Ford 6000 CD RDS?

Sciss

Mondeo 2004:ssa radion, 6000CD, RDS ei pelaa! Jos laitan AF:n automaatille, radio hyppää usein valitulta ohjelmapaikalta minne sattuu muutamiksi sekunneiksi. Valitin huollossa, pyysin takuukorjausta. Kertoivat, ettei ole konstia, ovat kuulemma vaihtaneet radioitakin, mutta tämä on "tyyppivika"! Ikävää, ja kallista olisi vaihtaa moisen puutteen takia intergoitua radiota ns. vakiomalliin! En ole mikään autohifisti, joten tämä perusmalli riittää mainiosti. Onko muilla kokemuksia, mikä ratkaisuksi??

7

2977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos ne

myöntää et tuotteessa on vika joka oli myynti hetkellä (ei tyyppivika) niin sit vaan vaatii reklamaatioo. KSL 5:20§ (kuluttajansuojalaki)

ei ne voi vaan nostaa käsiä ylös ja sanoo sorry. Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen niin tulee vauhtii tapahtumiin...

• Elikä pidä automaattinen vahvimmanaseman hakutoiminto (AF) käsi (Manual) asennossa.

Tällöin parhaaan aseman saa kuulumaan painamalla asema näppäintä uudestaan silloin tällöin, kun signaali alkaa heikkenemään eli lähetyksessä alkaa esiintymään häiriöitä.

• Sciss

Näin olen itse toiminut, ja saman neuvon sain huollossa. Kysymykseni lähtökohta oli vain selvittää pitääkö sanottu "ominaisuus" paikkansa vai onko kyseessä yksilövika, jota eivät "viitsi" hoitaa. Siis edelleen... onko muilla esiintynyt tätä "ominaisuutta"???

• f-f
        Sciss kirjoitti:

Näin olen itse toiminut, ja saman neuvon sain huollossa. Kysymykseni lähtökohta oli vain selvittää pitääkö sanottu "ominaisuus" paikkansa vai onko kyseessä yksilövika, jota eivät "viitsi" hoitaa. Siis edelleen... onko muilla esiintynyt tätä "ominaisuutta"???

Minulla on -03 Mondeon samanlaisessa radiossa sama ärsyttävä vika. Kyseessä saattaa todellakin olla tyyppivika. Yritin "korjauttaa" radiota mutta nykyään siinä ottaa riskin että joutuu maksamaan turhan korjauksen, joten en kerta kaikkiaan jaksanut alkaa tapella. Kyseisessä radiossa on pari muutakin omalaatuista ominaisuutta, esimerkiksi se kun joskus jonkun esiviritetyn aseman haku kestää eli radio pyörittää koko taajuusalueen läpi ennen kuin suostuu soittamaan asemaa. Kaiken huipuksi radio on epäherkkä.

Minulla oli -02 Mondeossa (ennen faceliftiä) 6000CD-soitin. Siinä ei ollut yllä mainittuja ongelmia. Ilmeisesti kyseessä ei kuitenkaan ollut sisuskaluiltaan sama soitin kuin -03 Mondeossa, vaan kehitys on kehittynyt, ja ikävä kyllä huonompaan suuntaan.

• KJa
        Sciss kirjoitti:

Sain autoni lokakuussa 2005 ja juuri tämän RDS-ongelman vuoksi aloin selailemaan näitä keskustelupalstoja. Oma 6000CD:ni ei myöskään löydä asemaa ekalla pikavalintanapin painalluksella, mutta heti perään tehty toinen painallus saa aseman kuulumaan. Ärsyttää käyttää kauko-ohjaimen asemanvaihtajaa, kun nopeammin valinnan saa tehtyä konsolista.

Lisäksi, jos RDS-kanava ei satu kuulumaan, niin soitin tallentaa toisinaan jonkin ihan muun kanavan ko. muistipaikkaan ja aiemman aseman saa kuulumaan vain, kun kuuluvuusalueelle takaisin saavuttaessa haetaan asema ja tallennetaan se uudelleen.

Huoltoon en ole autoa ehtinyt vielä jättämään - ja meikäläisen tuurilla ongelma ei ilmene huollon pihassa.

• Never Ford

Radio on PASKA! Focus Ghia 2003 jo toinen radio autossa ,sekin nyt pyörittää hakua ,ei pysähdy.Huollossa ,syy (taas radiossa).Uusi kuulema about 600€..ei j-lauta!Never ever Ford Focusta,radio mukaanluettuna.Huollot hunajata rahhoo menee.

• voi sinnuu!

on siulla suuret murheet!!! RATIO EI PELLAA!!
        Miten sitä runkkaat sit, jos ei kestä??

Miun 2000 Focuksen mankutavooni on pelittäny ainakin hyvin, vaikka 350tkm mittarissa ja mankkaa ruuvattu jonkin verran!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      32
      3797
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      139
      1583
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1451
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1101
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1088
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1051
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      997
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      981
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      950
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      915
    Aihe