On mennyt elo monimutkaiseksi

Anonyymi

Useimpa toivon, että jossain metsämajassa korvessa asusteleisi, perunoita kylvisi, ja kissan kanssa lökötteleisi mökissä. Ja että ei tarttisi olla tietoinen mitä tapahtuu, ja uusimmista uutisista.

No, - eipä onnistu tietenkään, mutta suapihan sitä ajatella.
Koko ajan on tässä nyky-yhteiskunnassa milloin mitäkin pyrokratiaa, pitää vaan ehtiä kaikkea tehdä oikein ja nopeasti.

Lohtu on illalla päänsä painaa tyynyyn, ja tuumata että tässäpä se tää päivä taas meni iltaan.

13

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulostaa vähän tutulta, valitettavasti. Mutta ei tuo kuulosta yhtään sellaiselta elämältä, että ihminen on onnellinen ja elää sitä niin kutsuttua omannäköistä elämää.

      • Anonyymi

        Onnenhetkiäkin on.
        Usein aamulla, kun herättyään katsoo kaunista luontoa. Just nyt on paras aika vuodesta, Rehevän vihreää ja kukkaa tuppaa maasta.
        Se onni kestää niin pitkään, kun ei aukaise tietokonetta ja rupee lukemaan kauheuksia.

        Oma moka, mitäs aukaisen.
        Joltain puoleltapäivin joskus voisi.
        Televisiota en katso ollenkaan. Radiota vain autolla ajaessa.
        Tämä ruotsinsuomalaisten palsta on myönteinen ja mukava palsta, verrattuna joihinkin toisiin valituspalstoihin,

        Onnenhetkiä on myös kun tapaa lapsenlapsia, heillä vielä ilo elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnenhetkiäkin on.
        Usein aamulla, kun herättyään katsoo kaunista luontoa. Just nyt on paras aika vuodesta, Rehevän vihreää ja kukkaa tuppaa maasta.
        Se onni kestää niin pitkään, kun ei aukaise tietokonetta ja rupee lukemaan kauheuksia.

        Oma moka, mitäs aukaisen.
        Joltain puoleltapäivin joskus voisi.
        Televisiota en katso ollenkaan. Radiota vain autolla ajaessa.
        Tämä ruotsinsuomalaisten palsta on myönteinen ja mukava palsta, verrattuna joihinkin toisiin valituspalstoihin,

        Onnenhetkiä on myös kun tapaa lapsenlapsia, heillä vielä ilo elää.

        Oli muuten hyvä muistutus sinulta onnesta, kiitti!

        Pitääkin ruveta paremmin muistelemaan, ja että itse rupee fiksaamaan sitä onnea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli muuten hyvä muistutus sinulta onnesta, kiitti!

        Pitääkin ruveta paremmin muistelemaan, ja että itse rupee fiksaamaan sitä onnea!

        Niinhän se on, että itse niitä onnenhetkiä pitäisi omaan elämään rakentaa. Minäkin olen hankkiutunut eroon televisiosta. Katselen Yle Areenasta valikoiden ohjelmia kuten joitain dokumentteja ja joskus jonkun elokuvan. Radiosta kuuntelen vain harvoja ohjelmia.

        Luonto se minullekin antaa paljon onnellisuuden tunnetta. Ruoanlaitto tuottaa välillä myös iloa ja olen aika vahvasti terveysintoinen ruokailija, jolle myös maku on tärkeää. Satsaan erityisesti maustamiseen. Minulla on monia terveysongelmia, joten ehkä senkin vuoksi olen valinnut terveellisiin sapuskoihin panostamisen. Se tuo tunnetta, että edes johonkin voi tässä elämässä vaikuttaa. Kuuntelen klassista musiikkia, joka on todellinen elämän eliksiiri minulle. Teen myös käsitöitä. On mukavaa, kun saa omilla käsillään aikaiseksi. Siemenistä kasvatin kesäkukkia. Viherkasvit pidän tiptop-kunnossa. Eilen pesin ikkunoita. Ei sitä aina meinaisi jaksaa ryhtyä hommiin, mutta saa aikaiseksi, niin se on mukavaa. Tällä hetkellä kivut rajoittaa aika paljon. Täytyy tehdä hommia pienissä erissä hissun kissun. Ikkunanpesukin sai olkapään särkemään, mutta vähän kerrassaan kun tekee ja hyväksyy särkylääkkeiden käytön silloin kun on pakko, niin pääsee eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on, että itse niitä onnenhetkiä pitäisi omaan elämään rakentaa. Minäkin olen hankkiutunut eroon televisiosta. Katselen Yle Areenasta valikoiden ohjelmia kuten joitain dokumentteja ja joskus jonkun elokuvan. Radiosta kuuntelen vain harvoja ohjelmia.

        Luonto se minullekin antaa paljon onnellisuuden tunnetta. Ruoanlaitto tuottaa välillä myös iloa ja olen aika vahvasti terveysintoinen ruokailija, jolle myös maku on tärkeää. Satsaan erityisesti maustamiseen. Minulla on monia terveysongelmia, joten ehkä senkin vuoksi olen valinnut terveellisiin sapuskoihin panostamisen. Se tuo tunnetta, että edes johonkin voi tässä elämässä vaikuttaa. Kuuntelen klassista musiikkia, joka on todellinen elämän eliksiiri minulle. Teen myös käsitöitä. On mukavaa, kun saa omilla käsillään aikaiseksi. Siemenistä kasvatin kesäkukkia. Viherkasvit pidän tiptop-kunnossa. Eilen pesin ikkunoita. Ei sitä aina meinaisi jaksaa ryhtyä hommiin, mutta saa aikaiseksi, niin se on mukavaa. Tällä hetkellä kivut rajoittaa aika paljon. Täytyy tehdä hommia pienissä erissä hissun kissun. Ikkunanpesukin sai olkapään särkemään, mutta vähän kerrassaan kun tekee ja hyväksyy särkylääkkeiden käytön silloin kun on pakko, niin pääsee eteenpäin.

        Pienissä erissä täälläkin.
        Aloittaa, lepää, jatkaa taas ja tauko. Jossain vaiheessa huomaa, että saikin kaikki tehtyä.
        Usein kun yöllä herään, niin toimittelen hommeleita kaikessa rauhassa. Viime yönä pesin astiat ja luin kirjaa. Mitäpä sitä sängyssä kiemurtelemaan unta oottelemaan.

        Itse tuolla alussa kerroin, että on hyvä rajoittaa netin aukaisemista.
        Eilen aukaisin vasta jotain klo 16.00 . Niin oli mukava päivä, kun omiaan sai toimitella.
        Ei ole pakko lukea heti aamusta kaikenmaailman analyysejä milloin mistäkin maailmanongelmasta. Eihän kuitenkaan mitään itse mahda.
        Senkin ajan kun voi käyttää omiin hommiinsa.
        Katselen elokuvia netiltä. Samalla silitän. Yritän saada selvää englanninkielestä. Oppii samalla siinä sitäkin.

        Eilen vasta sain ensimmäiset siemenet kylvettyä maahan.
        Jatkan loput tänään tai huomenna, kun sade loppuu. Hyvä kun on satanut, ei tarvitse heti kastella.

        Saa maailma riehua ympärillä, ei kuitenkaan mahda mitään. Mutta oman onnen voi itse luoda, tai ainakin yrittää luoda.
        Nauttikaamme tästä alkukesästä!
        Voidaan mukavasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienissä erissä täälläkin.
        Aloittaa, lepää, jatkaa taas ja tauko. Jossain vaiheessa huomaa, että saikin kaikki tehtyä.
        Usein kun yöllä herään, niin toimittelen hommeleita kaikessa rauhassa. Viime yönä pesin astiat ja luin kirjaa. Mitäpä sitä sängyssä kiemurtelemaan unta oottelemaan.

        Itse tuolla alussa kerroin, että on hyvä rajoittaa netin aukaisemista.
        Eilen aukaisin vasta jotain klo 16.00 . Niin oli mukava päivä, kun omiaan sai toimitella.
        Ei ole pakko lukea heti aamusta kaikenmaailman analyysejä milloin mistäkin maailmanongelmasta. Eihän kuitenkaan mitään itse mahda.
        Senkin ajan kun voi käyttää omiin hommiinsa.
        Katselen elokuvia netiltä. Samalla silitän. Yritän saada selvää englanninkielestä. Oppii samalla siinä sitäkin.

        Eilen vasta sain ensimmäiset siemenet kylvettyä maahan.
        Jatkan loput tänään tai huomenna, kun sade loppuu. Hyvä kun on satanut, ei tarvitse heti kastella.

        Saa maailma riehua ympärillä, ei kuitenkaan mahda mitään. Mutta oman onnen voi itse luoda, tai ainakin yrittää luoda.
        Nauttikaamme tästä alkukesästä!
        Voidaan mukavasti!

        Täällä minä taas eli se klassisen musiikin ystävä. Minäkin katson tietokoneelta ne television katselut, mitä katson. Joskus jonkun elokuvan, enemmän dokumentteja ja ajankohtaisohjelmia. Usein menee päiviä tai jopa viikkoja, etten katsele televisiosta mitään. Tosi-tv-ohjelmia en katso yhtään. Ne ovat minusta kamalia. Radiota tulee nykyään kuunneltua Yle Areenasta enemmän. Siellä on mielenkiintoisia podcast-ohjelmia. Niitä voi kuunnella silloinkin, kun tekee käsitöitä, silittää tai vaikka lepää silmän suljettuna. Liiallinen ruudun tuijottaminen käy minun silmiin.

        Tänään kävin kirjastossa. Sain käsiini kirjan, jonka ole pitkään halunnu lukea. Ostin myös tuoreita kirsikoita. Ne ovat Kreikasta ja hieman mauttomia, mutta parempi kuin ei mitään. Kaupungilla kukkii syreeni ja monet muut pensaat ja puut. Suosittelen ulkoilua ja luonnon tarkkailua.

        Niinhän se on, että pienissä paloissa työtä tekemällä suuretkin urakat valmistuvat. Ei kannata päästää itseään hätääntymään tai lamaantumaan. Isojakin juttuja kannattaa paloitella pienempiin osiin. Taukoja täytyy pitää ja välillä kokonaisia lepopäiviä. Jatkuvalta uutisvirralta täytyy nykyään suojata itseään. Aivan kuten meteli, saasteet ja UV-säteily ovat ihmiselle pahasta, myös liiallinen uutispommitus on vahingollista. Ruutujen ääreen ei myöskään kannata muumioitua. Vaikka olisi e-kirjoja, minä luen mieluiten paperikirjoja. Lehtiä sen sijaan luen enemmän sähköisessä muodossa.

        Mukavaa viikonloppua kaikille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä minä taas eli se klassisen musiikin ystävä. Minäkin katson tietokoneelta ne television katselut, mitä katson. Joskus jonkun elokuvan, enemmän dokumentteja ja ajankohtaisohjelmia. Usein menee päiviä tai jopa viikkoja, etten katsele televisiosta mitään. Tosi-tv-ohjelmia en katso yhtään. Ne ovat minusta kamalia. Radiota tulee nykyään kuunneltua Yle Areenasta enemmän. Siellä on mielenkiintoisia podcast-ohjelmia. Niitä voi kuunnella silloinkin, kun tekee käsitöitä, silittää tai vaikka lepää silmän suljettuna. Liiallinen ruudun tuijottaminen käy minun silmiin.

        Tänään kävin kirjastossa. Sain käsiini kirjan, jonka ole pitkään halunnu lukea. Ostin myös tuoreita kirsikoita. Ne ovat Kreikasta ja hieman mauttomia, mutta parempi kuin ei mitään. Kaupungilla kukkii syreeni ja monet muut pensaat ja puut. Suosittelen ulkoilua ja luonnon tarkkailua.

        Niinhän se on, että pienissä paloissa työtä tekemällä suuretkin urakat valmistuvat. Ei kannata päästää itseään hätääntymään tai lamaantumaan. Isojakin juttuja kannattaa paloitella pienempiin osiin. Taukoja täytyy pitää ja välillä kokonaisia lepopäiviä. Jatkuvalta uutisvirralta täytyy nykyään suojata itseään. Aivan kuten meteli, saasteet ja UV-säteily ovat ihmiselle pahasta, myös liiallinen uutispommitus on vahingollista. Ruutujen ääreen ei myöskään kannata muumioitua. Vaikka olisi e-kirjoja, minä luen mieluiten paperikirjoja. Lehtiä sen sijaan luen enemmän sähköisessä muodossa.

        Mukavaa viikonloppua kaikille!

        Mukava kuulla, että sait haluamasi kirjan kirjastosta. Kirjojen avulla voi karata muihin maailmoihin - ainakin hetkeksi. Siitä minulle tuleekin mieleen saksalaisen kuvataiteilijan Michael Sowan teos "Lieber Lesen".

        Tässä on linkki edellä mainittuun teokseen. Toivottavasti näette kuvan linkin kautta.

        https://mobile.twitter.com/bookcatbliss/status/1049741989594497032?lang=bg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava kuulla, että sait haluamasi kirjan kirjastosta. Kirjojen avulla voi karata muihin maailmoihin - ainakin hetkeksi. Siitä minulle tuleekin mieleen saksalaisen kuvataiteilijan Michael Sowan teos "Lieber Lesen".

        Tässä on linkki edellä mainittuun teokseen. Toivottavasti näette kuvan linkin kautta.

        https://mobile.twitter.com/bookcatbliss/status/1049741989594497032?lang=bg

        Kirja on jo luettu. Kannatti lukea. Olin jo lukenut useamman kirja-arvostelun kyseisestä kirjasta, joten se ei suuremmin yllättänyt. Tietysti on eri asia lukea kirja kokonaan itse kuin että lukee vain kirja-arvosteluita. Olen vähän kahden vaiheilla, kannattaako kirja-arvosteluita lukea ollenkaan. Välillä niissä paljastetaan liikaa ja oma lukukokemus latistuu. Toisaalta kirja-arvosteluiden kautta voi löytää kirjoja, joihin ei muuten törmäisi. Tykkään enemmän lyhyistä kirjavinkkauksista kuin kattavista kirja-arvosteluista. Kirjaa suosittelevan henkilön pitäisi varoa paljastamasta liikaa. Sitten tietysti, kun on itsekin lukenut kirjan, saattaa kiinnostaa mitä ajatuksia se herätti muille lukijoille.

        Tänään istutin hieman kesäkukkia. Astereita ja neilikoita. Asterit on itse kasvatettu siemenistä. Saa seuraavat viikot jännittää, minkä värisiä kukkia niistä tulee, koska siemenpussissa oli siemensekoituksena eri väristen astereiden siemeniä. Multaa ostin lähikaupasta, mutta se oli niin kallista, että seuraavat erät täytyy hakea halpakaupasta eli Tokmannilta. Kyllä on monien tuotteiden hinnat nousseet...!!


    • Anonyymi

      Ei Perkele , eihän siellä edes sähköä , eikä Suomi 24 .-

      Erakko

      • Anonyymi

        Kirjat kasvattavat ja tulee uutta näkökulmaa elämmän.

        Olin aikoinani hommissa sinfoniaorkesterissa, ja työn puolesta piti kuunnella kaikki sinfoniakonsertit ja viedä kukat solistille.
        Joten sinfooninen musiikki on tuttua.
        Oli hyvä homma. Varsinkin kun sai halata komeita solisteja, - oli minun oma idea...
        Tuttuja 70-luvun solistit, heitä kuskasin hotelliin ja olin "emäntänä", palkat maksoin.
        Se oli vielä siihen aikaan, kun piti veromerkit liimata.
        Niitä veromerkkejä ostettiin postista. Oli ne aikoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjat kasvattavat ja tulee uutta näkökulmaa elämmän.

        Olin aikoinani hommissa sinfoniaorkesterissa, ja työn puolesta piti kuunnella kaikki sinfoniakonsertit ja viedä kukat solistille.
        Joten sinfooninen musiikki on tuttua.
        Oli hyvä homma. Varsinkin kun sai halata komeita solisteja, - oli minun oma idea...
        Tuttuja 70-luvun solistit, heitä kuskasin hotelliin ja olin "emäntänä", palkat maksoin.
        Se oli vielä siihen aikaan, kun piti veromerkit liimata.
        Niitä veromerkkejä ostettiin postista. Oli ne aikoja!

        Monimutkaista on.
        Pitää vain aloittaa.
        Pala palalta.

        Vaikka ymmärtäisikin ruotsinkielisen tekstin, niin sitten se manöveeraaminen onkin toinen juttu. Ei ole aina ne koodit hallussa.

        Toisen polven lapsilta se sujuu paremmin.


    • Anonyymi

      Osaan ratkoa ruotsalaisia sanaristikoita mutten suomenkielisiä.- vaikka olen Suomen kansalainen .- Mitä se kertoo minusta ?

      Finnjävel

      • Anonyymi

        Miksi käyttää sanaa "finnjävel"?

        Ei me olla mitään jääveleitä, ei pie antaa ruottalaisten vaikuttaa.
        Finnhjältar olis parempi, vaikka turhaa käyttää ruotsinkielistä sanaa. - On sellaista mielistelyä.

        Juhannus täällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe