Puhelimessa kaupustelevat kuriin

Anonyymi

Eipäs vielä ole mikään toimija perustanut sellaista "sihteeripalvelua", joka torppaisi kaikki ei sallituista numeroista soittavat kaupustelijat yms.
Eli omaan numeroon vastaisi ensin "sihteeri" joka tiedustelisi mitä asiaa soittajalla on, oikealla asialla olevat soittajat yhdistettäisiin sitten asiakkaan puhelimeen.
Tuollaisesta palvelusta voisi helposti maksaa sievoisen summan rahaa per kuukausi, tai per puhelu.
Nykytekniikalla ei tarvittaisi kuin kotoaan työskenteleviä sihteereitä, ja älykäs ohjelmisto joka ohjaisi puhelut vuorossa oleville sihteerille.

36

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vieläkö joku luulee että nämä estopalvelut oikeasti toimivat? Nehän ovat vain suosituksia, ei kaupustelijat ole sellaisista listoista tietävinäänkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö joku luulee että nämä estopalvelut oikeasti toimivat? Nehän ovat vain suosituksia, ei kaupustelijat ole sellaisista listoista tietävinäänkään.

        Jaa ei ole 3-vuoteen tullut soittoja myyjiltä.. Että kyllä se pelaa:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa ei ole 3-vuoteen tullut soittoja myyjiltä.. Että kyllä se pelaa:)

        Mitään vaikutusta ei ollut moisella estolla :(
        Vuosittaisen maksun vain saa maksaa tyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään vaikutusta ei ollut moisella estolla :(
        Vuosittaisen maksun vain saa maksaa tyhjästä.

        Kyllä on ollut vaikutusta. On ollut puhelin hiljaa myyjiltä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on ollut vaikutusta. On ollut puhelin hiljaa myyjiltä..

        Höpö, höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö.

        Jep on ollut:) 3-vuotta tulee nyt hiljaisuutta. Ainoastaan Elisa soittelee 1x/3kk koska laajakaista heiltä.


    • Anonyymi

      Kännyhän osaa jo aika monesta numerosta ilmoittaa heti että häirikkösoittaja. Nuo kaupustelijahäiriköt on usein samaa numerosarjaa niin jo siitäkin ne tunnistaa.

      En maksais senttiäkään moisesta turhasta sihteeripalvelusta. Jos on epäilyttävän näköinen tuntematon numero niin en vastaa. Jos jollain on todella tärkeää asiaa niin se jättää kyllä viestin, tekstaa tms.

      • Anonyymi

        No näin se tyhjätaskujen kohdalla varmaan onkin.


    • Anonyymi

      Olisipa hienoa kun puhelimeen vastattaisiin: Matti meikäläisen sihteeri, kuinka voin olla avuksi? Naapuri ainakin tulisi kateudesta vihreäksi. 🙂

    • Anonyymi

      Ainoa hyvin toimiva keino on laittaa numero salaiseksi. Silloin sitä ei saa numeropalveluista. Kaupustelijat joutuvat ostamaan numerot eri numeropalveluista, eivätkä ne saa pitää omaa rekisteriä. Käyttöoikeus on voimassa rajatun ajan, ja pikkuhiljaa soittelut loppuvat, koska käyttöoikeusien uusinnassa salaiseksi muutettuja numeroita ei enää saa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Nimetön prepaidkin on toiminut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.asml.fi/kieltopalvelut/ Tämä estää varsin hyvin kaupistelijat. Ei toki niitä ulkomaalaisia huijaussoittoja mutta kaiken maailman lehti/liittymämyyjät kyllä.

        Aika hyvin osaavat kieltoja kiertää. Asiakkuus on se taikasana.
        Ei pitäisi mitään ostaa mistään, muuten kuin käteisellä ja nimettömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvin osaavat kieltoja kiertää. Asiakkuus on se taikasana.
        Ei pitäisi mitään ostaa mistään, muuten kuin käteisellä ja nimettömänä.

        Eivät kyllä osaa kiertää kieltoja. Ei ole 3-vuoteen tullut soittoja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimetön prepaidkin on toiminut.

        Prepaid toimii jos on tuuria.
        Itsellä on ns. lenkkikännykässä prepaid, mutta kun päästin sen kerran vanhenemaan, niin piti käydä ostamassa uusi. Uuteen alkoi tulla heti sekä huumehörhöjen puheluita, että huijaus, gallup ja kaupittelupuheluita. Prepaid numerot menevät kierrätykseen ihan muutaman kuukauden sisällä siitä kun liittymä on edellisen kerran suljettu.
        Seuraava prepaid on taas toiminut aivan upeasti, eikä siihen ole tullut kolmeen vuoteen yhtään örvellyssoittoa tai mitään muutakaan ylimääräistä.
        Samalla tavalla kierrätettyjä ovat operaattoreilta hankittavat uudet tavallisetkin liittymät, pääosin. Koskaan ei tiedä kuka kummajainen tai puhelinmyyjämagneetti on aiemmin ollut numeron haltija.
        Voisi olla hyvä palvelu operaattoreille alkaa myydä neitseellisiä liittymänumeroita, mutta niitä taitaa nykyään olla aika vähän, tietysti ottamalla käyttöön uusi operaattorinumero niin kaikista kierrätysnumeroistakin tulee neitseellisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimetön prepaidkin on toiminut.

        Pitkään kesti ettei prepaidiin tullut kaupustelusoittoja vaikka sama numero, mutta yksi automaattisoitto tuli. Kannattaa katkaista heti jos edes vastaa tuntemattomiin numeroihin ja laittaa heti estolistalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kyllä osaa kiertää kieltoja. Ei ole 3-vuoteen tullut soittoja..

        Ei ole kaupustelusoitot vähentyneet vielä 4 vuoden aikana, vaikka on ollut kaupustelukielto voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kaupustelusoitot vähentyneet vielä 4 vuoden aikana, vaikka on ollut kaupustelukielto voimassa.

        Kyllä minulla on vähentyneet nollaan..


    • Anonyymi

      Puhelinmyynti pitäisi kieltää kokonaan, koska se ei anna asiakkaalle mahdollisuutta miettiä ja vertailla.

      • Anonyymi

        Kyllä aina voi miettiä jos tuumaustauko ei sovi myyjälle, hän ei soita sovitusti seuraavana päivänä tai seuraavalla viikolla uudelleen.
        Itselle ainakin Telian myyjä on soittanut juuri silloin kun on sovittu. DNA:n myyjälle olen suorastaan kiitollinen, kun sieltä muistetaan aina soittaa pari viikkoa ennen kuin kakaran kännykän vuoden mittainen tarjoushintainen jakso on päättymässä, nyt se on jo kaksi kertaa päivitetty ennen hinnan lähes tuplaantumista, ihan puhelinmyyjän oikealla hetkellä tulevasta aloitteesta. Kyllä itsekin asian olin kalenteriin merkinnyt, mutta hienosti on homma toiminut operaattorinkin puolelta. Tuon puhelimessa liittymän päivittämisen hyvä puoli on se, että mikäli sitten sopimuksen teon jälkeen bongaakin paremman liittymätarjouksen, niin on puhelinmyyntinä päivitetty sopimus irtisanottavissa, tosin näin ei ainakaan omalla kohdalla ole tarvinnut tehdä koskaan.


      • Anonyymi

        Ziisös mikä idiootti, kuka kieltää "iskemästä luuria korvaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aina voi miettiä jos tuumaustauko ei sovi myyjälle, hän ei soita sovitusti seuraavana päivänä tai seuraavalla viikolla uudelleen.
        Itselle ainakin Telian myyjä on soittanut juuri silloin kun on sovittu. DNA:n myyjälle olen suorastaan kiitollinen, kun sieltä muistetaan aina soittaa pari viikkoa ennen kuin kakaran kännykän vuoden mittainen tarjoushintainen jakso on päättymässä, nyt se on jo kaksi kertaa päivitetty ennen hinnan lähes tuplaantumista, ihan puhelinmyyjän oikealla hetkellä tulevasta aloitteesta. Kyllä itsekin asian olin kalenteriin merkinnyt, mutta hienosti on homma toiminut operaattorinkin puolelta. Tuon puhelimessa liittymän päivittämisen hyvä puoli on se, että mikäli sitten sopimuksen teon jälkeen bongaakin paremman liittymätarjouksen, niin on puhelinmyyntinä päivitetty sopimus irtisanottavissa, tosin näin ei ainakaan omalla kohdalla ole tarvinnut tehdä koskaan.

        Kaupustelija voi miettiä rauhassa kun jättää sohvalle auki mikki sohvaa päin. Nyt on onneksi tulossa paljon tiukemmat rajoitukset, taisi olla että pitää olla lupa että saa soittaa.


    • Anonyymi

      Itse olen ratkaissut ongelman siten että en enää vastaa muihin puheluihin kuin nille jotka olen tallentanut nimellä puhelimen yhteystietoihin.
      Pitäisi vielä tutkia puhelimesta, että josko löytyisi sellaista asetusta että puhelin olisi äänettömällä, kun muu kuin yhteystiedoissa oleva soittaa.

      • Anonyymi

        Aika monesta asiasta voi jäädä paitsi ja hiljalleen erakoitua, kun ei vastaile kuin varmasti tunnettuihin numeroihin.
        Parempi turva on se kun ei anna omaa numeroaan mihinkään jossa kerätään yhteystietoja, ellei kysymys ole viranomaista tai muista sellaisista toimijoista, joiden on hyödyllistä tietää numero. Nykyinen tietosuoja-asetus estää numeroiden pääsemisen vääriin käsiin varsin tehokkaasti.
        Mutta tietysti jos olet jo sohlannut numerosi puhelinmyyjämagneetiksi, niin pitää numero vaihtaa ja pitää sen jälkeen uusi numero lähtökohtaisesti salaisena. Tosin tässä vaihdossa voi joutua ojasta allikkoon, jos saa huonon kierrätetyn numeron itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monesta asiasta voi jäädä paitsi ja hiljalleen erakoitua, kun ei vastaile kuin varmasti tunnettuihin numeroihin.
        Parempi turva on se kun ei anna omaa numeroaan mihinkään jossa kerätään yhteystietoja, ellei kysymys ole viranomaista tai muista sellaisista toimijoista, joiden on hyödyllistä tietää numero. Nykyinen tietosuoja-asetus estää numeroiden pääsemisen vääriin käsiin varsin tehokkaasti.
        Mutta tietysti jos olet jo sohlannut numerosi puhelinmyyjämagneetiksi, niin pitää numero vaihtaa ja pitää sen jälkeen uusi numero lähtökohtaisesti salaisena. Tosin tässä vaihdossa voi joutua ojasta allikkoon, jos saa huonon kierrätetyn numeron itselleen.

        Etsii ne numerot vaikka ei itse antaisi mihinkään, laittavat vaikka automaatin soittamaan järjestään kaikkiin, siksi ei välttämättä edes kuulu mitään tai sulkee heti ja hölmöt soittaa takaisin.


    • Anonyymi

      Aina ihmetellyt sitä miksi numero pitää olla julkinen.

      • Anonyymi

        MNiksiköhän lankapuhelimeen ei tullut kapustelijasoittoja vaikka puhelinluetteloista oli helppo saada tiedot.


      • Anonyymi

        Joillekin lapsuuden kaverin yhteydenotto on tervetullut toisille ei. Kyllä ainakin itse olen saanut muutaman vuoden välein yhteydenoton myös täysin yllättävältä taholta ja puhelu on yleensä esittäytymisen jälkeen jatkunut sanoin "anteeksi, mutta oletko sinä..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin lapsuuden kaverin yhteydenotto on tervetullut toisille ei. Kyllä ainakin itse olen saanut muutaman vuoden välein yhteydenoton myös täysin yllättävältä taholta ja puhelu on yleensä esittäytymisen jälkeen jatkunut sanoin "anteeksi, mutta oletko sinä..."

        Yksi syyllinen numeroiden levittelyyn on whatsapp.


    • Anonyymi

      Huijarit ja kaupustelijat ovat tehneet puhelimesta käyttökelvottoman kapineen.

    • Anonyymi

      Tuon Robinson rekisterin eli asmr - palvelun käyttö lopetti laillisista lähteistä tulevan puhelinmyyjien harrastaman häirinnän. Kustannukset vuotta kohti ovat muistaakseni 0.2 euroa. Ollut käytössä minulla yli 6 vuotta ja toimii hyvin.

      Tuo ei tietenkään auta esimerkiksi yksittäisiin uskonnon tuputtajiin, ulkomailta tuleviin huijaussoittoihin tai niihin yrityksiin, joiden kanssa on asiakassuhde.

    • Anonyymi

      Iäkkäälle isälle laitettiin puhelimeen Kilpi, sen sai sovelluskaupasta ladattua. Muutaman euron maksaa vuodessa mutta kun toimii, puhelinmyyjät ei enää pääse läpi, puhelin ei edes hälyytä. Samalla estää muutkin huijausyritykset.

      • Anonyymi

        Miksi iäkkäälä isälläsi ei ole kuukausimaksuton prepaid johon ei tule ylimääräistä soittelua eikä maksa kuin käyttö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi iäkkäälä isälläsi ei ole kuukausimaksuton prepaid johon ei tule ylimääräistä soittelua eikä maksa kuin käyttö?

        Se aiheuttaa enemmän työtä hänelle/omaiselle. Katsos kun liittymään pitää aina muistaa lisätä rahaa. Laskutus ei onnistu suoraan tililtä automaattisesti. Lisäksi jos saldoa ei paljon käytä muuttuu liittymä kalliiksi kun se vanhenee 12kk vaikka saldoa olisi satoja euroja jäljellä. On pakko ladata lisää rahaa..


    • Anonyymi

      Kannattaa alkaa itsekkin myymään myyjälle vaikka vanhoja autonrenkaita ja kuluneita huonekaluja...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1650
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1313
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1238
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1065
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      153
      1019
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      1004
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      61
      861
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe