Ysärin Suomussalmi

Anonyymi

Ihan parasta aikaa. Sillon hurjassa nuoruudessa Ämmänsaari oli niin mahtava paikka.

19

1225

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kun kylällä ei ole tulevaisuutta niin silloin muistellaan menneitä.

• Anonyymi

Kusari oli paradta aikaa.

• Anonyymi

Niin TOTTA! Ysäriaika oli ihan parasta!!!
      Näinhän se on, että menneitä pitää vaan muistella tällä kuolevalla kylällä...kun parempaakaan ei ole enää tiedossa.

• Poekaset muistelloopi tuoreita juttuja. Joku maenihti 60luvun ja sillon on vilinää kylällä niinku villissälännessä. Koeratti juoksi vappaena ja niitä oli paljo.

• Anonyymi

Se on totta; ennen kaikki oli paremmin. Saataisiinpa ysäri vielä takaisin. Oi niitä aikoja!

• Anonyymi

Kyllähän se on niin ,että 80-luvun jälkeen kaikki ei ole niinku ennen vanhaan.

• Anonyymi

Seiskarilla oli kaikki hyvin. Ajelin isä-vainaan anglialla sen sataa voimalaitoksen siltaa pitkin Pitämälle, eikä polisit olleet perässä.

• Anonyymi

Vieläkö on Anglia jälellä?

• Minkä värinen oli Anklia?

• Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

Minkä värinen oli Anklia?

Vihreä

• Anonyymi

Työkaveri oli saanut sakot ylinopeudesta kun oli ajanut Pitämältä Ruukinkankaalle ylinopeutta aamulla töihin tullessaan. Harmitteli vähän ja oli sanonut poliiseille että kun tämä on niin vetävä tämä väylä niin en ollenkaan huomannut ylinopeutta ajavani .. Taisi olla kaheksankyt lukua tuo tapaus

• Anonyymi

En ajatellut että Ämmänsaari olisi ollut nuoruudessani mitenkään erityinen paikka, kun asuin hieman sieltä sivussa. En edes ajatellut että sieltä olisi päästävä jonnekin muualle. Onni ei taida olla paikkakuntaan vaan päänsisäiseen maailmaan sidottu asia. Lähdin kuitenkin opiskelemaan ja koin kaikenlaista- olin alttiina kaikenlaisille vaikutteille ja omaksuin aatteita.. Oletin että maailmankatsomus avartui. Tosiaan se oli vain oletus, mutta muutoksia tapahtui.
      Olin pääkaupungissa Helsingissä, Vantaan Ruskeasuollakin, jokusen vuoden päätyäkseni jälleen pohjoiseen- ei kuitenkaan Ämmänsaareen, koska koulutustani vastaavaa työtä ei ollut. Toki muuten olisi ollut mukava palata kotitantereille jäniksiä jahtaamaan ja ikuisten korpien alituista huminaa aistimaan.
      Mulla itellä joskus se ikuisten metsien kohina ja mitä kaikkea Kianto lausuikin tuntui ahdistavalta. Oli ehkä hyvä nähdä maailmaa muuallakin. Toisaalta sitä metsien kohinaa kaipaa ja monesti ajattelin haikeudella niitä koulukavereita, jotka syystä tai toisesta jäivät kotikonnuille. He ovat varmaan monet olleet onnellisempia kuin minä, joka olen maat kiertänyt jonkin aikaa. Heidän juurensa ovat olleet syvemmällä suomussalmelaisessa mullassa. On voinut olla muitakin vaikutteita jäädä. Kukapa sen arvaisi. Se on hyvä muistaa että olemme vain kerran täällä ja meidän osamme parhaimmillaan olisi kantaa toistemme kuormia eikä hakata raipalla selkään ilman minkäänlaista oikeutusta siihen. Van.

• Anonyymi

Vai olit alttiina vaikutuksille ! 🤣🤣🤣 Taidat olla heleposti höynäytettävä? Kuuntelehan ihan rauhassa puiden huminaa ja kanna muien kuormia ja jahtaa ahneesti jäniksiä mutta elä anna muien kusettaa.

• Anonyymi

Mitä maita olet kiertänyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä maita olet kiertänyt?

Naapurinmailla oon kulkenut, tirkistellyt ja onanoinut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naapurinmailla oon kulkenut, tirkistellyt ja onanoinut.

Humisiko ?

• Anonyymi

Täyttä faktaa.Moni korpieläjä ei vain osaa nähdä metsää puilta.Ihmismieli vaatii käydä katselemassa aidan takana vihreämpää ruohoa vertailupohjaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Täyttä faktaa.Moni korpieläjä ei vain osaa nähdä metsää puilta.Ihmismieli vaatii käydä katselemassa aidan takana vihreämpää ruohoa vertailupohjaksi.

Kyllä se on ruoho aijjan takana ruskeeta.

• Anonyymi

Ei oo paljo muuttunut.... Vieläe Sokeripää sekä Peura-Ari näkyy kylää kiertävän...🤣

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162