Järjetöntä idiotismia tällä palstalla

Anonyymi

Jatkuvaa vittuilua aiheesta kännykkä-kinari.
Tämä kertoo puhtaasti siitä, että kumpikaan osapuoli ei ole tekniikasta kartalla asian edellyttämällä tavalla. Valokuvan tuottaminen tämän päivän tekniikalla on teknisessä hierarkiassa niitä kaikkein yksinkertaisimpia teknisiä asioita mitä voi olla. Yhden uuden prosessorin tuottaminen markkinoille on 100 x kovemman väännön takana kuin tuo digikamera, oli se sitten itsenäinen kamera tai johonkin muuhun laitteeseen integroitu. Kuulostaa minun korviini samalta kuin väännettäisi kättä siitä, mistä kivestä saa parhaan kivikirveen. Digikamera ei ole enää mikään keskustelunaihe. Optiikkakin on niin tasokasta kuin olla vaan voi, pienessäkin koossa. Ei objektiivien tarvitse enää olla suuria ollakseen laadukkaita. Maailmasta löytyy laadukkaampia mikroskooppien objektiiveja kuin yhdestäkään kamerasta ja niiden halkaisija voi olla 3 mm.

Mutta tätä se teettää kun kun tekniikasta perillä olemattomat iskevät päänsä yhteen.Siitä syntyy koominen sirkus jolla ei ole loppua. Tästä perspektiivistä katsoen tuo sota tuntuu vajaaälyisten turnajaiselta.

23

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta tämä on kuitenkin varsin viihdyttävää. Huonomminkin voisi aikansa käyttää.

      • Anonyymi

        "Huonomminkin voisi aikansa käyttää"

        Noilla lelukamera uskovaisilla räkänokilla sitä aikaa tuntuu riittävän, kun ne availevat jatkuvasti uusia provosointiketjuja.

        Sitähän se karu arkipäivän todellisuus niillä syrjäytyneillä luusereilla on, kun työt eivät paina ja sossun rahoituksen turvin joutuu tyytymään
        halpoihin ja huonoihin oikeiden kameroiden korvikkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huonomminkin voisi aikansa käyttää"

        Noilla lelukamera uskovaisilla räkänokilla sitä aikaa tuntuu riittävän, kun ne availevat jatkuvasti uusia provosointiketjuja.

        Sitähän se karu arkipäivän todellisuus niillä syrjäytyneillä luusereilla on, kun työt eivät paina ja sossun rahoituksen turvin joutuu tyytymään
        halpoihin ja huonoihin oikeiden kameroiden korvikkeisiin.

        Ja nähtävästi vastapuolella on eläkeläinen, jolla on myös määrättömästi aikaa provosoitua ja tehdä jatkuvasti omia katkeria aloituksiaan. Aloituksia, jotka eivät mitenkään nosta palstan tasoa. Olen tämän kirjoittanut aiemminkin, mutta paras reaktio provosointeihin olisi olla reagoimatta mitenkään. Mutta ei, kun halutaan provosoitua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nähtävästi vastapuolella on eläkeläinen, jolla on myös määrättömästi aikaa provosoitua ja tehdä jatkuvasti omia katkeria aloituksiaan. Aloituksia, jotka eivät mitenkään nosta palstan tasoa. Olen tämän kirjoittanut aiemminkin, mutta paras reaktio provosointeihin olisi olla reagoimatta mitenkään. Mutta ei, kun halutaan provosoitua!

        Mutta kun tuon pölkkypään sohiminen on kivaa :) Näissä väännöissä onkin mennyt jo useampi kulho poppareita. Minun mielestäni S24:n palstoista tämä on kaikkein viihdyttävin!


      • Anonyymi

        "Normaaleilla ihmisillä on muutakin tekemistä kuin älyttömyyksien kirjoittelu Suomi 24 palstoilla.".
        Sinäpä tuon sanoit. 😅🤣😂🤣😅🤣😂🤣😅🤣😂🤣😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun tuon pölkkypään sohiminen on kivaa :) Näissä väännöissä onkin mennyt jo useampi kulho poppareita. Minun mielestäni S24:n palstoista tämä on kaikkein viihdyttävin!

        Oletko koskaan nähnyt pölkkypäätä?
        Jos sinulla on peili, niin katso sinne ja näet kaikkien aikojen typerimmän pölkkypään.

        Ellei sinulla ole peiliä, niin kipitäpä mamin luokse ja pyydä häntä lainaamaan omaansa.


    • Anonyymi

      "Optiikkakin on niin tasokasta kuin olla vaan voi, pienessäkin koossa"

      On se kuitenkin ihmeellistä, että jos lelujen optiikat ovat muka niin hyviä ettei maailmasta parempia löydy ja siitä huolimatta laadukkaat oikeiden kameroiden optiikat ovat selvästi valovoimaisempia sekä paremmin piirtäviä.

      • Anonyymi

        Eipä löydy sellaisia lelukameroita joiden optiikan valovoima olisi likimainkaan luokkaa f 0,8 -0,9


    • Anonyymi

      Minäkin tuossa yritin ottaa valokuvan. Käynnistin älyp ja se alkoi käynnistyä ja alkoi optimoida sovellusta 1/1. Noh tilannehan tietenkin meni minuuteissa ohi ja kuvat jäi ottamatta. Joskus taannoin ilmoitti "kamera sovellus ei vastaa" ja sama homma, ja tappelua 5 min.
      Itseä kirosin jälleen, kun en ottanut tuota halpaa toimintakameraa, joka käynnistyy jopa alle 10s, säässä kuin säässä.
      Kaikista paras kamera on ollut rullakamera, joka ei tosiaan vaadi mitään käynnistelyä.

      • Anonyymi

        Siis pidätkö puhelinta sammutettuna, jos kerran pitää käynnistellä?


    • Anonyymi

      Joo voitais väitellä siitä minkä tehtaan nuppineulat on terävimpiä.

      • Anonyymi

        Noiden täällä.kirjoittelevien keskenkasvuisten räkänokkien kanssa ei kannata väitellä mistään, koska niillä on korviensa välissä pelkkää tyhjää.

        Siellä ei ole edes sitä keltaista nestettä.


      • Anonyymi

        Inkoon nuppineulatehtaan tuotteita voin suositella varauksetta.


    • Anonyymi

      Sinä olet juuri se provoileva lelukamera uskovainen pölkkypää, joten avauksesi oli jälleen uusi osoitus räkänokkien järkyttävästä idiotismista.

      Olen itse maininnut kommenteissani muutkin formaatit kuin vain full framen ja nekin ovat paljon kännykkä leluja parempia.

      • Anonyymi

        Tuumakennot yleistyvät puhelimissa, ja pikselitkin riittävät. Aah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuumakennot yleistyvät puhelimissa, ja pikselitkin riittävät. Aah.

        Hei älykääpiö, tuuman kenno on pieni, siis P I E N I.
        KAIKISSA järkkäreissä ( Mft Aps- C, full frame ja keskikoko) kennot ovat PALJON isompia.

        Sinä et varmaan vieläkään ymmärrä tätä, mikä johtuu siitä että pääsi on täysin tyhjä.

        Ole edes päivä virtsaamatta, niin saat pääsi puolilleen sitä keltaista nestettä. Sinun tapauksessasi sekin on tyhjää parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei älykääpiö, tuuman kenno on pieni, siis P I E N I.
        KAIKISSA järkkäreissä ( Mft Aps- C, full frame ja keskikoko) kennot ovat PALJON isompia.

        Sinä et varmaan vieläkään ymmärrä tätä, mikä johtuu siitä että pääsi on täysin tyhjä.

        Ole edes päivä virtsaamatta, niin saat pääsi puolilleen sitä keltaista nestettä. Sinun tapauksessasi sekin on tyhjää parempi.

        Ja vitunko väliä sillä on? Tuollainen kenno tuottaa jo erittäin laadukkaan tuloksen, jota kelpaa suurentaa 50 neliömetrin suuruiseksi... kyllä meidän kännykkäkuvaajien kelpaa =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vitunko väliä sillä on? Tuollainen kenno tuottaa jo erittäin laadukkaan tuloksen, jota kelpaa suurentaa 50 neliömetrin suuruiseksi... kyllä meidän kännykkäkuvaajien kelpaa =)

        Hei älykääpiö!
        Jos sinun mielestäsi tuuman kenno, tai vieläkin pienempi eli kännykkä lelujen kenno tuottaa erittäin laadukkaan tuloksen, niin kuinka laadukkaan tuloksen tuottaakaan järkkäreiden (Mft, Aps-C ja Full frame) monta kertaa suurempi kenno.

        Samoin jos sinun mielestäsi leluoptiikoiden valovoima ja piirto ovat hyviä, niin kuinka hyviä ovatkaan paljon valovoimaisempien ja tarkemmin piirtävien oikeiden optiikoiden valovoimat ja piirtokyvyt.

        Kyllä meidän OIKEILLA kameroilla kuvaavien vasta kelpaakin.


    • Anonyymi

      Keskustelun tasosta olen samaa mieltä. Aikoinaan hiekkalaatikolla väännettiin aiheesta kumpi on kovempi tarzan vai teräsmies. Osa ei ole ilmeisesti kehittynyt niistä ajoista tai haluaa väkisin palata tuohon aikaan.

      Mitä kameroihin ja optiikkaan tulee niin niistä voi keskustella kuten ennenkin. Nyt vaan ei ole halukkaita tähän keskusteluun. Tekniikka kehittyy myös kuvauksen alalla vaikka se onkin hidastunut viimevuosina. Kuvauksessa keskiössä pitäisi olla kuva. Siitä en muista että olisi keskusteltu juurikaan. Mitä nyt haukutaan joskus karhu raadolla kuvia.

      Näinkin leppoisan ja mukavan harrastuksen luulisi yhdistävän ihmisiä kun keskustelua käydään sille omistetulla palstalla. Ei tarvitse arvottaa keskustelijoita puoluekannan. maailmankatsomuksen tai ruokavalion perusteella vaan voisi kerrankin keskittyä itse asiaan. Onko peruskoulussa tai yhteiskunnassa tapahtunut jotain joka aiheuttaa sen ettei osata tai voida keskustella asiallisesti mistään asiasta? Vai onko vain liian helppoa anonyyminä mellastaa miten haluaa?

      Nykyisen kriisin aikana kannattaa miettiä tarkkaan ennenkuin alkaa vartavasten sabotoida länsimaista sananvapautta ja demokratiaa jota tämäkin palsta edustaa. Kaikki turha epäpura sataa vastustajan laariin ja heikentää yhteiskuntaa. Haluatko sinä olla heikentämässä vai vahvistamassa suomea?

      • Anonyymi

        Noin puhuu märkäkorva, joka ei ymmärrä kennon kokoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin puhuu märkäkorva, joka ei ymmärrä kennon kokoa.

        Kun noinkin hyvään ja asialliseen kommenttiin vastataan näinkin ala-arvoisesti, niin ollaan liikkeellä pelkästään trollaustarkoituksessa. Joko näitä on kaksi jotka vuoronperään provosoivat toisiaan tai sitten kyseessä on yksi ja sama tyyppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun noinkin hyvään ja asialliseen kommenttiin vastataan näinkin ala-arvoisesti, niin ollaan liikkeellä pelkästään trollaustarkoituksessa. Joko näitä on kaksi jotka vuoronperään provosoivat toisiaan tai sitten kyseessä on yksi ja sama tyyppi.

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että tuo täysin alatyylistä kieltä käyttävä pölkkypää on pahasti päästään viallinen.

        Olen itsekin käyttänyt reipasta kieltä noista lelukamera uskovaisista typeryksistä mutta asiallisiin kommentteihin vastaan aina asiallisesti.

        Täällä on vain yksi kommentoija joka vastailee itselleen ja on muutenkin täysin sekaisin. Se on tuo epähygienisistä
        pussihousuista kirjoitteleva älykääpiö. Hän on luultavasti tuon em. kommentinkin kirjoittanut.

        Hän on esimerkiksi väittänyt jonkun epämääräisen tuttavan tuttavansa muka käyttäneen OM-1 kameraa ja todenneen sen huonoksi.

        Melkoisen kummallista olisi jos niin olisi, koska OM-1 on niin uusi malli, että kommentin kirjoittamisen aikaan OM-1 oli vasta ennakkotilattavissa.

        Samoin tuo sama tyyppi kirjoitti epämääräisen väitteen siitä, että hän muka olisi kansallisarkistossa verrannut Samsungin lelukamera kännykkää Nikonin järkkäriin ja lelukameralla muka olisi saanut parempia kuvia.

        Useista pyynnöistä huolimatta tuo provoilija ei kuitenkaan maininnut mikä Nikonin järkkäreistä olisi ollut kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että tuo täysin alatyylistä kieltä käyttävä pölkkypää on pahasti päästään viallinen.

        Olen itsekin käyttänyt reipasta kieltä noista lelukamera uskovaisista typeryksistä mutta asiallisiin kommentteihin vastaan aina asiallisesti.

        Täällä on vain yksi kommentoija joka vastailee itselleen ja on muutenkin täysin sekaisin. Se on tuo epähygienisistä
        pussihousuista kirjoitteleva älykääpiö. Hän on luultavasti tuon em. kommentinkin kirjoittanut.

        Hän on esimerkiksi väittänyt jonkun epämääräisen tuttavan tuttavansa muka käyttäneen OM-1 kameraa ja todenneen sen huonoksi.

        Melkoisen kummallista olisi jos niin olisi, koska OM-1 on niin uusi malli, että kommentin kirjoittamisen aikaan OM-1 oli vasta ennakkotilattavissa.

        Samoin tuo sama tyyppi kirjoitti epämääräisen väitteen siitä, että hän muka olisi kansallisarkistossa verrannut Samsungin lelukamera kännykkää Nikonin järkkäriin ja lelukameralla muka olisi saanut parempia kuvia.

        Useista pyynnöistä huolimatta tuo provoilija ei kuitenkaan maininnut mikä Nikonin järkkäreistä olisi ollut kyseessä.

        Ja tuo provoilija ei uskonut, että kun hieroo smegmaa objektiiviin niin sillä saa oikein kauniin softeriefektin. Olen usein käyttänyt tätä keinoa kuvatessani äitini puutarhaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2132
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      173
      1661
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1342
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1192
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe