Pässin kivekset, oletteko päässeet maistelemaan ja jos niin missä?

Anonyymi

Viitaten tietenkin tähän alla olevaan kommenttiini tuolla toisessa keskustelussa:

"Jatkankin nyt joutaessani heti vähän.

Pahoitteluni heti tähän alkuun, että en nyt jaksa keskittyä hirveän tarkasti kaikkeen mitä kirjoitan, mutta...

(Ihan hemmetin moinen krapula täällä mökillä savusaunottelusta, ehkä myös morkkis, tapahtuneen johdosta, josta ehkä myöhemmin, jos jotakuta kiinnostaa?)

Olen koettanut pitää tämän mökkimme ydinase- ja härvelivapaana vyöhykkeenä. Hieman huonolla onnistumisprosentilla, enkä syytä tästä vain vaimoani.

Vaimoni tykkää näistä sähköisistähärveleistä. Totesin tänään jo aiemmin, että eihän tämä tykkääminen ihan huono juttu olekaan.

Viimevuonna ostimme tänne sähkökäyttöisen ruohonleikkurin. Takaa työnnettävän. Saman merkkinen kuin eräs legendaarinen manuaalinen jääkiekkopeli. Tähän ruohonleikkuriin mahtuu kaksi akkua, mutta viimevuonna akut olivat loppu ja siksipä meillä on leikkurissamme vain yksi akku. Vaimoni onkin nyt tänään lyhentänyt ruohikkoa ainakin kolme eri kertaa. Itse heräsin nyt vasta kolmannella kerralla puuhasteluunsa.

Myönnettäköön, että heräämiseni oli miellyttävä monestakin eri syystä, mutta etenkin siitä, kuinka hiljainen tämä seksikkään pikkupuutarhurini vekotin on.

Vaimoni on myös halunnut tuoda tänne ns. päältäajettavan ruohonleikkurin. Ehkäpä minun pitäisi myöntyä tähän mielihaluunsa. Meillä on ollut täällä näin kesäisin näitä tällaisia ruskeavillaisia puutarhureita, jotka kantasuomalaisiin puutarhureihin verrattuna ovat vähemmin määkiviä. Useimmat näistä ovat päätyneet meikämandoliinin rosvopaisteiksi. Tässä on vielä takana tämäkin pointti, että vaimoni ei muka tykkää syödä, näitä puutarhureitamme, kun ne mukamas maistuvat villalle. Eivät muuten maistu, voin vakuuttaa. Kerran grillasin hyvin marinoidut "puutarhurin mandoliini pihvit" seurueellemme. Vaimoni lausumaan, että olinpa jälleen kerran grillisenseinä onnistunut hyvin.

Mutta, mutta... onkohan kenelläkään kokemuksia näistä tällaisista ns. päältäajettavista SÄHKÖISISTÄ ruohonleikkureista?"

Paljon muailmalla asuneena ja matkailleena olen näitä päässyt maistelemaan eri tavoilla valmistettuna, en kuitenkaan koskaan Thaimaassa.

Onkohan kukaan muu ja miten?

3

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Renkaista irtoaa tuhatkertaisesti enemmän hiukkasia kuin pakokaasuista – aggressiivinen sähköautoilija pahin saastuttaja
      Pari vuotta sitten tehdylle tutkimukselle on saatu jatkoa, jonka perusteella autojen renkaista irtoavat saasteet ovat luultua suurempi ongelma.

      • Suomen hallitus kuuli jo asiasta ja suunnittelee ratkaisevansa ongelman nostamalla rajusti sähköautojen verotusta tai perustamalla erillisen rengasveron.

        Näitä syitä veronkorotuksiin keksitään sitä myötää lisää, mitä enemmän sähköautoja on. Tavoitteena on kerätä vähintään sama määrä veroja sähköautoilta, kuin mitä on totuttu saamaan polttoainemoottoreilla varustetuilta autoilta.

        Suomella ei ole varaa luopua autoilun verotuotoista euroakaan. Maapallon sekä ilmaston kannalta se on aivan sama millä suomalaiset ajaa.

        Vedyllä tuotettu sähkö olisi paljon ekologisempaa kuin akkuihin ladattava sähkö
        https://www.hyundai.fi/vety/

        Mutta koska akkuteknologiaan alettiin panostaa ennemmin ja siitä saatiin valtava bisnes, niin vetyautoihin ei panosteta kuin pikkuisen. Akkupaketit kun on valtava bisnes jatkossakin, koska niiden kesto on rajallinen ja vaihto kallis.

        USA:lla on paha tapa sabotoida vielä toisten hankkeita. Jos joku panostaisi rajusti vetyautoiluun nyt, niin Jenkit keksisivät että se on laitonta, vaarallista tai jopa terrorismia.

        Joku biologi keksi vuosia sitten, miten lähes kaikki jäte voidaan muuttaa puhtaaksi energiaksi. Laittoivat ukon linnaan jollakin tekaistulla syyllä ja purkivat laitoksensa. Näin varmistettiin että öljy ja kivihiili pysyvät arvossaan jatkossakin.


      • 20-10 kirjoitti:

        Suomen hallitus kuuli jo asiasta ja suunnittelee ratkaisevansa ongelman nostamalla rajusti sähköautojen verotusta tai perustamalla erillisen rengasveron.

        Näitä syitä veronkorotuksiin keksitään sitä myötää lisää, mitä enemmän sähköautoja on. Tavoitteena on kerätä vähintään sama määrä veroja sähköautoilta, kuin mitä on totuttu saamaan polttoainemoottoreilla varustetuilta autoilta.

        Suomella ei ole varaa luopua autoilun verotuotoista euroakaan. Maapallon sekä ilmaston kannalta se on aivan sama millä suomalaiset ajaa.

        Vedyllä tuotettu sähkö olisi paljon ekologisempaa kuin akkuihin ladattava sähkö
        https://www.hyundai.fi/vety/

        Mutta koska akkuteknologiaan alettiin panostaa ennemmin ja siitä saatiin valtava bisnes, niin vetyautoihin ei panosteta kuin pikkuisen. Akkupaketit kun on valtava bisnes jatkossakin, koska niiden kesto on rajallinen ja vaihto kallis.

        USA:lla on paha tapa sabotoida vielä toisten hankkeita. Jos joku panostaisi rajusti vetyautoiluun nyt, niin Jenkit keksisivät että se on laitonta, vaarallista tai jopa terrorismia.

        Joku biologi keksi vuosia sitten, miten lähes kaikki jäte voidaan muuttaa puhtaaksi energiaksi. Laittoivat ukon linnaan jollakin tekaistulla syyllä ja purkivat laitoksensa. Näin varmistettiin että öljy ja kivihiili pysyvät arvossaan jatkossakin.

        En nyt jaksa googlaa tarkkoja lukuja, mutta se meni jotenkin niin että Suomen kaikki päästörajoitukset säästää kymmenessä vuodessa luontoa saman verran, kuin mitä Kiina lisää päästöjä muutaman kuukauden aikana.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe