Toyotan täyshybridiosaaminen näkyy TM:n tuoreessa lataushybridien katumaasturivertailussa

Anonyymi

Lexus kulutti maantieajossa vain 5,7 l/100 km ja taajama-ajossa 6,5 l/100 km.

Huomatkaa, että nykyään Toyotan autot kuluttavat maatiellä vähemmän kuin taajamassa ja molemmissa todessa vähän.

Leike:
"Lexus on vertailun ainoa aidosti taloudellinen auto"

Älä osta kevythybridiä. Jokaisesta autosta pitäisi kertoa, onko se kevythybridi vai täyshybridi, sillä kevythybridi on todella surkea verrattuna täyshybridiin.

Ainut merkityksellinen asia autoa ostettaessa onkin pieni kulutus.

42

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aidosti taloudelisen auton saa siis halvemmalla ostamalla Lexusta vastaavan Toyota RAV4:n.

    • Anonyymi

      "Ainut merkityksellinen asia autoa ostettaessa onkin pieni kulutus."

      Melkein kaikki autot kuluttavat vähemmän kuin tuo möhköleluxi. Mulla on samat tilat tarjoava farkku joka maksaa 30.000 vähemmän ja kuluttaa noin litran vähemmän sataselle.
      Ja takuulla parempi ajaa.

      • Anonyymi

        Sinulla aina riittää kuvitelmia, uskoa, toivoa. Lexus on ainoa noista joka ei ole möhkö tönökki. Siinä vertailussahan juuri kirjoitetaan:

        "Lexus on vertailun ainoa aidosti taloudellinen auto"

        .....ja se pärjää kulutuksen pienuudessa suurelle osalle autoja, jotka ovat Coupe-malleja.


      • Anonyymi

        Onhan se hurjaa, että Lexuksen 2,5 litran kokoinen moottori kuluttaa noin uskomattoman vähän. Mitä lie muiden autojen moottorikoot. Ilmeisesti kaikki pienempiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hurjaa, että Lexuksen 2,5 litran kokoinen moottori kuluttaa noin uskomattoman vähän. Mitä lie muiden autojen moottorikoot. Ilmeisesti kaikki pienempiä.

        Kaikki muut piemempiä 1,5 ja1,6 litrsn moottoreita hirveä kulutus. Kyllä Toyota osaa.


      • Anonyymi

        Pieniä, surkrita ja suurikulutuksisa ovat muiden kuin Lexuksen moottorit:

        Audi 2,0
        DS 1,6
        Land Rover 1,5
        Volvo 2,0

        Näin ne ovat kaikki jääneet jälkeen Toyotan moottorien kehityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hurjaa, että Lexuksen 2,5 litran kokoinen moottori kuluttaa noin uskomattoman vähän. Mitä lie muiden autojen moottorikoot. Ilmeisesti kaikki pienempiä.

        EIhän se kuohittu 2,5 litran moottori saa enempää kuluttaakaan. Ei siinä ole kuitenkaan enempää tehoa, kuin kilpailijoiden 1,6 tai 1,5 litraisissa. Ne on taas tehty alunperinkin suurille tehoille ja siksi kestävät. Eivät tule kammet kyljestä kurkistelemaan, niin kuin kevytrakenteisissa Toyotan moottoreissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hurjaa, että Lexuksen 2,5 litran kokoinen moottori kuluttaa noin uskomattoman vähän. Mitä lie muiden autojen moottorikoot. Ilmeisesti kaikki pienempiä.

        Helppoa on tehdä vähän kuluttava moottori, mutta että siinä on samalla tehoa ja vääntöä, niin se vaatii jo osaamista. Ilman turboa bensakone on tuhnu ja suorituskyky vain patterin varassa ja se on äkkiä imaistu tyhjiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieniä, surkrita ja suurikulutuksisa ovat muiden kuin Lexuksen moottorit:

        Audi 2,0
        DS 1,6
        Land Rover 1,5
        Volvo 2,0

        Näin ne ovat kaikki jääneet jälkeen Toyotan moottorien kehityksestä.

        Turbon avulla niissä on enemmän voimaa kun Lekun tuhnussa.


    • Anonyymi

      Lexuksessa todettiin huonoksi asioiksi: korkeat ylläpitokulut
      käytettävyys varauksin

      Eli taloudellisuudessa saadut edut sulaa ylläpitokuluihin, nerokasta.

      • Anonyymi

        Leka on Leka ja sen huollot on vähän arvokkaammat. Jos asia kiinnostaa niin osta lehti ja laske yhteen ylläpito ja käyttökulut niin sittenhän sen näet sulaako se kulutus etu.

        Ajettavuudessa sai samat arvosanat kuin Audi jääden vain kaupunkiajossa Volvolle.
        Auto oli myös sähköllä nopein kiihtymään ja Volvoon verrattuna Leka ja RAVi on myös sähköllä nelivetoisia. Volvo on sähköllä vajaavetoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leka on Leka ja sen huollot on vähän arvokkaammat. Jos asia kiinnostaa niin osta lehti ja laske yhteen ylläpito ja käyttökulut niin sittenhän sen näet sulaako se kulutus etu.

        Ajettavuudessa sai samat arvosanat kuin Audi jääden vain kaupunkiajossa Volvolle.
        Auto oli myös sähköllä nopein kiihtymään ja Volvoon verrattuna Leka ja RAVi on myös sähköllä nelivetoisia. Volvo on sähköllä vajaavetoinen.

        Lekan arvonlasku on kovinta luokkaa Suomessa .


    • Anonyymi

      Anoppi ja eukko vois veivata genaraattoria reissussa ja kotosalla?😂😅🤣😭

      • Anonyymi

        Puhut siis Audista.


    • Anonyymi

      Toyotan moottorit on tutkittu vähävikaisimmiksi, pienikulutuksisimmiksi, pienipäästöisimmiksi ja energiatehokkaimmiksi, joissa on riittävät suoritusarvot.

      Toyotan Atkinson-moottori on tutkimusten tuloksena todettu kaikkein kestävimmäksi, pienikulutuksisimmaksi, pienipäästöisemmäksi ja energiatehokkaimmaksi riittävistä suoritusarvoista tinkimättä.

      Vikaantuminen:

      CarMD analysoi selvityksessään kaikkiaan 5,6 miljoonan auton vikatietoja lokakuun 2017 ja syyskuun 2018 väliseltä ajalta. Toyotan moottorin vikaantuminen oli epätodennäköisintä.

      Kulutus, päästöt jne:

      Moottori Bensiinimoottori 1 987 cm³, 4 sylinteriä, portaaton automaattivaihteisto, etuveto.
      Teho polttomoottori: 112 kW (153 hv), 6000 r/min
      sähkömoottori: 80 kW
      yhteisteho: 132 kW
      Vääntö polttomoottori: 190 Nm (4400 r/min)
      sähkömoottori: 109 Nm Kiihtyvyys 0—100 km/h 7,9s
      Huippunopeus 180 km/h
      EU-kulutus (l/100km) 4,6 (yhd.)
      CO2-päästöt 106 g/km

      Energiatehokkuus:

      Toyota on kehittänyt Dynamic Force Engine -sarjaansa uudet 2,0-litraisen ja 2,5 moottorit, jotka on nimetty maailman energiatehokkaimmiksi bensiinimoottoreiksi. 2,0 moottorin teho on 169 hevosvoimaa ja hyötysuhde 40 prosenttia, NyTeknik kertoo.

      https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

      Googlella löydät lisää tietoa näistä kaikista.

      Siinä on kaikki mitä nykypäivän ostaja edellyttää auton moottorilta eli se on vähävikaisin, ympäristöystävällisin, energiatehokkain ja siinä on riittävät suoritusarvot suomalaiseen liikenteeseen.

      • Anonyymi

        Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

        Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

        https://www.autoblog.com/2018/02/28/toyota-thermally-efficient-engine/?guccounter=1

        https://www.greencarcongress.com/2018/03/201080326-tnga.html

        https://jalopnik.com/heres-how-toyotas-new-dynamic-force-engine-is-engineere-1824090404

        https://autoweek.com/article/technology/toyotas-new-dynamic-force-engines-promise-more-power-more-efficiency


      • Anonyymi

        Toyotan hybridit ovat täyshybridejä, mutta näin surkea on eurooppalainen kevythybridi

        Mitä kevythybridillä tarkoitetaan?

        Vastaus:

        Hybridiautojen kevyempää päätä edustavat nimensä mukaisesti niin sanotut kevythybridit. Ne ovat autoja, joissa on tyypillisesti pieni ajoakku sekä sähkömoottori, joka avustaa polttomoottoria liikkeellelähdöissä. Kevythybridi ei koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori sammuu esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa alle 30 km/h nopeudessa.

        Yksinkertaisimmillaan moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu pieni lisäakku.

        Polttoainen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmillä on mitätön vaikutus, joten sitä ei kannata pitää suuressa painoarvossa ostopäätöstä tehdessä. Tämä johtuu siitä, että ne ovat autoja, joissa polttomoottorin rinnalla toimii erillinen pienehkö sähkömoottori, joka toimii vain avustavana voimana. Se voi olla käytössä vain joitakin sekunteja, eikä se voi pääsääntöisesti kuljettaa autoa. TM:n kevythybridin koeajon kohdassa huonoa lukee: "Pieni vaikutus kulutukseen"

        Ne kuitenkin pudottavat hieman uudessa WLTP-mittauksessa päästöjä ja tulevat markkinoille ainoastaan EU:n päästömääräysten vuoksi, eivätkä autonostajien toivomina.


      • Anonyymi

        Mihinkäs se Toyota hukkaa 60 kW yhteistehosta? 112 kW 80 kW = 192kW minun laskujen mukaan. Minulla 100 kW 65 kW = 165kW on aivan virallinen yhteisteho. Onko Toyotalla aivan oma laskutapakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

        Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

        https://www.autoblog.com/2018/02/28/toyota-thermally-efficient-engine/?guccounter=1

        https://www.greencarcongress.com/2018/03/201080326-tnga.html

        https://jalopnik.com/heres-how-toyotas-new-dynamic-force-engine-is-engineere-1824090404

        https://autoweek.com/article/technology/toyotas-new-dynamic-force-engines-promise-more-power-more-efficiency

        Edelleenkin ne ovat valitettavasti niin kuohittuja eikä asiallista nelivetoa ole tarjolla joten ei tarvitse liikkeen oven saranoita kuluttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkäs se Toyota hukkaa 60 kW yhteistehosta? 112 kW 80 kW = 192kW minun laskujen mukaan. Minulla 100 kW 65 kW = 165kW on aivan virallinen yhteisteho. Onko Toyotalla aivan oma laskutapakin?

        Sehän siis riippuu miten noita moottoreita käytetään yhdessä. Sinulla sähkömoottori avustaa polttomottoria. Esim. Hondan hybridit ovat lähinnä sähköautoja, minkä vuoksi niiden ilmoitettu teho on vain sähkömoottorin teho.


      • Anonyymi

        Toyotan moottorit hybridin yhteydessä on ollut suuri ongelma. Pieni käyntihäiriö ja lohko halkeaa ja kansi voi irrota.
        Paljon käynnistysongelmia pakkasilla, kertoi Oulun kuluttaja-asiamies.


    • Anonyymi

      Tämän ketjun otsikon pitäisi täydellisenä kuulua:

      Toyotan täyshybridi- ja moottoriosaaminen näkyy TM:n tuoreessa lataushybridien katumaasturivertailussa.

      • Anonyymi

        Ei pärjännyt taaskaan eurooppalaisille. Pataan tuli kunnolla. Kun Toyotan akut ovat tyhjät ja ponneton vapari hörähtää käyntiin niin Volvokuski vetelee pelkällä lataussähköllä vielä piiiiiiitkän matkan.
        Tojon onni että vertailussa oli mukana joku fransmanni. Muuten olisi tullut taas kerran jumbopaikka.
        Surkea ylihintainen kikotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pärjännyt taaskaan eurooppalaisille. Pataan tuli kunnolla. Kun Toyotan akut ovat tyhjät ja ponneton vapari hörähtää käyntiin niin Volvokuski vetelee pelkällä lataussähköllä vielä piiiiiiitkän matkan.
        Tojon onni että vertailussa oli mukana joku fransmanni. Muuten olisi tullut taas kerran jumbopaikka.
        Surkea ylihintainen kikotin.

        Näkyy olevan pari kilometriä eroa. Lue se lehti ensin.

        Lue niin myös näet, kuinka voittajasta Lexuksesta tehtiin taas mielipideasioilla kolmas ja ostettiin siihen kaikkein kallein talvirengassarja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy olevan pari kilometriä eroa. Lue se lehti ensin.

        Lue niin myös näet, kuinka voittajasta Lexuksesta tehtiin taas mielipideasioilla kolmas ja ostettiin siihen kaikkein kallein talvirengassarja.

        Näytti olevan taas meluisin auto porukasta ja täysin etana Volvon rinnalla. Eihän tuollainen mopo tietenkään paljoa bensaa vie kun pellin alla on vain nuhapumppu jolla jää testivoittajan jalkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytti olevan taas meluisin auto porukasta ja täysin etana Volvon rinnalla. Eihän tuollainen mopo tietenkään paljoa bensaa vie kun pellin alla on vain nuhapumppu jolla jää testivoittajan jalkoihin.

        Noilla ajetaan pääasiassa sähköllä. Volvo on silloin vajaavetoinen. Ei sovi talveen. Korkea kulutus ja talvella polttis aina käynnissä jotta olisi nelivetoinen.

        Kaikki vertailun autot on aika lähellä toisiaa kokonaisuutena. Makuerot ratkaisee.

        Mielenkiintoista että Leksus sai ajettavuudesta samat arvosanat kuin Audi.

        RAV4 plugari on voimalinjaltaan sama auto mutta kiihtyy paremmin koska on kevyempi. Tietysti se on myös halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytti olevan taas meluisin auto porukasta ja täysin etana Volvon rinnalla. Eihän tuollainen mopo tietenkään paljoa bensaa vie kun pellin alla on vain nuhapumppu jolla jää testivoittajan jalkoihin.

        Kuusi sekuntia sataaan, vai on se nuhapumppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla ajetaan pääasiassa sähköllä. Volvo on silloin vajaavetoinen. Ei sovi talveen. Korkea kulutus ja talvella polttis aina käynnissä jotta olisi nelivetoinen.

        Kaikki vertailun autot on aika lähellä toisiaa kokonaisuutena. Makuerot ratkaisee.

        Mielenkiintoista että Leksus sai ajettavuudesta samat arvosanat kuin Audi.

        RAV4 plugari on voimalinjaltaan sama auto mutta kiihtyy paremmin koska on kevyempi. Tietysti se on myös halvempi.

        Eikös Toyotan tuotteet ole kaikista vajaavetoisimpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusi sekuntia sataaan, vai on se nuhapumppu.

        Nuhapumppu verrattuna vertailun voittajaan Volvoon.


    • Anonyymi

      Mites aloittaja unohti sen Mazda3 Skyactiven bensakoneella?
      Moottori-lehden koeajossa TASAN 5 LITRAA.
      "Taajamassa voi hissutella kolmen litran kulutuksella. Vaikka tehoaluettakin tuli käytettyä, lopputankkaus mairittelee Mazdaa – tulos tasan 5 l/100 km."

      • Anonyymi

        Se ei ole tällainen iso katumaasturi vaan verrattavissa lähinnä Corollaan ja sen pieneen kulutukseen.


    • Anonyymi

      Tuolla pienellä kulutuksella pääsi sitten kolmanneksi. Volvo ja Audi arvioitiin kokonaisuutena paremmaksi.

      • Anonyymi

        Toyota oli testin viimeinen eikä siitä keskustella piste.


    • Anonyymi

      Lataus: Type 2 6,6 kW (1 x 32 A).
      Ei hyvä!

    • Anonyymi

      Lexus NX 450h AWD Business Plus Lexus Easy Yksityisleasing 835,61 €/kk. Sopimuskausi 36 kk/30 000 km. Leasing-vuokrat (erät 1–36) yht. 30 081,96 €.

      • Anonyymi

        No joo. Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan...


      • Anonyymi

        Miksi kirjoitat autosta joka ei edes ollut vertailussa?


    • Anonyymi

      Lexus oli ainoa aidosti taloudellinen kulkine, totesi TM.

      • Anonyymi

        Toyota oli testin viimeinen eikä siitä keskustella piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota oli testin viimeinen eikä siitä keskustella piste.

        Miksi valehtelet? Ei ollut viimeinen.


    • Anonyymi

      Onneksi ei tarvitse ajaa tai ostaa Toyotaa tai Lekua, ovat molemmat riskiostos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe