olen seurannut vatsatautikeskusteluja, ja minulta jäi nyt epäselväksi, voiko turkissa syödä kaupasta ostettua jäätelöä? onko niissä riskiä saada mahatauti? entä jäätelönmyyjiltä, jos on irtopalloja samoin kuin suomessa? tai ravintolassa jätskiannoksen tilaus. jätänkö kaikki jäätelöy väliin? kiitos jos jaksatte vastata.
jäätelön syönti turkissa..
uskaltaako?
73188
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 7
Vanhimmat
jotain:). Irtojäätelöllä ei kannata riskeerata. Kaupassa ja rannalla myyvät ihan samoja jätskejä kuin meilläkin. Soleroa yms... niitä voi turvallisesti syödä. Itse jätän irtojätskit jätän itse väliin, samoin jäätelönmyyjien jätskit.
Kyllä me ainakin ostetaan melkeen päivittäin jäätelöä siellä,mutta ainoastaan pakattuja jäätelöitä..
Kaupasta voit huoletta ostaa pakattuina, sillä myyvät paljon jopa samoja jätskejä kuin Suomessa. Itse olen syönyt lukemattomia kertoja myös irtomyynnistä niin kadulta kuin ravintolastakin sekä Turkissa lomaillessani ja asuessani, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Olenkin sitä mieltä, että paljon jää vaille, jos ei irtojäätelöä uskalla ostaa. Jokainen päättää tietysti itse, eikä ehkä kannata riskeeratakaan, jos yleensä on herkkävatsainen. Itse olen matkustellut vuosia ympäri Turkkia enkä ole koskaan sanonut millekään ruualle ei, tällainen herkkusuu kun olen :) Vain Ankarassa muutamassa superhalvassa ravintolassa maha on mennyt sekaisin. Mutta ei siis koskaan jäätelöstä.
Olen syönyt kaupan näitä pakattuja jäätelöitä ja pehmiksiä (Tansasin oven vieressä myytiin) ja sitten BurgerKingistä ja ei menny vatsa sekaisin. Ei kyllä ole mennyt muustakaan vaikka olen syönyt kaikkea. Taitaa olla aika yksilöllistä tuo vatsavaivojen saanti ja vaikea sanoa mikä kellekkin on pahasta.
Kyllä Turkissa uskaltaa syödä jäätelöä, varsinkin pakattuja, mutta hinta kannattaa tarkistaa, sillä Magnum yms. maksavat saman, tai jossakin jopa reilusti enemmän kuin Suomessa! Mutta Turkkilaiset jäätelöt ovat edullisia ja todella hyviä! Myös pehmistä voi herkkävatsainenkin syödä, jos vielä varmistaa, että se on tehty pastöroidusta maidosta. (yleensä on) Mutta suurimman riskin aiheuttavat koko päivän ulkosalla olevat irtojäätelö kioskeista saatavat jätskit! Saattaa joskus nimittäin olla ilman lämpötila niin korkea, etteivät pakastealtaat oikein toimi kuten pitäisi! Mutta tästäkin huolimatta olen syönyt myös näitä jäätelöitä, eikä ole katastrofia tapahtunut!
ongelma taitaa olla yleiset sähkökatkokset. luulisin että kaupoissa isoissa altaissa jäätelöt ei niin kärsi mutta ulkona katukojuissa on toinen juttu.
Ollaan syöty jäätelöä. Pakattua ja irtojäätelöä. Hyvää on, joskin irtojäätelö on vähän erilaista, kuin Suomen kermajäätelöt. Se on enemmän sorbetti-tyylistä.