jota en voinut syödä, omasta mielestä onnistui hyvin, kunnes maistoin ja haistoin. Parsakaalia grillasin lisukkeena, no eipä tullu ahmittua liikaa.
Kokkasin ruokaa,
19
245
Vastaukset
- Anonyymi
Tein ruokaa on yhtä kuin "kokkasin". - Nm. Parsakaali on superfoodia
- Anonyymi
Nyt ollut kaupoissa myös tanko-parsaa.
Erikoista siitä, että pissa tuoksuu oudosti syönnin jälkeen. - Anonyymi
Minäpä tein salaattia, jossa oli mm. mozzarellajuustoa. Maistui vähän oudolta. Kuvittelin maun johtuvan ehkä oliiviöljystä, jota käytin kastikkeessa. Sen verran vaivasi outo maku, että tarkistin juustopaketin parasta ennen päiväyksen. Se oli 6 päivää sitten mennyt vanhaksi. Netin ihmeellisestä maailmasta löysin mozzarella tuorejuuston olevan syöntikelpoista 2 viikkoa eräpäivän jälkeen. Tiedä sitten. Ei ole tullut mitään oireita, vielä ainakaan.
- Anonyymi
Parasta ennen -päiväys ja viimeinen käyttöpäivä -merkki ovat kaksi eri asiaa. Ensimmäistä tapausta voi käyttää niiin kauan, kun se näyttää, tuntuu, tuoksuu ja maistuu kunnolliselta. - Nm. Asiain erot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta ennen -päiväys ja viimeinen käyttöpäivä -merkki ovat kaksi eri asiaa. Ensimmäistä tapausta voi käyttää niiin kauan, kun se näyttää, tuntuu, tuoksuu ja maistuu kunnolliselta. - Nm. Asiain erot
Totta. Tuossa juustossa, kun oli se sivumaku, niin oli pakko tutkia tarkemmin. Kyllä se oli pästoroituun maitoon tehty, niin ei listeriavaaraa. Jotkut kotikokit valmistavat mozzarellaa itse ja käyttävät ainakin osin raakamaitoa.
Ei oireita ja vastaisuudessa kyllä katson sen päiväyksen ja hajustelen ja tutkailen ennenkuin sekoitan muiden ainesten joukkoon oli juusto tai mikä tahansa.
- Anonyymi
Minullepa ei ole tärkeintä ruoan maku vaan se että se on terveellistä ja pitää nälkää. Taloudellisuuskin on tärkeätä, joten kalliimmat aineet tarjousten mukaan. Kun sen opettelee, sillä pääsee pitkälle. Ei tarvitse jääkaapilla haahuilla, mitäs mä ottaisin, kun elimistö on kylläinen proteiinista, vitamiineista ja kivennäisaineista. Syön curmeeta suuresti ylistäen kiitollisena ja kaikkiruokaisena, jos joku laittaa, itse en ole opetellut.
- Anonyymi
Ilman salaattia ei ruoka oikein maistu, sitä voi valmistaa makujen mukaan, kehitellä sen eriversioita ettei kyllästy.
Viikossa menee salaattia ehkä 4-5 litraa ruuasta riippuen.- Anonyymi
Satsaan raasteisiin. Lähes joka päivä lohkaisen palan 3-5 kasviksesta, porkkana, punajuuri, lanttu, puna ja valkokaali, parsakaali, kurkku, tomaatti, palsternakka, paprika, selleri, avokado, valko-tavallinen sipuli, myllyyn ja muusiksi. Siihen kylmäpuristettu oliivi-öljy ja raejuusto. Ei se hyvää ole mutta ravitsevaa on ja pitää nälkää pitkään. Sillä aterialla ei mitään muuta kuin päälle vettä. Hampaista ei lennä paikat. Sisko kokeili muutaman kerran, sanoi ettei tuota syö Erkkikään.
- Anonyymi
tuohan vois olla hyvä kun raejuustoa lisää, saa proteiniia ja pitääkin kokeilla
- Anonyymi
alottajan tavoin meikäläisen kokkaustaito on lyöny takapakkia,
siksi en enään kokkaile, käyn valmista syömässä tai syön jotain pikaruokaa kaupan hyllyltä, kaikki ruoka nykyään maistuu pahalle söi mitä tahansa,,- Anonyymi
Jatka vain tavallasi, niin kohta ei tartte syödä mitään. - Nm. Ravinto on ihmisen rakennusaine
- Anonyymi
Broccoli on parsakaali eli James Bond -elokuvien vanha tuottajakin.
Itse pitäisi kai tehdä kananmunista Häränsilmiä paistaa pannulla, ehkä.
Häränsilmiä ja kalan munia eli kaviaaria. Salaatin teossa on kaikki sallittua, vihannesten joukkoon voit laittaa kanaa, kalaa, makaroonia millään ei ole mitään väliä sen teossa, ainoastaan maku.
- Anonyymi
Voihan kokkailu pieleenkin mennä.
Ei aina onnistu kaikki, syyt voi vaihdella. Itellä kai yleisimmin menee maustaminen överiksi, pidän voimakkaista mausteista, net helpolla peittää liikaa itse ruuan makua.
Mutta juu, vihanneksissa on omat juttunsa, ei saa ylikypesntää, ei saa jättää liika raakaksikaan. Sinällään joku kaali on vähän hankala just tuosta syystä. Jokin kaalilaatikko vaan paranee, mitä enenpi sitä kypsentelee. Mutta kukkakaali taas pitää olla mieluiten aldente. Jos tekee jotain keittoa, ei pidä laittaa kaikkia aineksia kerralla kattilaan, vihannekset kypsyy eri nopeuksilla.
Pitää muistaa, kyllä sitä nälkäänsä syö melkein mitä tahansa. Tympeintä on jos kalliit raaka-aineet menee niinkuinj pilalle.
Lopuksi mainittava oma erikoisreseptini, joka saanut kaikilta sitä maistaneilta jyrkän tuomion. Appelsiinikuori risotto. Kerran kokkailin sellaista, koska oli vähän ainekset vähissä. Pakko myötää, tuskin koskaan syönyt mitään niin pahaa.
=DW=- Anonyymi
Korjaus.
Kyseessä siis ei ollut risotto, vaan ohratto. Mä nimittäin pidän ohrasta, mutta appelsiininkuorien kans lopputulos oli kammottavan makuista.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaus.
Kyseessä siis ei ollut risotto, vaan ohratto. Mä nimittäin pidän ohrasta, mutta appelsiininkuorien kans lopputulos oli kammottavan makuista.
=DW=Kaikkea voi kokeilla ;)
- Anonyymi
Ohra joo. Uuniotrapuuro pitkään haudutettuna matalahkolla lämmöllä on hyvää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006