Sairastuuko kissa prosessoidulla ruualla?

Anonyymi

Oon miettyny, että omani sisäkissat, 4v ja 3,5v ovat nyt n puoli vuotta olleet raakasapuskoissa ja ovat mielestäni terveempiä, vilkkaampia, solakampia, kuin entisen ruokavalion aikaan.
Poroa, kanaa, kalaa, siansydäntä ja äitin aamupalakupista kaurapuuroa kera mustikoiden ja maitorahkan.

Kuivaruokaa hyppysellinen kippoon illalla. (tää on neuroottinen hyppysellinen)

Alussa tilailin lemmikkieläinkaupoista kaikkea mahdollista ns parasta sapuskaa kissoilleni. Joskus joku ruoka maittoi, usein ei ja jätettä tuli paljon. Tuoteselosteita seuratessa huomasin, että en kyllä itekkään söisi ruokaa, jossa on lisätty sitä ja tätä, sekä säilöntäaineet päälle.

Ois hienoa saada kissaihmisten kommentteja täällä ja keskusteluakin aiheesta.

2

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmisten lemmikkieläimistä ainakin koira, kissa ja käärme tarvitsevat eläinperäistä ruokaa elääkseen. Tämän asian lemmikkien ruokateollisuus on hyvinkin tiedostanut ja markkinat ovat valtavat.
      Eettisesti ajateltuna on ihan hailee, syökö kissasi Latzia, Purinaa, Brittiä, Felineportaa tms, vai syökö lähikaupasta ostettua raakaa lihaa. Toisesta saa ravinteita liikaa, toisesta liian vähän - niin kertovat viisauden kaikkitietävät lähteet.
      Markkinajuttujen mielestä huonoin mahdollinen tilanne on kissa tai koira, joka elää koko elämänkaarensa ilman sairauksia.

• Anonyymi

Totta tämä. Maalaisjärjen käyttö on kissojen hoidossa yllättävän harvinaista. Lemmikkien ruoka on kavalaa bisnestä. Kavalaa Symbioosia eläinlääkärien kanssa. Rahat pois, niin se on kummallakin, eikä mikään ole rahakkaampi ellin potilaana, kuin väärin ruokittu kissa.
        Väärin ruokittu = teollinen ylivitaminoitu mössö. Lisätty ties mitä skeidaa ja höystönä ne tauriinit, sun muut lisukkeet, kuten vaikka porkkana ja herne.
        Tuotetaan halpaa paskaa.
        Ei niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      138
      4750
    2. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      109
      2434
    3. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      64
      1568
    4. 58
      1310
    5. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      158
      1201
    6. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      10
      1186
    7. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1177
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      49
      886
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      34
      877
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      39
      810
    Aihe