Terveys ei enää salli pitkiä lenkkejä ulkona. Klenkkaan sentään kaupassa lyhyehkön matkan.
Vajaa 10 vrk. vielä pitenevää valoisuuden aikaa.
Pitää olla jotain dödöä mukana kun ulos lähtee. Hyttyset alkukesästä aktiivisimmillaan. Tulisi jo syksy!
Telkasta sen näkee. On loma-aika. Uusinnat pyörivät.
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä käyt kaupassa. Onko sinulla rollatori?Sen saa untien ja kaupunkien terveysasemien läkärien lausnolla väinen varastosta ilmasiksi lainaksi kuoleman asti. Kuin inva mopot.Sinä tarvitan läkärinlausunto. Sama koskee inva mopoja.Ei kysytä varalisuuta oletko rikas tai köyhä? Sama asia kulolaiteet.Paristot ostat itse. Rollatorissa voi istua. Huilia jatkaa matkaa.Moni ei ota selvää apu välineistä,joita saa lainaa itselle. Luulevat jotuu itse maksaa kun omaisutta on ymm.
- Anonyymi
Ainakin kyynärsauvat sain jo kunnalta pahan päivän varalle.
Terveyskeskusta ei mielellään ruinaisi vanhoilla päivillään kun ihan jokainen päättää itse päivistään.
Pyytäjiä on jonoksi asti. Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin kaikki eivät tarvitsisi kuntapalveluja esim. rahatilanteensa takia.
Itse ehdin ryyppäämään pienen omaisuuden verran.
Uskoin kupsahtavani pian 65 ikäpyykin jälkeen kuten sukuni miehet ovat tehneet. Mutta ei äijä kampeaa vaan lähimarkettiin yli kaheksankymppisenä.
On sellanen tuntu, ettei vanha jätkä kovin pitkälle taivu kerjäyshommissa. Että ne tekee omat ratkaisunsa.
Näin oikeasti invaliidit saavat paremmin palveluja.
Tarkkailen ikä-ihmisten ostoskuntoprofiileja. Näillä näkymin pärjään vielä ehkä vuoden pari.
Omat miinat on hyvä kiertää. Pullonhengelle aikaa vaan unihörpin verran.
- Anonyymi
Miten kerkiit hyttysille dödöt laittaa ?
- Anonyymi
Minun telkassani on sitten kesä ympäri vuoden. Jopa uutiset ovat uusintoja aamusta iltaan.
Onkohan kyse kesäohjelmista, vai mistä, kun useammaltakin kanavalta tulee ulkomaisia ohjelmia, joissa etsitään pariskunnalle uutta kotia ja esitellään asuntoja,
Ojan mielenkiintoista on tutustua asuntoihin, joiden pohjaratkaisut ova aika erilaiset kuin meillä Suomessa. Juuri äsken seurasin vancouverilaista asunto-ohjelmaa, jossa etsittiin omakotitaloa. Minua aina mietityttää, kuinka tärkeää on, että makuuhuoneita on monta, ja sitten ne ovat niin ahtaat, ettei mitään muuta huoneeseen mahdu kuin sänky ja ehkä yöpöytä. Monissa asunnoissa ikkuna on katosta lattiaan. Olen alkanut etsiä lämpöpattereita, ja niitä en juuri ole ehtinyt makuuhuoneista bongaamaan.
Lämmityksestä ja muusta talon ylläpidosta ei koskaan mainita sanaakaan.
Sen sijaan kylpyhuoneita pitää olla useampia ja aina korostetaan, että ovat tilavia ja lavuaareja on kaksi. Mielessäni ihmettelen, onko muissa maissa tapana peseytyä kylki kyljessä. Suomalainen vetäytyy kylppäriin itsekseen ja panee oven säppiin.
Mutta kuten sanottu, monien maiden asuntokulttuuria näkee, kun näitä ohjelmia seuraa. Suomalaisen mökkiläisen mielestä loma-asunnot näissä ohjelmissa ovat tosi outoja. Tärkeää siellä on rantaviiva ja meri. Meikäläiset eivät juuri mökkiensä rannoilla lekottele, he raivaavat pusikoita, soutelevat katiskoille ja perkaavat kaloja. Harvoin on aikaa löhöillä rantatuolissa.
Rantalomia varten matkustetaan tuhansia kilometrejä ja poltetaan nahka ulkomailla.- Anonyymi
Makriina kirjoitti:
Onkohan kyse kesäohjelmista, vai mistä, kun useammaltakin kanavalta tulee ulkomaisia ohjelmia, joissa etsitään pariskunnalle uutta kotia ja esitellään asuntoja,
Ojan mielenkiintoista on tutustua asuntoihin, joiden pohjaratkaisut ova aika erilaiset kuin meillä Suomessa. Juuri äsken seurasin vancouverilaista asunto-ohjelmaa, jossa etsittiin omakotitaloa. Minua aina mietityttää, kuinka tärkeää on, että makuuhuoneita on monta, ja sitten ne ovat niin ahtaat, ettei mitään muuta huoneeseen mahdu kuin sänky ja ehkä yöpöytä. Monissa asunnoissa ikkuna on katosta lattiaan. Olen alkanut etsiä lämpöpattereita, ja niitä en juuri ole ehtinyt makuuhuoneista bongaamaan.
Lämmityksestä ja muusta talon ylläpidosta ei koskaan mainita sanaakaan.
Sen sijaan kylpyhuoneita pitää olla useampia ja aina korostetaan, että ovat tilavia ja lavuaareja on kaksi. Mielessäni ihmettelen, onko muissa maissa tapana peseytyä kylki kyljessä. Suomalainen vetäytyy kylppäriin itsekseen ja panee oven säppiin.
Mutta kuten sanottu, monien maiden asuntokulttuuria näkee, kun näitä ohjelmia seuraa. Suomalaisen mökkiläisen mielestä loma-asunnot näissä ohjelmissa ovat tosi outoja. Tärkeää siellä on rantaviiva ja meri. Meikäläiset eivät juuri mökkiensä rannoilla lekottele, he raivaavat pusikoita, soutelevat katiskoille ja perkaavat kaloja. Harvoin on aikaa löhöillä rantatuolissa.
Rantalomia varten matkustetaan tuhansia kilometrejä ja poltetaan nahka ulkomailla.Minulla "piippasi" kun Makriina kirjoitti lämmittämisestä. Paristakin syystä. Lopetin uunin lämmityksen toukokuussa.
Sähkönmyyjä yhtiöni ilmoitti nettisivulla, että toukokuun kulutuslukema oli paljon suurempi kuin huhtikuussa.
Kun on puu -ja sähkölämmitys, etenkin nämä kevään ja alkukesän viileät yöt ottavat lämpönsä sähköpattereista.
Tiedä siitä säästöstä kun heittomotti maksaa koivuklapeja 50€. Toisaalta sähkön jakeluhinta on nykyään korkea.
Jo toinen ilmalämpöpumppu on toiminnassa. Sen ensimmäisen myyjä, ilmoitti, ettei laitetta kannattanut enää puhdistaa, koska se oli niin likainen. Siks ostin uuden.
Menee eri gategoriaan kun lääkäri sanoi, että se jatkuva oluen lipittäminen vie sinut ennenaikaiseen hautaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla "piippasi" kun Makriina kirjoitti lämmittämisestä. Paristakin syystä. Lopetin uunin lämmityksen toukokuussa.
Sähkönmyyjä yhtiöni ilmoitti nettisivulla, että toukokuun kulutuslukema oli paljon suurempi kuin huhtikuussa.
Kun on puu -ja sähkölämmitys, etenkin nämä kevään ja alkukesän viileät yöt ottavat lämpönsä sähköpattereista.
Tiedä siitä säästöstä kun heittomotti maksaa koivuklapeja 50€. Toisaalta sähkön jakeluhinta on nykyään korkea.
Jo toinen ilmalämpöpumppu on toiminnassa. Sen ensimmäisen myyjä, ilmoitti, ettei laitetta kannattanut enää puhdistaa, koska se oli niin likainen. Siks ostin uuden.
Menee eri gategoriaan kun lääkäri sanoi, että se jatkuva oluen lipittäminen vie sinut ennenaikaiseen hautaan.Gategoriaan ? Ihanko kongreettisesti ?
- Anonyymi
Hyvä kun jotain tulee. Yksinäisellä olisi muuten kammottavaa,
jos ei edes telkkua olisi. - Anonyymi
Näkee sen naamastakin kun lakkaa saamasta. Tosin ns. teräsmiehet kertovat, että laitteet peuhaavat.
Ne on ehkä huuliveikkoja.
Mutta kerrankin Juhannussää näyttää hyvältä.
Ite teen tontillamme rästitöitä. Kompostin kääntäminen ei ainakaan häiritse ketään.
Tarkastin tilini saldon; ei ylimääräisiä herkkuja - tai juomia pöytään tänäkään Jussien päivän tietämillä. - Anonyymi
"Ei ole rahaa, mutta onneksi ei ole niin nälkäkään", sanoi "entinen mies#.
Itse sanon, että "onneksi" mieliteot on menneet.
Vatsakin kenkkuilee, ei ota vastaan kuin tavallista yksinkertaista
mutta herkullista "maatiaisruokaa".
Se tulee edulliseksi ja on kai alettava varautumaan syksyn myötä
yhä korkeampaan ruoan hintatasoon jos sattuisi
ensi vuonnakin elämään, jolloin hinnannousut alkavat vielä kovemmin iskeä.
Juhannus ei poikkea muista päivistä, kun ei ole toista paikkaa,
minne siirtyisi sitä viettämään.
Kotona on helpointa. Ei minusta olisikaan enää mökkeilijäksi.
Kaupunkiasunnon tasoinen "mökki" ei taas tuntuisi mökiltä,
vaikka se tuntuukin olevan nykyajan vaatimus,
että mökillä täytyy olla viimeisetkin mukavuudet ja härpäkkeet.
Mökkiin kuuluu mökin tunnelma.
Meikäläisen ikäiselle vain aidossa kesämökissä on oma tunnelmansa.
Oikein hyvää Juhannusta kaikille, missä ikinä viihdyttekään !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4173598Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181612- 1141432
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851399Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991358Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591316- 501236
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi891159Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331027- 39950