olen seurannut vatsatautikeskusteluja, ja minulta jäi nyt epäselväksi, voiko turkissa syödä kaupasta ostettua jäätelöä? onko niissä riskiä saada mahatauti? entä jäätelönmyyjiltä, jos on irtopalloja samoin kuin suomessa? tai ravintolassa jätskiannoksen tilaus. jätänkö kaikki jäätelöy väliin? kiitos jos jaksatte vastata.
jäätelön syönti turkissa..
7
2795
Vastaukset
- tiedän
jotain:). Irtojäätelöllä ei kannata riskeerata. Kaupassa ja rannalla myyvät ihan samoja jätskejä kuin meilläkin. Soleroa yms... niitä voi turvallisesti syödä. Itse jätän irtojätskit jätän itse väliin, samoin jäätelönmyyjien jätskit.
- J.K.L
Kyllä me ainakin ostetaan melkeen päivittäin jäätelöä siellä,mutta ainoastaan pakattuja jäätelöitä..
- syön
Kaupasta voit huoletta ostaa pakattuina, sillä myyvät paljon jopa samoja jätskejä kuin Suomessa. Itse olen syönyt lukemattomia kertoja myös irtomyynnistä niin kadulta kuin ravintolastakin sekä Turkissa lomaillessani ja asuessani, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Olenkin sitä mieltä, että paljon jää vaille, jos ei irtojäätelöä uskalla ostaa. Jokainen päättää tietysti itse, eikä ehkä kannata riskeeratakaan, jos yleensä on herkkävatsainen. Itse olen matkustellut vuosia ympäri Turkkia enkä ole koskaan sanonut millekään ruualle ei, tällainen herkkusuu kun olen :) Vain Ankarassa muutamassa superhalvassa ravintolassa maha on mennyt sekaisin. Mutta ei siis koskaan jäätelöstä.
- JokaKesä
Olen syönyt kaupan näitä pakattuja jäätelöitä ja pehmiksiä (Tansasin oven vieressä myytiin) ja sitten BurgerKingistä ja ei menny vatsa sekaisin. Ei kyllä ole mennyt muustakaan vaikka olen syönyt kaikkea. Taitaa olla aika yksilöllistä tuo vatsavaivojen saanti ja vaikea sanoa mikä kellekkin on pahasta.
- Aigida
JokaKesä kirjoitti:
Olen syönyt kaupan näitä pakattuja jäätelöitä ja pehmiksiä (Tansasin oven vieressä myytiin) ja sitten BurgerKingistä ja ei menny vatsa sekaisin. Ei kyllä ole mennyt muustakaan vaikka olen syönyt kaikkea. Taitaa olla aika yksilöllistä tuo vatsavaivojen saanti ja vaikea sanoa mikä kellekkin on pahasta.
Kyllä Turkissa uskaltaa syödä jäätelöä, varsinkin pakattuja, mutta hinta kannattaa tarkistaa, sillä Magnum yms. maksavat saman, tai jossakin jopa reilusti enemmän kuin Suomessa! Mutta Turkkilaiset jäätelöt ovat edullisia ja todella hyviä! Myös pehmistä voi herkkävatsainenkin syödä, jos vielä varmistaa, että se on tehty pastöroidusta maidosta. (yleensä on) Mutta suurimman riskin aiheuttavat koko päivän ulkosalla olevat irtojäätelö kioskeista saatavat jätskit! Saattaa joskus nimittäin olla ilman lämpötila niin korkea, etteivät pakastealtaat oikein toimi kuten pitäisi! Mutta tästäkin huolimatta olen syönyt myös näitä jäätelöitä, eikä ole katastrofia tapahtunut!
- bims
ongelma taitaa olla yleiset sähkökatkokset. luulisin että kaupoissa isoissa altaissa jäätelöt ei niin kärsi mutta ulkona katukojuissa on toinen juttu.
- Dondurma
Ollaan syöty jäätelöä. Pakattua ja irtojäätelöä. Hyvää on, joskin irtojäätelö on vähän erilaista, kuin Suomen kermajäätelöt. Se on enemmän sorbetti-tyylistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812