Miksi koulu ei voisi alkaa myöhemmin

Anonyymi

Miksi koulu ei vois alkaa esimerkiksi 14.00 ja loppua illasta. Voisit aamuisin nukkua vähän pidempään ja olisit koulussa aina virkeä. Omasta mielestä koulut voisivat alkaa myöhemmin joskus iltapäivisin ja lopua iltaisin. Mutta siinä olisi riski bussilla kulkijoille,kävelijöille ja pyöräilijöille. Ja se saattaisi tuoda stressiä olla yksin myöhään bussissa. Mutta koulut voisivat silti alkaa myöhemmin. Itse olen ilta ihminen enkä aamu ihminen. Uskoisin että moni tykkäsi tästä ideasta.

12

616

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei se illalla aloittaminen ja myöhään lopettaminen mitään hauskaa olisi. Usko pois. Aiemmassa työpaikassa itselläni alkoi työvuoro yhdessä vaiheessa klo. 15 ja päättyi klo. 23. Kotona olin yleensä hieman ennen puolta yötä, ja työmatkan kuljin autolla. Tämä oli hetken aikaa hauskaa, mutta ei tuota olisi jaksanut loppumattomiin. Onneksi siirryttiin järkevämpään iltavuoroon, eli aloitettiin klo. 12 ja lopetettiin klo. 20.

• Anonyymi

oletan et tos kävis vaa nii et koko päivä tavallaan vaa siirrettäis eteenpäin et oltais silti ihan yhtä väsyneitä koska mentäis myöhemmi nukuu

• Anonyymi

Siis koulujen ja monien töiden olisi parempi alkaa vasta 10:00 ja ihan typerää pakottaa, että joka päivä on vähintään 8 tuntia. Se on ihan liikaa ja terveydelle haitaksi ja vaikeuttaa oppimista/kehittymistä. Etenkin lapsille ja nuorille, mutta koulut menee boomerien keksimien työaikojen mukaan ja työajat on ihan hirveitä.

• Anonyymi

Voidaan ihan vapaasti mennä tähän. Mikäli työt aloitettaisiin klo. 10 ja lopetettaisiin normaalisti klo. 16, niin palkkaakin tulisi siltä 6:lta tunnilta. Tuo pari tuntia tekee jo aika ison eron siihen, että teetkö 6:n tunnin tai 8:n tunnin päivän. Itse yleensä olen työpaikalla 7:30 ja lopettelen siinä 15:30-15:45.

• Mistä on tullut tuo kummallinen ajatus, että olisit virkeämpi, jos nukkuisit päivällä ja valvoisit yöllä? Päivällä on hankala nukkua jo valoisuudenkin vuoksi, ja ehkä myös metelin.
      Kaikki harrastukset pitäisi sitten tehdä yön pimeydessä. Ja entä jos haluaisit vaika katsoa jotain TV:stä, mutta pitäisikni silloin olla koulussa?
      Ihmisten toiminta on muutenkin jo liikaa painottunut myöhäiseen iltaan ja yöhön. Koulujen ja töiden alkamista voisikin siirtää aikaisemmaksi, niin ei tarvittaisi tätä typerää kesäaikaakaan.

• Anonyymi

Itse tein melkein 4 vuotta 3-vuorotyötä. Eli jouduin valvomaan öisin ja nukkumaan päivisin. Kyllä siihen pystyy ja sen oppii, kun on hieman pakko. Yövuoron jälkeen menin noin klo. 8 nukkumaan, ja heräsin noin 16-16:30. Tämä onnistui oli sitten kesä tai talvi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse tein melkein 4 vuotta 3-vuorotyötä. Eli jouduin valvomaan öisin ja nukkumaan päivisin. Kyllä siihen pystyy ja sen oppii, kun on hieman pakko. Yövuoron jälkeen menin noin klo. 8 nukkumaan, ja heräsin noin 16-16:30. Tämä onnistui oli sitten kesä tai talvi.

Tämä on nuorten palsta! Ei työssäkäyvien aikuisten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on nuorten palsta! Ei työssäkäyvien aikuisten.

Annoin vaan esimerkin, että vuorokausirytmi kääntyy aika helposti ylösalaisin. Ei kannata lukea vastausta, jos menee heti tunteisiin.

• Anonyymi

Mitä jos rupeaisit aikanasi nukkumaan eikä aamuyöstä !

• Anonyymi

Vanhukset tuli tänne Nuorten palstalle heti pätemään, että kuinka nuorissa ja lapsissa on vikaa.
      Tajuamatta ollenkaan kuinka viallisiin ja epäterveellisiin "normaaleihin" heidät on aivopesty vuosien ajan.
      Nuoret sentään vielä tajuaa, että tämä pakotettu aikataulu haiskahtaa hyvinkin vialliselta ja osaa vielä ajatella itse. Eikä ole vain tyhjäpäisenä, että niin sen kuuluu mennä kyseenalaistamasta järjettömyyttä.

• Anonyymi

Jaahas, taas pikku perseläpi tuli pätemään. Yhteiskunta ei voi toimia siten, että porukka nukkuisi päivät ja valvoisi yöt. Suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa elää päiväsaikaan. Aika iso töistäkin tehdään päivällä. Eli joo, olet aika heikoilla mielipiteesi kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      60
      1049
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1024
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      872
    4. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      60
      810
    5. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      135
      802
    6. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      124
      795
    7. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      25
      679
    8. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      666
    9. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      51
      660
    10. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      620
    11. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      14
      615
    12. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      607
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      83
      586
    14. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      578
    15. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      570
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      47
      568
    17. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      565
    18. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      126
      563
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      48
      527
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      9
      523
    Aihe