinnöttömäksi jättämisen syyksi riitti rillutteleva elämäntapa tai jopa avioton lapsi, mutta ei todellakaan enää nykypäivänä.

    • Anonyymi

      Menen ilmaiseen laki neuvontaan kysymään asiasta. Saat oikeaa tietoa ja miten toimia.Helsinki on ollut eri alueiden kirjastot joinain vikkon päivinä ilmainen laki info.Katso aihesta kirjastoiden sivut. On myös ilmanen oikeusapu toimisto.Josta voit kysyä.Kysyvä ei koskaan eksy asioista kun kysyy alan ihmisiltä jolla tieto aiheesta ja taito!On surulista että ihmisuteet vanhemat ja lapset,välit tulehtuu noin pahaksi. Usein se on kyenettömyys vuosikausia.Keskustella oikesita asioista perhessä heti.Kun jokin ongelma syntyy. Lakaistaan vaan maton alle.Mikään ei katoa sieltä. Vaikeat asiat pitää puhua asian omaisten kanssa,ne ei katoa maton alta mihinkään :Oli kyse perhe,lähi suku,ystävät,työpaikka,koulu asiat, tai likunta seurat,aktivittetit ymm. Kunpa ihmiset osaisivat puhua asiasta heti asianomaislle,Vennytkö kyvyn kasvotusten puhua asioista juuri tietokonen maailma ,älypuhelimet ymm.Ei osasta olla ihmisten kanssa enää ja elää sovussa.Ridat kuluu joka elämään,Mutta ne pitäisi kyetä oikoa,

      • Anonyymi

        Oletko aloittaja itse herjannut vanhempaasi/perittävää?
        Vai oletko itse vanhempi, joka ei halua jättää perintöä herjaajalapselle?

        Tuo oli hyvä neuvo, että mennä kysymään neuvontaan.

        Pitäisi pystyä keskustelemaan ja selvittämään asiat ajoissa, ei oo kiva sitten kun vanhempi kuolee ja asiat jää.

        Onhan se niin, että jos vanhempi kasvattaa, kouluttaa, elättää ja hankkii tuloja, ja lapsi vain herjaa, niin ei oo kiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko aloittaja itse herjannut vanhempaasi/perittävää?
        Vai oletko itse vanhempi, joka ei halua jättää perintöä herjaajalapselle?

        Tuo oli hyvä neuvo, että mennä kysymään neuvontaan.

        Pitäisi pystyä keskustelemaan ja selvittämään asiat ajoissa, ei oo kiva sitten kun vanhempi kuolee ja asiat jää.

        Onhan se niin, että jos vanhempi kasvattaa, kouluttaa, elättää ja hankkii tuloja, ja lapsi vain herjaa, niin ei oo kiva.

        jälkeläiset rintaperilliset ovat rakkaita
        jokaisella on paikka sydämessäni,
        vaikka yksi on hyljänny kokonaan, elää omalla tavallaan kohtuulisen hyvää kunniallista elämäänsä,
        oi kuinka hylkääminen onkaan sieluani haavoittanu, annan sen anteeksi vaikka ei ikinä pyytäiskää,
        joku niistä on esittäny valheita syytöksiä päin naamaa,
        silti he kaikki ovat rakkaita, rakastan kaikkia ovathan he osa minusta,
        sieluni pohjasta rukoilen heille aina suojelua,
        oikeaan ohjausta, luojan viisautta,
        sillä maailma antaa vain pahutta ympäristöönsä,
        uskon,,, hyvyys lopulta voittaa kaiken pahuuden maailmassa,
        uskosn luoja on suojellu jälkeläisiäni kaikesta huolimatta hyvin
        he kaikki on kohtuulisen hyvin menestyneitä, luoja siunaamia,
        luoja tietää minkälainen ihminen todellisuudessa on,
        ihminen itsessään on itsekäs ja paha,
        mutta luojan ansiosta se paha ihmisen sisällä joutuu väistymään
        ja luojan hyvyys pääsee voitolle lopulta pahassaki ihmisessä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jälkeläiset rintaperilliset ovat rakkaita
        jokaisella on paikka sydämessäni,
        vaikka yksi on hyljänny kokonaan, elää omalla tavallaan kohtuulisen hyvää kunniallista elämäänsä,
        oi kuinka hylkääminen onkaan sieluani haavoittanu, annan sen anteeksi vaikka ei ikinä pyytäiskää,
        joku niistä on esittäny valheita syytöksiä päin naamaa,
        silti he kaikki ovat rakkaita, rakastan kaikkia ovathan he osa minusta,
        sieluni pohjasta rukoilen heille aina suojelua,
        oikeaan ohjausta, luojan viisautta,
        sillä maailma antaa vain pahutta ympäristöönsä,
        uskon,,, hyvyys lopulta voittaa kaiken pahuuden maailmassa,
        uskosn luoja on suojellu jälkeläisiäni kaikesta huolimatta hyvin
        he kaikki on kohtuulisen hyvin menestyneitä, luoja siunaamia,
        luoja tietää minkälainen ihminen todellisuudessa on,
        ihminen itsessään on itsekäs ja paha,
        mutta luojan ansiosta se paha ihmisen sisällä joutuu väistymään
        ja luojan hyvyys pääsee voitolle lopulta pahassaki ihmisessä,

        En ihan allekirjoita tuota edellistä.
        Ovat rintaperilliset rakkaat kyllä.
        Eivät pidä yhteyttä, haukkuvat sinua, ehkä ovat lyöneetkin ja uhkailleet tappaa?

        Kun ei ole itse Jeesus.
        Eikä tartte ollakaan.

        Kyllä voi ihan hyvin puhua lakimiehen kanssa.
        Ehkä hän voi ottaa yhteyttä perillisiisi ja kertoa, että perintöä on tulossa niin ja niin paljon. Otatteko vastaan?
        Onko teistä ihan jees, että ette pidä yhteyttä vanhempaanne, joka on yksin ja sairas?

        Hän voisi ihan hyvin toimia sovittelijana: kertoa että on ollut tälleen (vanhempi kertoo oman näkökulmansa hänelle) ja olisi hyvä että sinäkin lapsi yrittäisit ymmärtää, äitinne ymmärtää ja on antanut anteeksi jo sinulle/teille, Haluaisi edes joskus tavata. Voisi kertoa tämän sukupolven vaikeuksista ja että miten on ollut kasvattaa (ehkä yh äitinä ehkä oli juopon/tunneköyhän/pahoinpitelijän kanssa naimisissa).

        Tämä olisi hyvä keino.
        Jos ei mee perille, niin ehdottakoon lakimies muuta.
        Hän saa palkan siitä. Ei siinä neuvonannossa pitäisi mennä monta tuntia.

        Mutta olisi tullut ainakin yritettyä, - ja se on tärkeää itse vanhemmalle.
        Ei pidä vanhemman alistua astinlaudaksi - se ei ole tervettä.
        Ei myöskään uhrin/marttyyrin osaan.

        Luojan hyvyys koskee myös sinua vanhempi!
        Ei Luoja halua että sinua aliarvioidaan ja kohdellaan huonosti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan allekirjoita tuota edellistä.
        Ovat rintaperilliset rakkaat kyllä.
        Eivät pidä yhteyttä, haukkuvat sinua, ehkä ovat lyöneetkin ja uhkailleet tappaa?

        Kun ei ole itse Jeesus.
        Eikä tartte ollakaan.

        Kyllä voi ihan hyvin puhua lakimiehen kanssa.
        Ehkä hän voi ottaa yhteyttä perillisiisi ja kertoa, että perintöä on tulossa niin ja niin paljon. Otatteko vastaan?
        Onko teistä ihan jees, että ette pidä yhteyttä vanhempaanne, joka on yksin ja sairas?

        Hän voisi ihan hyvin toimia sovittelijana: kertoa että on ollut tälleen (vanhempi kertoo oman näkökulmansa hänelle) ja olisi hyvä että sinäkin lapsi yrittäisit ymmärtää, äitinne ymmärtää ja on antanut anteeksi jo sinulle/teille, Haluaisi edes joskus tavata. Voisi kertoa tämän sukupolven vaikeuksista ja että miten on ollut kasvattaa (ehkä yh äitinä ehkä oli juopon/tunneköyhän/pahoinpitelijän kanssa naimisissa).

        Tämä olisi hyvä keino.
        Jos ei mee perille, niin ehdottakoon lakimies muuta.
        Hän saa palkan siitä. Ei siinä neuvonannossa pitäisi mennä monta tuntia.

        Mutta olisi tullut ainakin yritettyä, - ja se on tärkeää itse vanhemmalle.
        Ei pidä vanhemman alistua astinlaudaksi - se ei ole tervettä.
        Ei myöskään uhrin/marttyyrin osaan.

        Luojan hyvyys koskee myös sinua vanhempi!
        Ei Luoja halua että sinua aliarvioidaan ja kohdellaan huonosti!

        toista mieltä,,,

        mieti,,,


        raamatussaki oli jatain asiasta, siinä jumala antoi erittäin pahalle syntiselle kaikki anteeksi

        kuinka ihminen kehtaisi tehdä toisin,


        eikös raamattu sano jotenki näin, " jos te ette anna anteeksi, en minkää anna teille anteeksi,,, "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toista mieltä,,,

        mieti,,,


        raamatussaki oli jatain asiasta, siinä jumala antoi erittäin pahalle syntiselle kaikki anteeksi

        kuinka ihminen kehtaisi tehdä toisin,


        eikös raamattu sano jotenki näin, " jos te ette anna anteeksi, en minkää anna teille anteeksi,,, "

        Ai sinä olet "Jeesus"?

        Huomasitko että ehdotin, että lakimies puhuisi perillisiesi kanssa ja yrittäisi sovitella ja saada aikaan jonkinlaisen sovinnon ja yhteysymmärryksen?'

        Ja että kerroin myös, että: "Luojan hyvyys koskee myös sinua vanhempi!
        Ei Luoja halua että sinua aliarvioidaan ja kohdellaan huonosti!"

        Mutta omapa on asiasi.
        Ryve laupeudessasi.

        Tottakai saa antaa anteeksi, on hyvä.

        Mutta ei saa siis yrittää sovintoa?
        Ei saa hyväksyä että Luoja haluaa myös sinulle hyvää.

        Että Luoja ehkä lähetti minut sinulle kertomaan tästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinä olet "Jeesus"?

        Huomasitko että ehdotin, että lakimies puhuisi perillisiesi kanssa ja yrittäisi sovitella ja saada aikaan jonkinlaisen sovinnon ja yhteysymmärryksen?'

        Ja että kerroin myös, että: "Luojan hyvyys koskee myös sinua vanhempi!
        Ei Luoja halua että sinua aliarvioidaan ja kohdellaan huonosti!"

        Mutta omapa on asiasi.
        Ryve laupeudessasi.

        Tottakai saa antaa anteeksi, on hyvä.

        Mutta ei saa siis yrittää sovintoa?
        Ei saa hyväksyä että Luoja haluaa myös sinulle hyvää.

        Että Luoja ehkä lähetti minut sinulle kertomaan tästä?

        sori ,, alotus ei ollenkaa ollu mun,
        aivan sivusta sanoin mielipiteeni

        en kehtaisi jättää ainuttakaan jälkeläistä eriarvoiseen asemaan,
        ihan kaikki ovat samalla viivalla, yhtä rakkaita,
        tätä olen koittanu toitottaa vastauksissani,

        taisi vaan mennä jokun väärän komenti alle mun konetoinnit,
        sori vielä,

        lapsehan on vain ihmisiä eikä kenekää elämä mene ihan ilman " riitelyä " vanhempiensa kanssa,
        en ymmärrä jos joku perillinen ei ymmärrä omia vanhempiaan, heki kun on vain ihmisiä, eivät ole koskaan täydellisiä, mutta varmasti jokainen vanhempi on parhaansa yrittäny rakkaitten jälkeläistensä parhaaksi, riidoista ja vastalauseista huolimatta,


    • Kuoleeko siinä jotenkin hyvillä mielin ja vahingoniloisena, jos tietää lapsensa jäävän ilman perintöä vain siksi, että on joskus sanonut jotain loukkaavaa herkkähipiäiselle vanhemmalleen.
      Aika pikkusieluista siinä tapauksessa, jos ei edes kuolinvuoteellaan pysty antamaan anteeksi häneen kohdistunutta "loukkausta".

      • Anonyymi

        Minä aloittajan asemassa tuhlaisin kaiken pois, ei olisi moista pohtimista. ;)


      • Anonyymi

        Aika pikkusieluista itseltäsi kun tuppaannut mielipiteinesi ja piikittelyinesi ihan joka asiaan.
        Kun täällä toinen antaa anteeksi kaiken ja aloittaja ei ole sinun mielipiteestäsi kiinnostunut.
        Eikä kukaan muukaan. Sinun mielipide ei paina mitään tässä keskustelussa. Aloittajan kysymys menee lain mukaan. Lakimies tai nainen kertoo sen hänelle. Sinä et tiedä.
        Et viitsisi aina loukata muita!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika pikkusieluista itseltäsi kun tuppaannut mielipiteinesi ja piikittelyinesi ihan joka asiaan.
        Kun täällä toinen antaa anteeksi kaiken ja aloittaja ei ole sinun mielipiteestäsi kiinnostunut.
        Eikä kukaan muukaan. Sinun mielipide ei paina mitään tässä keskustelussa. Aloittajan kysymys menee lain mukaan. Lakimies tai nainen kertoo sen hänelle. Sinä et tiedä.
        Et viitsisi aina loukata muita!

        Kuka toinen siellä kenelle mitä anteeksi?

        Vieläkin mielestäni on pikkumaista edes provoilla (sillä provo eikö tuo aloitus ole?) tuollaisella ajatuksella, että jättää häntä herjanneen perillisensä ilman perintöä.
        Jos perillinen on häntä herjannut, niin varmasti siihen painavin syy löytyy herjatusta itsestään.

        Siks toisekseen, niin eihän täältä ikäjärjestyksessä lähdetä. Kosto mene ihan hukkaan, jos se perillinen kuolla kupsahtaakin ennen perittävää, ikää kun molemmilla alkaa jo olla, ottaen huomioon tämän olevan 70 palsta. Sehän se aloittajaa ottaisi päähän.

        """Et viitsisi aina loukata muita!"""
        Jätätkö minut nyt perinnöttä, kun loukkaannuit? No yks hailee, yritän selvitä omillani niinkuin tähänkin asti.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuka toinen siellä kenelle mitä anteeksi?

        Vieläkin mielestäni on pikkumaista edes provoilla (sillä provo eikö tuo aloitus ole?) tuollaisella ajatuksella, että jättää häntä herjanneen perillisensä ilman perintöä.
        Jos perillinen on häntä herjannut, niin varmasti siihen painavin syy löytyy herjatusta itsestään.

        Siks toisekseen, niin eihän täältä ikäjärjestyksessä lähdetä. Kosto mene ihan hukkaan, jos se perillinen kuolla kupsahtaakin ennen perittävää, ikää kun molemmilla alkaa jo olla, ottaen huomioon tämän olevan 70 palsta. Sehän se aloittajaa ottaisi päähän.

        """Et viitsisi aina loukata muita!"""
        Jätätkö minut nyt perinnöttä, kun loukkaannuit? No yks hailee, yritän selvitä omillani niinkuin tähänkin asti.

        Ja Tellurin logiikka se pettää taas.
        Sinun tarttis mennä kahdelle kurssille:
        1) sydämen sivistyskurssille
        2) loogisen ajattelun kurssille.

        Jospa se siitä sitten.
        Tosin ymmärrän, että jos on "lusikalla annettu" jne

        Mitä minä sinulle perintöä jättämään? Missä sinun logiikka on? Miten kummassa sinä olisit minun perillinen????? Logiikka hoi jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Tellurin logiikka se pettää taas.
        Sinun tarttis mennä kahdelle kurssille:
        1) sydämen sivistyskurssille
        2) loogisen ajattelun kurssille.

        Jospa se siitä sitten.
        Tosin ymmärrän, että jos on "lusikalla annettu" jne

        Mitä minä sinulle perintöä jättämään? Missä sinun logiikka on? Miten kummassa sinä olisit minun perillinen????? Logiikka hoi jne.

        Minulle on tehty loogisen ajattelun testi.
        Olin ainut siinä ryhmässä, joka sain täydet pisteet.
        Että se siitä.


    • Anonyymi

      Leikitään että sinulla on avovaimo jolle haluat antaa etkä pojallesi
      Osta vaimosi kesämöikki ylihintaa
      Hoida hänen salkkunsa niin että tuottaa lainaamallasi rahalla
      Tee hänelle testamentti

      Näin saat valtaosan omaisuudestasi pois pojaltasi sanotaan 10 vuodessa

      • Anonyymi

        Et vaikuta sinäkään aivan ruudinkeksijältä...


    • Anonyymi

      Huomaa että tässä ei ole kyse ruudista

      Eikä lakimiehistä. Missään nimessä ei pidä mennä lakimiehen kupattavaksi

      Tämä rintaperillisyysjuttu on limaisten sosdemakkojen sufragettikeksintö

      Akat ajattelevat vain rahaa ja niinpä ne takaavat tällä tyttärille perintöjä

      Eli kuluta rahat avovaimoosi ja ole lopussa aika köyhä rahat ovat pääosin vaimon jonka ei tarvitse koskea eläkkeisiinsä tms kun sinä elätät

      Testamenttaa loputkin vaimolle ja pojan on moitittava perinnönjakoa saadakseen mitään ja vasta silloin maksimi on 50% perinnöstä

      • Anonyymi

        Eli suo siellä ja vetelä täällä: "Viisastelusi" päätyy toteamukseen että lakiosa menee joka tapauksessa lakiosan saajalle, olkoot se sitten rahamääräisenä vaikka miten vähän.
        Entä kun se avokki kupsahtaa, sehän voi sen tehdä vaikka ennen sankariamme? Siinä sitten sopii ihmetellä kun sille työnnetyt varat valuvat sen lähes tuntemattomille sukulaisille...


    • Anonyymi

      Laki toimii perinnössäkin.
      Isä ja lapsi kuolivat kolarissa, isä kuoli ensin hetken päästä lapsi, isän entinen vaimo peri kaiken eikä isän sukulaiset saaneet mitään.
      Jos lapsi kuoli ennen isää olisi perinnölle käynyt toisin, isän sukulaiset olisi tulleet kuvaan mukaan, tosi tapaus.
      Tapaus kohtaisia tapauksia.

      • Anonyymi

        Eli se ex- vaimo oli kai lapsen äiti eikä miehellä ollut "uutta" vaimoa, ainakaan aviosellaista?
        Entä jos kuolinajat olisi määritelty olleen samat, aika mahdollista pahoissa onnettomuuksissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli se ex- vaimo oli kai lapsen äiti eikä miehellä ollut "uutta" vaimoa, ainakaan aviosellaista?
        Entä jos kuolinajat olisi määritelty olleen samat, aika mahdollista pahoissa onnettomuuksissa?

        Joo oli lapsen äiti, kävi niin että miehen lähiomaiset veivät perinnön oikuteen asti, oikeus totesi kun lapsi kuoli muutama tuntia myöhemmin mii lapsi oli ensimmäinen perijä ja lapsen äiti peri lapsen kun ei ollu läheisempiä, perintö oli muhkea kun lapsen isä oli aiemmin perinyt omaisensa.
        Sen takia toin esiin kun lapsen äiti oli menny naimisiin veljeni kanssa, veljeni oli köyhä ja kun edellä mainittu lapsen äiti kuoli niin veljestäni tuli varakas, näin raha vaihtaa omistajaa.


    • Anonyymi

      kun minä kuolen
      kaikki jälkeläiseni ovat tasan saman arvoisia,
      vaikka käytös olis ollu joskus loukaavaaki,
      vaikka kymmeniin vuosiin ei ole nähnyt
      eikä ainuttakaa sanaaka vaihdettu,
      ne ovat osa minua, ja minun jälkeläisiäni, itteppä olen heidät maailmaan saatanu,
      vaikka kaikki ovatki olleet vahingon laukauksia,
      mutta rakaita,
      joten se siitä,

      • Anonyymi

        Ikävä elättää pskssakkia vuosia ja väittää räkaiksi


    • Anonyymi

      Köyhäjunttien lidtoilla odotetaan köyhien perintöjä kieli pätkällä

      • Anonyymi

        Miksi te aina vastaatte ilkeästi täällä?
        Mikä teitä muita vaivaa?


      • Anonyymi

        Miksi te aina vastaatte ilkeästi täällä?

        Mikä teitä muita vaivaa?
        Jos vaikka mitä kysyy, niin aina joku letkautus tai ilkeily.


    • Perinnöstä sen verran, pärjään ilman perintöä, eläkkeeni ei ole iso johtuen kun yrittäjänä en halunnu maksaa isoja eläkemaksuja, omaisuutta kertyi kuitenkin pesämunaan hätävaraksi pahanpäivän varalle.
      Vanhin lapseton veli kuoli parikuukautta sitten ja häneltä jäi miljoona omaisuus jakoon sisarusten kanssa, kun en itse tarvitse siitä perinnöstä mitään täytyy miettiä jälkikasvun hyväksi, jos olisin terveessä kunnossa voisi hurvitella mut huonokuntoisena ei jaksa.

    • Anonyymi

      alotus on höpön höpö alotus,,

      mun jälkeläiset ovat rakkaita minulle vaikka ne ne vihaisi mua,
      joka ikinen on yhtä rakas tasana yhtä arvokas,
      rakas pikkunen sulonen ihana vauva muistoissani
      joka pikku jalkoillaan potkia temmelsi , ja kätösillään huiski, ja jokelteli pikku suullaan,
      kun syötin niitä ja pesin niitä puhtaisiin vaateisiin ,

      vaikka yli neljäänkymmeneen vuoteen en ole nähnykkää enkä sanaa kaa vaihatanu,
      rukoilen joka päivä niille kaikkea hyvää, suojelua, luojan viisautta,
      ja ohjaa heitä oikeaan,

      aamen,,

      he ovat rakkaita rintaperillisiäni ,,,

      • Niinpä.
        Minkähän takia joku sellainen on yleensäkään hankkinut lapsia, jonka rakkaus lasten pitää jotenkin ansaita tai muuten jäävät hänen kuoltuaan saamatta sen, mitä hän itse on ahneuksissaan ympärilleen haalinut.
        Lapsiraukat, miten rakkaudettomassa ilmapiirissä joutuneet lapsuutensa viettämään egoistisen vanhempansa kanssa. Vaan sattuuhan niitä vahinkoja, kun unohtaa ehkäisyn ...


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinpä.
        Minkähän takia joku sellainen on yleensäkään hankkinut lapsia, jonka rakkaus lasten pitää jotenkin ansaita tai muuten jäävät hänen kuoltuaan saamatta sen, mitä hän itse on ahneuksissaan ympärilleen haalinut.
        Lapsiraukat, miten rakkaudettomassa ilmapiirissä joutuneet lapsuutensa viettämään egoistisen vanhempansa kanssa. Vaan sattuuhan niitä vahinkoja, kun unohtaa ehkäisyn ...

        Taas tuomari Tellero on tuomitsemassa!
        Miten yks ihminen jaksaa koko ajan lyödä jo lyötyä?

        Sinä ite oot varmaan ollut se "täydellinen äiti", kaikkia muita olet tuomitsemassa , ivaamassa, ja piikittelemässä!
        Olet tosi tuomitseva tantta.
        Olisit hienotunteisesti hiljaa joskus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuomari Tellero on tuomitsemassa!
        Miten yks ihminen jaksaa koko ajan lyödä jo lyötyä?

        Sinä ite oot varmaan ollut se "täydellinen äiti", kaikkia muita olet tuomitsemassa , ivaamassa, ja piikittelemässä!
        Olet tosi tuomitseva tantta.
        Olisit hienotunteisesti hiljaa joskus!

        Nythän näyttää siltä kuin sinä tuomitsisit minut mielipiteitteni takia.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Nythän näyttää siltä kuin sinä tuomitsisit minut mielipiteitteni takia.

        Olet kuin papukaija.
        Sinä tuomitset koko ajan. Siksi minä huomautan sinulle että lopeta tuo ilkeä tapasi.
        Se on tosiaan inhottavaa muita kohtaan.

        Minä huomaan ja uskallan huomauttaa sinulle, että SINÄ OPPISIT!

        Jos kukaan ei huomauta sinulle, niin jatkat ja jatkat vaan.

        Ok, olen opettaja ammatiltani.
        Kun joku oppilaista esim kiroilee, niin minä huomautan siitä - siksi että tämä oppilas oppisi hyviä tapoja.

        Esitä minulle joitakin kirjeitäsi, missä sinä kannustat, kehut, ja olet iloinen toisen puolesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuin papukaija.
        Sinä tuomitset koko ajan. Siksi minä huomautan sinulle että lopeta tuo ilkeä tapasi.
        Se on tosiaan inhottavaa muita kohtaan.

        Minä huomaan ja uskallan huomauttaa sinulle, että SINÄ OPPISIT!

        Jos kukaan ei huomauta sinulle, niin jatkat ja jatkat vaan.

        Ok, olen opettaja ammatiltani.
        Kun joku oppilaista esim kiroilee, niin minä huomautan siitä - siksi että tämä oppilas oppisi hyviä tapoja.

        Esitä minulle joitakin kirjeitäsi, missä sinä kannustat, kehut, ja olet iloinen toisen puolesta!

        Siis minä OPETAN sinua.
        En tuomitse. Ymmärrän että sinulla on joku ongelma ja siksi sinusta on tullut tuollainen.

        Opettajan tehtävä on muuten OPETTAA.

        Sinua tarvitsee todella opettaa, että oppisit olemaan sydämellinen, hyväntahtoinen, miellyttävä ja herttainen 70-vuotias vanhus, joka olisi oppinut sydämen sivistystä!

        Sinun pitäisi olla kiitollinen minulle, että neuvon sinua!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuin papukaija.
        Sinä tuomitset koko ajan. Siksi minä huomautan sinulle että lopeta tuo ilkeä tapasi.
        Se on tosiaan inhottavaa muita kohtaan.

        Minä huomaan ja uskallan huomauttaa sinulle, että SINÄ OPPISIT!

        Jos kukaan ei huomauta sinulle, niin jatkat ja jatkat vaan.

        Ok, olen opettaja ammatiltani.
        Kun joku oppilaista esim kiroilee, niin minä huomautan siitä - siksi että tämä oppilas oppisi hyviä tapoja.

        Esitä minulle joitakin kirjeitäsi, missä sinä kannustat, kehut, ja olet iloinen toisen puolesta!

        Arvasinkin jo kauan sitten paskantärkeästä ja toisia määräilevästä käyttäytymisestäsi, että alakoulun tai lastentarhan opettajahan se siinä ottanut asiakseen "opettaa" yli seitenkymppisiä käyttäytymään tasapäisesti, turhautuneena, kun ei enää eläkkeellä ollessaan saa toteuttaa itseään työssään.

        Nytkö minun jo pitäisi, ei vain kuteeni, vaan kirjeenikin esitellä sinulle.

        Siis, jos sinä tuomitset toisen, niin se on huomauttamista, mutta jos joku toinen on eri mieltä jonkun (etenkin sinun) esittämästä asiasta, niin se on tuomitsemista.
        Hellurei!!!


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Arvasinkin jo kauan sitten paskantärkeästä ja toisia määräilevästä käyttäytymisestäsi, että alakoulun tai lastentarhan opettajahan se siinä ottanut asiakseen "opettaa" yli seitenkymppisiä käyttäytymään tasapäisesti, turhautuneena, kun ei enää eläkkeellä ollessaan saa toteuttaa itseään työssään.

        Nytkö minun jo pitäisi, ei vain kuteeni, vaan kirjeenikin esitellä sinulle.

        Siis, jos sinä tuomitset toisen, niin se on huomauttamista, mutta jos joku toinen on eri mieltä jonkun (etenkin sinun) esittämästä asiasta, niin se on tuomitsemista.
        Hellurei!!!

        Olet toivoton tapaus!
        Täysin toivoton!

        Märehdi nyt lisää, en viiti enää edes vastailla.

        Ehkä parinkymmenen vuoden perästä älyät?
        Minä en "tuomitse" kuten sinä, minä yritän OPETTAA.
        Mutta olet toivoton tapaus.

        Luovutan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet toivoton tapaus!
        Täysin toivoton!

        Märehdi nyt lisää, en viiti enää edes vastailla.

        Ehkä parinkymmenen vuoden perästä älyät?
        Minä en "tuomitse" kuten sinä, minä yritän OPETTAA.
        Mutta olet toivoton tapaus.

        Luovutan!

        Olen toivoton tapaus, myönnän.

        Niin sanoivat jehovantodistajatkin, kunhan aikansa yrittivät sitkeästi minua käännyttää lahkoonsa.
        Sitten luovuttivat ja totesivat minun olevan toivoton tapaus.
        Luovuta sinäkin vaikka melkein yhtä sitkeä vaikutat olevankin "opettamisessasi" kuin jehovalaiset. Vai kenties oletkin, ainakin yhtä hyökkäävä ja sitkeä roikkumaan kiinni?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Olen toivoton tapaus, myönnän.

        Niin sanoivat jehovantodistajatkin, kunhan aikansa yrittivät sitkeästi minua käännyttää lahkoonsa.
        Sitten luovuttivat ja totesivat minun olevan toivoton tapaus.
        Luovuta sinäkin vaikka melkein yhtä sitkeä vaikutat olevankin "opettamisessasi" kuin jehovalaiset. Vai kenties oletkin, ainakin yhtä hyökkäävä ja sitkeä roikkumaan kiinni?

        Kuulutko helluntalaisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulutko helluntalaisiin.

        En kuulu mihinkään uskontokuntaan.
        Olen avoin kaikelle, missä julistetaan puhdasta raamatullista kristinoppia.


    • Anonyymi

      Onko siinä ilkeilyä että toteaa että teillä oli 23.3. 2020 maanantain jälkeen mahdollisuus tehdä tili
      itse tein paljon yli 100 000
      ja täällä te jauhatte rinnoista ja perillisistä jossain harmaassa tulevaisuudessa
      kuten köyhillä on tapana
      sossu ja perintö ja ylpeys on vain köyhillä eikä sillä mitään tee

      • Anonyymi

        TÄH, mitä höpiset, ?????? ei ymmärrä,,,, selitä tarkemmin ,,,,,, ?

        missä, minkävuoksi, tili,,, ?


    • Anonyymi

      Muistakaa perinnössänne itä-rajan oroja lapsia, Niilo Tarvajärvi järjesti keräyksen Rajaeuden lapsille, muista Orpoa.

      • Anonyymi

        Orpoja


    • Anonyymi

      "On näyttöä (kirje) jossa perijä julkisesti herjaa perittäväänsä, on ihmisiä jotka ovat kuulleet perijän kertovan kaikenlaisia loukkaavia juttuja perittävästään. "

      No jo on vaikeaa, jos perittävä ei ole dementoitunut ja voi järkevästi puhua niin eikö olisi parempi mennä vaikka perheterapeutin luokse selvittämään välit rintaperillisen kanssa ennen kuolemaa.
      Tuo että on kirje jossa perijä julkisesti herjaa perittäväänsä, niin kenellä se kirje on ? Onko se kirje julkaistu mediassa tai jossakin sanomalehdessä?
      Perittävä voisi antaa mahdollisuuden perijälle anteeksipyyntöön, kyseessähän voi olla väärinkäsitys.

      • Anonyymi

        ONHAN tommonen SALAILU OUTOA,,

        että takanapäin perillinen puhuu pahaa omaisestaan,,,
        jonka joskus perii rntaperillisen oikeudellaan, huh,

        tommosen salaisen takana päin olevan pahan lausunnon varmasti viranomaiset mitätöi,

        -- takana päin pahoja puhuvaa omaista ei viranomaiset ota täydestä,

        lähinnä voivat mahdollisesti syyttää rikoksesta perättömyyksien puhumisesta,

        jos ja kun vanha ihminen ei ole edes ollenkaan tietoinen läheisensä panettelu kirjeestä,

        tosi omituinen juttu,
        ei olenkaan normaalin ihmisen toimintaa,

        perillisen kannataisi sopia asiat ennen omaisensa kuolemaa,
        lopettaa vanhempansa panettelut,

        tommosessa tapauksessa näyttäis vikaa olevan myös paljon perillisessä itsessään, on käyttäytyny loukkaavastai, epänormaalisti, vanhempaansa kohtaan,

        mikäli aikasemman komentoinnin oikein ymmärsin,,


    • Anonyymi

      Sori kun naurataa, hah hahh aaaaa,
      kovin on sekava ketju, heh heh hee,
      kukaan ei saa selvää mitä kukanenki tarkottaaa ahahahahhaaa,

      nooh,,,
      totuushan on,,,
      jokaikisessä perheessä riidellään, se on ihan normaalia,
      jälkeläiset jäättää vanhempansa kun on itsenäistymisen aika,
      älköön kukaan kästittäkö väärin ihmisen itsenäistymis vaiheta, siinä usein tulee saaata peeeetä päin naamaa molempiin suuntiin,

      väkivalta on rikos, siihen älköön kukaan sortuko,

      sopikaa riitanne ennen kuolemaa,
      tai sitten jääkää mököttämään, kyllä jälkeläisetki joskus huomaa totuuden
      että ihminen on vain ihminen,
      täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan,

    • Anonyymi

      Köyhä pohtii perintöjä toiselta köyhältä kun ne käyvät suukopua psakajutuistaan riidellen rintaperinnöistään
      Perintöjen odotus ja sossuvaltiolta saatava tuki ovat köyhän elinehto js e-lämän sisärengas

      hyvä näin

    • Anonyymi

      Ei köyhyys ole synti eikä häpeä, hölmöä haukkua suomea sossuvaltioksi, suomi yrittää pitää huolta kansalaisistaan.
      Rikastua lottovoitolla, perinnöllä ehkä tekemällään työllä, suomessa pidetään huoli et kuole nälkään ja sulla on lämmin asunto sen yli tuleva lisää hyvinvointia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe