Vanha sim-kortti uuteen puhelimeen

Anonyymi

Hei, mitkä tiedot siirtyvät vanhan puhelimen kortilta uuteen. Kuvat, puhelinluettelo ja sähköposti pitäisi ainakin saada. Liikkeessä sanottiin tiedonsiirron maksavan 55€. En viitsisi niin paljon maksaa. Eikö pelkkä sim-kortti siirto riitä?

43

2278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyse on enemmin puhelimen käyttöjärjestelmästä! Käy katsomassa tietokoneella Google tiliä tai ios tiliä ( mitä aiemmin olet käyttänyt) ja jos siellä on kaikki tallessa ja uudessa puhelimessa on sama käyttis, niin uusi puhelin on käyttövalmis kun kortin siirtää! Jos käyttis vaihtuu niin saattaa tulla vähän tekemistä!

    • Anonyymi

      Ei riitä koska sim-kortille mahtuu hyvin vähän tietoa. Kuvat ja sähköpostit eivät ole sim-kortilla, puhelinluettelo voi olla (ainakin osittain) jos puhelimen asetuksissa on niin laitettu.

      • Anonyymi

        Kuka sähköposteja siirtää tai esim Google kuvia kun ne saa pilveen. (Ovat pilvessä olevilla tileillä). Eikä SIM kortti ole mikään datan siirto väline.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sähköposteja siirtää tai esim Google kuvia kun ne saa pilveen. (Ovat pilvessä olevilla tileillä). Eikä SIM kortti ole mikään datan siirto väline.

        Sim-kortin sisäistä muistia tarvitaan ainoastaan seuraavissa:

        Peruspuhelin->Peruspuhelin
        Peruspuhelin->Älypuhelin
        Älypuhelin->Peruspuhelin

        Älypuhelin->Älypuhelin tiedot siirtyy automaattisesti pilvipalvelun kautta uuteen puhelimeen jos näin on määrittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sim-kortin sisäistä muistia tarvitaan ainoastaan seuraavissa:

        Peruspuhelin->Peruspuhelin
        Peruspuhelin->Älypuhelin
        Älypuhelin->Peruspuhelin

        Älypuhelin->Älypuhelin tiedot siirtyy automaattisesti pilvipalvelun kautta uuteen puhelimeen jos näin on määrittänyt.

        Ei kaikki halua tietojaan pilveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki halua tietojaan pilveen.

        Vaikkei haluaisi niin siellä ne on jos älypuhelinta käyttää:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkei haluaisi niin siellä ne on jos älypuhelinta käyttää:)

        Ei ole jos ottaa pilvipalvelut pois käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole jos ottaa pilvipalvelut pois käytöstä.

        Eipä auta yhtään mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä auta yhtään mitään

        Jaa että Android siirtää luvatta pilveen kaikki kuvat ja muut tiedot, vaikka koko palvelu olisi pois päältä. Niin varmaan. Laitapa linkkiä peliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä auta yhtään mitään

        Noin se on valitettavasti näitten androidien idioottimaisuuksien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että Android siirtää luvatta pilveen kaikki kuvat ja muut tiedot, vaikka koko palvelu olisi pois päältä. Niin varmaan. Laitapa linkkiä peliin.

        Niin se internet toimii:) Tietoja liikkuu vaikkei haluaisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole jos ottaa pilvipalvelut pois käytöstä.

        Joo! Älä aktivoi puhelinta lainkaan, niin siinä sitten mietit miksi et saa pankki sovellusta toimimaan. Kannattaa käyttää näppäinpuhelimia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo! Älä aktivoi puhelinta lainkaan, niin siinä sitten mietit miksi et saa pankki sovellusta toimimaan. Kannattaa käyttää näppäinpuhelimia!

        Ei pidä ottaa koko nettipankkia käyttöön sillä netti se pahin vakoilija on:)


    • Anonyymi

      SIM kortin mukana siirtyy käytännössä vain sinun liittymä. Puhelinnumeroitakin voi siirtyä, jos niitä on sinne tallentanut, mutta harvemmin kai niitä sinne enää nykyään tallennetaan.

      Google-tilin (varmaankin myös Applen vastaavan) kautta siirtyy jotain tietoja, jos niitä on antanut varmuuskopioida, näiden mukana esim. ne puhelimeen tallennetut puhelinnumerot ja ostettujen sovellusten käyttöoikeudet, ettei tarvitse ostaa uudestaan.

      Kuvat ym. tietoja voi kopioida myös sitä tarkoitusta varten tehdyllä sovelluksella, esim. "Samsung Smart Switch", joka asennetaan uuteen ja vanhaan puhelimeen (ellei ole jo valmiiksi asennettuna) ja annetaan touhuta jonkin aikaa niin kaikki tiedot on kopioitu, tai ne tiedot jotka on valinnut kopioitavaksi. Sieltä voi valita esim. kuvat, puhelinnumerot, tekstiviestit jne.

      Kuvat toki siirtyy kätevästi myös muistikortilla. Jos on vanhassa puhelimessa laittanut kuvat menemään kortille niin sen kun vaan tökkää kortin uuteen puhelimeen niin ne on siellä.

      • Anonyymi

        Kuvat menee Googlen pilveen myös automaattisesti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvat menee Googlen pilveen myös automaattisesti...

        Ei todellakaan mene, jos niitä ei sinne laita. Siinä on vain pieni ristiriita, että Drive näytää vapaata tilaa 15Gb, ja silti kuvat menevät johonkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan mene, jos niitä ei sinne laita. Siinä on vain pieni ristiriita, että Drive näytää vapaata tilaa 15Gb, ja silti kuvat menevät johonkin?

        Googlen laarit on pohjattomia ja sinne menee kaikki tietosi halusit tai et. Et voi sitä estää.
        Google Drive on vain sinun omaan käyttöösi tarkoitettu pieni osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlen laarit on pohjattomia ja sinne menee kaikki tietosi halusit tai et. Et voi sitä estää.
        Google Drive on vain sinun omaan käyttöösi tarkoitettu pieni osa.

        Google kerää kaiken. Siis ei ainoastaan kuvia vaan kaikki mitä puhelimellas teet. Äänittää puhelusi, kerää liikkumisesi karttatiedot, ja tieetysti tekstarit, osoitetiedot, puhelinnumerot jne. mitä ikinä löytyykään luuristasi tai olet sillä joskus tehnyt. Ja kaikki vaikka kuinka olisit asettanut estoja eestaas, ne ei auta mitään vaikka niin luulet. Lisäksi luurisi nauhottaa kaikki sen lähipiirissä kuuluvat äänet ja videoi ympäristöäkin jos kamera ei ole pimeässä taskussasi. Viimeisimpien jenkkitutkimusten mukaan pystyy myös seuraamaan tietokoneide n käyttöäsi jos puhelin on alle 30 jalan etäisyydellä tietokoneesta.
        Melkoinen riesa sanoisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan mene, jos niitä ei sinne laita. Siinä on vain pieni ristiriita, että Drive näytää vapaata tilaa 15Gb, ja silti kuvat menevät johonkin?

        Kyllä menevät..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Google kerää kaiken. Siis ei ainoastaan kuvia vaan kaikki mitä puhelimellas teet. Äänittää puhelusi, kerää liikkumisesi karttatiedot, ja tieetysti tekstarit, osoitetiedot, puhelinnumerot jne. mitä ikinä löytyykään luuristasi tai olet sillä joskus tehnyt. Ja kaikki vaikka kuinka olisit asettanut estoja eestaas, ne ei auta mitään vaikka niin luulet. Lisäksi luurisi nauhottaa kaikki sen lähipiirissä kuuluvat äänet ja videoi ympäristöäkin jos kamera ei ole pimeässä taskussasi. Viimeisimpien jenkkitutkimusten mukaan pystyy myös seuraamaan tietokoneide n käyttöäsi jos puhelin on alle 30 jalan etäisyydellä tietokoneesta.
        Melkoinen riesa sanoisin!

        Koko internet kerää kaiken:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä menevät..

        No ensinnäkin, jos luuri lähettelisi massiivisia datamääriä johonkin, se näkyisi tiedosiirtologeissa. Enkä tarkoita mitään Androidin datalaskuria, vaan esimerkiksi verkkolaitetteiden logeja, joihin puhelin ei voi vaikuttaa. Jos ottaisin satoja gigatavuja kuvia ja videoita, ja ne kopioitaisiin puhelimesta jotenkin, se näkyisi 100% varmuudella massiivisena tiedonsiirtona, joka on monissa maissa maksullista. Sen lisäksi Euroopassa on GDPR tietosuojadirektiivi. Google pelaisi todella vaarallista peliä liiketoiminnalaan, jos todella kuvat menisivät luvatta jonnekin.
        Lisäksi silläkään ei ole rajattomasti tallennustilaa, vaikka sitä paljon onkin. Mitä se saavuttaa tuhlaamalla energiaa ja tallennustilaa turhaan paskaan keräämällä jotain randomkuvia ties mistä. Ymmärrätkö millaisista datamääristä puhutaan miljadien puhelimien ottamista kuvista? Sinulla on taas varmasti joku muu luotettava lähde väitteellesi, kuin kahden sanan kommentti, laita linkkiä peliin. Muuten case closed.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ensinnäkin, jos luuri lähettelisi massiivisia datamääriä johonkin, se näkyisi tiedosiirtologeissa. Enkä tarkoita mitään Androidin datalaskuria, vaan esimerkiksi verkkolaitetteiden logeja, joihin puhelin ei voi vaikuttaa. Jos ottaisin satoja gigatavuja kuvia ja videoita, ja ne kopioitaisiin puhelimesta jotenkin, se näkyisi 100% varmuudella massiivisena tiedonsiirtona, joka on monissa maissa maksullista. Sen lisäksi Euroopassa on GDPR tietosuojadirektiivi. Google pelaisi todella vaarallista peliä liiketoiminnalaan, jos todella kuvat menisivät luvatta jonnekin.
        Lisäksi silläkään ei ole rajattomasti tallennustilaa, vaikka sitä paljon onkin. Mitä se saavuttaa tuhlaamalla energiaa ja tallennustilaa turhaan paskaan keräämällä jotain randomkuvia ties mistä. Ymmärrätkö millaisista datamääristä puhutaan miljadien puhelimien ottamista kuvista? Sinulla on taas varmasti joku muu luotettava lähde väitteellesi, kuin kahden sanan kommentti, laita linkkiä peliin. Muuten case closed.

        Ei näy kun ne pakataan tiiviisti:D Whatsapp pakkaa lähetetyt kuvat todella pieneen kokoon. Lisäksi wlanin kautta datankulutusta ei edes huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy kun ne pakataan tiiviisti:D Whatsapp pakkaa lähetetyt kuvat todella pieneen kokoon. Lisäksi wlanin kautta datankulutusta ei edes huomaa.

        En tiedä sinun wlanista, mutta minun reititin mittaa laitekohtaiset datamäärät, joka erittelee latauksen ja lähetyksen. Vaikka kuvat pakkaisi kuin tiiviisti, ne pitää kuitenkin lähettää, josta jää jälki. Laita linkkiä johonkin mikä todistaa edes osittain väitteesi. Väistelet taas kerran tehokkaasti muut esitetyt väitteet, mihin et osaa ja
        pysty vastaamaan.

        Onko se niin vaikea tajuta, että Google jäisi välittömästi kiinni ( ja onkin jäänyt kiinni muista asioista) salakuuntelusta luvattomasta kuvien lähettelystä. Näitä asioita tutkii maailmalla tuhannet riippumattomat tutkijat. Googlen ei tarvitse varastaa kenekään kuvia tai tietoja, koska monet antavat ne vapaaehtoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä sinun wlanista, mutta minun reititin mittaa laitekohtaiset datamäärät, joka erittelee latauksen ja lähetyksen. Vaikka kuvat pakkaisi kuin tiiviisti, ne pitää kuitenkin lähettää, josta jää jälki. Laita linkkiä johonkin mikä todistaa edes osittain väitteesi. Väistelet taas kerran tehokkaasti muut esitetyt väitteet, mihin et osaa ja
        pysty vastaamaan.

        Onko se niin vaikea tajuta, että Google jäisi välittömästi kiinni ( ja onkin jäänyt kiinni muista asioista) salakuuntelusta luvattomasta kuvien lähettelystä. Näitä asioita tutkii maailmalla tuhannet riippumattomat tutkijat. Googlen ei tarvitse varastaa kenekään kuvia tai tietoja, koska monet antavat ne vapaaehtoisesti.

        Ei jää mitään jälkeä:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jää mitään jälkeä:)

        Juu juu, mutta unohdit laittaa sen linkin.


    • Nykypuhelimissa käytännössä ei mitään. 20 vuotta sitten siirtyi puhelinluettelo. Jos kuvat on SD-kortilla ja uudessa puhelimessa on SD korttipaikka niin sillä voi siirtää. Ei kai vaan ne kuvat ole vain puhelimessa, jolloin puhelimen hävitessä menetät kaikki kuvasi pysyvästi? Ne pitää ehdottomasti varmuuskopioida. Jos et käytä korttia, niin kuvat voi siirtää vaikka tietokoneen avulla tai vaikka muisititikulla. Puhelimissa itsessään on myös siirto-toimintoja, joskin en tiedä miten käteviä on suurelle määrällä dataa.

      Kun varmistaa, että puhelinluettelo on Google-tilillä, niin se siirtyy automaattisesti. Sähköpostit nykyään pidetään palvelimella, joten kunhan lisäät sähköpostitilin puhelimeesi, niin näet postisi.

      Ei tuosta siirrosta kannata maksaa, kun sen voi tehdä itse.

      Jos et varmista kuviasi, olet tehnyt päätöksen menettää ne.

      • Anonyymi

        Pilveenhän ne kuvat pitää laittaa. Onnistuu vieläpä automaattisesti Google kuvat sovelluksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pilveenhän ne kuvat pitää laittaa. Onnistuu vieläpä automaattisesti Google kuvat sovelluksella.

        Pilvi on hyvä vaihtoehto, mutta en pitäisi sitä ainoana. Lisäksi ilmainen pilvitila on rajattu. Google kuvissa myös on se ikävä piirre, että jos poistaa pilvestä, poistuu myös puhelimesta.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Pilvi on hyvä vaihtoehto, mutta en pitäisi sitä ainoana. Lisäksi ilmainen pilvitila on rajattu. Google kuvissa myös on se ikävä piirre, että jos poistaa pilvestä, poistuu myös puhelimesta.

        Ei kyllä minulta ole koskaan poistunut puhelimesta jos poistan Googlen pilvestä.. Sen ilmainen pilvitila riittää kaikille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä minulta ole koskaan poistunut puhelimesta jos poistan Googlen pilvestä.. Sen ilmainen pilvitila riittää kaikille.

        Ilmainen tila on 15 gigaa, ei se todellakaan riitä kaikille. Kun poistaa, niin se nimenomaan sanoo poistavansa synkronisoiduista laitteista.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Ilmainen tila on 15 gigaa, ei se todellakaan riitä kaikille. Kun poistaa, niin se nimenomaan sanoo poistavansa synkronisoiduista laitteista.

        Riittää vallan mainiosti ja ei poista kuvia laitteista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää vallan mainiosti ja ei poista kuvia laitteista..

        Riippuu ihan tietty, mitä sinne tallentaa. Pelkän älypuhelimen kanssa käytettäessä 15 Gt riittää aika pitkälle. Itselläni on 100 Gt ostettuna, ja se maksaa 20€ vuodessa. Vähän aika sitten, kun siivoilin tavaraa Google Drivesta muualle, niin vieläkin 32 Gt on käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan tietty, mitä sinne tallentaa. Pelkän älypuhelimen kanssa käytettäessä 15 Gt riittää aika pitkälle. Itselläni on 100 Gt ostettuna, ja se maksaa 20€ vuodessa. Vähän aika sitten, kun siivoilin tavaraa Google Drivesta muualle, niin vieläkin 32 Gt on käytössä.

        Google kuvat on tarkoitettu väliaikaiseksi paikaksi. Siksi riittää kaikille.


      • Anonyymi

        No se liittymä kuitenkin on "jotain" mikä siirtyy, että puhelut ja tekstarit alkaa tulemaan siihen uuteen puhelimeen, ja yleensä liittymän mukana tulee myös jonkinlainen mobiilinetin käyttöoikeus. Lienee toki liiankin itsestään selvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se liittymä kuitenkin on "jotain" mikä siirtyy, että puhelut ja tekstarit alkaa tulemaan siihen uuteen puhelimeen, ja yleensä liittymän mukana tulee myös jonkinlainen mobiilinetin käyttöoikeus. Lienee toki liiankin itsestään selvää.

        Aivan SIM-kortti edustaa vain liittymää, eli puheluita ja tekstareita. Kaikki muu on erikseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Google kuvat on tarkoitettu väliaikaiseksi paikaksi. Siksi riittää kaikille.

        Nimenomaan ei ole tarkoitettu väliaikaseksi. Ihme trollausta.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Nimenomaan ei ole tarkoitettu väliaikaseksi. Ihme trollausta.

        On tarkoitettu väliaikaiseksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tarkoitettu väliaikaiseksi..

        Onneksi olkoon, aloit sitten väittelemään palstahäirikön eli okaron kanssa.
        Kai olet kuullut sanonnan, jonka mukaan tietämätöntä ei voi väittelyssä voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olkoon, aloit sitten väittelemään palstahäirikön eli okaron kanssa.
        Kai olet kuullut sanonnan, jonka mukaan tietämätöntä ei voi väittelyssä voittaa.

        Jos joku, niin vapunen täyttää palstatrollin määritelmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Google kuvat on tarkoitettu väliaikaiseksi paikaksi. Siksi riittää kaikille.

        Sinä et ole sen kaiken tietävä, joten et voi tietää kaikkien tarpeita. Jokaisella meistä on eri tarpeet tallennustilan suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole sen kaiken tietävä, joten et voi tietää kaikkien tarpeita. Jokaisella meistä on eri tarpeet tallennustilan suhteen.

        Kyllä vaan tiedän kuten senkin että myös puhelimen muisti on väliaikainen tallennustila:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole sen kaiken tietävä, joten et voi tietää kaikkien tarpeita. Jokaisella meistä on eri tarpeet tallennustilan suhteen.

        Google kuvat on varsin hankala väliaikaisena tallennustilana. Tämä on tarkoituksellista, jotta voivat myydä kapasiteettia.


    • Anonyymi

      Itse menin vipuun kun hankin eri käyttöjärjestelmän puhelimen aiempaan. Se olisi riittänyt että, olisin ladannut sovelluskaupasta aiemman puhelimen sovelluksen ja kirjautunut sille.

      Puhelinmuistion sen sijaan se puhelinmuistion kopiointi oli jotenkin perusteltu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1290
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1117
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      934
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      271
      798
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      715
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      701
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      699
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      637
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      599
    Aihe