kuvien kopioinnin/tallenuksen esto?

Tina

Kertokaapas mulle, miten saan sivuilleni kopioinnin eston, eli kuviani ei pystyisi kopioimaan tai tallentamaan sivuiltani?

33

1482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meemu

      minäkin haluaisin tuon tietää. mutta olen ymmärtänyt että sen pystyy kiertämään varsin hyvin, sekin olisi kiva tietää kuinka sen voi kiertää. tai itse olen kiertänyt vain tuolla "print screen" toiminnolla, mutta onko jokin järkevämpi tapa kiertää nämä?

      • Tina

        Mäkin oon käyttäny yhtä "kuvankaapausohjelmaa", mutta että ihan jokainen ei pystyisi niitä kopsimaan!


      • meemu
        Tina kirjoitti:

        Mäkin oon käyttäny yhtä "kuvankaapausohjelmaa", mutta että ihan jokainen ei pystyisi niitä kopsimaan!

        siis millaista ohjelmaa? tarkoitin tuota nappulaa tossa näppiksen ylälaidassa jossa lukee "print screen" :) ..eihän se ehkä ole mikään fiksu ja viisas tapa kiertää, lähinnä varmaan lapsellisen alkeellinen (luulisin?) mutta siihen on tyydyttävä kunnes viisaammat kertoo miten muuten se onnistuu :)


      • Olbe
        meemu kirjoitti:

        siis millaista ohjelmaa? tarkoitin tuota nappulaa tossa näppiksen ylälaidassa jossa lukee "print screen" :) ..eihän se ehkä ole mikään fiksu ja viisas tapa kiertää, lähinnä varmaan lapsellisen alkeellinen (luulisin?) mutta siihen on tyydyttävä kunnes viisaammat kertoo miten muuten se onnistuu :)

        Tuon Print screen -napin kans kuvien laatu kärsii aikas pahasti, mutta eipä kyl oo paljoo vaihtoehtoja..

        Paitsi, jos käyttää Flash:iä, niin se pakkaa sivut .swf -tiedostoksi, jolloin ei ainakaan suora "Save Pic As.." toiminto käy.

        Se auttanee useimmiten. ;)


      • r2d2
        Olbe kirjoitti:

        Tuon Print screen -napin kans kuvien laatu kärsii aikas pahasti, mutta eipä kyl oo paljoo vaihtoehtoja..

        Paitsi, jos käyttää Flash:iä, niin se pakkaa sivut .swf -tiedostoksi, jolloin ei ainakaan suora "Save Pic As.." toiminto käy.

        Se auttanee useimmiten. ;)

        Kaikki kuvat joita katsot netistä ovat jo kovalevylläsi... mutta missä? ...tuumatkaapa sitä.
        Eli kopiointia sivuiltasi et voi estää mitenkään, flashiksi muuttaminen tietenkin hankaloittaa kuvien kopiointia... no kuitenkin sinänsä turhaa hommaa, jos joku välttämättä haluaa kuvasi niin se myös sen saa, varsinkin javascript hässäkät ovat aivan tyhjänpäiväisiä koska ne paremmissa selaimissa (lue Opera) saa pois käytöstä yhden napin painalluksella.

        Yksi tapa, jokseenkin työläs mutta aika tehokas on että leikkelet kuvan pieniksi palasiksi ja sijoitat sitten osaset taulukkoon niin että niistä tulee yksi kokonainen kuva.


      • meemu
        r2d2 kirjoitti:

        Kaikki kuvat joita katsot netistä ovat jo kovalevylläsi... mutta missä? ...tuumatkaapa sitä.
        Eli kopiointia sivuiltasi et voi estää mitenkään, flashiksi muuttaminen tietenkin hankaloittaa kuvien kopiointia... no kuitenkin sinänsä turhaa hommaa, jos joku välttämättä haluaa kuvasi niin se myös sen saa, varsinkin javascript hässäkät ovat aivan tyhjänpäiväisiä koska ne paremmissa selaimissa (lue Opera) saa pois käytöstä yhden napin painalluksella.

        Yksi tapa, jokseenkin työläs mutta aika tehokas on että leikkelet kuvan pieniksi palasiksi ja sijoitat sitten osaset taulukkoon niin että niistä tulee yksi kokonainen kuva.

        itse olen huomannut että jos joku kuva on monessa palassa niin kyllä se nostaa kynnystä ruveta kopioimaan ja asettelemaan palasia kohdalleen. vaikkakin jos kuva on sellainen minkä välttämättä haluaa, eihän sekään estä. kyllä sitä jaksaa koota vaikka 1000-palaisen palapelin :)


      • Tina
        r2d2 kirjoitti:

        Kaikki kuvat joita katsot netistä ovat jo kovalevylläsi... mutta missä? ...tuumatkaapa sitä.
        Eli kopiointia sivuiltasi et voi estää mitenkään, flashiksi muuttaminen tietenkin hankaloittaa kuvien kopiointia... no kuitenkin sinänsä turhaa hommaa, jos joku välttämättä haluaa kuvasi niin se myös sen saa, varsinkin javascript hässäkät ovat aivan tyhjänpäiväisiä koska ne paremmissa selaimissa (lue Opera) saa pois käytöstä yhden napin painalluksella.

        Yksi tapa, jokseenkin työläs mutta aika tehokas on että leikkelet kuvan pieniksi palasiksi ja sijoitat sitten osaset taulukkoon niin että niistä tulee yksi kokonainen kuva.

        kyllä tiedän, että jos joku haluaa välttämättä kopoida kuviani, se sen myös pystyy tekemaan, mutta haluaisin "vaikeuttaa" sitä. olen törmännyt sivuille, joissa kuvia tallentaessa tulee ilmoitus, että kuvia ei voi tallentaa ja kopioida.


      • Tina
        meemu kirjoitti:

        siis millaista ohjelmaa? tarkoitin tuota nappulaa tossa näppiksen ylälaidassa jossa lukee "print screen" :) ..eihän se ehkä ole mikään fiksu ja viisas tapa kiertää, lähinnä varmaan lapsellisen alkeellinen (luulisin?) mutta siihen on tyydyttävä kunnes viisaammat kertoo miten muuten se onnistuu :)

        mä oon käyttäny kuvien kaappaamiseen muistaakseni snap32:sta


      • meemu
        Tina kirjoitti:

        mä oon käyttäny kuvien kaappaamiseen muistaakseni snap32:sta

        parempilaatuisia kuvia kuin tuolla print screen toiminnolla?


      • Tina
        meemu kirjoitti:

        parempilaatuisia kuvia kuin tuolla print screen toiminnolla?

        ainakin sillä saa rajattua alueen, mistä haluaa "ottaa kuvan". en oo tota print screeniä koskaan käyttänyt.


      • meemu
        Tina kirjoitti:

        ainakin sillä saa rajattua alueen, mistä haluaa "ottaa kuvan". en oo tota print screeniä koskaan käyttänyt.

        eikös tuolla print screenilläkin saa vaikka vaan aktiivisen ikkunan, ja senkin voi sitten pienentää? onko tuollainen erillinen ohjelma kuinka hankala pelkästään tuollaisessa tarkoituksessa?


      • Tina
        meemu kirjoitti:

        eikös tuolla print screenilläkin saa vaikka vaan aktiivisen ikkunan, ja senkin voi sitten pienentää? onko tuollainen erillinen ohjelma kuinka hankala pelkästään tuollaisessa tarkoituksessa?

        miten sen nyt ottaa, mä vaan oon tykänny siitä.


      • M2KD
        Olbe kirjoitti:

        Tuon Print screen -napin kans kuvien laatu kärsii aikas pahasti, mutta eipä kyl oo paljoo vaihtoehtoja..

        Paitsi, jos käyttää Flash:iä, niin se pakkaa sivut .swf -tiedostoksi, jolloin ei ainakaan suora "Save Pic As.." toiminto käy.

        Se auttanee useimmiten. ;)

        "Tuon Print screen -napin kans kuvien laatu kärsii aikas pahasti, mutta eipä kyl oo paljoo vaihtoehtoja.." Laatu ei kyllä muutu tasan miksikään ennen/jälkeen Print Screen nappia.


      • Seurannut
        Tina kirjoitti:

        miten sen nyt ottaa, mä vaan oon tykänny siitä.

        "Saako sillä parempilaatuisia kuvia kuin tuolla print screen toiminnolla?"

        "ainakin sillä saa rajattua alueen, mistä haluaa "ottaa kuvan". en oo tota print screeniä koskaan käyttänyt."

        "eikös tuolla print screenilläkin saa vaikka vaan aktiivisen ikkunan, ja senkin voi sitten pienentää? onko tuollainen erillinen ohjelma kuinka hankala pelkästään tuollaisessa tarkoituksessa?"

        HÄH?
        Eihän tuo print screen nappi toi ilman ohjelmaa, joka käyttää sitä hyväkseen. Itse voi määrittää ohjelman asetuksista, kopioiko se koko työpöydän vai aktiisen ikkunan.


      • Seurannut
        Tina kirjoitti:

        miten sen nyt ottaa, mä vaan oon tykänny siitä.

        "Saako sillä parempilaatuisia kuvia kuin tuolla print screen toiminnolla?"

        "ainakin sillä saa rajattua alueen, mistä haluaa "ottaa kuvan". en oo tota print screeniä koskaan käyttänyt."

        "eikös tuolla print screenilläkin saa vaikka vaan aktiivisen ikkunan, ja senkin voi sitten pienentää? onko tuollainen erillinen ohjelma kuinka hankala pelkästään tuollaisessa tarkoituksessa?"

        HÄH?
        Eihän tuo print screen nappi toi ilman ohjelmaa, joka käyttää sitä hyväkseen. Itse voi määrittää ohjelman asetuksista, kopioiko se koko työpöydän vai aktiisen ikkunan.


      • Seurannut
        Tina kirjoitti:

        miten sen nyt ottaa, mä vaan oon tykänny siitä.

        "Saako sillä parempilaatuisia kuvia kuin tuolla print screen toiminnolla?"

        "ainakin sillä saa rajattua alueen, mistä haluaa "ottaa kuvan". en oo tota print screeniä koskaan käyttänyt."

        "eikös tuolla print screenilläkin saa vaikka vaan aktiivisen ikkunan, ja senkin voi sitten pienentää? onko tuollainen erillinen ohjelma kuinka hankala pelkästään tuollaisessa tarkoituksessa?"

        HÄH?
        Eihän tuo print screen nappi toi ilman ohjelmaa, joka käyttää sitä hyväkseen. Itse voi määrittää ohjelman asetuksista, kopioiko se koko työpöydän vai aktiisen ikkunan.


      • meemu
        Seurannut kirjoitti:

        "Saako sillä parempilaatuisia kuvia kuin tuolla print screen toiminnolla?"

        "ainakin sillä saa rajattua alueen, mistä haluaa "ottaa kuvan". en oo tota print screeniä koskaan käyttänyt."

        "eikös tuolla print screenilläkin saa vaikka vaan aktiivisen ikkunan, ja senkin voi sitten pienentää? onko tuollainen erillinen ohjelma kuinka hankala pelkästään tuollaisessa tarkoituksessa?"

        HÄH?
        Eihän tuo print screen nappi toi ilman ohjelmaa, joka käyttää sitä hyväkseen. Itse voi määrittää ohjelman asetuksista, kopioiko se koko työpöydän vai aktiisen ikkunan.

        mä en tiedä muuta tuosta print screen-namiskuukkelin toimintatavasta kuin että jos painaa pelkkää sitä, se "kaappaa" koko näytön, ja jos painaa alt print screen, se kaappaa vain valitun ikkunan. minä en ainakaan mitään ohjelmaa ole erikseen koneelleni laittanut, ellei sitten ole winkussa valmiina ollut? minäkö tyhmä, mutta nyt en ymmärrä :)


      • Olbe
        M2KD kirjoitti:

        "Tuon Print screen -napin kans kuvien laatu kärsii aikas pahasti, mutta eipä kyl oo paljoo vaihtoehtoja.." Laatu ei kyllä muutu tasan miksikään ennen/jälkeen Print Screen nappia.

        Siinähän sitte räpläät Print Scrn:n kans. Ei kuulu mulle. :D


    • Ne°tem

      Oikean napin voi disabloida javascriptillä jos haluaa, mutta se tuo vain näennäisen suojan, koska
      printscreen namiskaa voi räpätä ja tallettaa kuvan leikepöydälle...
      ja vbscriptalla saa estettyä PrinScreen nappulan
      käytön... mutta vbscript ei toimi kunnolla kaikissa selaimissa...

      itte keksin helvetin yksinkertasen ja joka selaimessa toimivan idean, joka estää kuvan kopioimisen. siinäpähän pähkäilette :D
      psst. saa m2kd:ki jotain pähkäiltävää ;-D

    • /sam

      Tuossa sulle valmis scripti, sijoitat sen vain ja tagien väliin.
      Tuo kyseinen poistaa IE:ltä valikon kokonaan ja Mozilla ja muut sen sukuiset antaa tuon 'Kuvia ei saa kopioida!' herjan.
      Vaikka tuo ei suojaa niitä kuvia yhtään, eipä tarvi kuin 'tallentaa' sivu ja kuva on kopioitu...

      • r2d3

        Ei tarvita kovin suurta nerokkuutta disabloida javascript ja tuo hässäkkä ei toimi, paremmissa selaimissa (lue Opera) yhdellä napin painalluksella.
        Uskokaa jo teette vaan kiusaa sekä itsellenne ja varsinkin kävijöille, mikään ei ota hermoon niinkuin joku javascript-alert kun klikkaat vääränpuolen namiskaa...

        Uskokaa EI TOIMI!!!

        hermothan tässä taas menee... ja sitäpaitsi kuten jo tuossa aikaisemmin sanoin:
        NE KUVAT OVAT JO KATSOJAN KOVALEVYLLÄ KUN SE MENEE SINNE SINUN SIVULLESI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mua huvita kohta enää yhtään mikään...


      • meemu
        r2d3 kirjoitti:

        Ei tarvita kovin suurta nerokkuutta disabloida javascript ja tuo hässäkkä ei toimi, paremmissa selaimissa (lue Opera) yhdellä napin painalluksella.
        Uskokaa jo teette vaan kiusaa sekä itsellenne ja varsinkin kävijöille, mikään ei ota hermoon niinkuin joku javascript-alert kun klikkaat vääränpuolen namiskaa...

        Uskokaa EI TOIMI!!!

        hermothan tässä taas menee... ja sitäpaitsi kuten jo tuossa aikaisemmin sanoin:
        NE KUVAT OVAT JO KATSOJAN KOVALEVYLLÄ KUN SE MENEE SINNE SINUN SIVULLESI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mua huvita kohta enää yhtään mikään...

        ...se sen verran, että KAIKKI käyttäjät eivät niitä silloin osaa kopioida. Kaikki ei osaa kiertää "kikkoja" eivätkä kaapata kuvia. Eli kyllä siitä PIENI hyöty voi olla. Kukaan ei tietenkään oleta että jokin materiaali mikä netissä on, olisi täysin suojassa. Naurettavaahan se olisi.


      • r2d2
        meemu kirjoitti:

        ...se sen verran, että KAIKKI käyttäjät eivät niitä silloin osaa kopioida. Kaikki ei osaa kiertää "kikkoja" eivätkä kaapata kuvia. Eli kyllä siitä PIENI hyöty voi olla. Kukaan ei tietenkään oleta että jokin materiaali mikä netissä on, olisi täysin suojassa. Naurettavaahan se olisi.

        javascript-hässäkkä jota tuo äskeinen ehdotti, kai se jonkun teinin kopioinnin estää...
        Mitä sulla nyt siellä niin salaista on?
        Ettet vaan olisi itsekkin kopioinut niitä netistä?
        Tai laita salasanalla suojatulle sivulle jonne eivät satunnaiset kulkijat pääse niitä ihmettelemään.


      • meemu
        r2d2 kirjoitti:

        javascript-hässäkkä jota tuo äskeinen ehdotti, kai se jonkun teinin kopioinnin estää...
        Mitä sulla nyt siellä niin salaista on?
        Ettet vaan olisi itsekkin kopioinut niitä netistä?
        Tai laita salasanalla suojatulle sivulle jonne eivät satunnaiset kulkijat pääse niitä ihmettelemään.

        ...tuota kysynyt alunperin, totesin vain että olisi kiva tietää miten se tehdään. eihän se mitään hyödytä jos siellä on jotain mikä ei saa joutua vääriin käsiin. mutta veikkaampa että suuri, suuri osa ihmisistä on vielä niin tumpeloita koneiden kanssa, että jos oikea namiskuukkeli ei toimi, niin jättävät kuvan sikseen. eikä kyseessä tarvitse tokikaan olla teini...

        se siitä. ehkäpä näen unia kopioinnin estosta.


      • juu
        meemu kirjoitti:

        ...tuota kysynyt alunperin, totesin vain että olisi kiva tietää miten se tehdään. eihän se mitään hyödytä jos siellä on jotain mikä ei saa joutua vääriin käsiin. mutta veikkaampa että suuri, suuri osa ihmisistä on vielä niin tumpeloita koneiden kanssa, että jos oikea namiskuukkeli ei toimi, niin jättävät kuvan sikseen. eikä kyseessä tarvitse tokikaan olla teini...

        se siitä. ehkäpä näen unia kopioinnin estosta.

        Jos haluat suojata kuvasi niin, ettei niitä pysty millään muulla tavalla kopioimaan, kuin kuvankaappausohjelmalla, niin ohjelmoippa java-appletti näyttämään ne kuvat; Sitä ei voi kiertää millään tavalla.

        Tosin ei ole enää hankalampaa tapaa pistää kuvia sivuillesi.


      • Codeman
        juu kirjoitti:

        Jos haluat suojata kuvasi niin, ettei niitä pysty millään muulla tavalla kopioimaan, kuin kuvankaappausohjelmalla, niin ohjelmoippa java-appletti näyttämään ne kuvat; Sitä ei voi kiertää millään tavalla.

        Tosin ei ole enää hankalampaa tapaa pistää kuvia sivuillesi.

        Appletti on helppo kiertää.... johan nyt voi kopioida vaikka koko appletin.

        Uskoisin ennemmin CGI/pearl pohjaisiin ratkaisuihin joissa ei linkitykset näy.


    • Codeman

      Hankalaa niitä kuvia on siten nettiin laittaa ettei niitä voi kopioida. Mitä muuten kuvat tekevät yleisessä katselussa jos niitä ei halua kopioitavaksi. Aina kaikki scriptit ja koodit voi kiertää.

      Leikkaa kuvat siten ettei ne ole suorakaiteisia ja laita joku toinen kuva leikkaan kulman. Tällöin niitä ei voi oikein käyttää mihinkään muuhun tarkoitukseen. Tämän idean olen huomannut eräällä viinanvalmistajan sivuilla. Lisäksi käyttävät paljon Flashia...

      • Tietoviisas

        kuvan kopioimiseen (jos sitä on yritetty estää):

        1. muutan näytön resoluution sellaiseksi, että kuva juuri ja juuri mahtuu näyttöön

        2. asetan näytön väreiksi 32bit

        3. lataan kuvan näyttöön

        4. painan alt (tai ctrl)/print Screen

        5. poimin jollain kuvankäsittelyohjelmalla kuvan leikepöydältä :)


        Kuvan laatu ei ole paras mahdollinen, mutta harvoinpa netissä laatukuvaa näkeekään. Menetelmä sopii likipitäen kaikkiin koneisiin ja käyttiksiin.


    • suojaaja1

      Ketju on todella vanha, mutta aihe on edelleen ajankohtainen. Olen monesti miettinyt tuota kuvan suojausta ja eikä sille tosiaankaan taida olla 100% suojaa, mutta tässäkin ketjussa esiin tulleita hyviä vinkkejä taitaa olla kuvien laitto salasanan alle, tehdä niistä flash kikkare ja tuolla tavalla jo suurempi osa kopioinnista on jo estetty.

      Jäljelle jää vain enää kuvankaappauksen estäminen, mikä taitaa olla aika ongelmallista...?

    • Ainoa toimiva tapa on se mitä kuvapankitkin käyttävät. esim. php:llä tehty kuva galleria, jossa "suurien" kuvien kopiointi vaatii tunnukset ja salasanat. Ja kuvasta on tehty ainakin se thumb kuva erikseen kaikkien nähtäväksi, eli tasoltaan heikko kuva esikatselua varten. Päälle lätkäisty vielä se vesileima.

      • Parastoimivakeino

        Mutta eihän sitä kuvaa kannatala laittaa sitten näkyville lainkaan, jos laatukin on niin huono että ei saa mitään selvää, eikä muutenkaan halua että kukaan sitä näkisi kunnolla?

        Kannattaa pitää vain omalla kiintolevyllä sellaiset kuvat joita ei halua toisten näkevän.


      • Turvaaja_

        Kai sitä voi silti miettiä, miten suojella kuviaan, joita haluaisi myös muiden näkevän, mutta ei kopioivan. Kai tähän on nykyaikanakin oikeus, ilman sen suurempia päivittelyjä. Kyse on nimeomaan OMAISUUDEN suojelemisesta.

        Ihmisillä on ihmeellinen käsitys, että kaikki minkä laitat nettiin on heti myös kaikkien omaisuutta. Näin ei kuitenkaan ole. Se, että varastaminen on vielä ainakin niin helppoa ei tee siitä oikeata.


    • Suojaaja1

      Ahaa, osaisitko kertoa olisiko tällaista saatavilla esim. omille kotisivuille? valmista php koodia esim...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe