Toiminnantarkastajalle annettu vain muutama päivä aikaa tehdä tarkastus - mitä tehdä?

Anonyymi

Olen toiminut usean vuoden ajan erään taloyhtiön toiminnantarkastajana, Vielä viime vuoteen asti materiaalit toimitettiin minulle siten, että toiminnantarkastukselle jäi aikaa n. kolme viikkoa. Viime vuonna sain materiaalit siten, että tarkastukselle jäi teoriassa aikaa max.1,5 viikkoa, mutta osan materiaaleista sain vain muutamaa päivää ennen deadlinea. Kävin tuolloin hallituksen puheenjohtajan ja erään jäsenen kanssa keskustelun tilanteen kohtuuttomuudesta. He olivat kanssani samaa mieltä. Kumpikin henkilö on edelleen hallituksessa.

Tänä vuonna tilanne on entistäkin pahempi. Luin juuri minulle eilen iltapäivällä lähetetyn sähköpostin, jossa ilmoitettiin, että toiminnantarkastus pitäisi tehdä 1.6. mennessä, siis alle viikossa. Oman työtilanteeni ja henkilökohtaisten sitoutumisteni vuoksi annettu aikataulu on täysin mahdoton.

Osaako kukaan neuvoa, mitä minun tässä tilanteessa kannattaisi tehdä. Pitääkö minun erota toiminnantarkastajan tehtävästä ja jos kyllä, kenelle sen osoitan vai voinko vain ilmoittaa, etten pysty tekemään tarkastusta annetussa (järjettömässä) aikataulussa ja pyydän siirtämään tarkastuksen varatoiminnantarkastajalle? En tosin usko, että hänkään pystyy sitä tekemään, mutta se on sitten eri juttu.

4

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinteistöliiton sivuilta löytyy käytäntöjä ja tietoa.

      "Toiminnantarkastuksen onnistuminen edellyttää toimivaa yhteistyötä hallituksen, isännöitsijän ja kirjanpitäjän kanssa. Jo tilikauden aikana sovitaan aineistojen luovutuksesta ja aikatauluista."
      https://www.kiinteistolehti.fi/mita-tekee-toiminnantarkastaja/

      Jatkossa sitten opiksi, itse raapisin tarkastuksen valmiiksi tunneissa ja samalla olisin laatinut myös toiminnantarkistuskertomuksen. Meillä on 70 asunnon yhtiö.

    • Anonyymi

      Täällä joku oman elämänsä supersankari vastailikin, mutta ei itse kysymykseen. Minun vastaukseni on, että ilmoittaisin olevani estynyt tekemästä toiminnantarkastusta.

    • Anonyymi

      Kiireinen ihminen olet. Tunti menee tarkastukseen.

    • Anonyymi

      Paljonko lie mennyt aloituksen tuhraamiseen ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe