Energiaveron palautukset

Anonyymi

Tilille napsahti kysymättä satasen verran lisäpalautetta.Mulla on reilu 10 hehtaaria peltoa.Suomessa jaetaan tätä rahaa kahdelle miljoonalle hehtaarille 300000000 e.Laskujeni mukaan se merkitsee 150 e per ha. Miten on mahdollista että muut saavat kymmenkertaisesti kuin minä? Onko suurtiloilla kulutus tosiaan kymmenkertainen kuin pientilalla?Minulla on joka vuosi kulutus ollut samaa luokkaa.On ollut eläimiä ja monenlaista työtä.Luulin pitkään että suurtilat tuottavat ruokaa säästeliäästi.Ainakin niin on väitetty ja kerrottu syyksi tehtyyn rakennerationalisointiin.

13

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Energiaveron palautuksia ei makseta hehtaareista, ja tuo lisäpalautus koski vain tiettyjä energialaatuja.

      • Anonyymi

        Eipä tietysti mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen. Nähdyn perusteella rahat menevät suureksi osaksi muille aloille.Ministeriö hoi! selvittäkää asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tietysti mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen. Nähdyn perusteella rahat menevät suureksi osaksi muille aloille.Ministeriö hoi! selvittäkää asia.

        "mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen"

        Ei ole, eikä täydy.


    • Anonyymi

      ”HE 52/2022
      Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi maataloudessa käytettyjen eräiden energiatuotteiden valmisteveron palautuksesta annetun lain 4 §:n muuttamisesta.”

      Laki on vasta esitysvaiheessa. Kummallista kun jo sait palautusta!

      • Anonyymi

        Mulle tuli ainakin kirje. "Maatalouden energiatuotteen valmisteveron lisäpalautuspäätös"

        Verovuodelta 2021.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tuli ainakin kirje. "Maatalouden energiatuotteen valmisteveron lisäpalautuspäätös"

        Verovuodelta 2021.

        Jäi kirjoittamatta että en siis ole aloittaja.


    • Anonyymi

      Palautus tulee sen mukaan, paljonko on hakenut veroilmoituksen yhteydessä palautettavassa energiaveronpalautushakemuksessa. Siinä haetaan mylös käytetylle sähkölle energiaveronpalautusta, mutta tässä lisäpalautuksessa ei käsitellä sähkön osuutta, vaan vain polttoaineiden osuutta.

    • Anonyymi

      Mihinäs se energiasta perityn liian korkian hinnan palautus vipyy? Koskiis myös autoolijoita.

    • Anonyymi

      Suomessa saa tukia sitä enemän mitä vähemmän tarvitsee, kepulit ja kokkareet olleet aina rikkaiden asialla, nyt jo vasuritkin.

      • Anonyymi

        Kirjoituksista päätellen Kaikki EU:n maataloustuet maksetaan suomen keskustapuolueelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksista päätellen Kaikki EU:n maataloustuet maksetaan suomen keskustapuolueelle.

        Kepulle ne menee kaikki. Kepu on sama kuin viljelijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepulle ne menee kaikki. Kepu on sama kuin viljelijä!

        Kepu hallitsee Suomen politiikkaa. Suomen rikkain puolue. Myös henkisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu hallitsee Suomen politiikkaa. Suomen rikkain puolue. Myös henkisesti.

        Seteliselkärankaiset. Myös henkisesti ahneus ohjaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe