Mystistä?

Esa

Missähän lienee vika, kun "tukehtuu" kaasua painettaessa? Kaasutin Solex 32 Picb. Bensaa tulee ja ryyppy päällä kulkee. Tyhjäkäynti OK. Päästöt tyhjäk. kunnossa. Ilman ryyppyä ajettaessa tukehtuu välittömästi kaasua painettaessa. Kiihdytyspumppuko kiusaa, vai joku muu? Auttakaa, kun autonasentajat ja korjaamot eivät ymmärrä 46 vuotta vanhaa tekniikkaa!

10

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esa h

      joko on pensan pinta liian alhaalla tai pääsuutin tukossa mikä auto kyseessä ja onko seissyt kauan tai jotain muuta huomioitavaa . kyllä se kiihdytys pumppukin vaikutaa asiaan

      • Esa

        Ei ole liian alhaalla, eikä tukossa. Auto on Ford Taunus 17M -59. Eikä ole seisonnasta kyse. Siksi se on niin mystinen juttu. Kaikki on näennäisesti OK, mutta joku ei ole ihan OK. Nykyiset autonasentajat eivät ymmärrä näitä vehkeitä, pitäisi tietokoneelta nähdä mikä vika ja missä, niin osaisi sanoa mikä osa pitäisi vaihtaa. Nyt ne sanovat, että osta uusi! Mistä? Korjata ne eivät osaa.


      • Esa kirjoitti:

        Ei ole liian alhaalla, eikä tukossa. Auto on Ford Taunus 17M -59. Eikä ole seisonnasta kyse. Siksi se on niin mystinen juttu. Kaikki on näennäisesti OK, mutta joku ei ole ihan OK. Nykyiset autonasentajat eivät ymmärrä näitä vehkeitä, pitäisi tietokoneelta nähdä mikä vika ja missä, niin osaisi sanoa mikä osa pitäisi vaihtaa. Nyt ne sanovat, että osta uusi! Mistä? Korjata ne eivät osaa.

        bensansaantiongelmiin. Jos ryyppy päällä kulkee vielä sittenkin kun kohokammiollinen on poltettu, ei vika ole bensapumpussa.
        Voi olla monta vikamahdollisuutta. Tarkasta ensin bensajärjestelmä kokonaan, sitten syttöjärjestelmä. Ei pitäisi olla liian vaikeaa.
        Kyllä sen vian autonasentaja helposti löytää, turhaan heitä morkkaat. Sama kuin kysyisit lääkäriltä, että miksi se Matti kuoli ja kerrot, että se vain kouristeli ensin ja kuoli sitten. Ei lääkärikään syytä keksi tekemättä ruumiinavausta.


      • Esa
        sitroen kirjoitti:

        bensansaantiongelmiin. Jos ryyppy päällä kulkee vielä sittenkin kun kohokammiollinen on poltettu, ei vika ole bensapumpussa.
        Voi olla monta vikamahdollisuutta. Tarkasta ensin bensajärjestelmä kokonaan, sitten syttöjärjestelmä. Ei pitäisi olla liian vaikeaa.
        Kyllä sen vian autonasentaja helposti löytää, turhaan heitä morkkaat. Sama kuin kysyisit lääkäriltä, että miksi se Matti kuoli ja kerrot, että se vain kouristeli ensin ja kuoli sitten. Ei lääkärikään syytä keksi tekemättä ruumiinavausta.

        mutta neljä autonasentajaa on koettanut ja lisäksi korjaamo, josta en tiedä kuinka moni siellä olevista. Kaikki on purettu ja kasattu moneen kertaan, ei tunnu missään olevan vikaa. Ei ole ilmavuotoja ym. Polttoaineensaanti, tai paremminkin joku suhde on pielessä, mutta en keksi mikä! En minä niitä asentajia morkkaa, mutta systeemi on mennyt sellaiseksi, ettei asentajan tarvitsekaan tietää mikä ja missä on vialla. Riittää, kun kytkee piuhat ja kone kertoo, mitä tarttis tehrä.


    • Holmer

      Ota ilmanputsari pois ja katso sinne kaasarin kurkkuun.
      Kun käännät kaasuläppää niin näet kiihdytyspumpun toiminnan, joutsenkaulasta ruikkaa bensaa jos on kunnossa.

      Laita sitten kone käymään ja katso sinne kurkkuun taas.
      Siinä vähän syvemmällä keskellä kurkkua näkyy pääsuutin ja kun lisäät kaasua niin siitä pitäisi ruveta virtaamaan bensaa, näkyy selvästi pieninä pisaroina.(tyhjäkäynnillä ei pitäs tulla)

      Jollei pääsuuttimesta tule bensaa niin mahdollisesti jossain on tukos ja ilmeisin vika on uimurikammion korvausilmakanavan tukos, koska ryyppy päällä toimii.(en tiedä onko kyseisen kaasarin uimurikammio paineistettu suoraan ulos, vai onko yhteys kurkkuun, joka estää tukkoisen putsarin aiheuttaman seoksen rikastumisen.)

      Toinen mahdollinen vika pääsuuttimen toimimattomuuteen voi olla epäsopiva kaasutin.
      Pienikin halkaisijaero tai sopimattoman tiivisteen reuna imusarjan ja kaasuttimen välissä voi sekoittaa virtauksen niin että pääsuuttimen venturiefekti häiriytyy, saman tuhon voi tehdä myös innokas "virittäjä", joka on saanut idean, että avarranpa vähän kurkkua jotta sais lisää tehoa.

      Kunhan vilkaiset nuo niin jatketaan asiaa ellei vika selviä.

      Muuten olen sitikan kanssa samaa mieltä, että kyllä normaalitaidoilla varustettu asentaja löytää vian, ja johan se on ammattiylpeydellekin kolaus jos näin yksinkertaisen asian edessä täytyy nostaa kädet ylös.

      • Esa

        sitten näitä ja palaan asiaan uudestaan. Ajattelin vielä kysyä eräältä koneistamolta, jossa tiedetään paljon kaikesta. Tuntuu tosi hölmöltä, kun ei löydy selkeää vikaa. Kokemattomuuttahan se minulta on, mutta silti. Ajattelin, että voisiko venttiilien puolella olla joku, joka tekee tällaiset oireet?


      • no niin

        ohjeet oli hyviä jos kaasari on putsattu ja ehjä ettei ole halki jostain mikä sekottas toiminnan.
        mutta siihen ammattiylpeyteen en kyllä voi sanoa muuta kun että välillä ihmetyttää että mistä ne klopit sen olis saanut kun ei ne oo välttämättä edes nähny kärkiäkään saati säätäny niitä ja venttiileitä tai tehny mitään niitä normaaleita huoltojuttuja mitä me tehtiin aikanaan. tulikin muuten mieleen jotta onhan sytkävehkeet kunnossa ja älä polta kulmakarvojas kun kurkit sinne kaasariin käydessä.
        ps mikä AUTO se muuten on. vois sevitä paljon jo silläkin. silloinkin niissä oli tyyppiviat.


      • Esa
        no niin kirjoitti:

        ohjeet oli hyviä jos kaasari on putsattu ja ehjä ettei ole halki jostain mikä sekottas toiminnan.
        mutta siihen ammattiylpeyteen en kyllä voi sanoa muuta kun että välillä ihmetyttää että mistä ne klopit sen olis saanut kun ei ne oo välttämättä edes nähny kärkiäkään saati säätäny niitä ja venttiileitä tai tehny mitään niitä normaaleita huoltojuttuja mitä me tehtiin aikanaan. tulikin muuten mieleen jotta onhan sytkävehkeet kunnossa ja älä polta kulmakarvojas kun kurkit sinne kaasariin käydessä.
        ps mikä AUTO se muuten on. vois sevitä paljon jo silläkin. silloinkin niissä oli tyyppiviat.

        on Ford Taunus 17M -59. Tuli muuten puheeksi erään kaverin kanssa, että onkohan venttiilien ajoitus OK? En itse ole siltä osin kasannut, niin en voi olla varma. Ei tullut tarkistettua. Ei ole ketjua tai hihnaa, vaan on rattailla ja yksi hammas pielessä niin.... En tiedä, täytyy katso onko merkit paikallaan.


      • no niin
        Esa kirjoitti:

        on Ford Taunus 17M -59. Tuli muuten puheeksi erään kaverin kanssa, että onkohan venttiilien ajoitus OK? En itse ole siltä osin kasannut, niin en voi olla varma. Ei tullut tarkistettua. Ei ole ketjua tai hihnaa, vaan on rattailla ja yksi hammas pielessä niin.... En tiedä, täytyy katso onko merkit paikallaan.

        jep jep mulla oli joskus 17m 62vm ja siinä teki kärjet jotain ton suuntasta vaivaa kun oli kärkiväli liian pienellä.


    • Timo

      Onko alipaine säädin kunnossa eli muuttuuko sytytyksen ajoitus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      331
      7179
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4388
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3175
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2987
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1826
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      216
      1773
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe