Mitä olet oppinut itsestäsi entisissä tai tämänhetkisessä parisuhteessasi?

Anonyymi

Mitä yllättävää olet huomannut, ja minkä olet kokenut helpoksi ja minkä puolestaan haastavaksi? Mikä vaikutus parisuhteilla on ollut valintoihisi ja unelmiisi? Olisi kiinnostavaa lukea erilaisia tarinoita, kun tässä pohdin asiaa omalla kohdallani :)

14

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensimmäinen parisuhteeni oli haastava. Meillä oli paljon riitoja ja toinen on aika itsekäs. Minun unelmilleni ei ollut tilaa. Erosimme. Seuraavassa suhteessa toisella oli isoja ongelmia itsensä kanssa. Tämä syy eroon.

      Elän sinkkuna ja toteutan unelmieni kaltaista elämää. Toivon että löydän joskus ihmisen jonka kanssa saan nämä asiat sovitettua yhteen.

      Toki riidoissa on aina kaksi osapuolta. En ole ollut nuorena itsekään kärsivällinen. Emme kumpikaan osanneet keskustella, sopia tai antaa aidosti anteeksi.

      • Anonyymi

        Kantsii kuunnella sydäntään

        Se sanoo sen


    • Anonyymi

      En ole ollut parisuhteessa naisen kanssa. Toivottavasti joskus olen. En ole tavannut/treffannut vielä yhtään lesbonaista jota pitäisin viehättävänä.😬

      • Anonyymi

        Kannattaa sitten varmaan pitäytyä niissä miehissä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa sitten varmaan pitäytyä niissä miehissä :)

        Ihan yleinen ongelma kun valikoima on mitä on. Myöntäkää vaan muutkin ja lopettakaa lässytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yleinen ongelma kun valikoima on mitä on. Myöntäkää vaan muutkin ja lopettakaa lässytys.

        Eh… Ettäkö valikoima ei ole kuin Filmtownin karkkihyllyllä? Tai Prisman juusto-osastolla? Vaihda sitten kauppaa, kuomaseni 😌


      • Anonyymi

        En ole minäkään ollu enkä tiedä oonkokaan ikinä. Eikä sen väliä olen tai en ole.

        Ulkoisesti viehättäviä naisia näkee usein, mutta se persoona, luonne helposti on se mistä tulee, ei kyllä käy päät yhteen.

        Jasu


    • Anonyymi

      Jokaisen suhteen myötä on täsmentynyt minkä tyyppisen naisen kanssa parhaiten sopisi yhteen. Ikäkin vaikuttaa, koska iän myötä elämäntapa muuttuu jonkin verran. Mulle sopii nainen, jolla on vakaa elämäntyyli ja selkeä avoin luonne. En innostu dramatiikasta ihmissuhteissa, enkä jaksa käyttää aikaa jatkuvaan turhasta riitelyyn ja puimiseen. Kaoottinen elämäntyyli, missä spontaanisti muutetaan paikasta toiseen, vaihdetaan työpaikkaa, pannaan kaikki uusiksi, ei istu yhteen mun kanssa. Hyvät sosiaaliset taidot ja panostaminen ihmissuhteisiin on tärkeää sekä humaani elämänkatsomus. Itsekeskeinen itsensä ympärillä pyöriminen on mulle ehdoton turn off, samoin kuin tietysti selvät red flagit.

      Parisuhteet eivät ole vaikuttaneet unelmiini, olen haaveillut samoista asioista lapsesta lähtien. Ei myöskään valintoihini isommassa mittakaavassa. Päälinjojen pitäisi olla samat, että suhteella on mitään onnistumisen mahdollisuuksia.

      • Anonyymi

        Voisin sanoa täysin samat asiat. Ainoa ero on, että mun järjestyksessä toinen kumppanini herätti mussa innostuksen yhteen aiheeseen ja siitä on poikinut monenlaista, mikä on vieläkin isossa osassa.


      • Anonyymi

        "Päälinjojen pitäisi olla samat, että suhteella on mitään onnistumisen mahdollisuuksia."
        Näin juuri. Jos haaveilee esim. työskentelystä ja asumisesta ulkomailla tai lapsista, montako lasta, asutaanko maalla vai kaupungissa, asutaanko talvet pois Suomesta jne. Näissä tulee yhteentörmäyksiä, jotka vaikea sovittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Päälinjojen pitäisi olla samat, että suhteella on mitään onnistumisen mahdollisuuksia."
        Näin juuri. Jos haaveilee esim. työskentelystä ja asumisesta ulkomailla tai lapsista, montako lasta, asutaanko maalla vai kaupungissa, asutaanko talvet pois Suomesta jne. Näissä tulee yhteentörmäyksiä, jotka vaikea sovittaa.

        Näin mullekin kävi, jopa ammatillisesti. Välillä tuntuu, että exät onkin vaikuttaneet enemmän muilla saroilla kuin parisuhdeasioissa.


    • Anonyymi

      Entisen suhteen jälkeen oppinut että osaan selvitä erosta. Yksi ihminen ei ole kaikki kaikessa, eikä ihminen voi antaa kaikkea toiselle taikka kaikkea itsestään.
      Omasta hyvinvoinnistaan ja vapaudestaan kannattaa pitää huolta suhteenkin aikana.

      • Anonyymi

        Tärkeä ylläpitää myös ystävyyssuhteita. Jotkut jättää ne parisuhteen takia, voi myös mustasukkainen kumppani painostaa. Virhe.


    • Anonyymi

      Minä toivoisin ystäviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe