Pikkasen voi näkyä kuplaläävien myyntivauhdissa:D
Luotonkysynnän odotuksia kuvaava saldoluku laski 9 pisteestä –70 pisteeseen. Ensimmäistä kertaa kyselyn historiassa yksikään vastaajista ei odota kysynnän vilkastuvan.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008867081.html
Lainatiskeillä rommaus jo 80 pistettä.
8
881
Vastaukset 8
- Anonyymi
Ruotsissa rommaa jo virallisestikin:
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/6aeb6db2-450a-4741-bac8-920403f2ca9c
Kohta täällä myönnetään sama ja se on menoa sitten. Jos lisävakuuksia ei löydy, laitetaan läävä pakkohuutokauppaan mistä pankinjohtajan veli huutaa sen itselleen pilkkahintaan. - Anonyymi
nyt päästään eroon niistä vitun asuntosijoittajista 🙂
Hieno oli asuntoa ostaa kun joku vitun sijoittaja korotti tarjouksen pilviin 😠 nyt osat sitten vaihtuvat , olen asunut uudessa vuokra asunnossa odottaen tilanteen kääntyvän 🤣- Anonyymi
Ja pankkiko sinulle nyt antaisi asuntolainaa, kun tulevaisuudennäkymät ovat aikalailla jo harmaat? Taidat jatkaa siellä uudessa vuokra-asunnossa jatkossakin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pankkiko sinulle nyt antaisi asuntolainaa, kun tulevaisuudennäkymät ovat aikalailla jo harmaat? Taidat jatkaa siellä uudessa vuokra-asunnossa jatkossakin...
No jos maksukykyä ja vakuuksia riittää niin kyllä se pankki rahaa lainaa. Pankillehan se on tuottoisaa liiketoimintaa
- Anonyymi
"nyt päästään eroon niistä vitun asuntosijoittajista"
Tuskin päästään, koska kaikki vähänkään uudemmat taloyhtiöt on rahoitettu yhtiölainalla.
Suomalaisessa pähkähullussa järjestelmässä sijoittaja ostaa asunnon (tai useamman) osakeyhtiön nimiin ilman riskiä yhtiölainalla ja lainojen takaajina toimivat käytännössä asunnon omiin nimiinsä ostavat hölmöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos maksukykyä ja vakuuksia riittää niin kyllä se pankki rahaa lainaa. Pankillehan se on tuottoisaa liiketoimintaa
Kun puhutaan vuokraloisista, niin maksukykyä on ainoastaan sossun tädillä.
- Anonyymi
Pienikin koronnousu vaikuttaa suurten kaupunkien kalliisiin asuntoihin ja niiden lainoihin
Myös asuntosijoittajat pistää ostoja jäihin nousevien korkojen sekä Tukholman tilanteen takia koska sama hintojen lasku on entistä todennäköisempää myös suomessa. - Anonyymi
Kohta on mehevä tilanne käsillä. Kypsät kinkut putoavat puusta, jolloin asunnon voi ostaa rommaushinnalla. Fiksut tietävätkin, että mitä kalliimman asunnon jättää nyt ostamatta, sitä isomman tilin tekee ostovaiheessa.
Itse tulen vaurastumaan mukavasti, sillä kävin katsomassa 1 200 000 euron kupla-asuntoa. No jätin tietysti ostamatta sen ja odottelen rauhassa vuokralla. Käyn poimimassa asunnon 200 000 eurolla kunhan kinkku kypsyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa861976Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as381270Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134974Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.201893- 78789
- 90784
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo213690- 67657
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,47637On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79628- 35591
- 64584
- 37541
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28452- 35444
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin13439- 33433
- 40427