Koska viedä kani ulos?

Hanna

Kyselisin vaan, että koska olette yleensä vieneet kaninne keväällä taas ulos vai oletteko kenties vieneet jo? Meillä on kanit nyt ensimmäistä kevättä ja tietoa kaivattaisiin.. Kuinka paljon lämpöä, millainen sää muuten, pilvinen? Entä mikä aika vuorokaudesta? (jos sillä nyt mitään väliä edes on..) Kuinka kauan pitäisi olla lämmintä ja aurinkoista ennen kuin kanin voi viedä ulos? Enkä tarkoita siis pitkäksi ajaksi, vaan vain hetkeksi, mikä aika nyt sitten ensimmäiseen ulkoilukertaan sopiva olisikin..

8

2121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

Meillä kanit, jotka asuvat navetassa, noin 15 asteessa, ovat käyneet noin vartin happihypyillä aurinkoisina päivinä. Pidemmäksi aikaa olen yleensä alkanut päästämään niitä kun lämmintä on koko päivän noin viitisentoista astetta.
      Jos kanisi asustelevat sisällä,kannattaa laskeskella lämpötilanvaihtelua. Eli jos teillä on sisällä n. 22 astetta lämmintä, ja lämpötilanvaihtelua saisi olla korkeintaan viitisen astetta, voit viedä kanisi ulos kun lämmintä on noin 17 astetta. Mutta jos on aurinkoinen päivä, että kanisi voi kölliskellä myös auringonpaisteessa, joku 15 astettakin riittää. Mutta muista että kani täytyy totuttaa ulkoilmaan pikkuhiljaa, ei alussa pitkiä aikoja, ja kanilla täytyy olla häkissään varjoisakin paikka.

• paff

minä olen päästänyt kanit ulos puiselle kuistille kun ulkona on ollut 10 astetta vähintään ja auringon paistetta. aurinkoisella kuistilla on lämmintä ja kanit ovat saaneet mennä halutessaa sisälle. ihan nurmikkoja tonkimaan päästän ne vasta kun lumi on enemmän sulanut. on ne pienet innoissaan kun pääsevät kaivelmaan:)

• miia

muistattehan madottaa kaninne kun ulkoilu kausi alkaa!

• comet

Sillon kun on aika lämmintä eikä tuule hirveästi! Nyt huhtikuussakin voi jo viedä jos vain on jotain lähelle 20 astetta ja tosiaan et olis ihan tyyntä paitsi jos pieni tuulenvire on niin ei mitään haittaa...

• joopajoo

hm vai et kanille pitää olla 20? kuule kanilla on turkki ja aivan varmasti pystyy olemaan huomattavasti viileämmälläkin ilmalla jo ulkona. 20 on jo tosi kuuma kanille.kani saa helposti lämpöhalvauksen.
        jotkut kanit ovat ulkosalla välillä talvellakin.lumi eristää kylmyyttää.

• t
        joopajoo kirjoitti:

hm vai et kanille pitää olla 20? kuule kanilla on turkki ja aivan varmasti pystyy olemaan huomattavasti viileämmälläkin ilmalla jo ulkona. 20 on jo tosi kuuma kanille.kani saa helposti lämpöhalvauksen.
        jotkut kanit ovat ulkosalla välillä talvellakin.lumi eristää kylmyyttää.

Kuinkas lämmin teillä on sisällä.. Kyllä kani pitää totuttaa ulkoilmaan eikä viedä sitä vielä viileillä ilmoilla ulos. Jos sisällä on 21c ja kani laitetaan 10c ulos kyllä arvaa miten käy. Taasen syksyllä onnistuu pidempään ulkona pito kun kani tottuu viilenevään ilmaan vähitellen. Heitä vaan kanisi ulos pakkaseen, kerro sitten miten kauan eli.

• minä vaan
        t kirjoitti:

Kuinkas lämmin teillä on sisällä.. Kyllä kani pitää totuttaa ulkoilmaan eikä viedä sitä vielä viileillä ilmoilla ulos. Jos sisällä on 21c ja kani laitetaan 10c ulos kyllä arvaa miten käy. Taasen syksyllä onnistuu pidempään ulkona pito kun kani tottuu viilenevään ilmaan vähitellen. Heitä vaan kanisi ulos pakkaseen, kerro sitten miten kauan eli.

kertoisitteko madotuksesta enemmänkin?
        oon aika tietämätön vielä..oon kyl aina tienny et koirat pitää madottaa mut siis en vaan ole tajunnut et kanitkin pitää itietysti madottaa onhan nekin ulkona.mutta miten se siis tapahtuu.tilaan ajan eläinlääkärille madotusta varten vai syökö se jonkun kuurin vai miten??

• Koko kesän

Vein kanit ulos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe