Energiaveron palautukset

Tilille napsahti kysymättä satasen verran lisäpalautetta.Mulla on reilu 10 hehtaaria peltoa.Suomessa jaetaan tätä rahaa kahdelle miljoonalle hehtaarille 300000000 e.Laskujeni mukaan se merkitsee 150 e per ha. Miten on mahdollista että muut saavat kymmenkertaisesti kuin minä? Onko suurtiloilla kulutus tosiaan kymmenkertainen kuin pientilalla?Minulla on joka vuosi kulutus ollut samaa luokkaa.On ollut eläimiä ja monenlaista työtä.Luulin pitkään että suurtilat tuottavat ruokaa säästeliäästi.Ainakin niin on väitetty ja kerrottu syyksi tehtyyn rakennerationalisointiin.
13167
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 13

Vanhimmat

Energiaveron palautuksia ei makseta hehtaareista, ja tuo lisäpalautus koski vain tiettyjä energialaatuja.

Äänestä
  • Eipä tietysti mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen. Nähdyn perusteella rahat menevät suureksi osaksi muille aloille.Ministeriö hoi! selvittäkää asia.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä tietysti mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen. Nähdyn perusteella rahat menevät suureksi osaksi muille aloille.Ministeriö hoi! selvittäkää asia.

"mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen"

Ei ole, eikä täydy.

Äänestä

”HE 52/2022
Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi maataloudessa käytettyjen eräiden energiatuotteiden valmisteveron palautuksesta annetun lain 4 §:n muuttamisesta.”

Laki on vasta esitysvaiheessa. Kummallista kun jo sait palautusta!

Äänestä
  • Mulle tuli ainakin kirje. "Maatalouden energiatuotteen valmisteveron lisäpalautuspäätös"

Verovuodelta 2021.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Mulle tuli ainakin kirje. "Maatalouden energiatuotteen valmisteveron lisäpalautuspäätös"

Verovuodelta 2021.

Jäi kirjoittamatta että en siis ole aloittaja.

Äänestä

Palautus tulee sen mukaan, paljonko on hakenut veroilmoituksen yhteydessä palautettavassa energiaveronpalautushakemuksessa. Siinä haetaan mylös käytetylle sähkölle energiaveronpalautusta, mutta tässä lisäpalautuksessa ei käsitellä sähkön osuutta, vaan vain polttoaineiden osuutta.

Äänestä

Mihinäs se energiasta perityn liian korkian hinnan palautus vipyy? Koskiis myös autoolijoita.

Äänestä

Suomessa saa tukia sitä enemän mitä vähemmän tarvitsee, kepulit ja kokkareet olleet aina rikkaiden asialla, nyt jo vasuritkin.

Äänestä
  • Kirjoituksista päätellen Kaikki EU:n maataloustuet maksetaan suomen keskustapuolueelle.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoituksista päätellen Kaikki EU:n maataloustuet maksetaan suomen keskustapuolueelle.

Kepulle ne menee kaikki. Kepu on sama kuin viljelijä!

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kepulle ne menee kaikki. Kepu on sama kuin viljelijä!

Kepu hallitsee Suomen politiikkaa. Suomen rikkain puolue. Myös henkisesti.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kepu hallitsee Suomen politiikkaa. Suomen rikkain puolue. Myös henkisesti.

Seteliselkärankaiset. Myös henkisesti ahneus ohjaa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi kirjoitti:

Tilille napsahti kysymättä satasen verran lisäpalautetta.Mulla on reilu 10 hehtaaria peltoa.Suomessa jaetaan tätä rahaa kahdelle miljoonalle hehtaarille 300000000 e.Laskujeni mukaan se merkitsee 150 e per ha. Miten on mahdollista että muut saavat kymmenkertaisesti kuin minä? Onko suurtiloilla kulutus tosiaan kymmenkertainen kuin pientilalla?Minulla on joka vuosi kulutus ollut samaa luokkaa.On ollut eläimiä ja monenlaista työtä.Luulin pitkään että suurtilat tuottavat ruokaa säästeliäästi.Ainakin niin on väitetty ja kerrottu syyksi tehtyyn rakennerationalisointiin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu