Lexus kulutti maantieajossa vain 5,7 l/100 km ja taajama-ajossa 6,5 l/100 km.
Huomatkaa, että nykyään Toyotan autot kuluttavat maatiellä vähemmän kuin taajamassa ja molemmissa todessa vähän.
Leike:
"Lexus on vertailun ainoa aidosti taloudellinen auto"
Älä osta kevythybridiä. Jokaisesta autosta pitäisi kertoa, onko se kevythybridi vai täyshybridi, sillä kevythybridi on todella surkea verrattuna täyshybridiin.
Ainut merkityksellinen asia autoa ostettaessa onkin pieni kulutus.
Toyotan täyshybridiosaaminen näkyy TM:n tuoreessa lataushybridien katumaasturivertailussa
42
564
Vastaukset
- Anonyymi
Aidosti taloudelisen auton saa siis halvemmalla ostamalla Lexusta vastaavan Toyota RAV4:n.
- Anonyymi
"Ainut merkityksellinen asia autoa ostettaessa onkin pieni kulutus."
Melkein kaikki autot kuluttavat vähemmän kuin tuo möhköleluxi. Mulla on samat tilat tarjoava farkku joka maksaa 30.000 vähemmän ja kuluttaa noin litran vähemmän sataselle.
Ja takuulla parempi ajaa.- Anonyymi
Sinulla aina riittää kuvitelmia, uskoa, toivoa. Lexus on ainoa noista joka ei ole möhkö tönökki. Siinä vertailussahan juuri kirjoitetaan:
"Lexus on vertailun ainoa aidosti taloudellinen auto"
.....ja se pärjää kulutuksen pienuudessa suurelle osalle autoja, jotka ovat Coupe-malleja. - Anonyymi
Onhan se hurjaa, että Lexuksen 2,5 litran kokoinen moottori kuluttaa noin uskomattoman vähän. Mitä lie muiden autojen moottorikoot. Ilmeisesti kaikki pienempiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hurjaa, että Lexuksen 2,5 litran kokoinen moottori kuluttaa noin uskomattoman vähän. Mitä lie muiden autojen moottorikoot. Ilmeisesti kaikki pienempiä.
Kaikki muut piemempiä 1,5 ja1,6 litrsn moottoreita hirveä kulutus. Kyllä Toyota osaa.
- Anonyymi
Pieniä, surkrita ja suurikulutuksisa ovat muiden kuin Lexuksen moottorit:
Audi 2,0
DS 1,6
Land Rover 1,5
Volvo 2,0
Näin ne ovat kaikki jääneet jälkeen Toyotan moottorien kehityksestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hurjaa, että Lexuksen 2,5 litran kokoinen moottori kuluttaa noin uskomattoman vähän. Mitä lie muiden autojen moottorikoot. Ilmeisesti kaikki pienempiä.
EIhän se kuohittu 2,5 litran moottori saa enempää kuluttaakaan. Ei siinä ole kuitenkaan enempää tehoa, kuin kilpailijoiden 1,6 tai 1,5 litraisissa. Ne on taas tehty alunperinkin suurille tehoille ja siksi kestävät. Eivät tule kammet kyljestä kurkistelemaan, niin kuin kevytrakenteisissa Toyotan moottoreissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hurjaa, että Lexuksen 2,5 litran kokoinen moottori kuluttaa noin uskomattoman vähän. Mitä lie muiden autojen moottorikoot. Ilmeisesti kaikki pienempiä.
Helppoa on tehdä vähän kuluttava moottori, mutta että siinä on samalla tehoa ja vääntöä, niin se vaatii jo osaamista. Ilman turboa bensakone on tuhnu ja suorituskyky vain patterin varassa ja se on äkkiä imaistu tyhjiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieniä, surkrita ja suurikulutuksisa ovat muiden kuin Lexuksen moottorit:
Audi 2,0
DS 1,6
Land Rover 1,5
Volvo 2,0
Näin ne ovat kaikki jääneet jälkeen Toyotan moottorien kehityksestä.Turbon avulla niissä on enemmän voimaa kun Lekun tuhnussa.
- Anonyymi
Lexuksessa todettiin huonoksi asioiksi: korkeat ylläpitokulut
käytettävyys varauksin
Eli taloudellisuudessa saadut edut sulaa ylläpitokuluihin, nerokasta.- Anonyymi
Leka on Leka ja sen huollot on vähän arvokkaammat. Jos asia kiinnostaa niin osta lehti ja laske yhteen ylläpito ja käyttökulut niin sittenhän sen näet sulaako se kulutus etu.
Ajettavuudessa sai samat arvosanat kuin Audi jääden vain kaupunkiajossa Volvolle.
Auto oli myös sähköllä nopein kiihtymään ja Volvoon verrattuna Leka ja RAVi on myös sähköllä nelivetoisia. Volvo on sähköllä vajaavetoinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leka on Leka ja sen huollot on vähän arvokkaammat. Jos asia kiinnostaa niin osta lehti ja laske yhteen ylläpito ja käyttökulut niin sittenhän sen näet sulaako se kulutus etu.
Ajettavuudessa sai samat arvosanat kuin Audi jääden vain kaupunkiajossa Volvolle.
Auto oli myös sähköllä nopein kiihtymään ja Volvoon verrattuna Leka ja RAVi on myös sähköllä nelivetoisia. Volvo on sähköllä vajaavetoinen.Lekan arvonlasku on kovinta luokkaa Suomessa .
- Anonyymi
Anoppi ja eukko vois veivata genaraattoria reissussa ja kotosalla?😂😅🤣😭
- Anonyymi
Puhut siis Audista.
- Anonyymi
Toyotan moottorit on tutkittu vähävikaisimmiksi, pienikulutuksisimmiksi, pienipäästöisimmiksi ja energiatehokkaimmiksi, joissa on riittävät suoritusarvot.
Toyotan Atkinson-moottori on tutkimusten tuloksena todettu kaikkein kestävimmäksi, pienikulutuksisimmaksi, pienipäästöisemmäksi ja energiatehokkaimmaksi riittävistä suoritusarvoista tinkimättä.
Vikaantuminen:
CarMD analysoi selvityksessään kaikkiaan 5,6 miljoonan auton vikatietoja lokakuun 2017 ja syyskuun 2018 väliseltä ajalta. Toyotan moottorin vikaantuminen oli epätodennäköisintä.
Kulutus, päästöt jne:
Moottori Bensiinimoottori 1 987 cm³, 4 sylinteriä, portaaton automaattivaihteisto, etuveto.
Teho polttomoottori: 112 kW (153 hv), 6000 r/min
sähkömoottori: 80 kW
yhteisteho: 132 kW
Vääntö polttomoottori: 190 Nm (4400 r/min)
sähkömoottori: 109 Nm Kiihtyvyys 0—100 km/h 7,9s
Huippunopeus 180 km/h
EU-kulutus (l/100km) 4,6 (yhd.)
CO2-päästöt 106 g/km
Energiatehokkuus:
Toyota on kehittänyt Dynamic Force Engine -sarjaansa uudet 2,0-litraisen ja 2,5 moottorit, jotka on nimetty maailman energiatehokkaimmiksi bensiinimoottoreiksi. 2,0 moottorin teho on 169 hevosvoimaa ja hyötysuhde 40 prosenttia, NyTeknik kertoo.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876
Googlella löydät lisää tietoa näistä kaikista.
Siinä on kaikki mitä nykypäivän ostaja edellyttää auton moottorilta eli se on vähävikaisin, ympäristöystävällisin, energiatehokkain ja siinä on riittävät suoritusarvot suomalaiseen liikenteeseen.- Anonyymi
Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.
Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876
https://www.autoblog.com/2018/02/28/toyota-thermally-efficient-engine/?guccounter=1
https://www.greencarcongress.com/2018/03/201080326-tnga.html
https://jalopnik.com/heres-how-toyotas-new-dynamic-force-engine-is-engineere-1824090404
https://autoweek.com/article/technology/toyotas-new-dynamic-force-engines-promise-more-power-more-efficiency - Anonyymi
Toyotan hybridit ovat täyshybridejä, mutta näin surkea on eurooppalainen kevythybridi
Mitä kevythybridillä tarkoitetaan?
Vastaus:
Hybridiautojen kevyempää päätä edustavat nimensä mukaisesti niin sanotut kevythybridit. Ne ovat autoja, joissa on tyypillisesti pieni ajoakku sekä sähkömoottori, joka avustaa polttomoottoria liikkeellelähdöissä. Kevythybridi ei koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori sammuu esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa alle 30 km/h nopeudessa.
Yksinkertaisimmillaan moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu pieni lisäakku.
Polttoainen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmillä on mitätön vaikutus, joten sitä ei kannata pitää suuressa painoarvossa ostopäätöstä tehdessä. Tämä johtuu siitä, että ne ovat autoja, joissa polttomoottorin rinnalla toimii erillinen pienehkö sähkömoottori, joka toimii vain avustavana voimana. Se voi olla käytössä vain joitakin sekunteja, eikä se voi pääsääntöisesti kuljettaa autoa. TM:n kevythybridin koeajon kohdassa huonoa lukee: "Pieni vaikutus kulutukseen"
Ne kuitenkin pudottavat hieman uudessa WLTP-mittauksessa päästöjä ja tulevat markkinoille ainoastaan EU:n päästömääräysten vuoksi, eivätkä autonostajien toivomina. - Anonyymi
Mihinkäs se Toyota hukkaa 60 kW yhteistehosta? 112 kW 80 kW = 192kW minun laskujen mukaan. Minulla 100 kW 65 kW = 165kW on aivan virallinen yhteisteho. Onko Toyotalla aivan oma laskutapakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.
Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876
https://www.autoblog.com/2018/02/28/toyota-thermally-efficient-engine/?guccounter=1
https://www.greencarcongress.com/2018/03/201080326-tnga.html
https://jalopnik.com/heres-how-toyotas-new-dynamic-force-engine-is-engineere-1824090404
https://autoweek.com/article/technology/toyotas-new-dynamic-force-engines-promise-more-power-more-efficiencyEdelleenkin ne ovat valitettavasti niin kuohittuja eikä asiallista nelivetoa ole tarjolla joten ei tarvitse liikkeen oven saranoita kuluttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihinkäs se Toyota hukkaa 60 kW yhteistehosta? 112 kW 80 kW = 192kW minun laskujen mukaan. Minulla 100 kW 65 kW = 165kW on aivan virallinen yhteisteho. Onko Toyotalla aivan oma laskutapakin?
Sehän siis riippuu miten noita moottoreita käytetään yhdessä. Sinulla sähkömoottori avustaa polttomottoria. Esim. Hondan hybridit ovat lähinnä sähköautoja, minkä vuoksi niiden ilmoitettu teho on vain sähkömoottorin teho.
- Anonyymi
Toyotan moottorit hybridin yhteydessä on ollut suuri ongelma. Pieni käyntihäiriö ja lohko halkeaa ja kansi voi irrota.
Paljon käynnistysongelmia pakkasilla, kertoi Oulun kuluttaja-asiamies.
- Anonyymi
Tämän ketjun otsikon pitäisi täydellisenä kuulua:
Toyotan täyshybridi- ja moottoriosaaminen näkyy TM:n tuoreessa lataushybridien katumaasturivertailussa.- Anonyymi
Ei pärjännyt taaskaan eurooppalaisille. Pataan tuli kunnolla. Kun Toyotan akut ovat tyhjät ja ponneton vapari hörähtää käyntiin niin Volvokuski vetelee pelkällä lataussähköllä vielä piiiiiiitkän matkan.
Tojon onni että vertailussa oli mukana joku fransmanni. Muuten olisi tullut taas kerran jumbopaikka.
Surkea ylihintainen kikotin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pärjännyt taaskaan eurooppalaisille. Pataan tuli kunnolla. Kun Toyotan akut ovat tyhjät ja ponneton vapari hörähtää käyntiin niin Volvokuski vetelee pelkällä lataussähköllä vielä piiiiiiitkän matkan.
Tojon onni että vertailussa oli mukana joku fransmanni. Muuten olisi tullut taas kerran jumbopaikka.
Surkea ylihintainen kikotin.Näkyy olevan pari kilometriä eroa. Lue se lehti ensin.
Lue niin myös näet, kuinka voittajasta Lexuksesta tehtiin taas mielipideasioilla kolmas ja ostettiin siihen kaikkein kallein talvirengassarja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyy olevan pari kilometriä eroa. Lue se lehti ensin.
Lue niin myös näet, kuinka voittajasta Lexuksesta tehtiin taas mielipideasioilla kolmas ja ostettiin siihen kaikkein kallein talvirengassarja.Näytti olevan taas meluisin auto porukasta ja täysin etana Volvon rinnalla. Eihän tuollainen mopo tietenkään paljoa bensaa vie kun pellin alla on vain nuhapumppu jolla jää testivoittajan jalkoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytti olevan taas meluisin auto porukasta ja täysin etana Volvon rinnalla. Eihän tuollainen mopo tietenkään paljoa bensaa vie kun pellin alla on vain nuhapumppu jolla jää testivoittajan jalkoihin.
Noilla ajetaan pääasiassa sähköllä. Volvo on silloin vajaavetoinen. Ei sovi talveen. Korkea kulutus ja talvella polttis aina käynnissä jotta olisi nelivetoinen.
Kaikki vertailun autot on aika lähellä toisiaa kokonaisuutena. Makuerot ratkaisee.
Mielenkiintoista että Leksus sai ajettavuudesta samat arvosanat kuin Audi.
RAV4 plugari on voimalinjaltaan sama auto mutta kiihtyy paremmin koska on kevyempi. Tietysti se on myös halvempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytti olevan taas meluisin auto porukasta ja täysin etana Volvon rinnalla. Eihän tuollainen mopo tietenkään paljoa bensaa vie kun pellin alla on vain nuhapumppu jolla jää testivoittajan jalkoihin.
Kuusi sekuntia sataaan, vai on se nuhapumppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla ajetaan pääasiassa sähköllä. Volvo on silloin vajaavetoinen. Ei sovi talveen. Korkea kulutus ja talvella polttis aina käynnissä jotta olisi nelivetoinen.
Kaikki vertailun autot on aika lähellä toisiaa kokonaisuutena. Makuerot ratkaisee.
Mielenkiintoista että Leksus sai ajettavuudesta samat arvosanat kuin Audi.
RAV4 plugari on voimalinjaltaan sama auto mutta kiihtyy paremmin koska on kevyempi. Tietysti se on myös halvempi.Eikös Toyotan tuotteet ole kaikista vajaavetoisimpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuusi sekuntia sataaan, vai on se nuhapumppu.
Nuhapumppu verrattuna vertailun voittajaan Volvoon.
- Anonyymi
Mites aloittaja unohti sen Mazda3 Skyactiven bensakoneella?
Moottori-lehden koeajossa TASAN 5 LITRAA.
"Taajamassa voi hissutella kolmen litran kulutuksella. Vaikka tehoaluettakin tuli käytettyä, lopputankkaus mairittelee Mazdaa – tulos tasan 5 l/100 km."- Anonyymi
Se ei ole tällainen iso katumaasturi vaan verrattavissa lähinnä Corollaan ja sen pieneen kulutukseen.
- Anonyymi
Tuolla pienellä kulutuksella pääsi sitten kolmanneksi. Volvo ja Audi arvioitiin kokonaisuutena paremmaksi.
- Anonyymi
Toyota oli testin viimeinen eikä siitä keskustella piste.
- Anonyymi
Lataus: Type 2 6,6 kW (1 x 32 A).
Ei hyvä! - Anonyymi
Lexus NX 450h AWD Business Plus Lexus Easy Yksityisleasing 835,61 €/kk. Sopimuskausi 36 kk/30 000 km. Leasing-vuokrat (erät 1–36) yht. 30 081,96 €.
- Anonyymi
No joo. Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan...
- Anonyymi
Miksi kirjoitat autosta joka ei edes ollut vertailussa?
- Anonyymi
Lexus oli ainoa aidosti taloudellinen kulkine, totesi TM.
- Anonyymi
Toyota oli testin viimeinen eikä siitä keskustella piste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota oli testin viimeinen eikä siitä keskustella piste.
Miksi valehtelet? Ei ollut viimeinen.
- Anonyymi
Onneksi ei tarvitse ajaa tai ostaa Toyotaa tai Lekua, ovat molemmat riskiostos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61247Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän171225Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11159- 41154
Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01134Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,01133Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin01118Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411114Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21105Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11100