Avopuolisollani ja minulla on keskinäinen testamentti.Omistusoikeus toistemme omaisuuteen,kun toinen kuolee.Jos minä nyt kuolen niin periikö avopuolisoni vanhempieni omaisuutta missään tapauksessa heidän kuoltuaan.Minulla on yksi sisarus.Lapsia ei ole.
Lapsettoman kysymys
3
252
Vastaukset
- Anonyymi
Ei. Ellet itse ensin ole perinyt sitä itsellesi.
- Anonyymi
Vaikka olisitte olleet naimisissa, leskesi ei perisi appivanhempiaan. Ilman testamenttiä perintö menee lähimmille eli perimisvuorossa oleville rintaperillisille, ei edesmenneen rintaperillisen leskelle.
Jos itse ehdit periä vanhempasi, leskellesi perii senkin osan testamenttisi takia. Jos sitä et halua, muuta testamenttiasi.
Myös vanhempiesi testamenteissa voi olla perijän puolison joko avio- taikka sekä avio- että perintöoikeuden poissulkeva ehto.- Anonyymi
Avio-oikeus koskee yleensä sekä avio-ero- että kuolemantapausta, mutta toisinkin voidaan sopia.
Perintöoikeuden poissulkeva ehto on tärkeä, koska jos edesmenneellä ei ollut elossa olevia rintaperillisiä, silloin avioleski perii.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474