Venäläinen diplomaatti Bondarev erosi ja kertoi syyn kirjeessään:
Bondarev kertoo kirjeessä, että on nähnyt 20-vuotisella urallaan vaikka minkälaisia käänteitä, muttei ole koskaan ollut niin häpeissään omasta maastaan kuin helmikuun 24. päivänä.
”Putinin aloittama hyökkäyssota Ukrainaa ja itse asiassa koko läntistä maailmaa vastaan ei ole vain rikos Ukrainan kansaa kohtaan vaan ehkä myös kaikkein vakavin rikos Venäjän kansaa kohtaan, kun lihavoitu Z-kirjain pyyhkii pois kaikki toiveet ja mahdollisuudet vauraasta ja vapaasta yhteiskunnasta maassamme.”
Bondarevin mukaan sodan suunnitelleet ihmiset haluavat vain yhtä asiaa: pysyä vallassa ikuisesti ja siten elää pompööseissä ja mauttomissa palatseissa, purjehtia valtavilla jahdeilla ja nauttia rajattomasta vallasta ja täydellisestä syytesuojasta.
”Saavuttaakseen tämän he ovat valmiita uhraamaan niin monta elämää kuin asia vaatii. Tuhansia venäläisiä ja ukrainalaisia on jo kuollut tämän takia.”
Bondarevin mukaan Venäjän ulkoministeriön epäammattimaisuus ja valheiden määrä on kasvanut koko sen 20 vuoden ajan kun hän on työskennellyt siellä.
”Viimeisten vuosien aikana tästä on kuitenkin tullut yksinkertaisesti katastrofaalista. Tasapuolisen tiedon, puolueettoman analyysin ja hillityn ennustamisen sijasta tarjolla on propagandakliseitä 1930-luvun neuvostosanomalehtien hengessä. On rakennettu järjestelmä, joka huijaa itseään.”
Bondarevin mukaan ulkoministeri Lavrov on hyvä esimerkki järjestelmän alennustilasta. 18 vuodessa hän muuttui kollegojen arvostamasta ammattimaisesta diplomaatista ja oppineesta intellektuellista ihmiseksi, joka päästää suustaan ristiriitaisia lausuntoja ja uhkaa koko maailmaa ydinaseilla.
”Ulkoministeriö ei ole enää diplomatian, vaan sodanlietsonnan, valheiden ja vihan asialla.”
”Opiskelin diplomaatiksi ja olen ollut diplomaatti 20 vuotta. Ulkoministeriöstä on tullut kotini ja perheeni. Mutta en enää voi osallistua tähän veriseen, idioottimaiseen ja täysin turhaan nöyryytykseen.”
HS: Venäläinen diplomaatti häpeää!
Anonyymi
4
50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei hätää.
Palstan putleristit ovat riemuissaan.
Rankinkin vale Kremlistä on heille syvällinen totuus. - Anonyymi
Onko Boris Bondarev nyt isänmaansa petturi vai sankari?
- Anonyymi
Riippuu keneltä kysyy.
Putleristeille petturi,rehellisille ihmisille sankari.
Venäjällä heitä on vähän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu keneltä kysyy.
Putleristeille petturi,rehellisille ihmisille sankari.
Venäjällä heitä on vähän.Venäjällä rehellisyys on katoava luonnonvara.
Samoin Suomen putleristeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1706183- 1471724
- 1131508
- 511270
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46922Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28844Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97836Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5789- 41739
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan221736