mitään tuolla ei tee. saman ajaa maastopyörä jousituksilla. maantiellä sitten maantiepyörä.
onko gravel pyörää turhempaa?
80
2730
Vastaukset
- Anonyymi
Maastopyörä ei taida maantieajossa ajomukavuuden suhteen olla samalla tasolla kuin gravel?
- Anonyymi
vähänpä tiedät. maastropyörällä hoituu maantieajot nätisti ja nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vähänpä tiedät. maastropyörällä hoituu maantieajot nätisti ja nopeasti.
Hoituu kun ei viitsi ajaa ja kiusata itseään.
- Anonyymi
Niin on... Hehee, markkinoille tuupataan turhaa paskaa, jota wannabeet sitten kuolaavat. Vieläköhän cc:n ja gravelin väliin mahtuu joku uusi "innovaatio" jossain vaiheessa?
Kummallisesti ainakin omista tutuistani joilla tiedän löytyvän Gravel pyörän, ovat kaikki pidemmän linjan pyöräilyn harrastajia joilta löytyy valmiiksi useampikin pyörä omista valikoimista jo valmiiksi ja varmasti tietävät minkälaista pyörää ovat olleet ostamassa kun Gravel pyörän ovat hankkineet.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kummallisesti ainakin omista tutuistani joilla tiedän löytyvän Gravel pyörän, ovat kaikki pidemmän linjan pyöräilyn harrastajia joilta löytyy valmiiksi useampikin pyörä omista valikoimista jo valmiiksi ja varmasti tietävät minkälaista pyörää ovat olleet ostamassa kun Gravel pyörän ovat hankkineet.
Pitkän linjan wannabe-henkilöitä? Säälittävimpiä pyöräilijöitä ovat juurikin nämä "melkein puoliammattilaiset", joiden pitää kompensoida ties mitä uutuushankinnoillaan. Pahinta on niiden höpötyksen kuuntelu siitä onko joku pakka 13 grammaa kevyempi kuin toinen jne. Varmasti joo tietävät mitä hankkivat. (Niin tiedän minäkin. Eilen lähti tilaus 80-luvun 6/7 XT730 NOS navoista. Tuumasin rakennella ns. ikikiekot teräsrunkoiseen retkuriin.)
Anonyymi kirjoitti:
Pitkän linjan wannabe-henkilöitä? Säälittävimpiä pyöräilijöitä ovat juurikin nämä "melkein puoliammattilaiset", joiden pitää kompensoida ties mitä uutuushankinnoillaan. Pahinta on niiden höpötyksen kuuntelu siitä onko joku pakka 13 grammaa kevyempi kuin toinen jne. Varmasti joo tietävät mitä hankkivat. (Niin tiedän minäkin. Eilen lähti tilaus 80-luvun 6/7 XT730 NOS navoista. Tuumasin rakennella ns. ikikiekot teräsrunkoiseen retkuriin.)
Pyöräily on monelle ihmiselle harrastus siinä kuin vaikkapa kalastus. Joku onkii mato-ongella laiturin nokassa, joku vetää 50 000€:n veneellä 10-15 vavalla, 10 000 - 20 000€:n välineillä.
Eli jokainen panostaa harrastuksensa oman varallisuuden ja mielenkiinnon asettamissa rajoissa.
Jollain on pyörä (tai usempikin) aina tietyn tyylisen ajoon ja joku koittaa hoitaa usemman tyyppisen ajon yhdellä pyörällä (johon tosiaan esim. Gravel pyörä voi olla monelle hyvä kompromissi maantie ja maastopyörän väliltä).- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Pyöräily on monelle ihmiselle harrastus siinä kuin vaikkapa kalastus. Joku onkii mato-ongella laiturin nokassa, joku vetää 50 000€:n veneellä 10-15 vavalla, 10 000 - 20 000€:n välineillä.
Eli jokainen panostaa harrastuksensa oman varallisuuden ja mielenkiinnon asettamissa rajoissa.
Jollain on pyörä (tai usempikin) aina tietyn tyylisen ajoon ja joku koittaa hoitaa usemman tyyppisen ajon yhdellä pyörällä (johon tosiaan esim. Gravel pyörä voi olla monelle hyvä kompromissi maantie ja maastopyörän väliltä).Niin, eli sinähän jo tuossa melkein tunnustatkin, että uudet, kaalliit ja kevyet osat eivät välttämättä ole yhtään parempia kuin esim. vanhemmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, eli sinähän jo tuossa melkein tunnustatkin, että uudet, kaalliit ja kevyet osat eivät välttämättä ole yhtään parempia kuin esim. vanhemmat.
Mikä on sitten parempi, niin se on joskus tulkintaa. Kestävyys on helppo mitata. Keveys on myös hyvä asia ja sekin helppo mitata. Vähennetty paino on aina poissa sen kuljettamisesta. Sama kuin keventäisit repustasi saman verran painoa pois tai päinvastoin, painavampi pyörä on sama, kun lisäisi reppuun saman verran painoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on sitten parempi, niin se on joskus tulkintaa. Kestävyys on helppo mitata. Keveys on myös hyvä asia ja sekin helppo mitata. Vähennetty paino on aina poissa sen kuljettamisesta. Sama kuin keventäisit repustasi saman verran painoa pois tai päinvastoin, painavampi pyörä on sama, kun lisäisi reppuun saman verran painoa.
Jaa, kuljetatko pyörää useinkin? Kannatko, vai autolla kenties? Jos viittat pyörällä ajamiseen, niin kilo pari ei pyöräillessä tunnu loppujen lopuksi missään, ellei kyse ole kiekoista... toki ammattilaiset voivat olla eri mieltä, ja wannabeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, kuljetatko pyörää useinkin? Kannatko, vai autolla kenties? Jos viittat pyörällä ajamiseen, niin kilo pari ei pyöräillessä tunnu loppujen lopuksi missään, ellei kyse ole kiekoista... toki ammattilaiset voivat olla eri mieltä, ja wannabeet.
Jos sulle ei parin kiloa tunnu missään, niin monelle muulle kenties tuntuu ja vaikuttaa. Se että itse haluat kuljettaa ylimääräistä painoa ei tarkoita sitä, että muut haluavat. Toki jos pyörällä käy vaan kaljakuppilassa kääntymässä tai postiluukulla hakemassa postit, niin olen samaa mieltä että muutama kilo ei paljon merkitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sulle ei parin kiloa tunnu missään, niin monelle muulle kenties tuntuu ja vaikuttaa. Se että itse haluat kuljettaa ylimääräistä painoa ei tarkoita sitä, että muut haluavat. Toki jos pyörällä käy vaan kaljakuppilassa kääntymässä tai postiluukulla hakemassa postit, niin olen samaa mieltä että muutama kilo ei paljon merkitse.
Ei oo pieni paino brevettejä haitannut... eikä turistipyöräilyä, jälkimmäisessä millään hiilikuidulla ei tee mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo pieni paino brevettejä haitannut... eikä turistipyöräilyä, jälkimmäisessä millään hiilikuidulla ei tee mitään.
Kivat sulle. Kaikki eivät ole samanlaisia.
- Anonyymi
Karkean ja vähemmän karkean soran pyörä
- Anonyymi
Markkinamiesten touhua. Ennen vanhaan pärjättiin yhdellä pyörällä.
- Anonyymi
Pärjää myös nyt. Gravel on sellainen, jolla pärjää lähes kaikkialla (paitsi ihan pahimmassa maastossa). En kuitenkaan sellaisissa maastoissa ajele, joten pärjään yhdellä pyörällä. Maastopyörä on painavampi, joten en sellaista viitsi hankkia, joten valintani on Gravel-fillari.
- Anonyymi
Eli maastopyörä ei siis aja samaa asiaa.
- Anonyymi
Sama juttu hybridipyörissä, sillä ei tee mitään. Gravel on vain kappyräsarvijengin hybridi.
- Anonyymi
Teoriassa kenties. Käytännössä on kuitenkin eroja hybridin, cyclon ja gravelin välillä, kuten esim. geometria, vaihteiden välitys, mahdollisesti vaihteiden määrä, rungon leveys (joka mahdollistaa leveämpien renkaiden käytön), varusteiden kiinnitysmahdollisuudet yms.
Itse en tosin ostanut erikseen gravel pyörää, vaan muokkasin cyclocross pyöräni enemmän gravel-pyörän suuntaan, koska se mahdollisti tämän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teoriassa kenties. Käytännössä on kuitenkin eroja hybridin, cyclon ja gravelin välillä, kuten esim. geometria, vaihteiden välitys, mahdollisesti vaihteiden määrä, rungon leveys (joka mahdollistaa leveämpien renkaiden käytön), varusteiden kiinnitysmahdollisuudet yms.
Itse en tosin ostanut erikseen gravel pyörää, vaan muokkasin cyclocross pyöräni enemmän gravel-pyörän suuntaan, koska se mahdollisti tämän.höpön höpön, muutaman millin erolla geometriassa ei ole mitään käytännön eroa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höpön höpön, muutaman millin erolla geometriassa ei ole mitään käytännön eroa
Jep, ne erot saa kuitattua stemmin ja satulan asetuksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, ne erot saa kuitattua stemmin ja satulan asetuksilla.
Eipä taida stemmiä jas atulaa säätämällä lisää rengastilaa saada.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä taida stemmiä jas atulaa säätämällä lisää rengastilaa saada.
Bingo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höpön höpön, muutaman millin erolla geometriassa ei ole mitään käytännön eroa
Gravel-pyörässä on melko usein cyclocross-pyörää leppoisampi ja rennompi runkomitoitus, joten kyllä geometriassa ja ajoasennossa on eroja enemmän kuin muutama milli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bingo!
Atula....
- Anonyymi
Polkupyörä pitää keksiä joka vuosi uudelleen. Näin markkinatalous toimii....
- Anonyymi
Maastopyörä painaa ylimääräisiä sen painavan jousituksensa vuoksi. Miksi ostaisin maastopyörää, jos en aja maastossa? Sellaisessa taas ei ole mitään järkeä. Cyclocross- tai Gravel-pyörällä pärjää kaikkialla muualla.
- Anonyymi
sivistymätön mielipide... harvoin näkee, mtb:t ja e-mtb ovat ihmisten suosiossa ja hyvä niin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sivistymätön mielipide... harvoin näkee, mtb:t ja e-mtb ovat ihmisten suosiossa ja hyvä niin
Maastopyörä ei ole suosittu siksi että sillä haluttaisiin ajaa maastossa vaan siksi että siinä on eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet. Ihmiset jotka eivät jaksa polkea edes sitäkään, tarvitsevat sitten noita sähköavustavaa liikkumista tukevia sähköpyöriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maastopyörä ei ole suosittu siksi että sillä haluttaisiin ajaa maastossa vaan siksi että siinä on eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet. Ihmiset jotka eivät jaksa polkea edes sitäkään, tarvitsevat sitten noita sähköavustavaa liikkumista tukevia sähköpyöriä.
maastopyörä kuuluu maastoon ja sillä ajamme hiekkatiellä. maantiepyörä kuulluu asvaltille ja sillä ajetaan siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
maastopyörä kuuluu maastoon ja sillä ajamme hiekkatiellä. maantiepyörä kuulluu asvaltille ja sillä ajetaan siellä.
Hee-hee... Juntit. Aikoinaan retkipyöriä varustettiin maastovaihteilla, vaikka ne periaatteessa olivat periaatteessa maantiepyöriä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sivistymätön mielipide... harvoin näkee, mtb:t ja e-mtb ovat ihmisten suosiossa ja hyvä niin
Vai että sivistymätön. Heh.. Ehkä markkinointimiehet ovat tehneet oman osuutensa tai jokin muu asia saa aikaan sen, että ostetaan maastopyörä, vaikka sellaista ei edes tarvitsisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maastopyörä ei ole suosittu siksi että sillä haluttaisiin ajaa maastossa vaan siksi että siinä on eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet. Ihmiset jotka eivät jaksa polkea edes sitäkään, tarvitsevat sitten noita sähköavustavaa liikkumista tukevia sähköpyöriä.
Olen ajanut monella eri pyörällä ja vaihteet ovat melko samanlaiset moderneissa pyörissä. En ole huomannut paljonkaan eroa vaihtaessani vaihteita, kun alla on cyclocross, gravel tai maastopyörä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajanut monella eri pyörällä ja vaihteet ovat melko samanlaiset moderneissa pyörissä. En ole huomannut paljonkaan eroa vaihtaessani vaihteita, kun alla on cyclocross, gravel tai maastopyörä.
Kyllä maastopyörän välitykset keveydessää jäävät lyhyiksi maantiellä 40km/h vauhdeissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä maastopyörän välitykset keveydessää jäävät lyhyiksi maantiellä 40km/h vauhdeissa.
Puhuttiinkin vaihtamisesta, ei välityksistä. Kyllä ne vaihteet vaihtuvat yhtä liukkaasti ja sukkelasti jokaisessa modernissa pyörässä, joissa on melko samanlainen tekniikka vaihteiden vaihdon suhteen.
Tuossa ylempänä, kun väitettiin, että maastopyörässä olisi eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet. Väite ei siis minun mielestäni pidä ollenkaan paikkansa, perustuen omiin kokemuksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuttiinkin vaihtamisesta, ei välityksistä. Kyllä ne vaihteet vaihtuvat yhtä liukkaasti ja sukkelasti jokaisessa modernissa pyörässä, joissa on melko samanlainen tekniikka vaihteiden vaihdon suhteen.
Tuossa ylempänä, kun väitettiin, että maastopyörässä olisi eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet. Väite ei siis minun mielestäni pidä ollenkaan paikkansa, perustuen omiin kokemuksiin.Kyllä minä tiedän mistä puhuin.
"Maastopyörä ei ole suosittu siksi että sillä haluttaisiin ajaa maastossa vaan siksi että siinä on eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet."
Tarkoitan kevyítä välityksiä. Ei vaihteiden vaihtamisessa mitään eroja olekaan mutta välityksissä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajanut monella eri pyörällä ja vaihteet ovat melko samanlaiset moderneissa pyörissä. En ole huomannut paljonkaan eroa vaihtaessani vaihteita, kun alla on cyclocross, gravel tai maastopyörä.
Huomasin Espanjassa vuorilla käydessäni siellä ihmisten suosivan maastopyörää, graveleita ei näkynyt kumma juttu. Hidasta menoa, kävelyvauhtia nousivat vuorta ylös maastopyörällään. Suomessa onkin maastopyörä hiekkatiellä parasta!!!!
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä tiedän mistä puhuin.
"Maastopyörä ei ole suosittu siksi että sillä haluttaisiin ajaa maastossa vaan siksi että siinä on eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet."
Tarkoitan kevyítä välityksiä. Ei vaihteiden vaihtamisessa mitään eroja olekaan mutta välityksissä on.Mitä älyä on ostaa maastopyörä jos sen (maasto)ominaisuuksia ei oikeasti tarvitse.
Kun maastorenkaiden selvästi huonompi vierintävastus ”kostautuu” puhtaassa asfalttiajossa suhteessa normaaliin katukäytyöön tarkoitettuun renkaaseen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasin Espanjassa vuorilla käydessäni siellä ihmisten suosivan maastopyörää, graveleita ei näkynyt kumma juttu. Hidasta menoa, kävelyvauhtia nousivat vuorta ylös maastopyörällään. Suomessa onkin maastopyörä hiekkatiellä parasta!!!!
Se mikä sinulle on parasta, niin ei välttämättä ole muille parasta. Tänään olin autolla liikkeellä ja paljon näkyi kippurasarvisia liikkeellä siellä täällä. En tiedä olivatko sitten maantiefillareita, cyclocross-fillareita vai gravel-fillareita.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Mitä älyä on ostaa maastopyörä jos sen (maasto)ominaisuuksia ei oikeasti tarvitse.
Kun maastorenkaiden selvästi huonompi vierintävastus ”kostautuu” puhtaassa asfalttiajossa suhteessa normaaliin katukäytyöön tarkoitettuun renkaaseen.Hyvä esimerkki läskipyöristä joilla yritetään selvitä asfaltilla. Viime viikon torstaina olin tulossa töistä omalla diy-sähköpyörällä, kun läski koukkasi alamäen alkaessa eteen. Sähköavusteinen tämäkin, mutta huomio kiinnittyi yhteen seikkaan sillä kaveri polki kuin hullu koko alamäen itse tulin perässä vapaalla rullaten ja lopulta ohitin ilman polkasun polkasua. Ehkä renkailla oli jotain merkitystä sillä 37-622 renkaat 6bar paineella rullaa hieman keveämmin, kuin läski ulisijat.
- Anonyymi
Heehee... monet TDF:t ja PBP:t on ajettu pyörillä, jotka luokiteltaisiin vanhan ajan retkipyöriksi. Ihme mulukunjatkevarustelua on nykyaikainen pyöräily...
- Anonyymi
Valitsen hyvän ja kevyen pyörän, jolla on mukava pyöräillä. Jos se maksaa, niin se maksaa. Huono on sellainen pyörä, jolla ei viitsi tai halua pyöräillä, vaan se nojaa jatkuvasti talon seinään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitsen hyvän ja kevyen pyörän, jolla on mukava pyöräillä. Jos se maksaa, niin se maksaa. Huono on sellainen pyörä, jolla ei viitsi tai halua pyöräillä, vaan se nojaa jatkuvasti talon seinään.
Heheehee... Samoin. Lisään listaan vielä kestävyyden. Siksi ajan vanhoilla teräsrungoilla, joihin sitten valitsen ja asennan haluamani kilkkeet. Muutama sata grammaa painossa ei tunnu missään.
- Anonyymi
Kehitys kehittyy, ei nykyään enää noita kisoja ajeta 1920-luvun teknologiaa edustavilla painavilla teräsrutkuilla.
Mielenkiintoista ja samalla nostalgistahan se toisaalta olisi kun olisi vaikka karsintakisat joissa hiilikuituisten, sähkövaihteisten lähes itsestään rullaavien 7 kg höyhenien sijaan pitäisikin ajaa sata vuotta vanhalla 15 kg painavalla 1 vaihteisella pyörällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitys kehittyy, ei nykyään enää noita kisoja ajeta 1920-luvun teknologiaa edustavilla painavilla teräsrutkuilla.
Mielenkiintoista ja samalla nostalgistahan se toisaalta olisi kun olisi vaikka karsintakisat joissa hiilikuituisten, sähkövaihteisten lähes itsestään rullaavien 7 kg höyhenien sijaan pitäisikin ajaa sata vuotta vanhalla 15 kg painavalla 1 vaihteisella pyörällä.Heheheheehe... Minun teräsrunkopyöräni painavat kyllä alle 9 kg, vaikka ovat 64cm c-t ja putket tukevia, mm. Columbus SPX, Tange Mangalloy, Reynolds 531st. Ovat btw. kevyempiä kuin joidenkin alumiinipaskat. Kaikki osatkaan eivät ole niitä hipoimpia, mm. Brooksin titaanikiskoinen Swallow satula painaa helvetisti, mutta on mukava pitkillä matkoilla. Joo, ja olen ajanut myös nykyaikaisella, hieman kevyemmällä pyörällä, ja voin sanoa ettei käytännössä eroa ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heheheheehe... Minun teräsrunkopyöräni painavat kyllä alle 9 kg, vaikka ovat 64cm c-t ja putket tukevia, mm. Columbus SPX, Tange Mangalloy, Reynolds 531st. Ovat btw. kevyempiä kuin joidenkin alumiinipaskat. Kaikki osatkaan eivät ole niitä hipoimpia, mm. Brooksin titaanikiskoinen Swallow satula painaa helvetisti, mutta on mukava pitkillä matkoilla. Joo, ja olen ajanut myös nykyaikaisella, hieman kevyemmällä pyörällä, ja voin sanoa ettei käytännössä eroa ollut.
Hohhoooh-oh, luulin mielensäpahoittaja -tyylisistä sepustuksistasi että suosit vähintään 100 vuotta vanhaa teknologiaa. Että ihan noin moterneja polkupyöriä käytössäsi, kai sentään päällirenkaat ovat 1970-luvulta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hohhoooh-oh, luulin mielensäpahoittaja -tyylisistä sepustuksistasi että suosit vähintään 100 vuotta vanhaa teknologiaa. Että ihan noin moterneja polkupyöriä käytössäsi, kai sentään päällirenkaat ovat 1970-luvulta?
Panaracer Paselan foldable ja Michelin Lithion käytössä tällä hetkellä. Melko uusia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hohhoooh-oh, luulin mielensäpahoittaja -tyylisistä sepustuksistasi että suosit vähintään 100 vuotta vanhaa teknologiaa. Että ihan noin moterneja polkupyöriä käytössäsi, kai sentään päällirenkaat ovat 1970-luvulta?
Miksi pitäisi hankkia uutta, joka ei millään tasolla ole parempaa kuin vanha? Perustele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi hankkia uutta, joka ei millään tasolla ole parempaa kuin vanha? Perustele.
Miksi ostaa uusi auto, kun vanhallakin pärjää. Miksi ostaa uusi telkkari, kun vanhallakin pärjää. Miksi ylipäätään ostaa mitään uudempaa, kun vanhallakin pärjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ostaa uusi auto, kun vanhallakin pärjää. Miksi ostaa uusi telkkari, kun vanhallakin pärjää. Miksi ylipäätään ostaa mitään uudempaa, kun vanhallakin pärjää.
Tuo on totta! Olen samaa mieltä. On turhaa ostaa uutta, jos vanhalla pärjää. Uutuus ei aina ole laadun tae.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta! Olen samaa mieltä. On turhaa ostaa uutta, jos vanhalla pärjää. Uutuus ei aina ole laadun tae.
Joskus kenties haluaa päivittää asiat nykyaikaan. Jos joku näin haluaa toimia, niin turha sun siitä on vetää hernettä nenään. Käytä vaan niitä omia vehkeitäsi ja anna muiden tehdä omat ratkaisunsa.
- Anonyymi
Aikoinaan, kun graaveleita ei vielä ollut, moni laittoi käppyrätangon leveerenkaiseen hybriidiin.
Suomen huonokuntoisella tiestöllä ei oikeastaan muista tarvitse kuin graveleita.- Anonyymi
Aikoinaan, kun cyclocross kuume iski katselin runkoja ja niiden geometriaa. Yllätys oli aika suuri, että aivan samoilla mitoilla löytyi näitä, kuin oma vanha ja luotettava hybridi oli. Tästä sitten ajatus, että jos vaihtaisi suoran tangon droppitangoksi etc. Jarrut hieman mietitytti sillä en tahtonut noita umpisurkeita cantilevereitä mutta onneksi on palikoita joilla saa hybridin V-jarrut toimimaan maantiekahvoilla. Hyvä ja toimiva ratkaisu on ollut ympärivuotiseen pyöräilyyn ja seuraava on ehdottomasti graaveli.
- Anonyymi
Jos ajan metsäpolkuja, niin ajan siis maastopyörällä. Sitten tulen maantielle, niin jatkan maantiepyörällä.
Miten tuo onnistuu?- Anonyymi
huolto autolla
- Anonyymi
Varafillareita metsänreunaan odottamaan aina kun siirtymä eri maastoon.
Sama reitti pitää seuraavalla kerralla ajaa vastakkaiseen suuntaan niin on aina Suomi 24-palstan anonyymien vaatimukset täyttävät oikeaoppiset kulkineet kullekin maastolle.
- Anonyymi
On. Esimerkiksi munamankeli. Pidän enemmän mueslista.
- Anonyymi
Mikä on gravel, jota avauksessa haukutaan?
Mikä on avauksen vastauksissa haukuttu hybridi?
Millainen pyörän pitää olla, ettei sitä haukuta? Kävisikö tarkoitukseensa sopiva?- Anonyymi
Asennevammaiset tai sitten kateelliset tuppaavat haukkumaan. Ei tarivtse välittää. Sitä valitsee sellaisen pyörän josta tykkää ja jolla viitsii pyöräillä. Gravel pyörä on ihan passeli pyörä ja sopii varmasti useimmalle, eikä pelkästään hiekkateiden hurjastelijoille.
Täältä voi lukea aiheesta Gravel-pyörä.
https://larunpyora.com/tuotteet/polkupyörät/gravel-ja-cyclocross-pyörät/gravel-pyörät/ - Anonyymi
Kävisikö tarkoitukseensa sopiva?
KYLLÄ
nimenomaan, jos liikkumisesta puhutaan, kaikki kilpapyörät sun muut räävelit kyklöt tt-konkelot saa painaa unohduksiin
KUNNON TERÄKSINEN PYÖRÄ TAAS KUNNIAAN, TURVALLISEN LIIKKUMISEN TARPEESEEN ! Anonyymi kirjoitti:
Kävisikö tarkoitukseensa sopiva?
KYLLÄ
nimenomaan, jos liikkumisesta puhutaan, kaikki kilpapyörät sun muut räävelit kyklöt tt-konkelot saa painaa unohduksiin
KUNNON TERÄKSINEN PYÖRÄ TAAS KUNNIAAN, TURVALLISEN LIIKKUMISEN TARPEESEEN !Ei runkomateriaali määrittele pyörän käyttötarkoitusta.
Gravel pyöriäkin löytyy terästunkoisena.
Esimerkiksi Kona Rove ST on teräsrungolla ja hyvin suosittu luokkansa edustaja:
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/kona-rove-st-dl-2022/- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asennevammaiset tai sitten kateelliset tuppaavat haukkumaan. Ei tarivtse välittää. Sitä valitsee sellaisen pyörän josta tykkää ja jolla viitsii pyöräillä. Gravel pyörä on ihan passeli pyörä ja sopii varmasti useimmalle, eikä pelkästään hiekkateiden hurjastelijoille.
Täältä voi lukea aiheesta Gravel-pyörä.
https://larunpyora.com/tuotteet/polkupyörät/gravel-ja-cyclocross-pyörät/gravel-pyörät/Tälläinen löytyi linkin takaa: The page you were looking for could not be found
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Ei runkomateriaali määrittele pyörän käyttötarkoitusta.
Gravel pyöriäkin löytyy terästunkoisena.
Esimerkiksi Kona Rove ST on teräsrungolla ja hyvin suosittu luokkansa edustaja:
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/kona-rove-st-dl-2022/Hehhehee... Tuo runkohan on vain butted, ei edes double butted tai triple butted kuten aikoinaan kun runkoja vielä osattiin tehdä käsityönä. Bulkkipaska on bulkkipaskaa. Ja hyi vittu miten ruma, ei muhveja ja tuollainen slouppiyläputki. Yäk!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehhehee... Tuo runkohan on vain butted, ei edes double butted tai triple butted kuten aikoinaan kun runkoja vielä osattiin tehdä käsityönä. Bulkkipaska on bulkkipaskaa. Ja hyi vittu miten ruma, ei muhveja ja tuollainen slouppiyläputki. Yäk!
Köyhien pyöriä. Rene Herse ja Alex Singer tekevät vielä nykyään tasokkaita kulkimia.
Anonyymi kirjoitti:
Hehhehee... Tuo runkohan on vain butted, ei edes double butted tai triple butted kuten aikoinaan kun runkoja vielä osattiin tehdä käsityönä. Bulkkipaska on bulkkipaskaa. Ja hyi vittu miten ruma, ei muhveja ja tuollainen slouppiyläputki. Yäk!
Kyseessähän oli vain esimerkki siitä että ei runko materiaali ole aina määrittelevä tekijä pyörätyypin suhteen.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kyseessähän oli vain esimerkki siitä että ei runko materiaali ole aina määrittelevä tekijä pyörätyypin suhteen.
Niin? Mikä siinä oli se tähän keskusteluun kytkeytyvä pointti, ja millä tasolla?
Anonyymi kirjoitti:
Niin? Mikä siinä oli se tähän keskusteluun kytkeytyvä pointti, ja millä tasolla?
Pointti oli se että Gravel pyörien runko materiaaleja löytyy kaikkien makuun, eli siitä materiaalista ei kyseisen pyörän osto pitäisi jäädä kiinni.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Pointti oli se että Gravel pyörien runko materiaaleja löytyy kaikkien makuun, eli siitä materiaalista ei kyseisen pyörän osto pitäisi jäädä kiinni.
Niin, entä sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhien pyöriä. Rene Herse ja Alex Singer tekevät vielä nykyään tasokkaita kulkimia.
Mulla on ollut molemmat. Toisessa ajettavuus onnettoman ja surkea välillä ja toisessa paha rungon murtuma. En voi suositella kumpaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut molemmat. Toisessa ajettavuus onnettoman ja surkea välillä ja toisessa paha rungon murtuma. En voi suositella kumpaakaan.
Höpöhöpö, näet märkiä unia korkeintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö, näet märkiä unia korkeintaan.
Mitäpäs sinä tietäisit kunnon kulkimista, korkeintaan olet omistanut itse vanhan Jopon ja olet pohtinut halpaa sähöpyörää.
- Anonyymi
Valokuvaus
- Anonyymi
Valokuvaus
- Anonyymi
Keskustelusta päätellen, aloittaja on ollut väärässä.
- Anonyymi
Joskus tuppaa niin käymään.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Aloittaja on oikeassa.
- Anonyymi
Näin on. Jousitusta en huoli mihinkään pyörään. Ylimääräinen, potentiaalisesti rikkoontuva ja lisäksi painava kapistus. Jos haluaa maastopyörään niin sitten ostaa sellaisen. Itse en aja maastossa enkä tarvitse sellaista. Muualla pärjää ilman jousitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Jousitusta en huoli mihinkään pyörään. Ylimääräinen, potentiaalisesti rikkoontuva ja lisäksi painava kapistus. Jos haluaa maastopyörään niin sitten ostaa sellaisen. Itse en aja maastossa enkä tarvitse sellaista. Muualla pärjää ilman jousitusta.
Oletko vielä pärjännyt ilman jousitusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko vielä pärjännyt ilman jousitusta?
Kyllä, oikein hyvin olen pärjännyt.
- Anonyymi
Maantiepyörä on kyllä turhempi. Gravelpyörä on hyvin monipuolinen. Itse ajan sillä lähinnä pyörätiellä ja maantiellä, mutta myös vauhdikkaasti metsäautoteillä ym.
Kapeilla renkailla ajo on turhan tarkkaa hommaa huonoilla teillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346