Huomenta, taideteokseni

Anonyymi

Kuu oli sinä yönä poikkeuksellisen kirkas. Se oli niin kirkas, että vaikka kaupungin kaikki katuvalot olisivat sammuneet, minä olisin halutessani voinut kaivaa laukustani pokkarin ja lukea sitä keskuspuiston suihkulähteen reunalla. Tuona yönä silmäni olivat kuitenkin nauliintuneet vain ja ainoastaan Odetteen, salaperäiseen kaunottareen, jonka olin tavannut pari tuntia aiemmin pienen yökerhon naistenhuoneessa. Odette oli kuin kuun pinnalta laskeutunut taruolento. Hän oli niin karismaattinen ja vaikuttava, että hänen kanssaan keskusteleminen sai minut haukkomaan henkeäni vähän väliä. Odette piti minua kädestä, kun kuljimme kohti taksitolppaa tyynen syyskuisen yön läpi. Keskustelimme sieluista, seksistä sekä taiteesta. Odette oli taiteilija, ja hän tulisi pian esittelemään minulle rakkaimpia teoksiansa. En malttanut odottaa näkeväni ja tuntevani, mitä noin kaunis ja eloisa mieli oli luonut koristamaan tätä harmaata kivenjärkälettä. Taksitolpalla oli porukkaa, mutta Odette sai järjestettyä meille heti kyydin. Katselin takapenkillä Odettea epäuskoinen hymy kasvoillani. Tummat kihartuvat hiukset, pähkinänruskeat silmät, tiukka nahkahame ja mintunvihreät kynnet. En tiedä, olinko minä ihastunut häneen, mutta ainakin olin vilpittömän onnellinen siitä, että sain jakaa yhden yön tuon upean naisen kanssa.

Odetten asunto oli suuri omakotitalo, jota ympäröi jykevä rauta-aita. Minusta vankilaviboja tuonut aita oli erikoinen ratkaisu modernin vaaleasävyisen talon ympärille, mutta toisaalta asunto oli pullollaan arvotavaraa, jota oli varmasti syytä suojella. Odette valmisti meille drinkit, ja alkoi esitellä maalauksia, joita roikkui avaran olohuoneen harmailla seinillä. GT maistui huumaavan hyvältä ja painui suoraan jalkoihin. Tämä teki taide-elämyksestä entsitäkin nautinnollisemman. Katseeni hakeutui vähän väliä eteläseinällä olleeseen valtavaan taideteokseen, joka oli tehty naisten pikkuhousuista. Eriväriset ja osittain leikellyt pikkuhousut muodostivat vaaleanpunaisen kukan, joka aukesi upeasti säteillen samanaikaisesti herkkyyttä ja päättäväisyyttä. Uskomaton työ. Katselin Odetten kapeita huulia ja odotin, että tuo suloinen nainen esittelisi minulle taidenäyttelynsä kruununjalokiven. Sekunnit tuntuivat kuitenkin vääristyvän ja venyvän tuntien mittaisiksi, ja yhtäkkiä tunsin putoavani jonkinlaiseen mustaan tyhjiöön.

Aamuauringon säteet osuivat silmäluomiini ja kiskoivat minua vähitellen irti hauraasta unimaailmasta. Kukkateos näytti päivänvalossakin hyvin kauniilta, mutta jossain määrin erilaiselta kuin keinovalossa edellisenä yönä. Katseeni tavoitti punaiset pitsipikkuhousut, joita en muistanut nähneeni katsoessani teosta ensimmäistä kertaa. Nuo olivat täysin samanlaiset pikkarit kuin ne, jotka minulla oli jalassani. Hauska sattuma. Käänsin katseeni pois taideteoksesta, ja tulin hetkessä tietoiseksi kehoni jokaisen solun asennosta. Makasin Odetten sohvalla ilman paitaa, kädet ja jalat sidottuna. Minulla ei ollut jalassani enää punaisia pitsipikkuhousuja, vaan päälläni oli paksu vaaleanpunainen teippivaippa, joka rapisi äänekkäästi kun yritin vetää yhteen sidottuja jalkojani irti toisistaan. Suutani ei ollut peitetty, mutta minusta tuntui, että kurkkuni olisi revitty auki ja ääneni siepatta ja säilötty lukolliseen rasiaan. Henkeni salpautui ja sydämeni hakkasi täysin mielivaltaisella frekvenssillä. Käänsin päätäni, ja näin läpinäkyvään aamutakkiin pukeutuneen Odetten. Odette tuijotti minua järjestelmäkameran läpi, ja alkoi räpsiä kuvia. Kameran ääni toi minulle mieleen pistoolin, joka lauloi armottomasti tallentaessaan kuvia minusta sidottuna ja vaaleanpunaiseen vaippaan puettuna.

"Huomenta, taideteokseni", Odette lausui viimein ilkikurisesti ja alkoi lähestyä minua kissamaisen pehmein askelin.

2

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika jännä novelli, hyvällä tavalla erilainen :) Tekstissä vähän turhaa kikkailua minun makuuni mutta muuten mahtavaa työtä. Kiinnostavat hahmot ja kiihottava asetelma. Vaippajutut on aina myös kivoja. Odotan jatkoa

    • Anonyymi

      En jaksanut lukea kuin ekan lauseen. Kun kuu oli punainen keskitalvella 2018-2019, niin oli poikkeuksellisen kylmä. Muistan sen. Silloin kun taivaankappaleet ovat punaiset, niin myös verenvuodatus on sen mukainen. Onneksi en silloin sirkkelöinyt itseäni duunissani tuosta keissistä huolimatta. PS. SUOMI V*TTU VOITTI S****NA! Millä muulla on ees väliä? No ei millään, siinähän se.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe