En tiedä onko oikea palsta, mutta kysynpä kuitenkin.
50 megan netti, niin pitäisikö riittää niin telkkuun kuin pelitietokoneeseenkin?
Nyt ei meinaa riittää, vaan pätkii suunnattomasti. Ennen riitti pienempikin megamäärä, vaan ei enää.
Joku viisas tietäisi?
5
246
Vastaukset
- Anonyymi
Pelaamisessa pieni viive on tärkeämpi kuin nettilinjan nimellisnopeus, joten 50Mbps linja riittää oikein hyvin, jos yhteys on muuten vakaa ja pienilatenssinen. HD tasoiselle kuvalle 50M riittää. Vika voi olla verkkolaitteissasi, tai huonolaatuisessa verkkolinjassa. Myös se vaikuttaa, kuinka kuormitettu operaattorin linjat ovat. Tässä on kuitenkin monta lenkkiä, joissa voi olla vikaa, eikä oikean arvaaminen ole ihan helppoa. Lähtisin kuitenkin modeemista/reitittimestä liikkeelle.
Testaa netin todellinen nopeus vaikka Fast.comiilla:
https://fast.com/fi/
Wi-Fi -yhteydessä voi olla häikkää esimerkiksi naapurin samalla kanavalla olevan langattoman reitittimen kanssa. Sekä nopeus että etenkin nopeuden vakaus riippuvat siis paitsi yhteytesi nimellisnopeudesta myös yhteyksistäsi muutoin.
50 Mb/s pitäisi riittää 4K -kuvallekin, mutta ehkä ei samanaikaisen verkkopelaamisen kanssa. Onkohan hitain myytävä mobiilidatayhteys nykyään 100 Mb/s, joten jos sinulla on noin hidas mobiilidatayhteys, ehkä kannattaa päivittää se.
Samoin huoneistoverkoissa kerrostaloissa 50 Mb/s viittaa ilmaiseen, eli vuokraan tai vastikkeeseen kytkettyyn liittymään, minkä nostaminen vaikka 100 Mb/s tasolle ei maksaisi kuin muutaman euron kuukaudessa. Kannattaa tiedustella ja ottaa selvää.- Anonyymi
Kiitos vastauksista. Kiinteä laajakaista siis kyseessä. Aiemmin toimi moitteettomasti, mutta nyt pätkii jo huomattavasti. Modeemista jaettu langattomasti myös telkkuun.
Olen vähän huono selittämään näitä, sorry..Tarkista, että kaikki piuhat on tiukasti ruuvattu kiinni (minulla pätki ja syy oli löysä kaapeli DNA olisi myynyt uuden modeemin). Buuttaa modeemi, jos se on aina päällä. Kannattaa käyttää kaapelia, jos mahdollista WiFi:n sijaan.
- Anonyymi
Nykyaikana ei pelaa mikään hyvin.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295654Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144264Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522901Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3191472Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601249
- 791159
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221158Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151