onko gravel pyörää turhempaa?

Anonyymi

mitään tuolla ei tee. saman ajaa maastopyörä jousituksilla. maantiellä sitten maantiepyörä.

76

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maastopyörä ei taida maantieajossa ajomukavuuden suhteen olla samalla tasolla kuin gravel?

      • Anonyymi

        vähänpä tiedät. maastropyörällä hoituu maantieajot nätisti ja nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vähänpä tiedät. maastropyörällä hoituu maantieajot nätisti ja nopeasti.

        Hoituu kun ei viitsi ajaa ja kiusata itseään.


    • Anonyymi

      Niin on... Hehee, markkinoille tuupataan turhaa paskaa, jota wannabeet sitten kuolaavat. Vieläköhän cc:n ja gravelin väliin mahtuu joku uusi "innovaatio" jossain vaiheessa?

      • Kummallisesti ainakin omista tutuistani joilla tiedän löytyvän Gravel pyörän, ovat kaikki pidemmän linjan pyöräilyn harrastajia joilta löytyy valmiiksi useampikin pyörä omista valikoimista jo valmiiksi ja varmasti tietävät minkälaista pyörää ovat olleet ostamassa kun Gravel pyörän ovat hankkineet.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kummallisesti ainakin omista tutuistani joilla tiedän löytyvän Gravel pyörän, ovat kaikki pidemmän linjan pyöräilyn harrastajia joilta löytyy valmiiksi useampikin pyörä omista valikoimista jo valmiiksi ja varmasti tietävät minkälaista pyörää ovat olleet ostamassa kun Gravel pyörän ovat hankkineet.

        Pitkän linjan wannabe-henkilöitä? Säälittävimpiä pyöräilijöitä ovat juurikin nämä "melkein puoliammattilaiset", joiden pitää kompensoida ties mitä uutuushankinnoillaan. Pahinta on niiden höpötyksen kuuntelu siitä onko joku pakka 13 grammaa kevyempi kuin toinen jne. Varmasti joo tietävät mitä hankkivat. (Niin tiedän minäkin. Eilen lähti tilaus 80-luvun 6/7 XT730 NOS navoista. Tuumasin rakennella ns. ikikiekot teräsrunkoiseen retkuriin.)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitkän linjan wannabe-henkilöitä? Säälittävimpiä pyöräilijöitä ovat juurikin nämä "melkein puoliammattilaiset", joiden pitää kompensoida ties mitä uutuushankinnoillaan. Pahinta on niiden höpötyksen kuuntelu siitä onko joku pakka 13 grammaa kevyempi kuin toinen jne. Varmasti joo tietävät mitä hankkivat. (Niin tiedän minäkin. Eilen lähti tilaus 80-luvun 6/7 XT730 NOS navoista. Tuumasin rakennella ns. ikikiekot teräsrunkoiseen retkuriin.)

        Pyöräily on monelle ihmiselle harrastus siinä kuin vaikkapa kalastus. Joku onkii mato-ongella laiturin nokassa, joku vetää 50 000€:n veneellä 10-15 vavalla, 10 000 - 20 000€:n välineillä.
        Eli jokainen panostaa harrastuksensa oman varallisuuden ja mielenkiinnon asettamissa rajoissa.

        Jollain on pyörä (tai usempikin) aina tietyn tyylisen ajoon ja joku koittaa hoitaa usemman tyyppisen ajon yhdellä pyörällä (johon tosiaan esim. Gravel pyörä voi olla monelle hyvä kompromissi maantie ja maastopyörän väliltä).


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pyöräily on monelle ihmiselle harrastus siinä kuin vaikkapa kalastus. Joku onkii mato-ongella laiturin nokassa, joku vetää 50 000€:n veneellä 10-15 vavalla, 10 000 - 20 000€:n välineillä.
        Eli jokainen panostaa harrastuksensa oman varallisuuden ja mielenkiinnon asettamissa rajoissa.

        Jollain on pyörä (tai usempikin) aina tietyn tyylisen ajoon ja joku koittaa hoitaa usemman tyyppisen ajon yhdellä pyörällä (johon tosiaan esim. Gravel pyörä voi olla monelle hyvä kompromissi maantie ja maastopyörän väliltä).

        Niin, eli sinähän jo tuossa melkein tunnustatkin, että uudet, kaalliit ja kevyet osat eivät välttämättä ole yhtään parempia kuin esim. vanhemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eli sinähän jo tuossa melkein tunnustatkin, että uudet, kaalliit ja kevyet osat eivät välttämättä ole yhtään parempia kuin esim. vanhemmat.

        Mikä on sitten parempi, niin se on joskus tulkintaa. Kestävyys on helppo mitata. Keveys on myös hyvä asia ja sekin helppo mitata. Vähennetty paino on aina poissa sen kuljettamisesta. Sama kuin keventäisit repustasi saman verran painoa pois tai päinvastoin, painavampi pyörä on sama, kun lisäisi reppuun saman verran painoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sitten parempi, niin se on joskus tulkintaa. Kestävyys on helppo mitata. Keveys on myös hyvä asia ja sekin helppo mitata. Vähennetty paino on aina poissa sen kuljettamisesta. Sama kuin keventäisit repustasi saman verran painoa pois tai päinvastoin, painavampi pyörä on sama, kun lisäisi reppuun saman verran painoa.

        Jaa, kuljetatko pyörää useinkin? Kannatko, vai autolla kenties? Jos viittat pyörällä ajamiseen, niin kilo pari ei pyöräillessä tunnu loppujen lopuksi missään, ellei kyse ole kiekoista... toki ammattilaiset voivat olla eri mieltä, ja wannabeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, kuljetatko pyörää useinkin? Kannatko, vai autolla kenties? Jos viittat pyörällä ajamiseen, niin kilo pari ei pyöräillessä tunnu loppujen lopuksi missään, ellei kyse ole kiekoista... toki ammattilaiset voivat olla eri mieltä, ja wannabeet.

        Jos sulle ei parin kiloa tunnu missään, niin monelle muulle kenties tuntuu ja vaikuttaa. Se että itse haluat kuljettaa ylimääräistä painoa ei tarkoita sitä, että muut haluavat. Toki jos pyörällä käy vaan kaljakuppilassa kääntymässä tai postiluukulla hakemassa postit, niin olen samaa mieltä että muutama kilo ei paljon merkitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulle ei parin kiloa tunnu missään, niin monelle muulle kenties tuntuu ja vaikuttaa. Se että itse haluat kuljettaa ylimääräistä painoa ei tarkoita sitä, että muut haluavat. Toki jos pyörällä käy vaan kaljakuppilassa kääntymässä tai postiluukulla hakemassa postit, niin olen samaa mieltä että muutama kilo ei paljon merkitse.

        Ei oo pieni paino brevettejä haitannut... eikä turistipyöräilyä, jälkimmäisessä millään hiilikuidulla ei tee mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo pieni paino brevettejä haitannut... eikä turistipyöräilyä, jälkimmäisessä millään hiilikuidulla ei tee mitään.

        Kivat sulle. Kaikki eivät ole samanlaisia.


    • Anonyymi

      Markkinamiesten touhua. Ennen vanhaan pärjättiin yhdellä pyörällä.

      • Anonyymi

        Pärjää myös nyt. Gravel on sellainen, jolla pärjää lähes kaikkialla (paitsi ihan pahimmassa maastossa). En kuitenkaan sellaisissa maastoissa ajele, joten pärjään yhdellä pyörällä. Maastopyörä on painavampi, joten en sellaista viitsi hankkia, joten valintani on Gravel-fillari.


    • Anonyymi

      Eli maastopyörä ei siis aja samaa asiaa.

    • Anonyymi

      Sama juttu hybridipyörissä, sillä ei tee mitään. Gravel on vain kappyräsarvijengin hybridi.

      • Anonyymi

        Teoriassa kenties. Käytännössä on kuitenkin eroja hybridin, cyclon ja gravelin välillä, kuten esim. geometria, vaihteiden välitys, mahdollisesti vaihteiden määrä, rungon leveys (joka mahdollistaa leveämpien renkaiden käytön), varusteiden kiinnitysmahdollisuudet yms.

        Itse en tosin ostanut erikseen gravel pyörää, vaan muokkasin cyclocross pyöräni enemmän gravel-pyörän suuntaan, koska se mahdollisti tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teoriassa kenties. Käytännössä on kuitenkin eroja hybridin, cyclon ja gravelin välillä, kuten esim. geometria, vaihteiden välitys, mahdollisesti vaihteiden määrä, rungon leveys (joka mahdollistaa leveämpien renkaiden käytön), varusteiden kiinnitysmahdollisuudet yms.

        Itse en tosin ostanut erikseen gravel pyörää, vaan muokkasin cyclocross pyöräni enemmän gravel-pyörän suuntaan, koska se mahdollisti tämän.

        höpön höpön, muutaman millin erolla geometriassa ei ole mitään käytännön eroa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpön höpön, muutaman millin erolla geometriassa ei ole mitään käytännön eroa

        Jep, ne erot saa kuitattua stemmin ja satulan asetuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, ne erot saa kuitattua stemmin ja satulan asetuksilla.

        Eipä taida stemmiä jas atulaa säätämällä lisää rengastilaa saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida stemmiä jas atulaa säätämällä lisää rengastilaa saada.

        Bingo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpön höpön, muutaman millin erolla geometriassa ei ole mitään käytännön eroa

        Gravel-pyörässä on melko usein cyclocross-pyörää leppoisampi ja rennompi runkomitoitus, joten kyllä geometriassa ja ajoasennossa on eroja enemmän kuin muutama milli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bingo!

        Atula....


    • Anonyymi

      Polkupyörä pitää keksiä joka vuosi uudelleen. Näin markkinatalous toimii....

    • Anonyymi

      Maastopyörä painaa ylimääräisiä sen painavan jousituksensa vuoksi. Miksi ostaisin maastopyörää, jos en aja maastossa? Sellaisessa taas ei ole mitään järkeä. Cyclocross- tai Gravel-pyörällä pärjää kaikkialla muualla.

      • Anonyymi

        sivistymätön mielipide... harvoin näkee, mtb:t ja e-mtb ovat ihmisten suosiossa ja hyvä niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sivistymätön mielipide... harvoin näkee, mtb:t ja e-mtb ovat ihmisten suosiossa ja hyvä niin

        Maastopyörä ei ole suosittu siksi että sillä haluttaisiin ajaa maastossa vaan siksi että siinä on eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet. Ihmiset jotka eivät jaksa polkea edes sitäkään, tarvitsevat sitten noita sähköavustavaa liikkumista tukevia sähköpyöriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maastopyörä ei ole suosittu siksi että sillä haluttaisiin ajaa maastossa vaan siksi että siinä on eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet. Ihmiset jotka eivät jaksa polkea edes sitäkään, tarvitsevat sitten noita sähköavustavaa liikkumista tukevia sähköpyöriä.

        maastopyörä kuuluu maastoon ja sillä ajamme hiekkatiellä. maantiepyörä kuulluu asvaltille ja sillä ajetaan siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        maastopyörä kuuluu maastoon ja sillä ajamme hiekkatiellä. maantiepyörä kuulluu asvaltille ja sillä ajetaan siellä.

        Hee-hee... Juntit. Aikoinaan retkipyöriä varustettiin maastovaihteilla, vaikka ne periaatteessa olivat periaatteessa maantiepyöriä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sivistymätön mielipide... harvoin näkee, mtb:t ja e-mtb ovat ihmisten suosiossa ja hyvä niin

        Vai että sivistymätön. Heh.. Ehkä markkinointimiehet ovat tehneet oman osuutensa tai jokin muu asia saa aikaan sen, että ostetaan maastopyörä, vaikka sellaista ei edes tarvitsisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maastopyörä ei ole suosittu siksi että sillä haluttaisiin ajaa maastossa vaan siksi että siinä on eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet. Ihmiset jotka eivät jaksa polkea edes sitäkään, tarvitsevat sitten noita sähköavustavaa liikkumista tukevia sähköpyöriä.

        Olen ajanut monella eri pyörällä ja vaihteet ovat melko samanlaiset moderneissa pyörissä. En ole huomannut paljonkaan eroa vaihtaessani vaihteita, kun alla on cyclocross, gravel tai maastopyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut monella eri pyörällä ja vaihteet ovat melko samanlaiset moderneissa pyörissä. En ole huomannut paljonkaan eroa vaihtaessani vaihteita, kun alla on cyclocross, gravel tai maastopyörä.

        Kyllä maastopyörän välitykset keveydessää jäävät lyhyiksi maantiellä 40km/h vauhdeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä maastopyörän välitykset keveydessää jäävät lyhyiksi maantiellä 40km/h vauhdeissa.

        Puhuttiinkin vaihtamisesta, ei välityksistä. Kyllä ne vaihteet vaihtuvat yhtä liukkaasti ja sukkelasti jokaisessa modernissa pyörässä, joissa on melko samanlainen tekniikka vaihteiden vaihdon suhteen.

        Tuossa ylempänä, kun väitettiin, että maastopyörässä olisi eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet. Väite ei siis minun mielestäni pidä ollenkaan paikkansa, perustuen omiin kokemuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuttiinkin vaihtamisesta, ei välityksistä. Kyllä ne vaihteet vaihtuvat yhtä liukkaasti ja sukkelasti jokaisessa modernissa pyörässä, joissa on melko samanlainen tekniikka vaihteiden vaihdon suhteen.

        Tuossa ylempänä, kun väitettiin, että maastopyörässä olisi eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet. Väite ei siis minun mielestäni pidä ollenkaan paikkansa, perustuen omiin kokemuksiin.

        Kyllä minä tiedän mistä puhuin.

        "Maastopyörä ei ole suosittu siksi että sillä haluttaisiin ajaa maastossa vaan siksi että siinä on eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet."

        Tarkoitan kevyítä välityksiä. Ei vaihteiden vaihtamisessa mitään eroja olekaan mutta välityksissä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut monella eri pyörällä ja vaihteet ovat melko samanlaiset moderneissa pyörissä. En ole huomannut paljonkaan eroa vaihtaessani vaihteita, kun alla on cyclocross, gravel tai maastopyörä.

        Huomasin Espanjassa vuorilla käydessäni siellä ihmisten suosivan maastopyörää, graveleita ei näkynyt kumma juttu. Hidasta menoa, kävelyvauhtia nousivat vuorta ylös maastopyörällään. Suomessa onkin maastopyörä hiekkatiellä parasta!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän mistä puhuin.

        "Maastopyörä ei ole suosittu siksi että sillä haluttaisiin ajaa maastossa vaan siksi että siinä on eri pyörätyypeistä kevyimmät vaihteet."

        Tarkoitan kevyítä välityksiä. Ei vaihteiden vaihtamisessa mitään eroja olekaan mutta välityksissä on.

        Mitä älyä on ostaa maastopyörä jos sen (maasto)ominaisuuksia ei oikeasti tarvitse.
        Kun maastorenkaiden selvästi huonompi vierintävastus ”kostautuu” puhtaassa asfalttiajossa suhteessa normaaliin katukäytyöön tarkoitettuun renkaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin Espanjassa vuorilla käydessäni siellä ihmisten suosivan maastopyörää, graveleita ei näkynyt kumma juttu. Hidasta menoa, kävelyvauhtia nousivat vuorta ylös maastopyörällään. Suomessa onkin maastopyörä hiekkatiellä parasta!!!!

        Se mikä sinulle on parasta, niin ei välttämättä ole muille parasta. Tänään olin autolla liikkeellä ja paljon näkyi kippurasarvisia liikkeellä siellä täällä. En tiedä olivatko sitten maantiefillareita, cyclocross-fillareita vai gravel-fillareita.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Mitä älyä on ostaa maastopyörä jos sen (maasto)ominaisuuksia ei oikeasti tarvitse.
        Kun maastorenkaiden selvästi huonompi vierintävastus ”kostautuu” puhtaassa asfalttiajossa suhteessa normaaliin katukäytyöön tarkoitettuun renkaaseen.

        Hyvä esimerkki läskipyöristä joilla yritetään selvitä asfaltilla. Viime viikon torstaina olin tulossa töistä omalla diy-sähköpyörällä, kun läski koukkasi alamäen alkaessa eteen. Sähköavusteinen tämäkin, mutta huomio kiinnittyi yhteen seikkaan sillä kaveri polki kuin hullu koko alamäen itse tulin perässä vapaalla rullaten ja lopulta ohitin ilman polkasun polkasua. Ehkä renkailla oli jotain merkitystä sillä 37-622 renkaat 6bar paineella rullaa hieman keveämmin, kuin läski ulisijat.


    • Anonyymi

      Heehee... monet TDF:t ja PBP:t on ajettu pyörillä, jotka luokiteltaisiin vanhan ajan retkipyöriksi. Ihme mulukunjatkevarustelua on nykyaikainen pyöräily...

      • Anonyymi

        Valitsen hyvän ja kevyen pyörän, jolla on mukava pyöräillä. Jos se maksaa, niin se maksaa. Huono on sellainen pyörä, jolla ei viitsi tai halua pyöräillä, vaan se nojaa jatkuvasti talon seinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitsen hyvän ja kevyen pyörän, jolla on mukava pyöräillä. Jos se maksaa, niin se maksaa. Huono on sellainen pyörä, jolla ei viitsi tai halua pyöräillä, vaan se nojaa jatkuvasti talon seinään.

        Heheehee... Samoin. Lisään listaan vielä kestävyyden. Siksi ajan vanhoilla teräsrungoilla, joihin sitten valitsen ja asennan haluamani kilkkeet. Muutama sata grammaa painossa ei tunnu missään.


      • Anonyymi

        Kehitys kehittyy, ei nykyään enää noita kisoja ajeta 1920-luvun teknologiaa edustavilla painavilla teräsrutkuilla.
        Mielenkiintoista ja samalla nostalgistahan se toisaalta olisi kun olisi vaikka karsintakisat joissa hiilikuituisten, sähkövaihteisten lähes itsestään rullaavien 7 kg höyhenien sijaan pitäisikin ajaa sata vuotta vanhalla 15 kg painavalla 1 vaihteisella pyörällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitys kehittyy, ei nykyään enää noita kisoja ajeta 1920-luvun teknologiaa edustavilla painavilla teräsrutkuilla.
        Mielenkiintoista ja samalla nostalgistahan se toisaalta olisi kun olisi vaikka karsintakisat joissa hiilikuituisten, sähkövaihteisten lähes itsestään rullaavien 7 kg höyhenien sijaan pitäisikin ajaa sata vuotta vanhalla 15 kg painavalla 1 vaihteisella pyörällä.

        Heheheheehe... Minun teräsrunkopyöräni painavat kyllä alle 9 kg, vaikka ovat 64cm c-t ja putket tukevia, mm. Columbus SPX, Tange Mangalloy, Reynolds 531st. Ovat btw. kevyempiä kuin joidenkin alumiinipaskat. Kaikki osatkaan eivät ole niitä hipoimpia, mm. Brooksin titaanikiskoinen Swallow satula painaa helvetisti, mutta on mukava pitkillä matkoilla. Joo, ja olen ajanut myös nykyaikaisella, hieman kevyemmällä pyörällä, ja voin sanoa ettei käytännössä eroa ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heheheheehe... Minun teräsrunkopyöräni painavat kyllä alle 9 kg, vaikka ovat 64cm c-t ja putket tukevia, mm. Columbus SPX, Tange Mangalloy, Reynolds 531st. Ovat btw. kevyempiä kuin joidenkin alumiinipaskat. Kaikki osatkaan eivät ole niitä hipoimpia, mm. Brooksin titaanikiskoinen Swallow satula painaa helvetisti, mutta on mukava pitkillä matkoilla. Joo, ja olen ajanut myös nykyaikaisella, hieman kevyemmällä pyörällä, ja voin sanoa ettei käytännössä eroa ollut.

        Hohhoooh-oh, luulin mielensäpahoittaja -tyylisistä sepustuksistasi että suosit vähintään 100 vuotta vanhaa teknologiaa. Että ihan noin moterneja polkupyöriä käytössäsi, kai sentään päällirenkaat ovat 1970-luvulta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoooh-oh, luulin mielensäpahoittaja -tyylisistä sepustuksistasi että suosit vähintään 100 vuotta vanhaa teknologiaa. Että ihan noin moterneja polkupyöriä käytössäsi, kai sentään päällirenkaat ovat 1970-luvulta?

        Panaracer Paselan foldable ja Michelin Lithion käytössä tällä hetkellä. Melko uusia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoooh-oh, luulin mielensäpahoittaja -tyylisistä sepustuksistasi että suosit vähintään 100 vuotta vanhaa teknologiaa. Että ihan noin moterneja polkupyöriä käytössäsi, kai sentään päällirenkaat ovat 1970-luvulta?

        Miksi pitäisi hankkia uutta, joka ei millään tasolla ole parempaa kuin vanha? Perustele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi hankkia uutta, joka ei millään tasolla ole parempaa kuin vanha? Perustele.

        Miksi ostaa uusi auto, kun vanhallakin pärjää. Miksi ostaa uusi telkkari, kun vanhallakin pärjää. Miksi ylipäätään ostaa mitään uudempaa, kun vanhallakin pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ostaa uusi auto, kun vanhallakin pärjää. Miksi ostaa uusi telkkari, kun vanhallakin pärjää. Miksi ylipäätään ostaa mitään uudempaa, kun vanhallakin pärjää.

        Tuo on totta! Olen samaa mieltä. On turhaa ostaa uutta, jos vanhalla pärjää. Uutuus ei aina ole laadun tae.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta! Olen samaa mieltä. On turhaa ostaa uutta, jos vanhalla pärjää. Uutuus ei aina ole laadun tae.

        Joskus kenties haluaa päivittää asiat nykyaikaan. Jos joku näin haluaa toimia, niin turha sun siitä on vetää hernettä nenään. Käytä vaan niitä omia vehkeitäsi ja anna muiden tehdä omat ratkaisunsa.


    • Anonyymi

      Aikoinaan, kun graaveleita ei vielä ollut, moni laittoi käppyrätangon leveerenkaiseen hybriidiin.

      Suomen huonokuntoisella tiestöllä ei oikeastaan muista tarvitse kuin graveleita.

      • Anonyymi

        Aikoinaan, kun cyclocross kuume iski katselin runkoja ja niiden geometriaa. Yllätys oli aika suuri, että aivan samoilla mitoilla löytyi näitä, kuin oma vanha ja luotettava hybridi oli. Tästä sitten ajatus, että jos vaihtaisi suoran tangon droppitangoksi etc. Jarrut hieman mietitytti sillä en tahtonut noita umpisurkeita cantilevereitä mutta onneksi on palikoita joilla saa hybridin V-jarrut toimimaan maantiekahvoilla. Hyvä ja toimiva ratkaisu on ollut ympärivuotiseen pyöräilyyn ja seuraava on ehdottomasti graaveli.


    • Anonyymi

      Jos ajan metsäpolkuja, niin ajan siis maastopyörällä. Sitten tulen maantielle, niin jatkan maantiepyörällä.
      Miten tuo onnistuu?

      • Anonyymi

        huolto autolla


      • Anonyymi

        Varafillareita metsänreunaan odottamaan aina kun siirtymä eri maastoon.
        Sama reitti pitää seuraavalla kerralla ajaa vastakkaiseen suuntaan niin on aina Suomi 24-palstan anonyymien vaatimukset täyttävät oikeaoppiset kulkineet kullekin maastolle.


    • Anonyymi

      On. Esimerkiksi munamankeli. Pidän enemmän mueslista.

    • Anonyymi

      Mikä on gravel, jota avauksessa haukutaan?

      Mikä on avauksen vastauksissa haukuttu hybridi?

      Millainen pyörän pitää olla, ettei sitä haukuta? Kävisikö tarkoitukseensa sopiva?

      • Anonyymi

        Asennevammaiset tai sitten kateelliset tuppaavat haukkumaan. Ei tarivtse välittää. Sitä valitsee sellaisen pyörän josta tykkää ja jolla viitsii pyöräillä. Gravel pyörä on ihan passeli pyörä ja sopii varmasti useimmalle, eikä pelkästään hiekkateiden hurjastelijoille.

        Täältä voi lukea aiheesta Gravel-pyörä.
        https://larunpyora.com/tuotteet/polkupyörät/gravel-ja-cyclocross-pyörät/gravel-pyörät/


      • Anonyymi

        Kävisikö tarkoitukseensa sopiva?

        KYLLÄ

        nimenomaan, jos liikkumisesta puhutaan, kaikki kilpapyörät sun muut räävelit kyklöt tt-konkelot saa painaa unohduksiin

        KUNNON TERÄKSINEN PYÖRÄ TAAS KUNNIAAN, TURVALLISEN LIIKKUMISEN TARPEESEEN !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävisikö tarkoitukseensa sopiva?

        KYLLÄ

        nimenomaan, jos liikkumisesta puhutaan, kaikki kilpapyörät sun muut räävelit kyklöt tt-konkelot saa painaa unohduksiin

        KUNNON TERÄKSINEN PYÖRÄ TAAS KUNNIAAN, TURVALLISEN LIIKKUMISEN TARPEESEEN !

        Ei runkomateriaali määrittele pyörän käyttötarkoitusta.
        Gravel pyöriäkin löytyy terästunkoisena.
        Esimerkiksi Kona Rove ST on teräsrungolla ja hyvin suosittu luokkansa edustaja:
        https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/kona-rove-st-dl-2022/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevammaiset tai sitten kateelliset tuppaavat haukkumaan. Ei tarivtse välittää. Sitä valitsee sellaisen pyörän josta tykkää ja jolla viitsii pyöräillä. Gravel pyörä on ihan passeli pyörä ja sopii varmasti useimmalle, eikä pelkästään hiekkateiden hurjastelijoille.

        Täältä voi lukea aiheesta Gravel-pyörä.
        https://larunpyora.com/tuotteet/polkupyörät/gravel-ja-cyclocross-pyörät/gravel-pyörät/

        Tälläinen löytyi linkin takaa: The page you were looking for could not be found


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ei runkomateriaali määrittele pyörän käyttötarkoitusta.
        Gravel pyöriäkin löytyy terästunkoisena.
        Esimerkiksi Kona Rove ST on teräsrungolla ja hyvin suosittu luokkansa edustaja:
        https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/kona-rove-st-dl-2022/

        Hehhehee... Tuo runkohan on vain butted, ei edes double butted tai triple butted kuten aikoinaan kun runkoja vielä osattiin tehdä käsityönä. Bulkkipaska on bulkkipaskaa. Ja hyi vittu miten ruma, ei muhveja ja tuollainen slouppiyläputki. Yäk!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehee... Tuo runkohan on vain butted, ei edes double butted tai triple butted kuten aikoinaan kun runkoja vielä osattiin tehdä käsityönä. Bulkkipaska on bulkkipaskaa. Ja hyi vittu miten ruma, ei muhveja ja tuollainen slouppiyläputki. Yäk!

        Köyhien pyöriä. Rene Herse ja Alex Singer tekevät vielä nykyään tasokkaita kulkimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehee... Tuo runkohan on vain butted, ei edes double butted tai triple butted kuten aikoinaan kun runkoja vielä osattiin tehdä käsityönä. Bulkkipaska on bulkkipaskaa. Ja hyi vittu miten ruma, ei muhveja ja tuollainen slouppiyläputki. Yäk!

        Kyseessähän oli vain esimerkki siitä että ei runko materiaali ole aina määrittelevä tekijä pyörätyypin suhteen.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kyseessähän oli vain esimerkki siitä että ei runko materiaali ole aina määrittelevä tekijä pyörätyypin suhteen.

        Niin? Mikä siinä oli se tähän keskusteluun kytkeytyvä pointti, ja millä tasolla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Mikä siinä oli se tähän keskusteluun kytkeytyvä pointti, ja millä tasolla?

        Pointti oli se että Gravel pyörien runko materiaaleja löytyy kaikkien makuun, eli siitä materiaalista ei kyseisen pyörän osto pitäisi jäädä kiinni.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pointti oli se että Gravel pyörien runko materiaaleja löytyy kaikkien makuun, eli siitä materiaalista ei kyseisen pyörän osto pitäisi jäädä kiinni.

        Niin, entä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhien pyöriä. Rene Herse ja Alex Singer tekevät vielä nykyään tasokkaita kulkimia.

        Mulla on ollut molemmat. Toisessa ajettavuus onnettoman ja surkea välillä ja toisessa paha rungon murtuma. En voi suositella kumpaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut molemmat. Toisessa ajettavuus onnettoman ja surkea välillä ja toisessa paha rungon murtuma. En voi suositella kumpaakaan.

        Höpöhöpö, näet märkiä unia korkeintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, näet märkiä unia korkeintaan.

        Mitäpäs sinä tietäisit kunnon kulkimista, korkeintaan olet omistanut itse vanhan Jopon ja olet pohtinut halpaa sähöpyörää.


    • Anonyymi

      Valokuvaus

    • Anonyymi

      Valokuvaus

    • Anonyymi

      Keskustelusta päätellen, aloittaja on ollut väärässä.

      • Anonyymi

        Joskus tuppaa niin käymään.


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Aloittaja on oikeassa.


      • Anonyymi

        Näin on. Jousitusta en huoli mihinkään pyörään. Ylimääräinen, potentiaalisesti rikkoontuva ja lisäksi painava kapistus. Jos haluaa maastopyörään niin sitten ostaa sellaisen. Itse en aja maastossa enkä tarvitse sellaista. Muualla pärjää ilman jousitusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan kisa (asialliset kommentit)

      Yksi, ikuinen umpityperien ketjujen aloittaja.. voidaanko tehdä joka kerta ilmoitus moderaattorille.. josko katoais bittiavaruuteen.. Mutta siis: uinn
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      3786
    2. En haluaisi uskoa että miehet ajattelee vain munallaan,

      mutta taas sain olla väärässä. Eli.. törmäsin männäviikolla puolituttuun mieheen työmatkalla. Hän kertoi, että viettäisi juhannusta minun kotikaupun
      Sinkut
      539
      3360
    3. Somalisulhanen syö Sara Siepin suosiota

      Ei kelvannut Sara Sieppi enää kummankaan iltapäivälehden juhannustytöksi. muutenkin tykkäysmäärät näyttävät laskeneen ja ilmeisesti myös Saran seuraa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2843
    4. 65
      1344
    5. Martina kisan kärjessä

      Kisa on käynnissä. Käsipohjauinti vetää kisaajien kädet hapoille. Martinan ranne on jo kivulias.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1341
    6. STEFULLA OLI KOVA IKÄVÄ SOFIAA!

      Lennätti naisen Hankoon koko juhannuksen ajan ! Tosi rakkautta ilmassa. Taisi tulla kihlat ja häitä vietetään !
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1304
    7. Yhden viestin päässä

      Voisit juuri tälläkin hetkellä olla tässä vieressäni. Silittelisin ja paijaisin sinut puhki.
      Ikävä
      56
      1074
    8. Kyllä jään aina miettii

      Miks tää meni näin.. En ymmärrä sua.
      Ikävä
      55
      843
    9. Abortti on kiellettävä Suomessakin

      Feministinen ajatus raskaudesta, ja sen keskeyttämisestä, jota Suomessa usein tarjoillaan ainoana mahdollisena, on kummallinen. Argumentti, jonka muka
      Maailman menoa
      492
      833
    10. Tuletteko/tulitteko ikävöimäsi

      Kanssa hyvin juttuun? Ymmärsittekö toisianne? Sovitteko yhteen?
      Ikävä
      83
      797
    Aihe