Mersu, valmistettu Thaimaassa

Mersuja on valmistettu Thaimaassa jo vuodesta 1979 alkaen ja nyt alkaa sähköautojen, EQS valmistus tämän vuoden lopussa.

EQS:llä pääsee Buriramista-Pattayalle yhdellä latauksella. Toimintamatkaksi ilmoitetaan 700km.

Se voi hyvinkin olla että meikäläisen Meba vaihtuu sähköautoon. Se tapahtuu ilman kustannuksia. Sama kuukausierä jatkuu käyttöleasingissa kun vaihtaa samanhintaiseen. Sitä en tiedä on sähköautojen huollot erihintaisia, kun ne kuuluu diiliin.

G- mallit on AMG mallistossa suosittuja varakkaampien keskuudessa, pormestareilla jne viranomaiskäytössä. Niihin saa kevyen panssaroinnin helposti ja on hyvät maasto-ominaisuudet. Nyt niitäkin jo saa sähköautoina.

43

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Saksalainen luksusautojen valmistaja ei vain valinnut Thaimaan ensimmäiseksi Kaakkois-Aasiassa valmistaakseen uraauurtavaa EQS:tä, vaan valitsi kuningaskunnan yhdeksi vain seitsemästä paikasta maailmassa tuottaa korkean suorituskyvyn litiumioniakkuja, jotka voivat tuottaa virtaa. ajoneuvot yli 700 kilometriä yhdellä latauksella.

      "Tämä osoittaa, kuinka tärkeä Thaimaa on meille", Roland Folger, Mercedes-Benzin Thaimaan liiketoiminnan toimitusjohtaja, sanoi haastattelussa. "EQS on täydellä akulla varustettujen ajoneuvojemme ehdoton kohokohta – teknologian kannalta huippuluokkaa. Thaimaassa meillä on kumppaneita, joiden tiedämme pystyvän toimittamaan."

      Thaimaahan sijoitetaan ja panostetaan. Thaimaan BKT jatkaa nousuaan ja Suomi jatkaa valitettavasti laskuaan. Thaimaa tekee töitä sen eteen että tänne kannattaa teollisuutta sijoittaa, Suomi taas karkottaa ja myy kaiken muualle.

      Saas nähdä kumpi on kehitysmaa kymmenen vuoden kuluttua.

    • Anonyymi

      Naapurin ukko jutteli eilen että jos Suomessa on kymmenen vuoden päästä vain sähköautoja ja tulee sota, niin sähköt on ensimmäinen asia jonka vihollinen meiltä katkaisee, niin millä siitä sitten lähdet evakkoon? Aggrigaatti peräkonttiin?

      • Anonyymi

        Jos Putte päättää niin junttila on sähkötön 10 minuutissa.

        Laittaakohan Tyttö passin puuhun siihen majan tikkaiden kupeeseen, kun siirtyy feikkeilystään internetimuroitujen kanssa rakennuspuuhiin.

        Tytölle sähkömersua jo yhden uutisen pohjalta ja osamaksukin sama, huuhaa, nyt alkoi taas uus aikakausi Dillellä, joo avomeba vieläkin haaveissaan.

        Osta ny ensin itselles sähkömobedi apina ja huoralles potkusellainen.


    • Anonyymi
      • Nyt puhuttiin kylläkin sähköautoista ja siitä että talous kohenee Thaimaassa. Voit rakentaa oman ketjun noille vali-vali yhyy-yhyy voi-voi aiheillesi ja yleiselle maailman kurjuudelle.

        En malta olla mainitsematta sitä, kun sanoit että autot eivät ole kehittyneet laisinkaan Lada 1200- ajoista.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Nyt puhuttiin kylläkin sähköautoista ja siitä että talous kohenee Thaimaassa. Voit rakentaa oman ketjun noille vali-vali yhyy-yhyy voi-voi aiheillesi ja yleiselle maailman kurjuudelle.

        En malta olla mainitsematta sitä, kun sanoit että autot eivät ole kehittyneet laisinkaan Lada 1200- ajoista.

        Minä kyllä luin myös ... minä ... minä ... minä ja minun tuleva sähköhaavemersuni vaihdossa laitan haaveilluuioavomebani ....... menes nyt sinne puuhun, internetimuroidut odottaa isukkia.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Nyt puhuttiin kylläkin sähköautoista ja siitä että talous kohenee Thaimaassa. Voit rakentaa oman ketjun noille vali-vali yhyy-yhyy voi-voi aiheillesi ja yleiselle maailman kurjuudelle.

        En malta olla mainitsematta sitä, kun sanoit että autot eivät ole kehittyneet laisinkaan Lada 1200- ajoista.

        Eivät olekaan, sama tekniikka lisättynä elekroniikalla Ladoja valmistetaan edelleenkin myös elekroniikalla varustettuna, Lada nivaa lukuunottamatta, mitä taas sähköautoihin tulee yhden teslan akkupaketin ympäristökuormitus vastaa noin 180.000 -240.000 kilometrin ajoa, dieselautolla, lisäksi litium on kovan luokan ympäristömyrkky, jota pääosin lapset kaivaa köyhissä maissa. Samaa ainetta muuten käytetään useiden mielenterveysongelmien hoitoon, siis litiumia mutta tämän jo tiedätkin.

        Siis sinua varten selitys kun ajat teslan ulos autokaupasta sen aiheuttama ympäristökuormitus on noin 200.000 km vastaava määrä, ilman ensimmäistä km mittarissa, lisäksi sähkökulutus tulee nousemaan rajusti, kun autokanta on sähköistynyt mikä taas lisää ongelmia sähkön hintaan ja saatavuuteen... ei jokaiseen niemennotkoon voi rakentaa ydinvoimalaa, mistä tuo sähkö sitten revitään, siinä on vielä iso kysymysmerkki, Thaimaassa ei ole ydinvoimaloita, eikä patojakaan voi jokaiseen jokeen rakentaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olekaan, sama tekniikka lisättynä elekroniikalla Ladoja valmistetaan edelleenkin myös elekroniikalla varustettuna, Lada nivaa lukuunottamatta, mitä taas sähköautoihin tulee yhden teslan akkupaketin ympäristökuormitus vastaa noin 180.000 -240.000 kilometrin ajoa, dieselautolla, lisäksi litium on kovan luokan ympäristömyrkky, jota pääosin lapset kaivaa köyhissä maissa. Samaa ainetta muuten käytetään useiden mielenterveysongelmien hoitoon, siis litiumia mutta tämän jo tiedätkin.

        Siis sinua varten selitys kun ajat teslan ulos autokaupasta sen aiheuttama ympäristökuormitus on noin 200.000 km vastaava määrä, ilman ensimmäistä km mittarissa, lisäksi sähkökulutus tulee nousemaan rajusti, kun autokanta on sähköistynyt mikä taas lisää ongelmia sähkön hintaan ja saatavuuteen... ei jokaiseen niemennotkoon voi rakentaa ydinvoimalaa, mistä tuo sähkö sitten revitään, siinä on vielä iso kysymysmerkki, Thaimaassa ei ole ydinvoimaloita, eikä patojakaan voi jokaiseen jokeen rakentaa...

        Ota ihan reippaasti sitä litiumia siinä tapauksessa. Nykyinen annosmäärä ei näytä läheskään riittävän. Meillä syödään ihan vaan tavallisia ruokia ja suurin osa tulee suoraan luonnosta omasta pellosta.

        Minä eikä sinäkään ole vastuussa sähköautojen vallankumouksesta. Ne on ihan muut tahot ketkä siitä päättää ja ketkä sen on halunneet tapahtuvan.

        Ei ne ensimmäiset lentokoneetkaan olleet kovin kummoisia laitteita. Sitten tapahtui sellainen asia kuin kehitys vuosien saatossa ja nykyisiä laitteita ei voi verrata niihin ensimmäisiin.

        Vain tolloista tolloin voi sanoa ettei kehitystä ole tapahtunut. Markkinatalouden edellytys on jatkuva talouskasvu.

        Ilman kasvua ei voida ruokkia kaikkia. Maailma ei toimi siten että on pankkiautomaatti josta haetaan rahaa ja kauppa jonka hyllyillä kasvaa ruoka itsekseen.

        Autoilu ja lentoliikenne on mitättömän pieniä saastuttajia. Hiilidioksidia kaipaa kasvit ja on huomattu että kasvit kasvaa 15% nopeammin ja suuremmiksi alueilla, joissa hiilidioksidia on enemmän.

        Katseet pitäisi kääntää tuosta ilmastolässytyksestä merien suojeluun. Ne ovat vaarassa. Muovi on myös suurempi ongelma kuin autoilu.

        Energian suhteen sen tuotanto kasvaa sitä mukaa kuin sen tarve kasvaa. Niin myös Suomessakin, paitsi että tuontisähkö Venäjältä kun on paussilla, niin voipi tulla vähän kiire tehdä järjestelyitä ennen talvea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olekaan, sama tekniikka lisättynä elekroniikalla Ladoja valmistetaan edelleenkin myös elekroniikalla varustettuna, Lada nivaa lukuunottamatta, mitä taas sähköautoihin tulee yhden teslan akkupaketin ympäristökuormitus vastaa noin 180.000 -240.000 kilometrin ajoa, dieselautolla, lisäksi litium on kovan luokan ympäristömyrkky, jota pääosin lapset kaivaa köyhissä maissa. Samaa ainetta muuten käytetään useiden mielenterveysongelmien hoitoon, siis litiumia mutta tämän jo tiedätkin.

        Siis sinua varten selitys kun ajat teslan ulos autokaupasta sen aiheuttama ympäristökuormitus on noin 200.000 km vastaava määrä, ilman ensimmäistä km mittarissa, lisäksi sähkökulutus tulee nousemaan rajusti, kun autokanta on sähköistynyt mikä taas lisää ongelmia sähkön hintaan ja saatavuuteen... ei jokaiseen niemennotkoon voi rakentaa ydinvoimalaa, mistä tuo sähkö sitten revitään, siinä on vielä iso kysymysmerkki, Thaimaassa ei ole ydinvoimaloita, eikä patojakaan voi jokaiseen jokeen rakentaa...

        Tyttö 2010 astui alueelle, jossa taasen tarvitsee kloonijoukkonsa tueksi, odotas vaan.
        Piipitystä kuulunut jäähdyttävän ilmastoinnin kustannuksista ja pääpätystä omista aurinkokennoista, tietämättä hölynpölyä mikä kustannus sähköstä on tavalliselle kansalle.
        Niin 70 miljoonaa sähkönkuluttajaa ja siihen päälle autokannan sähköistys, niin kuka maksaa ja kuinka paljon Dillen 700 kilometrin piipahduksesta paratiisiin ja takaisin haaveilluusioeedeniin?
        Ei tule tapahtumaan tämän sukupolven aikana.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Ota ihan reippaasti sitä litiumia siinä tapauksessa. Nykyinen annosmäärä ei näytä läheskään riittävän. Meillä syödään ihan vaan tavallisia ruokia ja suurin osa tulee suoraan luonnosta omasta pellosta.

        Minä eikä sinäkään ole vastuussa sähköautojen vallankumouksesta. Ne on ihan muut tahot ketkä siitä päättää ja ketkä sen on halunneet tapahtuvan.

        Ei ne ensimmäiset lentokoneetkaan olleet kovin kummoisia laitteita. Sitten tapahtui sellainen asia kuin kehitys vuosien saatossa ja nykyisiä laitteita ei voi verrata niihin ensimmäisiin.

        Vain tolloista tolloin voi sanoa ettei kehitystä ole tapahtunut. Markkinatalouden edellytys on jatkuva talouskasvu.

        Ilman kasvua ei voida ruokkia kaikkia. Maailma ei toimi siten että on pankkiautomaatti josta haetaan rahaa ja kauppa jonka hyllyillä kasvaa ruoka itsekseen.

        Autoilu ja lentoliikenne on mitättömän pieniä saastuttajia. Hiilidioksidia kaipaa kasvit ja on huomattu että kasvit kasvaa 15% nopeammin ja suuremmiksi alueilla, joissa hiilidioksidia on enemmän.

        Katseet pitäisi kääntää tuosta ilmastolässytyksestä merien suojeluun. Ne ovat vaarassa. Muovi on myös suurempi ongelma kuin autoilu.

        Energian suhteen sen tuotanto kasvaa sitä mukaa kuin sen tarve kasvaa. Niin myös Suomessakin, paitsi että tuontisähkö Venäjältä kun on paussilla, niin voipi tulla vähän kiire tehdä järjestelyitä ennen talvea.

        Olet harvinaisen tyhmä mies, ikuinen talouskasvu, perustuu siihen että kiinasta roudataan tavaraa jolla ei tee mitään konteissa ympärimaailmaa, heikkolaatuista sekundaa. On paljon näyttöä että hiilidioksiidin ilmakehään joutuminen nostaa maapallon keskilämpötilaa, ihminen on tuhonnut 200 vuodessa enemmän kuin koko aikaisen historiansa aikana, ja sama suunta jatkuu, eräs suurempia surman suita on tämä ikuinen kasvu.

        Ei voi olla ikuista kasvua, se mikä menee ylös tulee myös takuuvarmasti alas.

        En jouda nyt kirjoittamaan enempää pitää lähteä markkinoilla, tukemaan omalta osaltaan ikuista kasvua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet harvinaisen tyhmä mies, ikuinen talouskasvu, perustuu siihen että kiinasta roudataan tavaraa jolla ei tee mitään konteissa ympärimaailmaa, heikkolaatuista sekundaa. On paljon näyttöä että hiilidioksiidin ilmakehään joutuminen nostaa maapallon keskilämpötilaa, ihminen on tuhonnut 200 vuodessa enemmän kuin koko aikaisen historiansa aikana, ja sama suunta jatkuu, eräs suurempia surman suita on tämä ikuinen kasvu.

        Ei voi olla ikuista kasvua, se mikä menee ylös tulee myös takuuvarmasti alas.

        En jouda nyt kirjoittamaan enempää pitää lähteä markkinoilla, tukemaan omalta osaltaan ikuista kasvua.

        Paraisissa siis on leipäjono tänään vai? Thaimaassa sinä et ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet harvinaisen tyhmä mies, ikuinen talouskasvu, perustuu siihen että kiinasta roudataan tavaraa jolla ei tee mitään konteissa ympärimaailmaa, heikkolaatuista sekundaa. On paljon näyttöä että hiilidioksiidin ilmakehään joutuminen nostaa maapallon keskilämpötilaa, ihminen on tuhonnut 200 vuodessa enemmän kuin koko aikaisen historiansa aikana, ja sama suunta jatkuu, eräs suurempia surman suita on tämä ikuinen kasvu.

        Ei voi olla ikuista kasvua, se mikä menee ylös tulee myös takuuvarmasti alas.

        En jouda nyt kirjoittamaan enempää pitää lähteä markkinoilla, tukemaan omalta osaltaan ikuista kasvua.

        Mutta jos sinä poistut markkinoille, niin miksi myös sensei poistui samaan aikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paraisissa siis on leipäjono tänään vai? Thaimaassa sinä et ole.

        Näinkö on kyllä minä olen thaimaassa jopa hua hinissä, mutta sinä olet suomessa kelan hellässä huomassa, en oikein ymmärrä miten sinun leipäjonosi olisi parempi kuin minun leipäjononi kun väitteesi mukaan minä en ole Thaimaassa, onko mielenpiteensä kertominen jotenkin eri asia tapahtuuko se Thaimaasta, Pieksämäeltä, Paraisista tai tapauksessasi Kuopiossa, jossa sinä olet. Hullu sinä olet selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinkö on kyllä minä olen thaimaassa jopa hua hinissä, mutta sinä olet suomessa kelan hellässä huomassa, en oikein ymmärrä miten sinun leipäjonosi olisi parempi kuin minun leipäjononi kun väitteesi mukaan minä en ole Thaimaassa, onko mielenpiteensä kertominen jotenkin eri asia tapahtuuko se Thaimaasta, Pieksämäeltä, Paraisista tai tapauksessasi Kuopiossa, jossa sinä olet. Hullu sinä olet selvästi.

        Munautit kyllä varsin selkeästi taas olevasi Senssu ja se poika ei ole Thaimaata nähnytkään, joten syö lääkkeesi sekopoju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos sinä poistut markkinoille, niin miksi myös sensei poistui samaan aikaan?

        Salaliitto?


    • Thaimaasta saattaa tulla sähköautojen maailman ykkösvalmistaja.

      "Autojättiläiset, kuten japanilainen Toyota Motor Corp sekä kiinalainen Great Wall Motor ja SAIC Motor, ovat myös allekirjoittaneet hallituksen kannustinsuunnitelman sähköautojen myynnin ja tuotannon edistämiseksi Thaimaassa.

      Toyota on maailman – ja Thaimaan – suurin ajoneuvojen valmistaja, ja sen Aasian pääkonttori sijaitsee Bangkokissa. Great Wall ja SAIC, jotka ovat jo auttaneet Kiinaa nousemaan volyymiltaan maailman ykköseksi sähköautojen markkinaksi, aikovat nyt tehdä Thaimaasta alueellisen tuotantoalueensa ASEANille – 10 maan ryhmittymälle, jolla on 681 miljoonaa kuluttajaa.

      Samaan aikaan Mitsubishi Motors, joka oli ensimmäinen yritys, joka vei Thaimaassa valmistettuja autoja jo vuonna 1988, panostaa voimakkaasti Thaimaassa valmistettuihin ladattaviin hybridisähköajoneuvoihin (PHEV), kun se siirtyy käyttämään henkilöautojen täyssähköisiä voimansiirtoja 2024.

      Thaimaa, Kaakkois-Aasian toiseksi suurin talous 70 miljoonalla asukkaallaan, houkuttelee myös raskaansarjan tulokkaita, jotka ovat päättäneet rahastaa sähköautojen vallankumouksen. Foxconn Technology Group, maailman suurin sopimuselektroniikkayritys, joka tunnetaan parhaiten Applen iPhone-laitteiden valmistajana, on valinnut Thaimaan yhdeksi kahdesta ensimmäisestä sähköautojen rakentamispaikastaan ​​maailmassa"

      • Anonyymi

        "Rahastaa" oli oikea oivallus, mutta mahtaako Tyttönen jolla taasen uusi päähäpistomielenkiinto aivan täysillä, kuten olemukseensa kuuluu ja aina ainoastaan oikeassa, ymmärtää mitä se tarkoittaa?


      • Anonyymi

        Jaa niinkö, mistä se lisääntyvä sähkökapasiteetti siis kwh revitään, kun Thaimaa ei tuota sähköä ydinvoimalla, kerroppa se... lisäksi eteen tulee joukko muitakin jakeluun liittyviä ongelmia, mm. loistehon osalta, se pitää kompensoida ja se on erittäin vaikeaa, tosin aalto ja jyväskylän yliopistot ovat painineet asian kanssa jo vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa niinkö, mistä se lisääntyvä sähkökapasiteetti siis kwh revitään, kun Thaimaa ei tuota sähköä ydinvoimalla, kerroppa se... lisäksi eteen tulee joukko muitakin jakeluun liittyviä ongelmia, mm. loistehon osalta, se pitää kompensoida ja se on erittäin vaikeaa, tosin aalto ja jyväskylän yliopistot ovat painineet asian kanssa jo vuosia.

        Kaikissa thaimaan kehittyvissä kaupungeissa on latauspaikkoja sähköautoille. Hua hin ei kuulu kehittyviin kaupunkeihin, rapistuu rapistumistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa niinkö, mistä se lisääntyvä sähkökapasiteetti siis kwh revitään, kun Thaimaa ei tuota sähköä ydinvoimalla, kerroppa se... lisäksi eteen tulee joukko muitakin jakeluun liittyviä ongelmia, mm. loistehon osalta, se pitää kompensoida ja se on erittäin vaikeaa, tosin aalto ja jyväskylän yliopistot ovat painineet asian kanssa jo vuosia.

        Oletko yksikkökaksikko koskaan ajatellut että noita asioita mietitään ihan ammatikseen jossakin muualla, kuin sinun nahkalla ja luulla päällystetyssä tyhjässä tilassa?
        Sinun "opistot" oli siinä kun sinua koetettiin kuntouttaa johonkin uuteen ammattiin Jyväskylässä, mutta se epäonnistui pahasti, koska sinun päähäsi ei tartu edes kierteellä varustettu runkonaula. Sinun pääsi hylkii kaikenlaista tietoa ja rakentaa ilman ulkopuolista informaatiota ihan oman maailman, joka poikkeaa reaalimaailmasta siten että mikään mitä sanot tai ajattelet, ei ole totta.
        Olet ollut hukassa koko elämäsi ja et koe kuuluvasi valtaväestöön. Äärimmäisen typeränä henkilönä perustelet sen niin, että muut ovat tyhmiä ja sinä olet heidän Jumalansa.
        Otathan lääkkeesi siten kuin lääkäri määrää, etkä sävellä niidenkin kanssa ihan ite.

        TT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko yksikkökaksikko koskaan ajatellut että noita asioita mietitään ihan ammatikseen jossakin muualla, kuin sinun nahkalla ja luulla päällystetyssä tyhjässä tilassa?
        Sinun "opistot" oli siinä kun sinua koetettiin kuntouttaa johonkin uuteen ammattiin Jyväskylässä, mutta se epäonnistui pahasti, koska sinun päähäsi ei tartu edes kierteellä varustettu runkonaula. Sinun pääsi hylkii kaikenlaista tietoa ja rakentaa ilman ulkopuolista informaatiota ihan oman maailman, joka poikkeaa reaalimaailmasta siten että mikään mitä sanot tai ajattelet, ei ole totta.
        Olet ollut hukassa koko elämäsi ja et koe kuuluvasi valtaväestöön. Äärimmäisen typeränä henkilönä perustelet sen niin, että muut ovat tyhmiä ja sinä olet heidän Jumalansa.
        Otathan lääkkeesi siten kuin lääkäri määrää, etkä sävellä niidenkin kanssa ihan ite.

        TT

        Tuolla on aiemmin kommentti että Tyttö tarvitsee avukseen kloonijoukkonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla on aiemmin kommentti että Tyttö tarvitsee avukseen kloonijoukkonsa.

        Minä kuules luulen, tai itseasiassa tiedän ettei hän tarvi tukea keneltäkään. Hän nautiskelee elämästään ja perheestään Thaimaan lämmössä, eikä hänen tarvi esittää mitään, kuten sinun tarvii. Esitin sinulle muutaman kysymyksen tuolla toisessa ketjussa koskien kuitteja. Vastaatko tällä kertaa kysymyksiin, vai luikitko pakoon tapasi mukaan kuin orava?

        TT lähtee nyt kopista, hakee perheen rannasta ja lähdetään kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kuules luulen, tai itseasiassa tiedän ettei hän tarvi tukea keneltäkään. Hän nautiskelee elämästään ja perheestään Thaimaan lämmössä, eikä hänen tarvi esittää mitään, kuten sinun tarvii. Esitin sinulle muutaman kysymyksen tuolla toisessa ketjussa koskien kuitteja. Vastaatko tällä kertaa kysymyksiin, vai luikitko pakoon tapasi mukaan kuin orava?

        TT lähtee nyt kopista, hakee perheen rannasta ja lähdetään kotiin.

        Kenelle piipität?


    • Anonyymi

      Lada 1200 1973 malli on ihan yhtä hyvä kuin Tesla S ja Lada 1200 S on parempi. Se on kuningas auto.

      By NumBaII, 61 vuotta ilman kehitystä

      • Anonyymi

        Mikä traktori on hyvä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä traktori on hyvä?

        Ei sillä ole väliä. Ne on kaikki yhtä hyviä. Sadassa vuodessa traktorit eivät ole kehittyneet ollenkaan. Periaatteessa ne ovat edelleen puhveleita. Puhveleillakin on neljä rengasta ja ne vetää auraa. Mikään ei muutu. Nykyään puhveleihin on laitettu vain elektroniikkaa hieman.

        By NumBaII, 61 vuotta vesipuhvelina


    • Anonyymi

      Kympiltä jälleen oikein mielenkiintoinen aloitus. Kiitos.

      Jatkan myöhemmin jos ehdin ja jaksan lukea tuon BKK-postin artikkelin.

      • Kiitos! Minua ilahduttaa Thaimaan kehitys ja siihen panostaminen aina. Lisää yrityksiä, lisää työpaikkoja, lisää vaurautta, lisää investointeja maahan, vähemmän köyhyyttä.

        Samaan aikaan ihmettelen miksi Suomi ottaa takapakkia hölisemällä vihreistä arvoistaan ja haluaa olla maailman ykkönen teollisuuden hävittämisessä, nostaen energianhinnat maailman kovimmiksi.

        Siinä vaan käy niin että se mitä ei tehdä Suomessa, tehdään jossakin muualla.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007860805.html Tuollaisia uutisia sitten saa lukea.

        Tekopyhää paskaa, sillä samalla kun hallitus hävitti turvetuotannon Suomesta, se tulee turvetuotantoa Afrikassa miljoonilla koko ajan. Sekö tekee Suomesta ja maapallosta vihreän, että Suomen paskat kipataan kolmansiin maihin?


      • Anonyymi

        Jatkankin nyt joutaessani heti vähän.

        Pahoitteluni heti tähän alkuun, että en nyt jaksa keskittyä hirveän tarkasti kaikkeen mitä kirjoitan, mutta...

        (Ihan hemmetin moinen krapula täällä mökillä savusaunottelusta, ehkä myös morkkis, tapahtuneen johdosta, josta ehkä myöhemmin, jos jotakuta kiinnostaa?)

        Olen koettanut pitää tämän mökkimme ydinase- ja härvelivapaana vyöhykkeenä. Hieman huonolla onnistumisprosentilla, enkä syytä tästä vain vaimoani.

        Vaimoni tykkää näistä sähköisistähärveleistä. Totesin tänään jo aiemmin, että eihän tämä tykkääminen ihan huono juttu olekaan.

        Viimevuonna ostimme tänne sähkökäyttöisen ruohonleikkurin. Takaa työnnettävän. Saman merkkinen kuin eräs legendaarinen manuaalinen jääkiekkopeli. Tähän ruohonleikkuriin mahtuu kaksi akkua, mutta viimevuonna akut olivat loppu ja siksipä meillä on leikkurissamme vain yksi akku. Vaimoni onkin nyt tänään lyhentänyt ruohikkoa ainakin kolme eri kertaa. Itse heräsin nyt vasta kolmannella kerralla puuhasteluunsa.

        Myönnettäköön, että heräämiseni oli miellyttävä monestakin eri syystä, mutta etenkin siitä, kuinka hiljainen tämä seksikkään pikkupuutarhurini vekotin on.

        Vaimoni on myös halunnut tuoda tänne ns. päältäajettavan ruohonleikkurin. Ehkäpä minun pitäisi myöntyä tähän mielihaluunsa. Meillä on ollut täällä näin kesäisin näitä tällaisia ruskeavillaisia puutarhureita, jotka kantasuomalaisiin puutarhureihin verrattuna ovat vähemmin määkiviä. Useimmat näistä ovat päätyneet meikämandoliinin rosvopaisteiksi. Tässä on vielä takana tämäkin pointti, että vaimoni ei muka tykkää syödä, näitä puutarhureitamme, kun ne mukamas maistuvat villalle. Eivät muuten maistu, voin vakuuttaa. Kerran grillasin hyvin marinoidut "puutarhurin mandoliini pihvit" seurueellemme. Vaimoni lausumaan, että olinpa jälleen kerran grillisenseinä onnistunut hyvin.

        Mutta, mutta... onkohan kenelläkään kokemuksia näistä tällaisista ns. päältäajettavista SÄHKÖISISTÄ ruohonleikkureista?


      • Anonyymi

        Ohoh!

        Viestini on poistettu, miksiköhän?

        Kehuin viestissäni vain Kymppiä hyvästä aloituksesta.

        Kiittäen.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Kiitos! Minua ilahduttaa Thaimaan kehitys ja siihen panostaminen aina. Lisää yrityksiä, lisää työpaikkoja, lisää vaurautta, lisää investointeja maahan, vähemmän köyhyyttä.

        Samaan aikaan ihmettelen miksi Suomi ottaa takapakkia hölisemällä vihreistä arvoistaan ja haluaa olla maailman ykkönen teollisuuden hävittämisessä, nostaen energianhinnat maailman kovimmiksi.

        Siinä vaan käy niin että se mitä ei tehdä Suomessa, tehdään jossakin muualla.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007860805.html Tuollaisia uutisia sitten saa lukea.

        Tekopyhää paskaa, sillä samalla kun hallitus hävitti turvetuotannon Suomesta, se tulee turvetuotantoa Afrikassa miljoonilla koko ajan. Sekö tekee Suomesta ja maapallosta vihreän, että Suomen paskat kipataan kolmansiin maihin?

        EU tunkee joka väliin ja haluaa koko Euroopasta sellaisen jossa kaikki raha kiertää EU:n kautta ja se jakelee osan siitä sitten oman päänsä mukaan takaisin valitsemiinsa kohteisiin. Direktiiveillä ja normeilla suositaan omia tuottajia ja teollisuutta, kun taas niillä samoilla direktiiveillä ja normeilla hävitetään kilpailu. EU ei halua Suomen menestyvän. He haluavat Suomen antavan muiden tehdä ja myydä sitten Suomelle. Mysteeriksi jää se, millä se Suomi maksaa sen tuonnin, kun ei ole omaa toimintaa eikä teollisuutta? Velkarahallako?
        Ei onnistu. EU haluaa tehdä Suomesta Albanian ja siihen projektiin osallistuvat päättäjät palkitaan hienoilla viroilla ja selkääntaputuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkankin nyt joutaessani heti vähän.

        Pahoitteluni heti tähän alkuun, että en nyt jaksa keskittyä hirveän tarkasti kaikkeen mitä kirjoitan, mutta...

        (Ihan hemmetin moinen krapula täällä mökillä savusaunottelusta, ehkä myös morkkis, tapahtuneen johdosta, josta ehkä myöhemmin, jos jotakuta kiinnostaa?)

        Olen koettanut pitää tämän mökkimme ydinase- ja härvelivapaana vyöhykkeenä. Hieman huonolla onnistumisprosentilla, enkä syytä tästä vain vaimoani.

        Vaimoni tykkää näistä sähköisistähärveleistä. Totesin tänään jo aiemmin, että eihän tämä tykkääminen ihan huono juttu olekaan.

        Viimevuonna ostimme tänne sähkökäyttöisen ruohonleikkurin. Takaa työnnettävän. Saman merkkinen kuin eräs legendaarinen manuaalinen jääkiekkopeli. Tähän ruohonleikkuriin mahtuu kaksi akkua, mutta viimevuonna akut olivat loppu ja siksipä meillä on leikkurissamme vain yksi akku. Vaimoni onkin nyt tänään lyhentänyt ruohikkoa ainakin kolme eri kertaa. Itse heräsin nyt vasta kolmannella kerralla puuhasteluunsa.

        Myönnettäköön, että heräämiseni oli miellyttävä monestakin eri syystä, mutta etenkin siitä, kuinka hiljainen tämä seksikkään pikkupuutarhurini vekotin on.

        Vaimoni on myös halunnut tuoda tänne ns. päältäajettavan ruohonleikkurin. Ehkäpä minun pitäisi myöntyä tähän mielihaluunsa. Meillä on ollut täällä näin kesäisin näitä tällaisia ruskeavillaisia puutarhureita, jotka kantasuomalaisiin puutarhureihin verrattuna ovat vähemmin määkiviä. Useimmat näistä ovat päätyneet meikämandoliinin rosvopaisteiksi. Tässä on vielä takana tämäkin pointti, että vaimoni ei muka tykkää syödä, näitä puutarhureitamme, kun ne mukamas maistuvat villalle. Eivät muuten maistu, voin vakuuttaa. Kerran grillasin hyvin marinoidut "puutarhurin mandoliini pihvit" seurueellemme. Vaimoni lausumaan, että olinpa jälleen kerran grillisenseinä onnistunut hyvin.

        Mutta, mutta... onkohan kenelläkään kokemuksia näistä tällaisista ns. päältäajettavista SÄHKÖISISTÄ ruohonleikkureista?

        En saanut seksiä vaimoltani seuraavana yönä.

        Hyvä että on sittemmin suostunut minulle myöhemmin edes kokkailemaan aitoa ja alkuperäistä thaimaalaista massaman cyrryä.

        Paljastin nääs, että grillipihvit oli tehty edellisenä vuonna pakastetusta puutarhurista nimeltään Wiivi Willaton.


    • Anonyymi

      Jaahas ja että Mersu.

      Täällä thaimaassa taitaapi olla ainakin kaksi Mersuihin mieltynyttä miestä, nimittäin Kymppi ja senssukka.

      Mää itte oon tän kuvion mieltänyt näin, että Mersut on niinku enemmin vanhojen pappojen vekottimia ja ite koetan olla nuorekkaampi. Siksipä oma valintani on ollunna Bemari (tehdäänköhän niitä muuten Thaimaassa?).

      Kovasti täällä ollaan myäs kehuttu suomalaisten ja thaimaalaisten tuotantoa.

      Siksipä tuli mieleeni erään erittäin fiksun ja nopean suomalaisen yleisurheilijan lempinimi - Mersu.

      Kertovat että äitinsä oli kertonut lähtevänsä Saksaan duuniin ja tuovansa sitten sieltä Suomeen mersun. No niin oli sitten lähtenyt, ja toi Suomeen Mersun.

      • Kuten kaikki pojat, minä tykkään kaikesta mikä kiiltää, kulkee tai pamahtaa.

        Toisena vaihtoehtona oli Porsche 911, mutta se oli liian pieni sisätiloiltaan ja liian tunnettu urheiluauto ja siksi turhan lelun maineessa.

        Mersua voi vielä perustella perheautona ja se on suht vaatimaton ulkonäöltään, eikä siksi herätä liiaksi kateutta. Vain nuoriso tietää että siellä on paukkua pellin alla riittävästi. Itse ihastuin ohjaamoon, joka on kuin avaruussukkulassa, mutta tyylikkäämpi.

        Bemarit oli Suomessa meillä poikkeuksetta finninaamaisten amispoikien valinta ja olen kokenut ne aina ahtaiksi ylihintaisiksi siihen nähden, mitä ne tarjoaa.

        Mersut ei turhaan ole mainettaan saaneet. Alusta loppuun vähän parempia kuin kilpailijansa, ellei nyt sitten mennä todellisiin luxusmerkkeihin kuten Bentley, Aston Martin, Rolls Royce jne.

        Audin R8 olisi hieno, mutta uudemmat paremmat mallit liian kalliita ollakseen kuitenkin Audi. Toiseksi vanhin poikani on autohullu ja hän oli aika iso syy AMG:n hankintaan. Hän ajelee itse kymmenen vuotta vanhalla GLS:llä.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Kuten kaikki pojat, minä tykkään kaikesta mikä kiiltää, kulkee tai pamahtaa.

        Toisena vaihtoehtona oli Porsche 911, mutta se oli liian pieni sisätiloiltaan ja liian tunnettu urheiluauto ja siksi turhan lelun maineessa.

        Mersua voi vielä perustella perheautona ja se on suht vaatimaton ulkonäöltään, eikä siksi herätä liiaksi kateutta. Vain nuoriso tietää että siellä on paukkua pellin alla riittävästi. Itse ihastuin ohjaamoon, joka on kuin avaruussukkulassa, mutta tyylikkäämpi.

        Bemarit oli Suomessa meillä poikkeuksetta finninaamaisten amispoikien valinta ja olen kokenut ne aina ahtaiksi ylihintaisiksi siihen nähden, mitä ne tarjoaa.

        Mersut ei turhaan ole mainettaan saaneet. Alusta loppuun vähän parempia kuin kilpailijansa, ellei nyt sitten mennä todellisiin luxusmerkkeihin kuten Bentley, Aston Martin, Rolls Royce jne.

        Audin R8 olisi hieno, mutta uudemmat paremmat mallit liian kalliita ollakseen kuitenkin Audi. Toiseksi vanhin poikani on autohullu ja hän oli aika iso syy AMG:n hankintaan. Hän ajelee itse kymmenen vuotta vanhalla GLS:llä.

        Valokuvahaaveilluusiomeba, halpa valinta.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Kuten kaikki pojat, minä tykkään kaikesta mikä kiiltää, kulkee tai pamahtaa.

        Toisena vaihtoehtona oli Porsche 911, mutta se oli liian pieni sisätiloiltaan ja liian tunnettu urheiluauto ja siksi turhan lelun maineessa.

        Mersua voi vielä perustella perheautona ja se on suht vaatimaton ulkonäöltään, eikä siksi herätä liiaksi kateutta. Vain nuoriso tietää että siellä on paukkua pellin alla riittävästi. Itse ihastuin ohjaamoon, joka on kuin avaruussukkulassa, mutta tyylikkäämpi.

        Bemarit oli Suomessa meillä poikkeuksetta finninaamaisten amispoikien valinta ja olen kokenut ne aina ahtaiksi ylihintaisiksi siihen nähden, mitä ne tarjoaa.

        Mersut ei turhaan ole mainettaan saaneet. Alusta loppuun vähän parempia kuin kilpailijansa, ellei nyt sitten mennä todellisiin luxusmerkkeihin kuten Bentley, Aston Martin, Rolls Royce jne.

        Audin R8 olisi hieno, mutta uudemmat paremmat mallit liian kalliita ollakseen kuitenkin Audi. Toiseksi vanhin poikani on autohullu ja hän oli aika iso syy AMG:n hankintaan. Hän ajelee itse kymmenen vuotta vanhalla GLS:llä.

        Juu joo ja kerroit koeajaneesi siellä Thaimaassa myös BMW Z4:n.
        Miten se nyt menikään... mukava ja tehokas, mutta takapenkki liian pieni?
        Huttusen Paavo tuossa juuri kertoi, että hänen Z4:ssa ei ole takapenkkiä.
        Tiiä sitten miten siellä Thaimaassa tehdyissä, että onko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu joo ja kerroit koeajaneesi siellä Thaimaassa myös BMW Z4:n.
        Miten se nyt menikään... mukava ja tehokas, mutta takapenkki liian pieni?
        Huttusen Paavo tuossa juuri kertoi, että hänen Z4:ssa ei ole takapenkkiä.
        Tiiä sitten miten siellä Thaimaassa tehdyissä, että onko?

        Tytöllä valtaisa haavemaailma kun itsekin uskoo tarinoitaan.
        Toiseksi vanhin poika? Kuinka vanha on kolmanneksi vanhin?


    • Anonyymi

      "Mersut ei turhaan ole mainettaan saaneet. Alusta loppuun vähän parempia kuin kilpailijansa, ellei nyt sitten mennä todellisiin luxusmerkkeihin kuten Bentley, "

      Lexus ja Nissanin luxus brandi Infinity ovat Jenkkitilaston parhaat autot.
      Mersut tusinatavaraa... Eestissä saa halvalla joka mallia.

      • Anonyymi

        Minulla on ollut useita bemareita 520i, 518i, 320i, 316i tuo oli viimeisin oli minulla yli 10 vuotta, hyviä ja kestäviä autoja, ostin tuon 316i musta neliovinen... ihan hyvä peli kestävä.
        By NumBall HHN 61v.
        On mulla ollut muitakin merkkejä, yksi nissan pikku bussi ostin finnairilta, mitsu, opel, toyota, corolla, land cruiser, 4runner.. ja jenkkeinä kaksi caprice classic sekä chevy starcraft 6.2l diesel, iso blokki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut useita bemareita 520i, 518i, 320i, 316i tuo oli viimeisin oli minulla yli 10 vuotta, hyviä ja kestäviä autoja, ostin tuon 316i musta neliovinen... ihan hyvä peli kestävä.
        By NumBall HHN 61v.
        On mulla ollut muitakin merkkejä, yksi nissan pikku bussi ostin finnairilta, mitsu, opel, toyota, corolla, land cruiser, 4runner.. ja jenkkeinä kaksi caprice classic sekä chevy starcraft 6.2l diesel, iso blokki.

        tuo 316i taisin ostaa jyväskylästä vw kauppiaalta maksoi 30.000 mk... tai jotain sinne suuntaan en muista enää, on mulla ollut vielä volva v70 ja audi A3, 40 vuoteen mahtuu monta autoa, osa työsuhde autoja osa omia.


      • Anonyymi

        Voihan persaukinen unelmoida ei se kiellettyä taida olla.


    • Anonyymi

      Kun Mersu alkoi ajaa kilpaa DTMssä he menivät Cossun tehtaalle Englantiin apua hakemaan.
      Se siitä mainion "Koneenrakantajan" maineesta....

      Mesen F1 koneet rakennetaan yhä Sumujen Saarella Ilmor'in tehtaassa. Roger Penske, jenkki, rahoitti ja ideoi tehtaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      76
      2701
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      278
      1545
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1497
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1351
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      399
      1311
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      389
      1253
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      997
    8. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      899
    9. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      812
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      316
      805
    Aihe