olen seurannut vatsatautikeskusteluja, ja minulta jäi nyt epäselväksi, voiko turkissa syödä kaupasta ostettua jäätelöä? onko niissä riskiä saada mahatauti? entä jäätelönmyyjiltä, jos on irtopalloja samoin kuin suomessa? tai ravintolassa jätskiannoksen tilaus. jätänkö kaikki jäätelöy väliin? kiitos jos jaksatte vastata.
jäätelön syönti turkissa..
7
2867
Vastaukset
- tiedän
jotain:). Irtojäätelöllä ei kannata riskeerata. Kaupassa ja rannalla myyvät ihan samoja jätskejä kuin meilläkin. Soleroa yms... niitä voi turvallisesti syödä. Itse jätän irtojätskit jätän itse väliin, samoin jäätelönmyyjien jätskit.
- J.K.L
Kyllä me ainakin ostetaan melkeen päivittäin jäätelöä siellä,mutta ainoastaan pakattuja jäätelöitä..
- syön
Kaupasta voit huoletta ostaa pakattuina, sillä myyvät paljon jopa samoja jätskejä kuin Suomessa. Itse olen syönyt lukemattomia kertoja myös irtomyynnistä niin kadulta kuin ravintolastakin sekä Turkissa lomaillessani ja asuessani, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Olenkin sitä mieltä, että paljon jää vaille, jos ei irtojäätelöä uskalla ostaa. Jokainen päättää tietysti itse, eikä ehkä kannata riskeeratakaan, jos yleensä on herkkävatsainen. Itse olen matkustellut vuosia ympäri Turkkia enkä ole koskaan sanonut millekään ruualle ei, tällainen herkkusuu kun olen :) Vain Ankarassa muutamassa superhalvassa ravintolassa maha on mennyt sekaisin. Mutta ei siis koskaan jäätelöstä.
- JokaKesä
Olen syönyt kaupan näitä pakattuja jäätelöitä ja pehmiksiä (Tansasin oven vieressä myytiin) ja sitten BurgerKingistä ja ei menny vatsa sekaisin. Ei kyllä ole mennyt muustakaan vaikka olen syönyt kaikkea. Taitaa olla aika yksilöllistä tuo vatsavaivojen saanti ja vaikea sanoa mikä kellekkin on pahasta.
- Aigida
JokaKesä kirjoitti:
Olen syönyt kaupan näitä pakattuja jäätelöitä ja pehmiksiä (Tansasin oven vieressä myytiin) ja sitten BurgerKingistä ja ei menny vatsa sekaisin. Ei kyllä ole mennyt muustakaan vaikka olen syönyt kaikkea. Taitaa olla aika yksilöllistä tuo vatsavaivojen saanti ja vaikea sanoa mikä kellekkin on pahasta.
Kyllä Turkissa uskaltaa syödä jäätelöä, varsinkin pakattuja, mutta hinta kannattaa tarkistaa, sillä Magnum yms. maksavat saman, tai jossakin jopa reilusti enemmän kuin Suomessa! Mutta Turkkilaiset jäätelöt ovat edullisia ja todella hyviä! Myös pehmistä voi herkkävatsainenkin syödä, jos vielä varmistaa, että se on tehty pastöroidusta maidosta. (yleensä on) Mutta suurimman riskin aiheuttavat koko päivän ulkosalla olevat irtojäätelö kioskeista saatavat jätskit! Saattaa joskus nimittäin olla ilman lämpötila niin korkea, etteivät pakastealtaat oikein toimi kuten pitäisi! Mutta tästäkin huolimatta olen syönyt myös näitä jäätelöitä, eikä ole katastrofia tapahtunut!
- bims
ongelma taitaa olla yleiset sähkökatkokset. luulisin että kaupoissa isoissa altaissa jäätelöt ei niin kärsi mutta ulkona katukojuissa on toinen juttu.
- Dondurma
Ollaan syöty jäätelöä. Pakattua ja irtojäätelöä. Hyvää on, joskin irtojäätelö on vähän erilaista, kuin Suomen kermajäätelöt. Se on enemmän sorbetti-tyylistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839