Yritän asentaa Mintiä W:n rinnalle. grub ilmoittaa, ettei käynnistys onnistu, koska ydintä ole. Miten tämä on mahdollista ja mitä pitäisi tehdä?
Asennustiedosto on imuroitu linuxmint.com:sivustolta, joten tuntuu hyvin omituiselta. Olen asentanut Mintin kymmeniä kertoja itselleni ja tutuille, mutta tähän en ole ennen törmännyt.
Puuttuva kernel?
6
731
Vastaukset
- Anonyymi
Asenna Ubuntu.
- Anonyymi
Tarkennus: ei se ydin puutu, vaan grub kertoo, että silä on "invalid signature".
Mitähän tämä nyt on?
Sama kysyjä- Anonyymi
Surullisen kuuluisa secure boot pitää sammuttaa...? Ilmeisesti mint ei tue moista kännistystä, joten...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surullisen kuuluisa secure boot pitää sammuttaa...? Ilmeisesti mint ei tue moista kännistystä, joten...
Näyttää siltä että Mint kyllä tukee Secure Boot:ia mutta vain jos et valitse asennuksessa kohtaa "Install third-party software for graphics and Wi-Fi hardware, Flash, MP3 and other media".
Jos tuon valitsee niin sitten ei toimi, ainakin tämän sivun mukaan:
https://linuxmint-installation-guide.readthedocs.io/en/latest/efi.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää siltä että Mint kyllä tukee Secure Boot:ia mutta vain jos et valitse asennuksessa kohtaa "Install third-party software for graphics and Wi-Fi hardware, Flash, MP3 and other media".
Jos tuon valitsee niin sitten ei toimi, ainakin tämän sivun mukaan:
https://linuxmint-installation-guide.readthedocs.io/en/latest/efi.htmlJuttu on
"© Copyright 2017, Linux Mint Revision 9882fa0d. "
Vanhaa tietoa taitaa olla.
- Anonyymi
Kiitos neuvoista! Otin BIOS:ista security boot:in pois päältä ja Mint starttaa asennuksen jälkeen normaalisti.
Hämmentävää on, että asennettessa kolmannen osapuolen koodekkeja asennusohjelma kyllä käskeee ottamaa security bootin pois päältä ja antamaan salasanan, jota kysytään seuraavan kerran startatessa. Ei näköjään ota pois päältä, eikä kysy! Ilmeisesti eri koneiden BIOS:eissa/UEFI:ssa on eroja, koska törmäsin ongelmaan ensimmäistä kertaa tällä koneella.
Aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513