Tivoli iPal

Anonyymi

Onko surkeampaa laitetta kotiradioksi, ainut tehtävä radiolla pysyä asemalla, mutta ei , tämä kallis ja hyvänä pidetty Tivoli on oikeasti paskin mitä tiedän samassa paikassa on ollut radio vastaanotin , jopa halppis kopio tokmannin 9,90 euron radio ja pysyy ja kuuluu toimii kunnolla.
Tämä lahja Tivoli ei oikeastaan vaan pysy asemalla ei millään , nyt tuli oven eteen matkailuauto niin Tivoli alkoi kuulumaan paremmin mutta vien sen kellariin ja kuulen denveristä.a

9

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kuluvuus vaihtelee sen mukaan, mitä autoja asunnon edestä kulkee, niin vika on huonossa signaalissa eli antennissa.

      Tivolin viritin on tietty analoginen, joten se täytyy käsin viritellä kohdalleen.

      • Anonyymi00004

        Kun kuuluvuus vaihtelee, syy on
        - huonossa antennissa
        - *** epäherkässä virittimessä ***
        - virittimen selektiivisyys on heikko eli muut asemat, joiden taajuus on lähellä vastaanotettavaa taajuutta, sekoittuu mukaan
        - *** viritin "ryömii" *** eli vastaanotettavaa taajuus muuttuu esim. laitteen lämpenemisen myötä ja taajuusnuppia pitäisi olla säätelemässä parin minuutin välein

        Kaikki halpapaskoista tuttuja ongelmia vuosikymmenien takaa. Nimenomaa tämä ryömiminen on analogivirittimien virttumaison ominaisuus, joka riivaa monia muilta osin ihan OK virittimiä.

        Kuulemma näitä vaivoja ei varhaisissa Tivoleissa ollut, mutta nykyään tuotanto on hieman kustannusoptimoidumpaa. Mutta nostalgian/brändi-imagon vuoksi edelleen tehdään veivattavia nuppeja, vaikka digiviritin toimisi paremmin. Ja saiis kaupan päälle pikavalinnat.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kun kuuluvuus vaihtelee, syy on
        - huonossa antennissa
        - *** epäherkässä virittimessä ***
        - virittimen selektiivisyys on heikko eli muut asemat, joiden taajuus on lähellä vastaanotettavaa taajuutta, sekoittuu mukaan
        - *** viritin "ryömii" *** eli vastaanotettavaa taajuus muuttuu esim. laitteen lämpenemisen myötä ja taajuusnuppia pitäisi olla säätelemässä parin minuutin välein

        Kaikki halpapaskoista tuttuja ongelmia vuosikymmenien takaa. Nimenomaa tämä ryömiminen on analogivirittimien virttumaison ominaisuus, joka riivaa monia muilta osin ihan OK virittimiä.

        Kuulemma näitä vaivoja ei varhaisissa Tivoleissa ollut, mutta nykyään tuotanto on hieman kustannusoptimoidumpaa. Mutta nostalgian/brändi-imagon vuoksi edelleen tehdään veivattavia nuppeja, vaikka digiviritin toimisi paremmin. Ja saiis kaupan päälle pikavalinnat.

        Ei veivattavat nupit ja digiviritin ole mitenkään toisiaan poissulkevia -ja tälläisiä laitteitahan on olemassakin vaikka kuinka pajon.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Ei veivattavat nupit ja digiviritin ole mitenkään toisiaan poissulkevia -ja tälläisiä laitteitahan on olemassakin vaikka kuinka pajon.

        No voi sen digivirittimen tehdä veivattavalla nupilla... vaan mikä hyöty? Yleensä digivirittimiin laitetaan n+8 muistipaikkaa. Digiviritin vailla näitä on kuin kala ilman polkupyörää!


      • Anonyymi00007

        Tivolin viritin on huonolaatuinen. Alkaa rutisemaan lähes uutena..


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Tivolin viritin on huonolaatuinen. Alkaa rutisemaan lähes uutena..

        Vika on viritys konkassa

        https://nuukamies.blogspot.com/2026/01/tivoli-audio-radion-viritysongelman.html

        https://www.facebook.com/groups/112162132133962/permalink/5673343772682409/?rdid=G8cGEh1yHw97NLGb


    • Osta Sangean merkkinen radio. On tosi hyvä merkki. Itellä kelloradio ja pieni matkaradio kumpikin Sangean merkkisiä. Toinen hyvä on Tecsun ja kolmas hyvä merkki on Grundig. Tivoli Audio on huono. Oon lukenut paljon huonoja kokemuksia niistä.

    • Anonyymi00002

      Ei ole , amerikkalainen p a s ka .

      • Anonyymi00003

        tuo tivoli oli muinoin laatuvehje, mutta sittenj pääsi pavunlaskijat vauhtiin ja hiukkasen halpuutettiin komponentteja = maksimoittiin voittoa. Ei ole mikään kovin tuore juttu enää tämän merkin pilaaminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe