Tilille napsahti kysymättä satasen verran lisäpalautetta.Mulla on reilu 10 hehtaaria peltoa.Suomessa jaetaan tätä rahaa kahdelle miljoonalle hehtaarille 300000000 e.Laskujeni mukaan se merkitsee 150 e per ha. Miten on mahdollista että muut saavat kymmenkertaisesti kuin minä? Onko suurtiloilla kulutus tosiaan kymmenkertainen kuin pientilalla?Minulla on joka vuosi kulutus ollut samaa luokkaa.On ollut eläimiä ja monenlaista työtä.Luulin pitkään että suurtilat tuottavat ruokaa säästeliäästi.Ainakin niin on väitetty ja kerrottu syyksi tehtyyn rakennerationalisointiin.
Energiaveron palautukset
Anonyymi
13167
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
Vastaukset 13
Vanhimmat
Energiaveron palautuksia ei makseta hehtaareista, ja tuo lisäpalautus koski vain tiettyjä energialaatuja.
Eipä tietysti mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen. Nähdyn perusteella rahat menevät suureksi osaksi muille aloille.Ministeriö hoi! selvittäkää asia.
"mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen"
Ei ole, eikä täydy.
”HE 52/2022
Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi maataloudessa käytettyjen eräiden energiatuotteiden valmisteveron palautuksesta annetun lain 4 §:n muuttamisesta.”
Laki on vasta esitysvaiheessa. Kummallista kun jo sait palautusta!
Mulle tuli ainakin kirje. "Maatalouden energiatuotteen valmisteveron lisäpalautuspäätös"
Verovuodelta 2021.
Jäi kirjoittamatta että en siis ole aloittaja.
Palautus tulee sen mukaan, paljonko on hakenut veroilmoituksen yhteydessä palautettavassa energiaveronpalautushakemuksessa. Siinä haetaan mylös käytetylle sähkölle energiaveronpalautusta, mutta tässä lisäpalautuksessa ei käsitellä sähkön osuutta, vaan vain polttoaineiden osuutta.
Mihinäs se energiasta perityn liian korkian hinnan palautus vipyy? Koskiis myös autoolijoita.
Suomessa saa tukia sitä enemän mitä vähemmän tarvitsee, kepulit ja kokkareet olleet aina rikkaiden asialla, nyt jo vasuritkin.
Kirjoituksista päätellen Kaikki EU:n maataloustuet maksetaan suomen keskustapuolueelle.
Kepulle ne menee kaikki. Kepu on sama kuin viljelijä!
Kepu hallitsee Suomen politiikkaa. Suomen rikkain puolue. Myös henkisesti.
Seteliselkärankaiset. Myös henkisesti ahneus ohjaa.