Tilille napsahti kysymättä satasen verran lisäpalautetta.Mulla on reilu 10 hehtaaria peltoa.Suomessa jaetaan tätä rahaa kahdelle miljoonalle hehtaarille 300000000 e.Laskujeni mukaan se merkitsee 150 e per ha. Miten on mahdollista että muut saavat kymmenkertaisesti kuin minä? Onko suurtiloilla kulutus tosiaan kymmenkertainen kuin pientilalla?Minulla on joka vuosi kulutus ollut samaa luokkaa.On ollut eläimiä ja monenlaista työtä.Luulin pitkään että suurtilat tuottavat ruokaa säästeliäästi.Ainakin niin on väitetty ja kerrottu syyksi tehtyyn rakennerationalisointiin.
Energiaveron palautukset
13
81
Vastaukset
- Anonyymi
Energiaveron palautuksia ei makseta hehtaareista, ja tuo lisäpalautus koski vain tiettyjä energialaatuja.
- Anonyymi
Eipä tietysti mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen. Nähdyn perusteella rahat menevät suureksi osaksi muille aloille.Ministeriö hoi! selvittäkää asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tietysti mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen. Nähdyn perusteella rahat menevät suureksi osaksi muille aloille.Ministeriö hoi! selvittäkää asia.
"mutta kai ne pitää käyttää viljelyyn Jossa kulutus on hehtaaria kohti tietyn suuruinen"
Ei ole, eikä täydy.
- Anonyymi
”HE 52/2022
Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi maataloudessa käytettyjen eräiden energiatuotteiden valmisteveron palautuksesta annetun lain 4 §:n muuttamisesta.”
Laki on vasta esitysvaiheessa. Kummallista kun jo sait palautusta!- Anonyymi
Mulle tuli ainakin kirje. "Maatalouden energiatuotteen valmisteveron lisäpalautuspäätös"
Verovuodelta 2021. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle tuli ainakin kirje. "Maatalouden energiatuotteen valmisteveron lisäpalautuspäätös"
Verovuodelta 2021.Jäi kirjoittamatta että en siis ole aloittaja.
- Anonyymi
Palautus tulee sen mukaan, paljonko on hakenut veroilmoituksen yhteydessä palautettavassa energiaveronpalautushakemuksessa. Siinä haetaan mylös käytetylle sähkölle energiaveronpalautusta, mutta tässä lisäpalautuksessa ei käsitellä sähkön osuutta, vaan vain polttoaineiden osuutta.
- Anonyymi
Mihinäs se energiasta perityn liian korkian hinnan palautus vipyy? Koskiis myös autoolijoita.
- Anonyymi
Suomessa saa tukia sitä enemän mitä vähemmän tarvitsee, kepulit ja kokkareet olleet aina rikkaiden asialla, nyt jo vasuritkin.
- Anonyymi
Kirjoituksista päätellen Kaikki EU:n maataloustuet maksetaan suomen keskustapuolueelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksista päätellen Kaikki EU:n maataloustuet maksetaan suomen keskustapuolueelle.
Kepulle ne menee kaikki. Kepu on sama kuin viljelijä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepulle ne menee kaikki. Kepu on sama kuin viljelijä!
Kepu hallitsee Suomen politiikkaa. Suomen rikkain puolue. Myös henkisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepu hallitsee Suomen politiikkaa. Suomen rikkain puolue. Myös henkisesti.
Seteliselkärankaiset. Myös henkisesti ahneus ohjaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882