Fleecetakista fleeceliivi?

Anonyymi

Voiko fleecetakista tehdä fleeceliivin leikkaamalla hihat pois saumojen vierestä ilman mitään ompelemista vai pitääkö sauman kohtaa omella jotenkin ja jos pitää, niin kannattaako homma jättää ompelimolle?

4

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi tehdä. Itse tein kangaspaidasta pitkähihaisesta lyhythihaisen. Siitä vaan saksimaan.

• Anonyymi

Kyllähän hihassa sauma pitää olla, muuten alkaa purkautua/rispaantua. Ei paitasi kauan siistinä kestä, jos siihen ei ole ommeltu saumaa. Fleece on vähän eri asia, kun se on kokonaan polyesteriä, joten ei ehkä purkaannu - siis ehkä, en lupaa mitään.

• Anonyymi

Jos sulla kone ja osaat itse ommella niin ei siihen ompelimoa tarvitse. Itse leikkasin hihat pois niin että jätin hihan puolelta sauman viereen n.1,5 cm saumanvaraksi jonka käänsin nurjalle ja ompelin suoralla ompeleella kiinni n. sentin päästä saumasta , siten sain sauman ompeleen kivasti piiloon.

• Anonyymi

Lisään vielä että toki voit sen hihan leikata irti ihan siitä sauman vierestäkin eikä silloin tarvitse mitään ommella, mutta et myöskään saa sitä jäljelle jäävän sauman ompeleita siitä nurjalta piiloon kuten tuossa yllä olevassa ohjeessani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27