Kaikki kallistuu

Anonyymi

ja inflaatio laukkaa, ostovoima pienenee. Nyt suu säkkiä myöten!

Syö puuroa maidon kanssa äläkä kalliita myslejä jugurtilla.Leivo itse sämpylöitä. Lopeta kahvin juonti ja kerää luonnosta teen ainekset. Kerää myös nokkosia ja keitä soppaa, kuivaa niitä talven varalle. Poimi sieniä, nyt löytyy korvasieniä, voit myydä niitä ravintoloihinkin. Poimi marjat metsästä itselle ja myyntiin. Käy ongella. Laita lämmitys viileämmälle ja ota vain lyhyt suihku. Aja pyörällä ja kävele.
Näin pysytään myös hoikkana ja säästyy sairaanhoidon kuluja.

60

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainoa maitotuote mitä syön on juusto. Se on minun karkini vikonloput. Kaurapuroa kyllä syönyt ja vatsa vaivoihini löysin syyn Ilta-Lehti luin ennen tänne tuloa.Siellä oli lööppi.Monen vatsa vaivan syy on juuri Kaura! Kaura leipä! Sitä ei tiedosteta kun hehkutetaan Kaura on tervelistä! Piti elää näin vanhaksi 70v. Jotta syy yhteys vatsa vaivat ja vatsan turpoamisen löytyi: Kaura puuro ja kaura leipä!

    • Toivottavasti hinnannousut auttavat myös tuottajaa, niin että raha ei jää väliportaisiin.

    • Anonyymi

      Koko tämä vuosi ennustetaan olevan rankka.
      Itse en omista enää autoa.
      Syön aikalailla terveellisesti ja vaatimattomasti.
      En oikein keksi mistä vähentäisin.

    • Anonyymi

      eikä rahaa kannata nyt sijoittaa, mielummin tavallisella tilillä, tuskimpa tilanne paranee lähivuosina

    • Anonyymi

      Aloittaja, älä ole huolissani.

      80 ei ole tottunut mysleihin.
      80 on tottunut syömään puuronsa maidon kanssa.
      (tai ehkä joskus marjakeiton kanssa)

      Mihin 80 lähtee ongelle ?
      Mihin 80 lähtee marjaan ?
      Mistä 80 löytää nokkosia ?
      Mistä 80 löytää sieniä ?

      Hyvä kun lähikauppaan pystyy köpöttelemään,
      mutta 80 osaa vielä itsekin ajatella.

      • Anonyymi

        Mökillään. Melkein kaikilla suomalaisilla on mökki maaseudulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökillään. Melkein kaikilla suomalaisilla on mökki maaseudulla.

        Harhaluulo. Ei ole alunperinkään. Mekin luovuimme mökistä, kun emme enää pärjänneet siellä iän tuomien hankaluuksien takia eikä nuorisokaan siellä viihtynyt.


      • Vaikuttaa siltä kuin aloittaja haluaisi päästä yli kahdeksankymppisistä eroon lopullisesti.

        Jos ei pyörällä rymytessään täräytä päätään asfalttiin tai eksy metsään, niin korvasienet huonosti ryöpsäytettyinä ovat kuin piste iin päälle ja tekevät sitten sen lopullisen työn.
        Kas kun ei valkoisia kärpässieniä ollut listalla.


    • Anonyymi

      Mitkään rikkaruohot ei korvaa kahvia.

    • Anonyymi

      80 pyöräilijä on vaaraksi ympäristölle ja itselleen.

    • Anonyymi

      Joko kaikki 80 ihmiset lähtivät korvasieniä etsimään ja myyvät niitä
      ravintoloille ? Paljonko löysitte ? Paljonko saitte lisätuloja ?

    • Tällä palstalla kirjoittelevien keski-ikä on huomattavasti alle 80.
      Sen huomaa niistä hyvää tarkoittavista neuvoista, joita me 80 ikäiset saamme.
      Meitä täytyy ohjailla ja muistuttaa terveellisistä elämäntavoista.
      Jostakin syystä meitä nuoremmat arvelevat meidän selviytyneen tähän ikään pelkällä holtittomuudella ja epäterveellisillä elämäntavoilla.

    • Anonyymi

      Tähän ikään on oppinut arkielämisen taidoista enemmän kuin "hyväätarkoittavat"
      neuvojat.
      Lähden nyt korvasieniä etsimään rollaattorin kanssa.
      Lähin metsä on 100 km:n päässä.

      • Ota kännykkä mukaan, että etsijät löytävät sinut, kun kolmen päivän päästä lähtevät vainukoiran kanssa perääsi.


      • Anonyymi

        Suomessa ei ole missään 100 km päässä metsä.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ota kännykkä mukaan, että etsijät löytävät sinut, kun kolmen päivän päästä lähtevät vainukoiran kanssa perääsi.

        Minulla ainakin on näpykänny. En pysty omaksumaan enää uutta.
        Muistisairaus on alullaan. En metsiin lähde.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ota kännykkä mukaan, että etsijät löytävät sinut, kun kolmen päivän päästä lähtevät vainukoiran kanssa perääsi.

        Sinäkin yhdyt kuoroon, joka yrittää pakottaa vanhukset korvasienien (!!!) perään
        metsiin.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ota kännykkä mukaan, että etsijät löytävät sinut, kun kolmen päivän päästä lähtevät vainukoiran kanssa perääsi.

        Mikä hinku sinulla on saada joku toinen metsään ?! Mene itse.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ota kännykkä mukaan, että etsijät löytävät sinut, kun kolmen päivän päästä lähtevät vainukoiran kanssa perääsi.

        Et ironiaa ymmärrä, huumorintajuton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin yhdyt kuoroon, joka yrittää pakottaa vanhukset korvasienien (!!!) perään
        metsiin.

        En toki, olen varmasti vanhempi kuin sinä. Suosittelin vain kännyä sille uskalikolle, joka aikoi noudattaa palstan neuvoja ja lähteä korvasienimetsälle.
        Minä en itse välittäisi lähteä, kun ei jalat kanna, eikä näkö ole niin hyvä, että erottaisi korvasienen risukosta.
        Huonoa olisi tämä tienisti meikäläiselle.
        Mutta eihän se mikään puolustus ole, pitäisi tietenkin vain yrittää, eikä olla yhteiskunnan taakkana.
        Sitähän nämä neuvojat tietenkin ajattelevat. Aloittajan suosittelemilla askareilla karsitaan nopeasti ruokinnasta kankeat, reumaiset, huononäköiset, nivelrikkoiset, rammat ja dementikot, jotka ovat vain taakkana inflation ahdistamassa tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Asutuskeskuksissa ja taajamissa on vaikea sienestää, kun ei halua toisten
      pihoille mennä. Metsät monille kaukana. Metsään matkustaminen olisi kallista
      siitä saatavaan mahdolliseen hyötyyn verrattuna.

      • Anonyymi

        Vanhan on vaikea metsässä kulkea,
        kun ei tasaisellakaan tahdo pysyä pystyssä
        ja eikä tarvitse olla huonomuistinenkaan,
        kun metsässä kadottaa suuntavaistonsa ja eksyy.

        Silloin tällöin saa lukea, että helikopterien, lämpökameroitten
        ja koirien kanssa etsitään metsään eksyneitä.

        Kun sienisaaliista ei ole mitään takeita,
        ei halua yhteiskunnalle tuottaa ylimääräisiä kuluja ja vaivaa
        ja läheisille huolta löytyykö elossa.

        Tuttuni lähti hakemaan pajunkissoja ennen pääsiäistä.
        Hän eksyi. Etsijät löysivät hänet kylmään kuolleena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan on vaikea metsässä kulkea,
        kun ei tasaisellakaan tahdo pysyä pystyssä
        ja eikä tarvitse olla huonomuistinenkaan,
        kun metsässä kadottaa suuntavaistonsa ja eksyy.

        Silloin tällöin saa lukea, että helikopterien, lämpökameroitten
        ja koirien kanssa etsitään metsään eksyneitä.

        Kun sienisaaliista ei ole mitään takeita,
        ei halua yhteiskunnalle tuottaa ylimääräisiä kuluja ja vaivaa
        ja läheisille huolta löytyykö elossa.

        Tuttuni lähti hakemaan pajunkissoja ennen pääsiäistä.
        Hän eksyi. Etsijät löysivät hänet kylmään kuolleena.

        Korvasieniä löytyy hiekkakuoppien reunoilta. Niille on tiet ja ota kännykkä mukaan. Siinä on kartta ja navigaattori ohjaa. Sinut voidaan myös paikallistaa. Siinä tulee myös liikunta ja ulkoilu, nekin on tärkeitä joka iässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvasieniä löytyy hiekkakuoppien reunoilta. Niille on tiet ja ota kännykkä mukaan. Siinä on kartta ja navigaattori ohjaa. Sinut voidaan myös paikallistaa. Siinä tulee myös liikunta ja ulkoilu, nekin on tärkeitä joka iässä.

        Mene itse. Minua ei kiinnosta pätkääkään korvasienet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvasieniä löytyy hiekkakuoppien reunoilta. Niille on tiet ja ota kännykkä mukaan. Siinä on kartta ja navigaattori ohjaa. Sinut voidaan myös paikallistaa. Siinä tulee myös liikunta ja ulkoilu, nekin on tärkeitä joka iässä.

        Mene sitten itse sinne hiekkakuopan reunalle ja heittäydy vaikka alas.
        Ei ota tulta täällä.


    • Anonyymi

      Miltä tuntuu tuottajasta, kun ruokaketjut S ja K hehkuttavat huipputulostaan ?

    • Anonyymi

      Sämpylöitten leipominen ei taida tulla edullisemmaksi. Uuni vie sähköä.

      • Anonyymi

        Kyllä ostosämpylätkim sähkällä paistetaan. Osta kiertoilmauuni, sinä kypsyy kerralla viikon ruuat ja leivonnaiset,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ostosämpylätkim sähkällä paistetaan. Osta kiertoilmauuni, sinä kypsyy kerralla viikon ruuat ja leivonnaiset,

        Syön pari ruisleipäpalaa päivässä enkä sämpylöitä koskaan.
        Ei ole aikomustakaan alkaa leipo saatikkaa "edullisuuden" takia ostaa hellaa :DDD
        Ootkö ihna pöljä ???


    • Anonyymi

      Puuroa tullut syötyä jo 1990, vaimo hoppyhall vei kaiken.
      Korot suuremmat kuin lyhennys näin se meni.
      Nyt kaurapuuro veteen maistuu taas, tai kerran ostan kiehumaitoa
      ja riisipuuroa. Haudutan uunissa. Viikon safkat, näkkärin kanssa.
      Litra mitta. Jotenkin tulee sama 1990 luku mieleen

      • Anonyymi

        Minä keitän välillä ruishiutalepuuroa. Becel-silmän (voi on pannassa) kanssa syön. Hyvältä maistuu vaikka koostumus on toisenlainen kuin kaurapuurossa. Proteiinia pitäis muistaa ettei lihakset hupene liian äkkiä. Valkuaisaine taisi oli suomeksi. Mustikka auttaa silmiin ja voi, mutta muistiin ei mikään minulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä keitän välillä ruishiutalepuuroa. Becel-silmän (voi on pannassa) kanssa syön. Hyvältä maistuu vaikka koostumus on toisenlainen kuin kaurapuurossa. Proteiinia pitäis muistaa ettei lihakset hupene liian äkkiä. Valkuaisaine taisi oli suomeksi. Mustikka auttaa silmiin ja voi, mutta muistiin ei mikään minulla.

        B12 vitamiini auttaa muistiin. Kysy apteekista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        B12 vitamiini auttaa muistiin. Kysy apteekista.

        Liian myöhäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        B12 vitamiini auttaa muistiin. Kysy apteekista.

        Kiitti :)


    • Anonyymi

      Älkääs nyt narisko arvon kasikymppiset.
      Myydyistä korvasienistä saaduilla rahoilla ostamaan golfauto. Johan laajenee marja- ja sienialueet.
      Käyttökokemuksia voi kysellä "Ellulta", 96 v.

      • Anonyymi

        Golfautollako pöpelikössä ! HAHHAH.
        Kallu 105 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golfautollako pöpelikössä ! HAHHAH.
        Kallu 105 v.

        Eiköhän siihen joku siimaleikkuri pystytä kiinnittämään. Mättäät pieniä hidasteita. Ollaan kuin Ellun kanat Kallun tunkiolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän siihen joku siimaleikkuri pystytä kiinnittämään. Mättäät pieniä hidasteita. Ollaan kuin Ellun kanat Kallun tunkiolla.

        Ei tarvitse Elisabethin nousta kulkupelistään eikä itse ajaa. Vaan kyllä ne kivut kuninkaallistenkin kinttuihin löytää.


    • Anonyymi

      Laskuttaqjilla on rahaa tehdä työtä kun työn tekeminen on laskujen lähettänistä.

    • Anonyymi

      SDP kurjistaa.

    • Anonyymi

      Mene sinä metsien ja sienten tyrkyttäjä itse metsiin ! Mikä pakkomielle sinulla on vainota ihmisiä täällä ?

    • Anonyymi

      Onko aloittaja joku "kajahtanut kainuusta" ?

      • Anonyymi

        Joku kiljunjuojapersu.


    • Anonyymi

      En ainakaan tuota suihkun pituutta ole mittailut. Itseni puhtaaksi pesen.Lämmityksen on jo taloyhtiö säätänyt niin, että löysät on pois. Puuroja en ole syönyt. En leivo, en kalasta, en sienestä, en kerää nokkosia, siskopuoleni poltti niissä itsensä pienenä. Viime vuonna ei löytynyt mustikoita. Olen ajanut pyörällä, mutta paino ei ole pudonnut alle 100 kgn 15 vuoteen.

    • Anonyymi

      Aloitus ja jotkut kommentit ovat jonkun pöhlän joutavaa paniikinlietsontaa.
      Jonkun järjellä ei tajua, että 80 ihmiset on kokeneet pahempaakin kuin
      10 %:n hinnankorotukset.

    • Anonyymi

      Miten minusta tuntuu, että aloitus on tehty ns. "kieli poskessa" tai "pilke silmäkulmassa". Vähän niin kuin muistia "verestäen" mitä kaikkea voisi tehdä säästääkseen.
      Saatan olla väärässä tai sitten en.

      • Sota- ja pula-aikoina on kaikessa säästetty. Sienet haettiin metsistä marjat poimittiin, katiskat joka mökin rannassa. Ei sentään pantu leipään puolet petäjäistä, mutta kahviin lisättiin sikuria. Jokaisella oli aina omat sokeripalat mukana rasiassa, kun menivät kahvikutsuille.
        Kyllä meidän ikäisillä on säästäminen lapsena opittu.
        Jokainen tyttö osasi parsia sukkansa. Pieneksi käyneet vaatteet ratkottiin ja yhdisteltiin keskenään uusiksi asuiksi.
        Inflaatio on meidän elämämme aikana kyllä laukannut moneenkin otteeseen. Muistan senkin uuden vuoden, jolloin setelit leikattiin kahtia.
        Palkat nousivat, hinnat perässä.
        Eivät ne kierrätyksen vuodet ole unohtuneet.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Sota- ja pula-aikoina on kaikessa säästetty. Sienet haettiin metsistä marjat poimittiin, katiskat joka mökin rannassa. Ei sentään pantu leipään puolet petäjäistä, mutta kahviin lisättiin sikuria. Jokaisella oli aina omat sokeripalat mukana rasiassa, kun menivät kahvikutsuille.
        Kyllä meidän ikäisillä on säästäminen lapsena opittu.
        Jokainen tyttö osasi parsia sukkansa. Pieneksi käyneet vaatteet ratkottiin ja yhdisteltiin keskenään uusiksi asuiksi.
        Inflaatio on meidän elämämme aikana kyllä laukannut moneenkin otteeseen. Muistan senkin uuden vuoden, jolloin setelit leikattiin kahtia.
        Palkat nousivat, hinnat perässä.
        Eivät ne kierrätyksen vuodet ole unohtuneet.

        Minä en itse pahimpia pulavuosia elänyt, mutta heti jälkimainingeissa. Isoisovanhemmilta ja isovanhemmilta sain maalaistalossa kesät viettäessä opastusta ja opetusta. Rännärillä paahdettiin valkoiset kahvinpajut. En muista kahvin makua.
        Pettuleipää ei valmistettu, mutta isoisä näytti puun kaarnasta puukolla vuollen millaiata se jauho oli.
        Minä olin aivan hurmaantunut kaikista työkaluista, jotka oli käsintehtyjä. Hevosen kengittämistä pidin ihmeellisenä. Kuinka kaviosta vuoltiin pieni pala, että kenkä "istui" hyvin. Pelkäsin aivan hirveesti, että hevosta sattuu, kun kengät kiinnitettiin.
        Minä parsin vieläkin sukat. Kaikki napit ja nepparit otan talteen, jos vaate on siinä kunnossa ettei kierrätykseen. Vähän pois heitettävää vaatetta tulee. Kyllä minä nekin käytän uunin puhdistukseen tai parvekkeen pyyhkimiseen.
        Eihän sellaiseen pula-aikaan kukaan halaja. Minä tosin olen romantisoinut nuo lapsuusajan muistot. Niissä muistoissa on myös paljon vanhoja ihmisiä joilla oli tarinan kertojan taito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en itse pahimpia pulavuosia elänyt, mutta heti jälkimainingeissa. Isoisovanhemmilta ja isovanhemmilta sain maalaistalossa kesät viettäessä opastusta ja opetusta. Rännärillä paahdettiin valkoiset kahvinpajut. En muista kahvin makua.
        Pettuleipää ei valmistettu, mutta isoisä näytti puun kaarnasta puukolla vuollen millaiata se jauho oli.
        Minä olin aivan hurmaantunut kaikista työkaluista, jotka oli käsintehtyjä. Hevosen kengittämistä pidin ihmeellisenä. Kuinka kaviosta vuoltiin pieni pala, että kenkä "istui" hyvin. Pelkäsin aivan hirveesti, että hevosta sattuu, kun kengät kiinnitettiin.
        Minä parsin vieläkin sukat. Kaikki napit ja nepparit otan talteen, jos vaate on siinä kunnossa ettei kierrätykseen. Vähän pois heitettävää vaatetta tulee. Kyllä minä nekin käytän uunin puhdistukseen tai parvekkeen pyyhkimiseen.
        Eihän sellaiseen pula-aikaan kukaan halaja. Minä tosin olen romantisoinut nuo lapsuusajan muistot. Niissä muistoissa on myös paljon vanhoja ihmisiä joilla oli tarinan kertojan taito.

        Ei paahdettu kahvinpajuja vaan kahvinpapuja.
        Virheitä vilisee.


    • Anonyymi

      "Kieli poskessa" ? Missä mielessä ? Mitä se tarkoittaa sinun mielestäsi ?
      Ei se ainakaan ole sama kuin "pilke silmäkulmassa".
      Pilkettä aloituksessa ei näy. Pikemminkin se on tosikkomainen höhlä
      ottaen huomioon, että se on kirjoitettu 80 palstalle.

      • Anonyymi

        " Kieli poskessa" tarkoittaa leikkimielellä.
        Ja niin minä tuon aloituksen koin. Ja minuöla on oikeus kokea niin. En ala kanssasi riitelemään. Joko olet aloitukaen tekijä tai tulkitset paremmin. Hyvä sinä!


      • Anonyymi

        80 ihmisissä on monenkuntoista. Osa kulkee rollaattorilla, osa hiihtää satoja kilometrejä talvessa, hakkaa halot ja ajaa pyörällä kauppaan. Moni mummo ja ukki kerää marjat jälkeläisilleenkin, onhan heillä aikaa. Ihan hyviä ohjeita tuo puuro ja sämpylät itse tehtyinä, Moni on ne perusruuat unohtanut, kun kaikki ruoka-ohjelmat tuputtaa josjonkinlaisia brunsseja ja muiden maiden kalliita tuontiruokia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kieli poskessa" tarkoittaa leikkimielellä.
        Ja niin minä tuon aloituksen koin. Ja minuöla on oikeus kokea niin. En ala kanssasi riitelemään. Joko olet aloitukaen tekijä tai tulkitset paremmin. Hyvä sinä!

        Jurvelo ! Kieli poskessa tarkoittaa, että keskittyy johonkin, ei vitsailua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jurvelo ! Kieli poskessa tarkoittaa, että keskittyy johonkin, ei vitsailua!

        No, nyt tulkintasi meni poskelleen.

        Näin sanoo Urbaani sanakirja:
        "kieli poskessaHIM
        2.1.2014

        tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otattevaksi. Sanonta on käännöslaina englannin kielen ilmaisusta tongue in cheek."

        Sinä taisit tarkoiittaa sanontaa:
        "Kieli keskellä suuta".

        Niin, että älä ala mun kanssa ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jurvelo ! Kieli poskessa tarkoittaa, että keskittyy johonkin, ei vitsailua!

        Paloma käyttää sanontaa ” kieli poskessa” , kun on muistanut jotain väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80 ihmisissä on monenkuntoista. Osa kulkee rollaattorilla, osa hiihtää satoja kilometrejä talvessa, hakkaa halot ja ajaa pyörällä kauppaan. Moni mummo ja ukki kerää marjat jälkeläisilleenkin, onhan heillä aikaa. Ihan hyviä ohjeita tuo puuro ja sämpylät itse tehtyinä, Moni on ne perusruuat unohtanut, kun kaikki ruoka-ohjelmat tuputtaa josjonkinlaisia brunsseja ja muiden maiden kalliita tuontiruokia.

        Aloittaja voi olla väärällä palstalla. Tuskinpa tällä iällä unohtaa perusruuat.
        On ihan kiva kokeilla joskus jotain uuttakin.
        En ole huomannut, että "muiden maiden tuontiruuat" ovat kalliimpia.
        Suomalainen ruoka se vasta voikin olla hävyttömän kallista,
        esim. tietyt kalat ja naudanfilee eli lehmänliha.
        Sitä paitsi "jos jonkinlaisia" erikoisuuksia voi tehdä kotimaisistakin raaka-aineista.

        Jotain on joka päivä syötävä ja vaihtelu virkistää.
        Muun muassa Lidlissä on usein eri maiden ruokateema-viikkoja, joiden tuotteet
        ovat todella edullisia ja erilaisia makuja on kiva maistella.
        Lidl työllistää tuhansia suomalaisia ja myy myös kotimaista siinä muutkin kaupat.
        Niin pihiksi ja yksitoikkoiseksi ihmiseksi en rupea, että elämäni olisi pelkkää
        kaurapuuroa ja perunaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, nyt tulkintasi meni poskelleen.

        Näin sanoo Urbaani sanakirja:
        "kieli poskessaHIM
        2.1.2014

        tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otattevaksi. Sanonta on käännöslaina englannin kielen ilmaisusta tongue in cheek."

        Sinä taisit tarkoiittaa sanontaa:
        "Kieli keskellä suuta".

        Niin, että älä ala mun kanssa ;)

        Urbaanisanakirjan on laatinut urbaani urvelo, joka ei tiedä sanan alkuperäistä
        merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, nyt tulkintasi meni poskelleen.

        Näin sanoo Urbaani sanakirja:
        "kieli poskessaHIM
        2.1.2014

        tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otattevaksi. Sanonta on käännöslaina englannin kielen ilmaisusta tongue in cheek."

        Sinä taisit tarkoiittaa sanontaa:
        "Kieli keskellä suuta".

        Niin, että älä ala mun kanssa ;)

        En tarkoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja voi olla väärällä palstalla. Tuskinpa tällä iällä unohtaa perusruuat.
        On ihan kiva kokeilla joskus jotain uuttakin.
        En ole huomannut, että "muiden maiden tuontiruuat" ovat kalliimpia.
        Suomalainen ruoka se vasta voikin olla hävyttömän kallista,
        esim. tietyt kalat ja naudanfilee eli lehmänliha.
        Sitä paitsi "jos jonkinlaisia" erikoisuuksia voi tehdä kotimaisistakin raaka-aineista.

        Jotain on joka päivä syötävä ja vaihtelu virkistää.
        Muun muassa Lidlissä on usein eri maiden ruokateema-viikkoja, joiden tuotteet
        ovat todella edullisia ja erilaisia makuja on kiva maistella.
        Lidl työllistää tuhansia suomalaisia ja myy myös kotimaista siinä muutkin kaupat.
        Niin pihiksi ja yksitoikkoiseksi ihmiseksi en rupea, että elämäni olisi pelkkää
        kaurapuuroa ja perunaa.

        Tänään juuri uutisoitiin, että suomalaisen ruoan ja -raaka-aineiden kallistuessa uskotaan tuontiruoan ja raaka-aineiden menekin lisääntyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urbaanisanakirjan on laatinut urbaani urvelo, joka ei tiedä sanan alkuperäistä
        merkitystä.

        Urbaanisanakirjan laatijalla vierasperäisen ilmaisun käyttäminen väärin kielii siitä,
        että itse asia, siis substanssi, ei ole kirjoittajalla hallussa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe