Silmälääkärin hintavertailu

Anonyymi

Onko hintaeroa Terveystalo, Mehiläinen. On tarkoitus kerran elämässä käydä silmälääkärillä katsastamassa onko alkavaa kaihia tms. kun kuulemma kaikille iän myötä kaihi tulee. Ja jos ei se niin silmänpaineet vinksallaan. Tähän mennessä optikon tarkastuksella 1, 1,5 laseja käytellyt. Nyt tuntuu että on alkanut vaihdella näkökyky eri päivinä enemmän kuin ennen kirkkaan päivän ja sadepäivän välillä.
Kun kumpikaan ketju ei vastaanota kotikunnassani ja joudun kaupunkiin matkustaa, niin sama se kummalle menen, hinta ratkaiskoon. Katsoin netistä, hintahaarukka on niin suurpiirteinen ettei siitä tolkkuun pääse. Josko kokemusta oisi.

41

2434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On vaikeaa valita,
      ei noista yksityisistä pysty luotettavasti sanomaan ehkä kukaan mitään,
      kun joka lääkärillä on oma hinnoittelunsa kaiken päälle eikä se mene
      niin pilkuntarkasti. Joku lääkäri voi olla armeliaampi kuin toinen.
      Jos on ollut vastaanotolla yli puoli tuntia, velotus on voi kuitenkin
      olla vain puoli tuntia. Ei voi olla varma, minkälaisen laskun ne mätkäyttää.

Hinnat on netissä jokaisen lääkärin kohdalla yleensä nykyään. Tutki !

Kerran olin kardiologilla melkein tunnin eikä hän laskuttanut kuin
      satasen toimistokulut tulee aina päälle.
      Kerran toisella kardiologilla meni vain puoli tuntia, maksoi 165 euroa.
      Kerran olin neurologilla 45 min, se maksoi 300 euroa.
      Silmälääkäri on maksoi vuonna 2019 135 euroa Mehiläisessä.
      Meni tunti, kun välillä laitettiin vähäksi aikaa käytävälle jotkut tipat silmissä.
      Suosin yleensä lääkärikeskus Aavaa. Yksityisellä olen käynyt eri lääkäreillä
      olosuhteitten pakosta. Terveyskeskus on aina tukossa.

Samat lääkärit voi kierrellä muuten eri lääkärikeskuksissa. Ne voi olla
      ma-ti Kimalaisessa ja ke-to jossain toisessa ja pe vielä kolmannessakin.

• Anonyymi

Kiitos tiedoista.
      Kiinnostaa Aava, ihan uusi paikka minulle. Hinnat. Ollila alk.128, Häkkinen, alk. 155 ja Sarikkala alk. 148. Kaikki erikoislääkäreitä, aika puoli tuntia ja ällistyttävää "hinta ei sisällä TUTKIMUSTA (en ymmärrä) (toimistomaksua ja toimenpiteitä, ne toki ymmärrän..)".
      Tukimusta juuri haen, onko mahdollisesti silmissäni jotain vanhuuden mukanaan tuomaa sairautta, joka kenties pahenee hoitamattomana. Näin olen kuullut jos vaikka kaihia tai silmänpainetautia pitää hoitamattomana. Ja arvot tietenkin, onko muuttunut 1 toisessa ja 1,5 toisessa silmässä.
      Onpa tämä mutkikasta.

• Anonyymi

Minulle sanottiin, (kävin elämäni tokan kerran silmälääkärillä) noin pari kuukautta sitten, että vasemmassa silmässä kaihin alkua. Ei kannata yhtään olla huolissaan, vähä kuin ohimennen mainitsi.
        Kysyin, miten se sitten ilmenee, että pitää huolestua, niin ilmeisesti näön heikentymisestä.
        Seuraava käyntisuositus noin kolmen vuoden kuluttua.
        Monitehot käytössä, niitä ei pyydetty uusimaan.
        Kuitenkin, jos haluan uudet, sain sen puolen voden lähetteen, jossa kait himpun enempi vahvuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle sanottiin, (kävin elämäni tokan kerran silmälääkärillä) noin pari kuukautta sitten, että vasemmassa silmässä kaihin alkua. Ei kannata yhtään olla huolissaan, vähä kuin ohimennen mainitsi.
        Kysyin, miten se sitten ilmenee, että pitää huolestua, niin ilmeisesti näön heikentymisestä.
        Kuitenkin, jos haluan uudet, sain sen puolen voden lähetteen, jossa kait himpun enempi vahvuutta.

Sen tiedän että määrätyn tyyppinen kaihi pitää leikata ajoissa. On kaksi tuttua ollut hiljattain, vähän ovat puhelimessa kertoilleet. Toisella on myös silmänpainetauti, sitäkin hoidettiin tai leikattiin. En tarkkaan ole perehtynyt kun ei ole itseä koskenut. Siitä vain juolahti mieleeni että kai pitää tarkistuttaa. Sinulla varmaan joku erilainen "vaaraton" kaihi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joopa😂 Silmäklinikalla käynnit vuoden välein ja ensimmäisellä kerralla sanottiin, että on ”alkava kaihi ja niin kuivat silmät, että ovat haavoilla”. Vuoden päästä käynnillä ei enää ollu ”alkavaa kaihia, eikä kuivia silmiäkään”. Sillälailla se elämä menee😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joopa😂 Silmäklinikalla käynnit vuoden välein ja ensimmäisellä kerralla sanottiin, että on ”alkava kaihi ja niin kuivat silmät, että ovat haavoilla”. Vuoden päästä käynnillä ei enää ollu ”alkavaa kaihia, eikä kuivia silmiäkään”. Sillälailla se elämä menee😂

Ai jaa, 2,5 sitten silmälääkäri kahden vuoden kuluttua edessä kaihin leikkaus, olisi käytävä silmälääkärillä mikä tilanne nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jaa, 2,5 sitten silmälääkäri kahden vuoden kuluttua edessä kaihin leikkaus, olisi käytävä silmälääkärillä mikä tilanne nyt.

No, kun ei mitään kaihia ole, niin ei mitään toimenpiteitäkään.

• Anonyymi

Kaikki ovat erikoislääkäreitä paitsi yleislääkäri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen tiedän että määrätyn tyyppinen kaihi pitää leikata ajoissa. On kaksi tuttua ollut hiljattain, vähän ovat puhelimessa kertoilleet. Toisella on myös silmänpainetauti, sitäkin hoidettiin tai leikattiin. En tarkkaan ole perehtynyt kun ei ole itseä koskenut. Siitä vain juolahti mieleeni että kai pitää tarkistuttaa. Sinulla varmaan joku erilainen "vaaraton" kaihi.

Ei varmaa tietoa, mutta oisko harmaakaihi iän mukanaan tuoma, "vaarattomampi".
        Viherkaihi kuulostaa tutulta.. josko se sitte pahempi.

• Anonyymi

Voisit kysyä Aavasta, mitä tarkoittaa "hinta ei sisällä tutkimusta".
        Mitä tutkimusta se tarkoittaa ? Kuuluuhan silmälääkärin jotakin tutkia,
        ei sinne vain "päivää" mennä sanomaan :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varmaa tietoa, mutta oisko harmaakaihi iän mukanaan tuoma, "vaarattomampi".
        Viherkaihi kuulostaa tutulta.. josko se sitte pahempi.

VIHERKAIHI= Glaukooma.

• Anonyymi

Hinta riippuu siitä, minkälaisen vastauksen haluaa! Yksityinen rahastaa aina, eikä vastaus aina ole se optimaalisin.

• Anonyymi

Olen ollut kolmella yksityisellä silmälääkärilla, koska näköni on huononi nopeasti,
        tarvitsin uusia silmälaseja. Olen tyytyväinen. Alkava kaihi todettiin vuosia sitten.
        Se kehittyy yksilöllisesti kullakin. Ei siitä lääkäri alkuvaiheessa pysty tietämään
        milloin leikkaus olisi ajankohtainen. Oma näköni ei ainakaan kaihin takia ole
        vielä huonontunut mielestäni ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut kolmella yksityisellä silmälääkärilla, koska näköni on huononi nopeasti,
        tarvitsin uusia silmälaseja. Olen tyytyväinen. Alkava kaihi todettiin vuosia sitten.
        Se kehittyy yksilöllisesti kullakin. Ei siitä lääkäri alkuvaiheessa pysty tietämään
        milloin leikkaus olisi ajankohtainen. Oma näköni ei ainakaan kaihin takia ole
        vielä huonontunut mielestäni ollenkaan.

Kävin hiljattain silmälääkärissä kun toisen silmän näkö oli kuin sumun läpi katselisi . En ollut käynyt varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen silmälääkärissä. Edelliset lasit optikolta. Kaihihan siinä silmässä on ja olen menossa puolen vuoden sisällä leikkaukseen. Julkiselle puolelle on sen verran jonoa.

• Anonyymi

Aloittajalle:

Käsitykseni mukaan silmälääkäri tutkii todetakseen mahdolliset silmäsairaudet
      ja joskus ne vaativat lisätutkimusta, jotka voivat olla kalliita,
      ne voivat maksaa yksityisellä satoja, jopa tuhansia eurojakin.

Puolisollani esimerkiksi Mehiläisen silmälääkäri totesi glaukooman ja
      jotain muutakin häikkää ja lääkäri oli kysynyt puolisoltani haluaako hän
      tutkituttaa ne Mehiläisessä, vai haluaako lähetteen kunnalliselle puolelle.
      Puolisoni sai lähetteen kunnalliselle, jossa on nyt seurannassa kerran vuodessa.

• Anonyymi

Minulla on todettu matalapaineglaukooma oikeassa silmässä. Painetta pudotetaan tilpoilla molemmista. Käyn kerran vuodessa Silmäaseman erikoislääkärillä. 120 € tuo ottaa.

• Anonyymi

Kun katsoo esim HUS-silmäsairaalan lääkäreiden tietoja , voi heitä jäljittää, missä kukin tekee näitä "Silmäasema"-keikkoja.

HUS- vaativan verkkokalvonkirurgian lääkäreille kun tilaa ajan, niin varmasti löytyy ammattitaitoa.

• Anonyymi

Kiitos. Tuo selittikin asian. Eli tarkoitus on saada selville, sairastanko mitään kun kaikki silmäsairauden eivät aiheuta oireita. Olen muuten juuri tilaamassa Mehiläisen silmälääkärille ajan. Sekin hämäsi kun toisten lääkärien kohdalla lukee silmälääkäri ja toisten silmäsairauksiin erikoistunut lääkäri. On kuulemma sama asia, mutta nimike silmälääkäri saattaa olla myös vasta silmäsairauksiin erikoistumisvaiheessa oleva lääkäri eli opinnot vähän kesken.
        Jos tämä ´loppuun asti erikoistunut´ huomaa silmissäni vikaa, alan laskea rahojani menenkö kunnalliselle vai Mehiläiseen jatkoon.
        Summa: mitään ei voi tehdä jos ei ensin itse perehdy. Ilmankos minua on kusetettu mm. yksityisillä hammasasemilla, kahdella.

• Anonyymi

"Kun kumpikaan ketju ei vastaanota kotikunnassani ja joudun kaupunkiin matkustaa, niin sama se kummalle menen, hinta ratkaiskoon. "

Kattava silmien tutkimus edellyttää ne klinikalla laitettavat pupilleja laajentavat tipat ja sitten on "suunnilleen lopun päivää" häikästyvässä kunnossa ja näkökyky heikko. Aurinkolaseillakin valo häikäisee ja kotona verhot eteen valoisuudesta riippuen.

• Anonyymi

Tilasin just ajan ja luin ohjeet. Pitää varata aikaa että tipat vaikuttavat ja tosiaan aurinkolasit mukaan. Myös kannattaa ottaa edelliset arvot, jotka minulla luultavasti hukassa, mutta näillä mennään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilasin just ajan ja luin ohjeet. Pitää varata aikaa että tipat vaikuttavat ja tosiaan aurinkolasit mukaan. Myös kannattaa ottaa edelliset arvot, jotka minulla luultavasti hukassa, mutta näillä mennään.

Silmäasemalla kirjoittavat määrätyt linssit omakantaan, mutta esim. Instrussa eivät siihen ohjelmaan kuulemma pääse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silmäasemalla kirjoittavat määrätyt linssit omakantaan, mutta esim. Instrussa eivät siihen ohjelmaan kuulemma pääse.

Viime maaliskuussa hankin uudet rillit Silmäasemalta, ei ole Omakannassa sanaakaan.
        Pari yksityishammaslääkäri käyntiä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omalla kohdalla edellisestä kerrasta on todella kauan, mutta kun tietoisesti sääntöjen vastaisesti ajoin viisi-kuusi kilsaa kotiin, niin oli kyllä häikäistymisen ja sumuisuuden vuoksi melko raskas / ikävä kokemus, vaikka aurinkolasit olikin. Tiesin toki mitä oli tulossa ja pidempää matkaa en olisi lähtenyt ajamaankaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viime maaliskuussa hankin uudet rillit Silmäasemalta, ei ole Omakannassa sanaakaan.

Entä jos ei ole omakanssa? Itse en ole monen muun lailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonnekin potilasarkistoon lääkärikäynnit kai kaikki kuitenkin menee,
        vaikkei omakannassa näkyisi. Minullakaan ei näy kaikki,
        mitä vähän ihmettelen miksi ne ei voisi kaikki näkyä ?
        Mutta ! Huomio ❗️Niin Mehiläisen kuin Aavan "Oma Mehiläisestäsi"
        tai "Oma Aavastasi" voit lukea lääkärin tekstin ja labra- ym. tulokset
        kunhan vain kirjaudut sinne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonnekin potilasarkistoon lääkärikäynnit kai kaikki kuitenkin menee,
        vaikkei omakannassa näkyisi. Minullakaan ei näy kaikki,
        mitä vähän ihmettelen miksi ne ei voisi kaikki näkyä ?
        Mutta ! Huomio ❗️Niin Mehiläisen kuin Aavan "Oma Mehiläisestäsi"
        tai "Oma Aavastasi" voit lukea lääkärin tekstin ja labra- ym. tulokset
        kunhan vain kirjaudut sinne.

Tekstit saa Omakantaan yksityisistä ketjuista kun antaa suostumuksen. Kun menin yksityiselle hammaslääkäriasemalle, täyttämässäni perustietoilmoituksessa oli ruksinpaikka kohtaan, jossa sanottiin jotenkin että antaa käyttää tietoja, en muista sanamuotoa. Kun siihen laittaa ruksin, tiedot näkyvät Omakannassa. Muuten eivät. Eli olen itse antanut tämän hl-aseman lisäksi Terveystalolle luvan, ne tiedot näkyvät Omakannassa, mutta Mehiläisessä olen vahingossa jättänyt ruksin laittamatta, ne tiedot eivät näy. Korjaan asian nyt kun menne sinne silmälääkärille.

• Anonyymi

henkilö oli vanhus. Sanoi ei näe silmälaseilaan. Hän oli edun valvonnassa.Edun valvoja virastosta valittu. Mentiin ilmaisen näön tarkistus pääkaupunki seutu isnstrumettarium. Optkikko totesi tarvii silmä läkäriä ja toki silmä lasit. Anotin maksusitoomus niihin ja sai. Silmä lääkäri vastan otto oli jotkut päivät instrumetarumi. Jonne vanhukelle aika maksusitomuksella. Sieltä sai läheteen julkisen puolen kahileikaus.Eli lähete HUS. Joka laittoi ostopalvelu yksityinen Lauttaasaari ,jossa kaihi leikatin . Jonka jälkeen sitten uusi aika instrumetariumiin silmälaseja varten ja sinä oli sitten jo LÄHIOMAINEN MUKANA VALITSEMASSA SILMÄLASIT HÄNELLE. Jos tulot pient eläkeläisellä noita silmälaseja ,ymm. Voi hakea sosialiviraston kautta maksusitomus.ei kelan kautta. KYSYVÄ EI KOSKAN EKSY.Jokaisella on suu. Jolla voi soitaa aika sosialivraston ja mennä kysymään.Ei mitän puhelin vaan ihan paikan pälle. Tai mennä sosialivrasto suoraan. Palvelu altis info heillä siellä joka antaa ajan myös.ei häpeä mennä kysymän asia.Kaikista elämn tilanne iästä ripumatta SOSIALIVRASTON HENKILÖKUNTA ON MEITÄ KAIKIA VARTEN. Lulan kuivtelaan vain nille joilla elämä on suitsunut raiteilta pois.EI!

• Anonyymi

Onko hinnalla merkitystä kun kyse on omasta näköaistista?

Harmaakaihin leikkaus on läpihuutojuttu.
      Leikkautin itse molemmat silmät ennen kunnallisen haitta-asteen tavoittamista.
      Samalla korjaantui -6 diopterin näköni silmälasittomaan kuntoon. Lähilasit tarvitsen.

Silmänpaineen aiheuttama silmäpohjan rappeuma on vakavampi asia. Ilmenee kavalasti, itse sitä huomamatta kunnes vaakasuorat viivat alkavat kiemurtelemaan jolloin alkaa olemaan riivatun kiire.
      Säännöllinen silmänpaineiden tarkastus kannattaa hoitaa.
      Minulla meni yhteensattumien vuoksi sählingiksi ja toisen silmäni tarkan näön piste ehti puhkeamaan. Leikkaus. Asentohoito. Puhjennut kohta umpeutui montulle joten sen silmän tarkan näön kohdassa on musta löntti. Lopullisesti!

• Anonyymi

Minulla todettiin oikeassa silmässä silmäpohjanrappeuma 5 vuotta sitten. Ja tietenkin siinä osassa joka tarkentaa kuvan. Hoitoa ei ole, 3 v. välein uusittava lasit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla todettiin oikeassa silmässä silmäpohjanrappeuma 5 vuotta sitten. Ja tietenkin siinä osassa joka tarkentaa kuvan. Hoitoa ei ole, 3 v. välein uusittava lasit.

Ole onnellinen niin kauan kuin pärjäät laseilla!
        Hoito on paineiden pitäminen riittävän alhaalla.

• Anonyymi

Optikolla tänään 2 uudet glasit , 900 € :-(

Per-kel

• Anonyymi

Tavalliset yksitehot ja yksiteho aurinkolasit yht 200€.
        Mitään kikkoja ei, ainoastaan kovapinta tavallisissa laseissa.

• Anonyymi

Sankoja saa halvalla, jopa muutamalla kympillä, mutta kun linssit ja hionta
      maksaa sairaasti !

• Anonyymi

Autoilukäyttöön ykstehot, jotka on hanskalokerossa ja niitä en muualla käytä.
        135€.

• Anonyymi

Katsokaa erikoisala, missä työskentelee, on päivätyössä.

Vaativaa työtä yliopistosairaalassa tekevät on minun listalla, oli sitten vastaaotto vaikka instrussa tai silmäasemalla.

Suomen huiput löytyy, pienen hakemisen kautta.

• Anonyymi

Päivätyössä ne on lääkäriasemillakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin näitä Silmäasemia ja instrumentarimia ym missä muualta tulevat lääkärit pitävät vastaanottoaan muutaman kerran kuukaudessa.

Niistä on helppo katsoa onko esim yliopistosairaalassa leikkaava verkkokalvokirurgi tms
        Silloin lähtee ainakin minulta hattu päästä, niin mielettömästi arvostan leikkaavia silmälääkäreitä. Paljon on heitä jotka eivät leikkaa, olen tutkinut tarkasti. "Erikoistaidot" osion.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun lääkäri on silmäkirurgi, he tietävät mistä on kyse.
        Illalla voidaan olla vaikka portsareina, mutta päivällä tehdään vaativaa silmäleikkaustyötä yliopistosairaalassa tai yksityisessä silmäsairaalassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun lääkäri on silmäkirurgi, he tietävät mistä on kyse.
        Illalla voidaan olla vaikka portsareina, mutta päivällä tehdään vaativaa silmäleikkaustyötä yliopistosairaalassa tai yksityisessä silmäsairaalassa.

Jos vuoden välein käyt silmäklinikalla ja saat vastaukseksi ihan eri tulokset, niin kuinka luotettavaa on ihan mikä tahansa tutkimus, kenen tahansa tekemänä😂

• Anonyymi

Sinulle 11.06.2022 08:18, kysymys joka kirjoitit: Kuitenkin, jos haluan uudet, sain sen puolen vuoden lähetteen, jossa kait himpun enempi vahvuutta.

Kävin Mehiläisen erikois-silmälääkärillä.
      Tarkoittaako tuo puolen vuoden päähän sinulla nyt olevilla vahvuuksilla, että arvot uusiin laseihin on voimassa puoli vuotta vai laittoiko enemmän, että silmäsi mahdollisesti ovat huonontuneet himpun verran puolessa vuodessa.
      Eli jos nyt hakisin lasit, ovatkohan arvot ne mitkä saamassani lapussa ovat vai vähemmän.
      Ihmettelen kun edelliseen kertaan verrattuna arvoissani on iso korotus. Ei puhunut mitään seuraavasta tarkastuksesta, mutta alkava kaihi on ja hieman kuivat silmät ja että kaikki hyvin, sen sain hallintaan.
      Oli kovin nopea, ei varmaan monet vanhukset pysy mukana, mitä näki ja mitä ei. Jäi vähän epäluotettava olo, liukuhihnameininki. Sanoi jotain puolesta vuodesta, en huomannut/kerennyt kysyä mitä tarkoitti, kun näytti hänellä olevan hemmetin kiire päästä minusta eroon. Enkä sentään vielä tarvitse hidastettuja uutisia, koen itseni vielä normaaliälyiseksi ikäihmiseksi.

• Anonyymi

kaksi ja puolivuotta sitten silmälääkäri todennäköisesti kahden vuodenkulutta edessä kaihin leikkaus.
      Näkötarkkuus mulla kehno, ei juuri ole muuttunut kahdessa ja puolessavuodessa, kaiken lisäksi en ollut tyytväinen uusiin kalliisin laseihin.
      Harmittaa kun vanhat lasit jotka hävisi olivat paljon paremmat kuin kalliit uudet.

Miettinyt olisiko vaihdettava silmälääkäriä. PS. hyviä kirjoituksia edellä, olisiko neuvoja minun tapaukseeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe