jos äiti kuolee niin millä hetkellä perintö on lainvoimainen tarkoitan just siitä päivästä vai jonkun ajan kuluttua
perintö rintaperintö h hetki
2
117
Vastaukset
- Anonyymi
Netistä löytyy esim Minilexiltä. Pankeista saat myös tietoa. Myös laajemmin "mitä teet kun läheinen kuolee".
Otan osaa. - Anonyymi
Osanotto. Ihmisen kuollessa, siirtyy oikeus omaisuuteensa. Mutta kuolleen omaisuudesta tulee tehdä perukirja,ja veloista kolmen kk kuluessa kuolemasta.
Ja vasta kun pesä on selvitetty,eli maksettu vainajan velat( sis hautaus-, ja perunkirjoituskulut muiden velkojen lisäksi) jälkeen vasta on tiedossa,mitä perillisille/ perilliselle jää,ellei ole olemassa testamenttia,joka muuttaa tilannetta siten,että testamentinsaajan rintaperillisse antamasta tiedoksisnnosta,alkaa kulua puolen vuoden moiteaika,elleivät perilliset ole hyväksyneet ja sitoutuneet olemaan moittimatta.
Myös jos jäi leski,lesken hallintaoikeus pätee niin kauan kuin leski elää,ellei luovu oikeudestaan. Lesken hallintsoikeus pienentää perintöveroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059