24:n kk:n määräaikainen sähkösopimus

Anonyymi

Mitähän tarkoittaa tällainen lauselma 24:n kk:n määräaikaisessa sähkösopimuksessa?

"Jos purat sopimuksen kiinteähintaisen jakson aikana jostain sellaisesta syystä, jota ei ole mainittu
sopimusehdoissa, Helen Oy:llä on oikeus periä sopimussakkona 50 e, jos vuosikäyttö on korkeintaan 10000 kWh
ja 200 e, jos vuosikäyttö on yli 10000 kW"

Voisiko tuon tulkita niin, että määräaikaisen sopimuksenkin voi purkaa, jos maksaa tuon mainitun sakkomaksun?

13

4977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska tulee seuraava aloitus sähkösopimuksista ?

      • Anonyymi

        Tämä sopimus mistä kyseinen ehto on kopioitu tulee voimaan vasta 1.10.-22.
        Sopimus on määräaikainen tarjous mutta se on tehty hyvissä ajoin ennen entisen sopimuksen päättymistä.


    • Anonyymi

      Jos taloudessa asuu toinenkin ihminen niin aina voi tehdä toisen yhtiön kanssa sopimuksen toisen taloudessa asuvan nimiin, ja ilmoittaa sopimusta tehtäessä että "olen muuttamassa asuntoon". Aikaisempi sopimus oli sitten määräaikaa tai ei kumoutuu. Vinkki vaan jos esimerkiksi huijarifirma vangitsee pariksi vuodeksi eikä sopimus ole sitä mitä luvattiin.

    • Anonyymi

      Tuo outo kohta, koska purkaminen ole ole normaali tapa päättää sopimus. Purkaminen tulee kysymykseen törkeissä sopimusrikoissa.

      • Anonyymi

        Sellaisia määräaikaisia sopimuksia kyllä on ,että voi purkaa sopimuksen ,jos energian hinta sopimusaikana laskee. Ainakin joissain firmoissa on sellainen takuusopimus, mutta siinä on lisämaksuna esim. 4,90€ kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia määräaikaisia sopimuksia kyllä on ,että voi purkaa sopimuksen ,jos energian hinta sopimusaikana laskee. Ainakin joissain firmoissa on sellainen takuusopimus, mutta siinä on lisämaksuna esim. 4,90€ kk.

        Kyse on irtisanomisesta, ei purkamisesta.


      • Anonyymi

        Soitin Helenin asiakastukeen ja sieltä sanottiin, että määräaikaisen sopimuksen voi purkaa maksamalla sopimussakon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soitin Helenin asiakastukeen ja sieltä sanottiin, että määräaikaisen sopimuksen voi purkaa maksamalla sopimussakon.

        Siis kysymys on tästä asiasta.
        "Jos purat sopimuksen kiinteähintaisen jakson aikana jostain sellaisesta syystä, jota ei ole mainittu
        sopimusehdoissa, Helen Oy:llä on oikeus periä sopimussakkona 50 e, jos vuosikäyttö on korkeintaan 10000 kWh
        ja 200 e, jos vuosikäyttö on yli 10000 kW"


    • Lähkökohta on, että jos et ymmärrä, niin et tee sopimusta.

    • Anonyymi

      Tarkottaa sitä että saat melkein puolivuotta kiinteällä hinnalla.

      • Anonyymi

        ???


    • Anonyymi

      Katselin tuossa nykyisiä sähköyhtiöiden energia hintoja, niin olivat kaikki yli 20 snt. kWh:lta. Ne saa olla tyytyväisiä, jotka on tehneet 24 kk:n määräaikaisen sopimuksen pari vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Korjaan piti olla siis. Ne saa olla tyytyväisiä, jotka on tehneet 24 kk:n määräaikaisen sopimuksen noin vuosi sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1340
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      119
      1172
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      101
      989
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      870
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      745
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      20
      745
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      29
      701
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe